مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی

مهاجرت به آفریقای جنوبی به متقاضیان بین المللی و اروپایی شانس کار و اقامت در یکی از کشورهای پیشرفته قاره آفریقا را می دهد. ما در این مقاله به شرح جامعی در زمینه دلایل و شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی را توضیح می دهیم. اگر شما هم قصد مهاجرت به آفریقای جنوبی را دارید، بسته به دلایل مهاجرتی و مدت اقامت، می توانید متقاضی یکی از ویزاها و روادیدهای آفریقای جنوبی باشید. افراد ماهر جویای کار برای مهاجرت به آفریقای جنوبی، گزینه ویزای مهارت های خاص آفریقای جنوبی را دارند. سرمایه گذاران و کارآفرینان با استفاده از ویزای سرمایه گذاری می توانند شرکتی را در آفریقای جنوبی راه اندازی کرده و یا شرکتی را در این کشور خریداری کنند.

همسران یا نامزدهای شهروندان آفریقایی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی، گزینه ویزای همسر را در اختیار دارند. نهایتا، ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی که ویژه دانشجویان متقاضی تحصیل در آفریقای جنوبی می باشد. هدف کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه برترین و تخصصی ترین مشاوره های مهاجرتی، اقامتی و راهنمایی هموطنان عزیز با آخرین متدهای حقوقی و مهاجرتی جهت اخذ انواع ویزاهای کشورهای خارجی می باشد.

درباره کشور آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری در منتها الیه جنوبی قاره آفریقا می باشد. این کشور، مجموع کاملی از فرهنگ ها و آداب و رسوم با غنای بی بدیلی از حیات وحش و جغرافیاست. مهاجرت به آفریقای جنوبی فرصت های بی نظیری برای شروع یک زندگی جدید به آندسته از افرادی می دهد که روحیه پیشرفت و ترقی دارند. کشور آفریقای جنوبی به 9 استان با شهرهای بزرگ همانند ژوهانسبورگ، کیپ تاون، پرتوریا تقسیم می شود. مهاجران و گردشگران به آفریقای جنوبی می توانند همچنین از صحنه های طبیعی شگفت انگیز، شامل سوزایلند کوهستانی و یکی از معدود اماکن بر روی زمین با تنوع حیات گیاهی و جانوری برخوردار شوند.

اقتصاد آفریقای جنوبی از نوع اقتصاد رقابتی بازار آزاد می باشد. از نظر انجام بیزینس، این کشور در بین سایر کشورهای جهان، از رتبه بالایی برخوردار است. مهاجرین به آفریقای جنوبی کمبود مهارت ها در زمینه هایی همانند IT و مهندسی، قیمت های پایین املاک و هزینه زندگی پایین را متوجه می شوند. اگرچه مردم آفریقای جنوبی با بیش از 10 زبان تکلم می کنند. اما زبان متداول و رسمی این کشور زبان انگلیسی است.

دلایل مهاجرت به آفریقای جنوبی

اگر شما مایل به مهاجرت به آفریقای جنوبی می باشید، شما می توانید این کار را از طریق یکی از روادیدهای اقامت موقتی و دائمی انجام دهید. در نهایت منجر به قبول تابعیت آفریقای جنوبی و اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی می شود. ویزاهای اقامتی آفریقای جنوبی به صورت موقتی بوده و برای مقاصد زیر با حداکثر اعتبار 3 ماهه صادر می شود:

  • گردشگری یا تجدید دیدار با خانواده یا دوستان
  • انجام کار در شرکت ها و موسسات
  • تحصیل در آفریقای جنوبی
  • درمان پزشکی
  • کار در صنایع تفریحی
  • حضور در همایش ها
  • خدمه کشتی

در حال حاضر با توجه به شرایط زندگی در آفریقای جنوبی، مهاجرت به آفریقای جنوبی برای 2 طیف از متقاضیان ایرانی امکانپذیر می باشد. گروه اول شامل کارگران ماهر، متخصصان دانشگاهی، کارآفرینان و بازرگانان جهت انجام کار و شروع بیزینس در آفریقای جنوبی و گروه دوم شامل دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند.

دلایل مهاجرت به آفریقای جنوبی

شرایط تحصیل در آفریقای جنوبی

یکی از راه های مهاجرت دریافت ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می باشد. تحصیل در این کشور برای همه دوره ها امکان پذیر می باشد. اگر قصد به ادامه تحصیل دراین کشور دارید باید مدارک مورد نیاز را داشته باشید. 11 دانشگاه آفریقای جنوبی مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. حدودا در دانشگاه های آفریقای جنوبی همگی رشته های را تدریس می کنند.

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این کشور بدین شرح است:

مقطع تحصیلینمره زبان مود نیاز (آیلتس)
کارشناسی6
کارشناسی ارشد6
دکترا6.5

مانند دیگر پروسه های دریافت ویزای تحصیلی کلیه مدارک تحصیلی سال های قبل، ریز نمرات، توصیه نامه ها، نامه های کاری برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آفریقای جنوبی مورد نیاز می باشد. نامه ای برای تمکن مالی جهت زندگی یک سال می باشد. در آفریقای جنوبی بابت اخذ ویزای آفریقای جنوبی مورد نیاز می باشد.

شرایط اخذ ویزای کار عمومی کشور آفریقای جنوبی

در این نوع ویزا شما به عنوان یک مهاجر از ایران باید بتوانید از یک کارفرما یا کمپانی در آفریقای جنوبی دعوت نامه کاری دریافت نمایید که موارد زیر برای دریافت این نوع ویزا باید طی شود :

این ویزا بر اساس پیشنهاد استخدام از کارفرمای آینده شما در آفریقای جنوبی است. کارفرما باید از (DOL) برای صدور گواهینامه اقدام نموده که مستقیما تأییدیه DHA را دریافت کند بدین منظور که کاندیداهای واجد شرایط در آفریقای جنوبی برای این موقعیت وجود ندارد تا درخواست کننده خارجی با مهارت ها و شرایط لازم درخواست شود. هنگامی که کارفرما از وزارت کار DOL مجوز لازم را به تصویب رساند و تائید DHA را اخذ کرد. متقاضی سپس می تواند درخواست ویزا نماید DHA یک درخواست ویزای عمومی را تایید یا رد می کند. بسته به انطباق آن با طرح قانونی DOL صدور گواهینامه مثبت را تایید می کند .

سرمایه گذاری یا کار آفرینی در آفریقای جنوبی

اتباع خارجی که متمایل هستند یک کسب و کار جدید در این کشور راه بیندازند و یا افرادی که مایل به کارآفرینی هستند می توانند در ابتدا با یک ویزای 3 ساله به این کشور مهاجرت نموده و این ویزا را تمدید نمایند. بعد از 5 سال به اقامت دائم آفریقای جنوبی دست یابند، در این مسیر نکه کمی متفاوت و پیچیده می باشد. شما با طی نمودن مراحل اداری و همچنین اخذ مشاوره تخصصی از افرادی که آشنا به بازار، کسب و کار و محیط اقتصادی بوده موفق به دریافت ویزای تجاری آفریقای جنوبی خواهید شد. مواردی در این مسیر نقشی حیاتی دارند:

  • داشتن سرمایه کافی برای راه اندازی بیزینس
  • ارائه یک طرح اقتصادی و استخدام اتباع آفریقای جنوبی از موارد مهم این نوع برنامه مهاجرتی هستند.
  • جزئیات در ارتباط با میزان سرمایه مورد نیاز
  • تعهدات شما به عنوان کارآفرین یا سرمایه گذار

انواع ویزاهای آفریقای جنوبی

شما جهت مهاجرت به آفریقای جنوبی نیازمند اخذ ویزایی می باشید که متناسب با شرایط باشد. ویزاهای اقامت موقتی صادره توسط آفریقای جنوبی به شرح جدول زیر می باشد:

نام ویزاشرایط ویزا
ویزای تجاریشما جهت سرمایه گذاری، راه اندازی شرکت و کار در آفریقای جنوبی در قالب یک شرکت ، نیازمند ویزای تجاری یا Business Visa می باشید.
ویزاهای کارویزای کار عمومیویزای کار عمومی تنها از طریق دریافت پیشنهاد کار از طرف کارفرمای آفریقایی درخواست می شود و اعتبار آن تا 5 سال می باشد.
ویزای نقل و انتقال شرکتیجهت انجام نقل و انتقال مابین شرکتی آفریقای جنوبی با اعتبار 4 سال
ویزای مهارت های خاصکارگران دارای مشاغل با مهارت های خاص فهرست شده
ویزای تحصیلیویزای تحصیلی آفریقای جنوبی برای دانشجویان به مدت بیش از 90 روز صادر می شود.
ویزای همسرویژه همسران شهروندان آفریقای جنوبی با اعتبار 3 سال
ویزای خانوادهاین نوع ویزا تنها شامل روابط خانوادگی درجه اول و دوم می باشد.

در این نگارش ما بطور جامعی به بررسی انواع مسیرهای مهاجرت به آفریقای جنوبی پرداختیم. شما هموطنان عزیز را با انواع ویزاهای آفریقای جنوبی و شرایط هر کدامیک از این ویزاها آشنا کردیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به عنوان موسسه پیشتاز در ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه های مهاجرتی و اقامتی، می تواند بر پایه دانش و تجربه چندین ساله کارشناسان و وکلای خود به شما هموطنان عزیز در اخذ انواع ویزای کار، سرمایه گذاری، تحصیلی و کارآفرینی کمک کند.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *