مهاجرت کاری مالزی

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

لیست مشاغل مورد نیاز مالزی از جمله ابزارهایی است که متقاضیان کار می توانند بر اساس آن، شانس خود را برای یافتن شغل در مالزی بسنجند. گفتنی است که لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور بر اساس مهارت ها و تخصص های گوناگون طبقه بندی و به روز رسانی می شود. به عبارتی متقاضیان می توانند لیست بروز مشاغل مورد نیاز در مالزی را بررسی نموده و برای کار در این کشور و آینده شغلی خود تصمیم بگیرند. گفتنی است که پیدا کردن شغل در مالزی برای اتباع خارجی بسیار سخت بوده و متقاضیان میبایستی بررسی مواردی چون لیست مشاغل مورد نیاز را جدی بگیرند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره در خصوص امور مهاجرتی، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

کار و اقتصاد در مالزی

مالزی واقع در جنوب شرقی قاره آسیا است که یکی از قدرت های اقتصادی این قاره محسوب می شود. این کشور میزبان جمعیتی بالغ بر بیش از 30.000.000 نفر می باشد. ارز رایج این کشور رینگیت است، این ارز به صورت جهانی دارای ارزش مطلوبی است که برای اقتصاد کشور مالزی مسئله ای مفید محسوب می شود. گفتنی است که نسبت جمعیت یک کشور تاثیر مستقیمی بر جذب نیروی کار خارجی دارد. این مسئله بیانگر این است که کشور مالزی به لحاظ جمعیتی نیازی به منابع انسانی خارجی نداشته و فقط در صورتی که برخی از مشاغل را نتوان با نیروی کار مالزیایی جبران نمود اقدام به جذب نیروی خارجی می نماید.

جمعیت مالزی در سال های اخیر به شرح زیر می باشد:

جمعیت مالزی

مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی ابزاری است که متقاضیان کار در این کشور می توانند با توجه به آن، ظرفیت پیدا کردن شغل برای خود تا حدودی محاسبه کرده و با توجه به ظرفیت اقدام به جست و جوی شغل در این کشور نمایند. به عبارتی متقاضیان ملزم به بررسی شرایط با توجه به فاکتور های مختلف که در این امر دخیل می باشند هستند، چرا که در این صورت می توانند از آینده شغلی خود در کشور مالزی اطمینان خاطر بیشتری حاصل نموده و همواره رو به جلو پیش بروند. نا گفته نماند که متقاضیان با محاسبه شانس خود برای یافتن شغل در کشور مالزی مهاجرتی ایمن تر را تجربه خواهند کرد. علاوه بر آن نیز طبق قوانین مالزی، متقاضیان باید قبل از اقدام به مهاجرت توسط کارفرمای مستقر در مالزی مورد پذیرش قرار گیرند.

شرایط شغلی و لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

شرایط شغلی در مالزی در واقع بر حسب فاکتور های موجود وضعیت مطلوبی دارد. اما مشاغل پاره وقت در این کشور دستمزد مناسبی به متقاضیان ارائه نمی کنند. عموما مشاغل دانشجویی در این کشور دستمزد بسیار پایینی داشته و برای جبران هزینه زندگی و تحصیل در این کشور کافی نیستند. این مسئله یکی از بزرگترین دغدغه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به مالزی است. گفتنی است که شرایط شغلی از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار می گیرد. برخی از فاکتورهای سنجش وضعیت شغلی عبارت اند از:

نا گفته نماند که سنجیدن وضعیت شغلی برای سهولت در امور زندگی در مالزی ضروری بوده و این امکان را به متقاضیان می دهد تا بتوانند امور زندگی خود را برنامه ریزی کرده و تصمیمات درستی در باره زندگی پس از مهاجرت بگیرند. گفتنی است که سطح رفاه مردم در مالزی مطلوب است و مردم مالزی از سطح رفاه خوبی نسبت به کشور های پیشرفته در جهان برخوردارند. از این رو درآمد مشاغل تمام وقت در کشور مالزی را می توان به خوبی جوابگوی مخارج زندگی در مالزی تلقی نمود. این مسئله خود بیانگر مطلوب بودن شرایط کار تمام وقت و زندگی در مالزی می باشد. همچنین شایان ذکر است که هزینه زندگی در کشور مالزی نسبت به سایر کشور ها پایین می باشد.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز مالزی

لیست مشاغل مورد نیاز در کشور مالزی برای بررسی شانس متقاضی در این کشور برای یافتن شغل عبارت است از:

  • تجهیزات پزشکی
  • پتروشیمی
  • مدیر فروش پروژه ای
  • هوافضا
  • خدمات مالی
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • تحلیل مالی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • خدمات فنی
  • نفت و گاز
  • مشاغل مرتبط با بازار انرژی
  • مخابرات در کشور مالزی
  • مشاغل مرتبط با رسانه
  • مشاغل مرتبط رشته برق
  • مشاغل مرتبط با رشته الکترونیک

سایر مشاغل مورد نیاز مالزی عبارتست از:

ردیفشغلردیفشغلردیفشغل
1مدیر داخلی6مسئول کنترل کیفیت11مدیریت روابط
2مدیر فروش7مدیر بازاریابی12مدیر بازرگانی
3مشاغل مرتبط با رشته IT8مدیر روابط عمومی13کارمند
4تحلیل مالی و اقتصادی9مدیر مالی14مدیر رستوران
5مدیر زنجیره تامین10مدیریت بانکی15مدیر تولید

توصیه های مشاغل کاربردی در مالزی

کار در مالزی و پیدا کردن شغل مناسب در این کشور مستلزم رعایت نکاتی است که به سهولت در این روند کمک می کنند. به عبارتی می توان گفت که با رعایت این نکات متقاضیان شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل مناسب در این کشور خواهند داشت. برخی از این نکات عبارت اند از:

  • متقاضیان باید رزومه ای قدرتمند داشته باشند.
  • ارائه تمامی سوابق و مدارک الزامی است.
  • متقاضی میبایستی قبل از اقدام به مهاجرت، اقدام به اخذ پذیرش از طرف کارفرما نماید.

توصیه می شود متقاضیان برای سهولت در روند مهاجرت و جلو گیری از مشکلات حقوقی احتمالی با وکلای مجرب در این زمینه همکاری به عمل آورند. لذا همکاری وکلا می تواند در امور اخذ ویزا تا مهاجرت مفید واقع شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برجسته ترین موسسات حقوقی در زمینه مهاجرت است که همواره آماده ارائه خدمات به متقاضیان تمامی امور مهاجرتی می باشد. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *