مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا

معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا

در میان دانشگاه های کشور آمریکا می توانیم به معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا بپردازیم، زیرا این دانشگاه در میان انتخاب متقاضیان قرار داشته است. هر ساله دانشجویان بسیاری در تلاش اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر این دانشگاه عالی رتبه خواهند بود. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان باید پذیرش دانشگاه مورد نظر را اخذ کرده و سپس اقدامات لازم را درجهت کسب ویزای تحصیلی انجام دهند. یکی از دانشگاه های معتبر در این کشور پرینستون می باشد. برای معرفی دانشگاه پرینستون نیاز است که دانشجویان از شرایط و مدارک مورد نیار برای تحصیل آگاه باشند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه دارید تا انتها این مقاله با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دانشگاه های کشور آمریکا

جهت ورود در دانشگاه های کشور آمریکا به خصوص دانشگاه پرینستون دانشجو باید شرایطی را داشته باشد. در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. کشور آمریکا جزء کشور هایی می باشد که سیستم آموزشی آن بسیار پیشرفته و مطابق با استاندارد های وضع شده می باشد. دانشگاه ها در این کشور به 2 دسته تقسیم می شوند. دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های ایالتی که دانشگاه های دولتی محسوب می شوند. همان طور که می دانید شهریه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی می باشد.

درباره و معرفی دانشگاه پرینستون آمریکا

برای معرفی دانشگاه پرینستون باید بگوییم که این دانشگاه جزء دانشگاه های خصوصی در کشور آمریکا محسوب می شود. دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند مشغول به تحصیل شوند. اخذ پذیرش از این دانشگاه بسیار سخت می باشد. زیرا پذیرش از این دانشگاه به صورت گزینشی می باشد. دانشگاه پرینستون در سال 1746 میلادی در شهر پرینستون واقع در ایالت نیوجرسی تاسیس شد. به همین دلیل این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی این کشور محسوب می شود. یکی از پرافتخارترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان می باشد. برای دانشجویان بین المللی شرایطی در این دانشگاه وضع شده است.

تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور را از طریق نمودار زیر مشاهده بفرمائید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

به عنوان مثال: هزینه های تحصیلی، خوابگاه، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری، بلیط هواپیما و هزینه های کتاب پرداخت می شود. در رده بندی بهترین دانشگاه های جهان دانشگاه پرینستون جایگاه 6 را به خود اختصاص داده است. در بین دانشگاه های معتبر فنی و مهندسی نام این دانشگاه بعد از دانشگاه MIT دیده می شود. در باب تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در آمریکا خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی دانشکده ها و دانشگاه پرینستون آمریکا

اگر بخواهیم به معرفی دانشگاه پرینستون بپردازیم باید به دانشکده های این دانشگاه نیز اشاره نماییم. این دانشگاه دارای 4 دانشکده می باشد. تعداد 35 دپارتمان در این دانشگاه وجود دارد. دانشکده های پرینستون به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده علوم طبیعی
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده فنی و مهندسی

برخی از دپارتمان های این دانشگاه به شرح زیر می باشند:

  • معماری
  • مردم شناسی
  • ریاضیات محاسباتی و کاربردی
  • مهندسی شیمی بیولوژیکی
  • مهندسی محیط زیست و عمران
  • زبان انگلیسی
  • اقتصاد
  • مهندسی برق
  • مالی
  • سیاست
  • موسیقی
  • روان شناسی

جهت تحصیل در این کشور ارائه ویزای تحصیلی در آمریکا جزء مدارک لازم می باشد.

معرفی مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه پرینستون آمریکا

برای ورود به این دانشگاه دانشجو باید تعهدنامه ای تحت عنوان نظام نامه شرافت امضاء نماید. با امضا این تعهدنامه دانشجو موظف می باشد برای مدتی تعیین شده در این دانشگاه مشغول به کار شود. یکی دیگر از شرایط وضع شده برای این دانشگاه این است که دانشجو باید مدرک زبان معتبر مثل: IELTS یا TOEFL ارائه نماید و هر چه سطح دانشگاه بالاتر باشد دانشجو باید مدرک زبان بالاتری را ارائه نماید.

برای ارائه مدارک لازم نیازی به ارسال اصل مدارک نمی باشد. متقاضی باید ترجمه مدارک را ارسال نماید. در دانشگاه های این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک متفاوتی درخواست می شود. اما به طور متداول دانشجو باید مدارک زیر را ارائه نماید.

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه سوابق کاری
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی
  • متقاضیان باید انگیزه خود را از تحصیل در این کشور و در دانشگاه پرینستون نوشته و تحت عنوان انگیزه نامه ارائه دهند
  • دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند باید مدرک GMAT یا GRE را ارائه نمایند

در مقاله شرایط اعزام دانشجو به آمریکا توضیحات بیشتری در این باب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معرفی مدارک لازم جهت تحصیل در دانشگاه پرینستون آمریکا

هزینه های تحصیل و خوابگاه پرینستون آمریکا

طبق بررسی ها میزان شهریه دانشجویان 43450$ (دلار)، هزینه های مربوط به خوابگاه 7920$ (دلار آمریکا) و هزینه های انجمن ها 6240$ (دلار آمریکا) بوده است. این هزینه ها ممکن است بدون اطلاع رسانی تغییر کند. هزینه های ذکر شده هزینه های جاری دانشگاه می باشند. دانشجویانی که تحت بیمه درمانی خانواده خود نیستند می توانند با پرداخت 1900$ (دلار) از بیمه های در نظر گرفته شده دانشگاه استفاده نمایند. این دانشگاه خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته است. خوابگاه دانشجویان مقطع کارشناسی با خوابگاه دانشجویان دوره تکمیلی که شامل مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد مجزا است.

هر یک از خوابگاه ها مکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. این دانشگاه برای دانشجویانی که دچار معلولیت می باشند خوابگاه هایی را در نظر گرفته است. برای مهاجرت و تحصیل به کشور آمریکا دانشجویان باید از هزینه های زندگی در این کشور نیز آگاه باشند. به دلیل اینکه این توضیح این مبحث در این مقاله نمی گنجد پیشنهاد می شود مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا را مطالعه نمایید.

کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه پرینستون آمریکا

همان طور که به معرفی دانشگاه پرینستون پرداختیم باید بگوییم که این دانشگاه کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. دانشجویان می توانند با کار در مشاغل دانشجویی و اخذ کمک های مالی هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. در بسته های اولیه کمک های مالی ارائه وام غیرممکن می باشد. مگر در شرایط خاص که وام های دانشجویی نیز به دانشجو ارائه می شود. باید به این نکته اشاره کنیم که دانشگاه پرینستون بورسیه های دانشگاهی و ورزشی ارائه نمی دهد.

همان طور که مطالعه کردید اطلاعاتی در رابطه با معرفی دانشگاه پرینستون توضیح داده شد. همان طور که می دانید مهاجرت تحصیلی به آمریکا امن و به نوعی راحت ترین راه مهاجرت می باشد. پیشنهاد می شود پیش از اقدام برای مهاجرت اطلاعات لازم را به دست آورند. سپس اقدامات لازم را انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با فعالیت در عرصه مهاجرت آمادگی دارد تا اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد. بهترین راه مهاجرت را با توجه به شرایط به متقاضیان پیشنهاد دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *