شرایط نروژ

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ در مقاطع مختلف

در ابتدای این مقاله لازم است بدانید هزینه تحصیل و زندگی در نروژ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار متفاوت و مقرون به صرفه تر است. هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که در هر مقطعی مشغول تحصیل در این کشور هستند، رایگان محسوب می گردد. به عبارت دیگر دانشجویان بدون هیچ گونه هزینه ای می توانند به تحصیل در نروژ بپردازند.

هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه بوده و مناسب یک دانشجو است. ضمنا دانشجویان خارجی می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده نمایند که اطلاعات دقیق تر را در مقاله بورسیه تحصیلی در نروژ مربوط به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دست آورید.

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ در مقاطع مختلف

فردی که مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ دارد. هزینه های متقاضی برای زندگی در این کشور معادل 8000NOK الی 10000NOK (کرون نروژ) خواهد بود. معادل این مبلغ، €1200 الی 1400€ (یورو) به صورت ماهیانه می باشد. در واقع هزینه های یک سال تحصیلی در این کشور برای یک دانشجو حدودا 90000NOK (کرون نروژ) تخمین زده شده است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ

در موضوع هزینه تحصیل و زندگی، به شرایط تحصیلی و هزینه ها در مقطع کارشناسی می پردازیم. زبان تحصیل در این مقطع نروژی و انگلیسی است. بنابراین کسانی که تصمیم دارند به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند می باید مدرک آیلتس زبان انگلیسی با نمره حداقل 5.5 را داشته باشند. تحصیل در کلیه رشته های مقطع کارشناسی به صورت رایگان است. بنابراین دانشجویان با خیالی آسوده می توانند تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند.

اما اگر زبان انتخابی آنان برای تحصیل، زبان نروژی باشد، می باید به مدت 1 سال در دوره های یادگیری زبان نروژی شرکت نموده و تسلط کافی داشته باشند. لازم است بدانید دوره های آموزش زبان نروژی نیز به صورت رایگان برگزار می گردد. ضمنا دانشجویان متقاضی این مقطع می باید به تعداد 30 واحد درسی را به عنوان پیش نیاز، از قبل در خارج از دانشگاه های نروژ گذرانده باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ در مقطع کارشناسی ارشد

هزینه تحصیل و زندگی در مقطع کارشناسی ارشد کاملا رایگان می باشد. تقریبا کلیه رشته ها در دانشگاه های این کشور تدریس می شود که به زبان تحصیلی انگلیسی هستند. برای تحصیلات تکمیلی در کشور نروژ، دانشجویان بایستی تعدادی واحد درسی مرتبط با رشته خود را به عنوان پیش نیاز، از قبل در دانشگاه ها گذرانده باشند. شرط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، گذراندن تعداد 60 واحد درسی در دانشگاه های قبلی می باشد.

شانس دانشجویانی که معدل آنها در دوره قبلی یعنی کارشناسی، نمره 16 به بالا باشد، برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر می باشد. در صورت انتخاب زبان تحصیلی انگلیسی، ارائه نمودن مدرک آیلتس زبان انگلیسی و کسب نمره 6.5 یا تافل نمره 90 ضرورت دارد. زمان ثبت نام در ترم پاییزه در دانشگاه های نروژ در بازه زمانی پاییز تا اوایل اسفند ماه است. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی نروژ را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر به بررسی شاخص هزینه های زندگی در این کشور تحصیلی خواهیم پرداخت:

شاخص هزینه زندگی در بهترین شهرهای نروژ

هزینه تحصیل در مقطع دکترا در نروژ

هزینه تحصیل و زندگی در نروژ برای مقطع دکترا مانند سایر مقاطع به صورت رایگان صورت می گیرد. ضمنا علاوه بر آن دانشجویان مقطع دکترا می توانند از مزایای دریافت حقوق و دستمزد نیز بهره ببرند. زیرا دانشجویان مشغول تحصیل در این مقطع از دید دولت نروژ مشغول فعالیت شغلی هستند و می بایست حقوق بگیرند. درآمدی که برای آنها در نظر گرفته شده است مبلغی معادل 22000NOK (کرون نروژ) به صورت ماهیانه می باشد که هر سال قابل افزایش است. فرآیند تحصیل در مقطع دکترا در بازه زمانی 3 الی 5 سال انجام می گیرد.

دانشگاه های کشور نروژ

کشور نروژ دانشگاه های معتبر زیادی دارد که اتفاقا مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران نیز هست. فهرست تعدادی از دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه اسلو (UiO)
  • دانشگاه برگن (UiB)
  • دانشگاه صنعتی NTNU
  • دانشگاه علوم زیستی نروژ (UMB)
  • دانشگاه آگدر (UiA)
  • دانشگاه استونگر (UiS)
  • دانشگاه ترومسو (UiT)
  • Tele mark university college

اطلاعات دقیق تر در خصوص دانشگاه ها و تحصیل در نروژ را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا گردید.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

جزئیات هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

هزینه تحصیل و زندگی با توجه به این دانشجو چه محل اقامتی را در کدام شهر انتخاب می نماید، متغیر است. اما به طور کلی هر فردی برای زندگی می باید مبلغ 10000NOK (کرون نروژ) را برای هزینه های زندگی بپردازد. ریز هزینه های زندگی در این کشور در ادامه مقاله آورده شده است.

هزینه مسکن در یکی از مهم ترین و بیشترین هزینه در این کشور است. در ادامه لیست هزینه مسکن و حمل و نقل اعلام می شود:

موارد مصرفیهزینه های ماهانه به کرون نروژ
اجاره بهای یک خانه معمولی و در حد متوسطNOK9000
خوراکNOK4000
برق و اینترنتNOK900
تردد و حمل و نقل داخلیNOK700
سایر هزینه هاNOK700

هزینه‌ موارد غذایی در نروژ

بعد از تهیه مسکن، هزینه های مربوط به خوراک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. موارد زیر همگی نمونه های هزینه خوراک در نروژ است:

اقلام مصرفیهزینه های ماهانه به کرون نروژ
1 شانه تخم مرغNOK38
1 بطری شیرNOK19.8
1 قرص نانNOK29.2
1 شیشه مربای یک کیلوییNOK18 الی 38NOK
1 بطری نوشابهNOK15 الی 29NOK
 پنیر خامه ایNOK30
 گوشت چرخ کرده به صورت بسته بندی شده 400 گرمیNOK145
1 کیلو گوشت گوسالهNOK283
1 کیلو گوشت گوسفندیNOK290
 1 کیلو گرم فیله مرغNOK132
قیمت 1 بوته کاهوNOK20 الی 40NOK
میوه های سیب، پرتقال، انگور و گلابی هر کدام به میزان یک کیلوNOK25 (با کمی اختلاف)

خوابگاه دانشجویی در نروژ

حداکثر هزینه های مربوط به خوابگاه های دانشجویی در کشور نروژ مبلغی معادل 3000NOK (کرون نروژ) به صورت ماهیانه خواهد بود. از دیدگاه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ادامه تحصیل در کشور نروژ می تواند بهترین تصمیم برای یک دانشجوی علاقمند به تحصیل در هر مقطعی باشد. از این رو پیشنهاد ما این است مدارک تحصیلی خود را جمع آوری کرده و در اختیار وکلاء و کارشناسان این موسسه قرار دهید. با در نظر گرفتن بهترین گزینه تحصیلی، پذیرش از دانشگاه های کشور نروژ را برای شما اخذ نمایند. همچنین درخصوص هزینه تحصیل و زندگی در نروژ و روش های دیگر مهاجرتی نروژ، می توانید از مشاورین ما به صورت تلفنی و رایگان و یا به صورت حضوری اخذ مشاوره تخصصی نمایید. جهت سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در نروژ را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه تحصیل و زندگی در نروژ

  1. یحیی گفت:

    سلام لطفا راهنمایی فرمایید
    من رشته جامعه شناسی مدرک فوق لیسانس دارم و با خانواده 3 نفری درخواست اقامت در نروژ را می خوام بگیرم خواستم بدونم با این مدرک تحصیلی و این که بتونم مدرک دکترا را ادامه دهم ایا بعد از 3 سال بمن کار می دهنند یا خودم باید دنبال کار بگردم و در کل رفتن به صلاح هست یا نه

    1. f.faraji گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به علت نظام آموزشی رایگان نروژ به راحتی میتونید برای ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد مجدد با آیلتس اقدام کنید که ویزای همراه هم داره برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *