مهاجرت تحصیلی هند

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند

هزینه، مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند به چند بخش تقسیم می شوند و متقاضیان و دانشجویانی که می خواهند با روادید تحصیلی به کشور هندوستان مهاجرت کنند. افراد می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند حتما باید مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند را دارا باشند.

هند یکی از کشور های آسیایی می باشد که در بخش جنوبی این قاره ی کهن قرار گرفته است و اکثر مردم این کشور به زبان های انگلیسی و هندی صحبت میکنند. رایج ترین روش های ورود به خاک کشور هند به صورت زیر می باشند:

  • مهاجرت برای ثبت شرکت در هند و ایجاد کسب و کار
  • مهاجرت برای سرمایه گذاری در کشور هند در زمینه های مختلف تجاری
  • مهاجرت به کشور هند جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور
  • مهاجرت به کشور هند با کسب روادید سرمایه گذاری
  • مهاجرت به کشور هند جهت خرید املاک
  • مهاجرت به هند جهت ازدواج با شهروند هندی

تحصیل در هندوستان

متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند با داشتن مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند وارد دانشگاه های هندوستان شوند و مشغول به تحصیل در این مراکز تحصیلی شوند، قبل از انجام هر کاری، باید از تمامی موارد و شرایط تحصیل در این کشور پر جمعیت مطلع و آگاه باشند تا پشیمان نشوند.

نرخ شهریه در معتبر ترین و با کیفیت ترین دانشگاه های کشور هند در مقایسه با نرخ شهریه در معتبر ترین دانشگاه های سایر کشور های جهان بسیار پایین می باشد و متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هندوستان مشغول به تحصیل شوند می توانند به راحتی هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند.

تحصیل در کشور هندوستان به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد؛ اما همانطور که ذکر شده، اکثر مردم این کشور به دو زبان هندی و زبان انگلیسی صحبت می کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث جذب دانشجویان ایرانی به دانشگاه های کشور هندوستان می شود، معتبر بودن این دانشگاه های در سطح جهانی می باشد.

متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور هندوستان مشغول به تحصیل شوند و یا به عبارتی اقدام به مهاجرت تحصیلی به هندوستان کنند، باید با داشتن مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند، پروسه ی کسب روادید تحصیلی و مجوز تحصیل خود در هندوستان را کسب کنند. در بخش های بعدی این مقاله شما عزیزان با مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند و همچنین شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور هندوستان آشنا خواهید شد.

دوره های پیش دانشگاهی در هند

به صورت کلی، تحصیل در مراکز تحصیلی و مدارس کشور هندوستان از پنج سالگی شروع می شود و دانش آموزانی که از 5 الی 10 سال سن دارد، باید در دوره تحصیلی ابتدایی مشغول به تحصیل شوند. دوره تحصیلی متوسطه در مدرسه های کشور هند به یک دوره 5 ساله و یک دوره 2 ساله تقسیم می شود. به طوری که دانش آموزان از 10 الی 15 سالگی و سپس از 15 الی 18 سالگی در دوره متوسطه مشغول به تحصیل می شوند و تا پایان 18 سالگی مدرک تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را بدست بیاورند. شما عزیزان می توانند با مراجعه به مقاله درباره هند اطلاعات کاملی درباره این کشور آسیایی کسب کنید.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند از دانشگاه

متقاضیانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور هندوستان را دارند، علاوه بر داشتن مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند، باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نیز برای ورود و تحصیل در دانشگاه های هند داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که قصد دارند در دوره های پزشکی و مهندسی در دانشگاه های کشور هندوستان مشغول به تحصیل شوند، حتما باید معدل بالا و نمرات بالایی داشته باشند؛ زیرا شرط تحصیل در این دوره های علاوه بر شرایط مورد نیاز، داشتن نمرات و معدل بالا می باشد.

برای ورود به برخی از مراکز تحصیلی کشور هندوستان، متقاضیان و دانشجویان باید در آزمون ورودی مرتبط شرکت کنند تا موفق به پذیرش شوند (مانند موسسات فن آوری هندوستان). تحصیل در دانشگاه های کشور هندوستان در سه دوره ی زیر امکان پذیر می باشد:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

اکثر دانشگاه های کشور هندوستان از نوع خصوصی و غیر انتفاعی می باشند و لازم به ذکر است که متقاضیان می توانند از بهمن ماه اقدام به ثبت نام در دانشگاه های کشور هند کنند و به یاد داشته باشید که تحصیل در دانشگاه های کشور هندوستان از مرداد الی شهریور ماه شروع می شود.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند از دانشگاه

تحصیل در دانشگاه های هند

مقاطع تحصیلی مختلف در کشور هند (رشته های پزشکی) به صورت زیر می باشد:

مقطعطور دوره (سال)زبان تحصیلپیش نیاز
لیسانس داروسازی4انگلیسیمدرک پیش دانشگاهی نجربی یا ریاضی
دکترای داروسازی6انگلیسیمدرک پیش دانشگاهی نجربی یا ریاضی
دکترای دندانپزشکی5انگلیسیمدرک پیش دانشگاهی تجربی
کترای عمومی5.5انگلیسیمدرک پیش دانشگاهی تجربی

مقاطع تحصیلی مختلف در کشور هند (رشته های غیر پزشکی) به صورت زیر می باشند:

مقطعطول دوره (سال)زبان تحصیلپیش نیاز
کارشناسی4انگلیسیپیش دانشگاهی مرتبط با رشته (معدل 14)
کارشناسی ارشد2انگلیسیکارشناسی مرتبط با رشته (معدل 14)
دکترا5انگلیسیکارشناسی ارشد مرتبط با رشته (معدل 14)

هزینه، مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در هند

هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در رشته های علوم انسانی 800$ (دلار) در سال می باشد و دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره های مهندسی و مدیریت را دارند باید هر ساله از 1.000 الی 1.500$ (دلار) شهریه پرداخت کنند. هزینه تجصیل در دوره کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی 2.000 الی 4.000$ (دلار) در سال می باشد و دانشجویانی که قصد دارند در دوره های علوم انسانی مشغول به تحصیل شوند باید هر ساله از 1.000 الی 1.500$ (دلار) شهریه پرداخت کنند. همچنین هزینه تحصیل در رشته های مهندسی و مدیریتی در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور هندوستان از 4.000 الی 6.000$ (دلار) در سال می باشد.

هزینه تحصیل در دوره ی دکترا در رشته های پزشکی از 70.000 الی 80.000$ (دلار) در سال، رشته های دندانپزشکی 45.000$ (دلار) در سال و رشته داروسازی 40.000$ (دلار) در سال می باشد. افرادی که قصد دارند در دانشکده های زبان مشغول به تحصیل شوند باید هر ساله تقریبا 2.000$ (دلار) هزینه تحصیلی پرداخت کنند. دانشجویانی که می خواهند هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهند، می توانند اقدام به کسب بورسیه های تحصیلی نمایند.

لازم به ذکر است که میانگین هزینه اقامت و زندگی دانشجویی در کشور هند 40.000$ (دلار) در سال می باشد. همچنین دانشجویان برای کاهش هزینه های تحصیلی خود اجازه کار ضمن تحصیل در هندوستان را نخواهند داشت.

مدارک ویزای تحصیلی هند

متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند روادید تحصیلی کشور هندوستان را کسب کنند، باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشند:

  • گذرنامه با اعتبار کافی
  • ارائه 6 الی 8 عدد عکس 6*4
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی (به همراه ریز نمرات و ترجمه ی زبان انگلیسی رسمی)
  • ارائه مدارک قبولی از دانشگاه هندی مورد نظر.
  • داشتن توان مالی کافی.
  • ارائه و کامل کردن فرم های مربوطه

هموطنان عزیز برای مهاجرت به کشور های خارجی می توانند با هماهنگی های قبلی مدارک مورد نیاز را به متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحویل دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *