مهاجرت تحصیلی کویت

هزینه تحصیل پزشکی در کویت

هزینه تحصیل پزشکی در کویت

با توجه به کمبود دانشگاه های پزشکی در کویت هزینه تحصیل پزشکی در کویت نسبتا بالا است. پزشکی کویت تنها در دانشکده پزشکی کویت ارائه میشوند. این دانشکده برای آموزش و تولید پزشکان کویتی تاسیس شده و سعی بر ارائه موضوعات مختلف در رشته های پزشکی دارد. واحد پول کشور کویت دینار است که ارزشمند ترین واحد پول در جهان است لذا با پزشک شدن در این کشور و کار پزشکی در کویت می توانید حقوق بسیار بالایی دریافت کنید منتهی باید هزینه بالایی برای تحصیل آن نیز پرداخت کنید. جهت بررسی هزینه تحصیل پزشکی در کویت این مقاله را مطالعه کنید و برای تحصیل پزشکی در کشورهای ارزان تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

تحصیل پزشکی در کویت

دانشجویانی که به دنبال تحصیل پزشکی در کویت هستند، باید به دانشکده پزشکی دانشگاه کویت مراجعه کنند. این تنها دانشکده پزشکی در کویت است. تحصیل پزشکی در دانشگاه کویت در مجموع 7 سال شامل یک سال دوره پیش پزشکی، یک دوره آموزش 3 ساله برنامه درسی پزشکی و یک دوره 3 ساله برنامه بالینی است. دانشگاه کویت در سال 1966 در شهر کویت تاسیس شد. دانشکده پزشکی آن در سال 1973 افتتاح شد و هدف آن ارائه بهترین آموزش پزشکی با کیفیت برای متخصصان کویت و منطقه خلیج فارس بود. ماموریت دانشکده گسترش دانش در مورد روند زندگی انسان در سلامت و بیماری، تشویق رفتارهای پیشگیرانه بهداشتی و ترویج سبک زندگی سالم، دنبال کردن مسیر یادگیری مادام العمر و اشتراک دانش برای منافع جامعه است.

در شکل زیر برخی می توانید گروه های رشته پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کویت را مشاهده کنید:

گروه های رشته پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه کویت

میزان هزینه تحصیل پزشکی در کویت

دانشکده پزشکی دانشگاه کویت تنها دانشکده معتبر در سطح جهانی است و در منطقه از اعتبار خوبی برخوردار است. البته توجه داشته باشید که هیچ یک از دانشگاه های کویت مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران نیست لذا اگر به دنبال برگشت به کشور و کار در رشته پزشکی هستید کویت گزینه مناسبی نخواهد بود. برای تحصیل پزشکی در کویت قبل از پذیرش باید از هزینه آن اطلاع داشته باشید و بتوانید از پس این هزینه بر بیایید. به صورت ارز دلار هزینه تحصیل پزشکی در کویت در بازه 16000$ الی 20000$ (دلار) در سال است. این هزینه تحصیل نسبت به کشورهای همسایه بسیار بالاتر است و معادل هزینه تحصیل در اروپا است.

لذا پیشنهاد می کنیم برای اخذ مدرک پزشکی معتبر تحصیل پزشکی در مجارستان را بررسی کنید. این کشور عضو شنگن است و در ایران نیز معتبر است و از نظر هزینه نیز تقریبا معادل کشور کویت است. دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر است.

در جدول زیر به صورت خلاصه هزینه تحصیل پزشکی در کویت آمده است:

آیتمهزینه به دلار
سالیانه16000$ – 20000$
تمام دوره110000$- 140000$

هزینه تحصیل پزشکی در کویت و شرایط

روند پذیرش برای تحصیل پزشکی در کویت به صورت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه است. آزمون از دروس پایه پزشکی است و دانشجویان برای پذیرش باید نمره بالا را دریافت کنند. پس از رعایت شرایط پذیرش و تحصیل در دانشکده مورد نظر دانشجویان نامه پذیرش دریافت می کنند و با ارائه سایر مدارک برای اخذ ویزای دانشجویی کویت اقدام می کنند. مدارک مورد نیاز شامل:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی کویت
  • ریز نمرات دیپلم دبیرستان
  • شناسنامه و گذرنامه
  • شرکت در آزمایشات پزشکی
  • چند قطعه عکس رنگی
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • ارائه مدرک زبان

توجه داشته باشید با توجه ظرفیت محدود و اولویت جذب دانشجویان کویتی، احتمال پذیرش و قبولی برای تحصیل پزشکی به عنوان یک خارجی بسیار کم می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در کویت و دانشگاه کویت

دانشکده پزشکی دانشگاه کویت در سال 1973 تاسیس شد و از آن زمان به یک دانشکده پزشکی معتبر در سطح بین المللی تبدیل شده است که به کویت و منطقه خلیج فارس خدمت می کند. میزان دانشجو آن از 48 دانشجو در سال 1976، به میزان فعلی ثبت نام بیش از 100 دانشجو در سال 2020 افزایش یافته است. از زمان شروع برنامه، 1775 دانشجو فارغ التحصیل شده اند و لیسانس پزشکی و جراحی دریافت کرده اند. این دانشکده یک برنامه پزشکی 7 ساله ارائه می دهد و در حال حاضر بیش از 600 دانشجو علاوه بر 500 کارمند دانشگاهی، فنی و اداری، مشغول به کار هستند. این دانشکده به چند بخش تقسیم شده است که شامل:

  • آناتومی
  • بیوشیمی
  • پزشکی اجتماعی و علوم رفتاری
  • پزشکی
  • میکروبیولوژی
  • زنان و زایمان و اطفال
  • آسیب شناسی
  • داروسازی و سم شناسی
  • فیزیولوژی
  • روانپزشکی
  • رادیولوژی و جراحی است.

بیمارستان آموزشی دانشکده مبارک الکبیر است. علاوه بر امکانات در بیمارستان های العامیرظ، العدان، فروانیه، جهرا، احمدی، صباح و چندین درمانگاه کل در سراسر کویت را شامل می شود. هزینه تحصیل پزشکی در این دانشگاه با توجه به رشته متفاوت است و هر ترم بیش از 8000$ (دلار) می باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در کویت و روند برنامه

هزینه تحصیل پزشکی در کویت و روند برنامه

هزینه بالای تحصیل پزشکی در کویت به دلیل روند برنامه و طولانی بودن و همچنین داشتن دوره بالینی 3 ساله است. برنامه درسی دانشگاهی به 3 مرحله تقسیم شده است. مرحله اول در دو ترم به صورت پیش پزشکی است. مرحله دوم ترم های 3 تا 8 برنامه درسی پزشکی را شامل می شود. در این مرحله، دانشجویان دانش عفونت، ایمنی شناسی، خون، سیستم قلبی عروقی، سیستم تنفسی، غدد درون ریز سیستم اسکلتی عضلانی، سیستم عصبی، پستان، سیستم کلیوی و تولید مثل و دستگاه گوارش را آموزش می بینند. علاوه بر این، دانشجویان در ابتدای مرحله دوم دوره های پایه را به مدت 28 هفته در علوم پایه پزشکی می خوانند. علاوه بر این، دانشجویان با تمرکز بر کاربردهای بالینی، در آزمایشگاه ها مهارت های بالینی شرکت می کنند. آنها همچنین هفته ای یک بار دوره بالینی را در بیمارستان ها انجام می دهند.

با اتمام موفقیت آمیز مرحله دوم، دانشجو در مرحله سوم پذیرفته می شود. مدت زمان این مرحله بالینی 3 سال است. به همه دانشجویانی که مرحله دوم را با موفقیت پشت سر می گذارند، لیسانس علوم پایه پزشکی (B.Med.Sc) اعطا می شود، که یک الزام اجباری برای پذیرش در برنامه بالینی است. در طول 3 سال بالینی، دانشجویان در بخش های مختلف، از جمله بخش سرپایی بیمارستان آموزشی که آنها با مردم سر و کار دارند، آموزش می بینند. در اواخر سال سوم دانشجویان یک دوره 10 هفته ای را به عنوان کارآموز در پزشکی و جراحی می گذرانند. این یک آموزش بالینی تحت نظارت است، جایی که آنها تمام مسئولیت های یک کارآموز را انجام می دهند، اما تحت نظارت کارکنان دانشکده هستند.

مجوز کار پزشکی در کویت

کویت به 5 منطقه اداری تقسیم شده است که هر منطقه دارای یک بیمارستان عمومی است که خدمات اورژانس 24 ساعته را ارائه می دهد. علاوه بر این طیف گسترده ای از بیمارستان های دولتی تخصصی در کویت وجود دارد. برای اطمینان از حداقل استانداردهای حرفه ای برای کسانی که مایل به کار پزشکی در کویت هستند، یک آزمون مجوز ایجاد شده و توسط وزارت بهداشت، دولت کویت شناخته شده است که به آن آزمون مجوز پزشکی کویت (KMLE) می گویند. این گواهی پیش نیاز کار پزشکی در کویت است. کلیه فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی که در حال حاضر مجوز کار در کویت را ندارند، برای تمرین پزشکی در بخش های دولتی یا خصوصی، لازم است این آزمایش را با موفقیت انجام دهند. نتایج KMLE پس از تاریخ قبولی در آزمون به مدت 5 سال معتبر است.

بررسی آزمون پزشکی کویت

KMLE یک آزمون کتبی یک روزه به زبان انگلیسی است که از دو بخش MCQ تشکیل شده است. این آزمون سالانه 3 بار، به طور کلی در ماه های اکتبر، فوریه و ژوئن، برگزار می شود.  صلاحیت های حرفه ای داوطلبان با استفاده از ابزار آزمون زیر ارزیابی می شود:

بخششرح
بخش اولبخش اول شامل 100 سوال است. 25 سوال از هر 4 رشته اصلی (پزشکی، اطفال، جراحی و زنان و زایمان) گرفته شده است. سوالات مربوط به روانپزشکی، پزشکی عمومی و مراقبت های اولیه در رشته های اصلی گنجانده شده است. هر سوال 5 پاسخ دارد که یکی درست است. نمره کل این بخش 100 است. زمان مجاز 2.5 ساعت است.
بخش دومشامل 40 سوال است، 10 سوال از هر یک از رشته های اصلی و به تمرینات بالینی می پردازد. نمره کل این بخش 200 است و زمان مجاز 2.5 ساعت است.

یکی از راه های تحصیل پزشکی با هزینه بسیار کم تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا است لذا برای بررسی شرایط خود می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *