مهاجرت کاری آلمان

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در آلمان یکی از جمله مواردی می باشد که دانشجویان بومی و خارجی در مورد آن از پیش برنامه ریزی می کنند. کشور آلمان یک کشور اروپایی بوده و دانشگاه های مشهوری را در خود جای داده است. هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا جهت تحصیل در این کشور اقدام می‌ نمایند. آنها با هدف فارغ‌ التحصیلی و فعالیت شغلی درزمینه رشته تحصیلی و در نهایت اخذ اقامت دائم آلمان روانه این کشور می‌ گردند. چراکه آینده شغلی و زندگی آنها وابسته به این موضوع است. در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی جوانب این موضوع می‌ پردازیم.

جزئیات و شرایط کار پس از تحصیل در آلمان

دانشجویان دانشگاه‌ های آلمان، پس از فارغ‌ التحصیلی همواره به فکر یافتن شغل مناسب برای خود می‌ باشند. شغلی که با تخصص و رشته تحصیلی آنها مطابقت داشته باشد. آنها با استفاده از شرایط کار پس از تحصیل در آلمان می‌ توانند به‌ راحتی در شغل مورد علاقه خود مشغول کار شوند. همچنین می‌ توانند از مزایای کار پس از تحصیل نیز بهره‌ مند گردند. دانشجویان ایرانی که قصد کار پس از تحصیل در آلمان را دارند، این امکان را دارند که در شرکت‌ های بزرگ و سازمان‌ ها مشغول کار شوند. متاسفانه یافتن شغل در آلمان همیشه به همین راحتی نیست.

اما در خصوص فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های آلمان این کار به سادگی قابل انجام می‌ باشد. چنانچه قصد دارید در آینده پس از فارغ‌ التحصیلی از دانشگاه‌ های آلمان در سایر کشورهای اروپایی مشغول کار شوید، بهتر است کارت آبی اتحادیه اروپا را اخذ نمایید. کارت آبی اتحادیه اروپا (بلو کارت) اجازه فعالیت شغلی را به شما می‌ دهد. در ابتدا به صورت دوره زمانی محدود به شما ارائه می‌ گردد. اما بعدها چنانچه فعالیت شغلی شما ادامه‌ دار باشد، بدون هیچ گونه مشکلی می‌ توانید نسبت به تمدید آن اقدام نمایید. در نهایت با گذشت 2 سال از ارائه مجوز اقامت کار، مجاز به درخواست اقامت دائم هستید.

دلایل کار پس از تحصیل در آلمان

این کشور یک مقصد تحصیلی مشهور در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند. اکثر دانشجویان بین المللی دوست دارند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور به آنجا بروند. یک دانشجو باید برای ویزای جدید در اداره ثبت نام خارجی درخواست دهد و ویزای خود را قبل از اتمام اعتبار آن تمدید کند. این می تواند به آن ها کمک کند تا پس از تحصیل در این کشور از فرصت های کاری جدید استفاده کنند.

برای بهره مندی از فرصت های کاری، دانشجویان باید زمانی که هنوز در سال آخر تحصیلات دانشگاهی خود هستند، برای اجازه اقامت اقدام کنند. دوره هایی مانند مهندسی، علوم کامپیوتر و غیره در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب هستند. تعدادی فرصت شغلی در انتظار دانشجویان بین المللی است که ویزای کار پس از تحصیل در این کشور دریافت کرده اند. چند سال تجربه در هر زمینه مرتبط امتیاز به مشخصات شغلی آن ها می افزاید.

برای درخواست اجازه اقامت این کشور برای کار پس از اتمام تحصیل در این کشور، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • یک پاسپورت معتبر
  • مدرک دانشگاهی
  • گواهی بیمه خدمات درمانی
  • اثبات منابع مالی برای تأمین مالی هنگام اقامت در آلمان

اقامت آلمان از طریق کار پس از تحصیل

از راه‌ های دریافت اقامت کشور آلمان، اقامت از طریق کار است. هدف بسیاری از دانشجویان پس از فارغ‌ التحصیلی، یافتن کار و در نهایت اخذ اقامت دائم است. شرایط کار پس از تحصیل در آلمان تقریبا ساده به نظر می‌ رسد. اما می‌ باید قوانین و شرایطی را رعایت نمود. فرد متقاضی پس از فارغ‌ التحصیلی جویای کار می‌ شود تا بتواند شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را بیابد. بدین ترتیب از مزایای فعالیت شغلی پس از فارغ‌ التحصیلی خود بهره می‌ برد. لازم به ذکر است دانشجو پس از یافتن کار مورد نظر، مجاز آوردن خانواده‌ نزد خود است.

آشنایی کامل به زبان آلمانی که زبان رسمی این کشور است، شرط اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان است. فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ های اتحادیه اروپا و نیز منطقه اقتصادی دسترسی‌ بهتری به لیست مشاغل و بازار کار دارند. در ضمن ویزای کاری یکی از روش های رسیدن به اقامت آلمان است.

مدارک لازم برای دریافت اقامت کشور آلمان به این شرح است:

  • ارائه بیمه سلامت
  • ارائه پاسپورت یا گذرنامه معتبر
  • ارائه ضمانت مالی

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و انواع اقامت

ارائه اجازه اقامت به فردی که متقاضی کار است. اگر فرد پیش از فارغ‌ التحصیلی شغل مورد نظر خود را یافت کند. برای او یک جهش به شمار می‌رود. اکنون فرد می‌ تواند شغل خود را برای پس از فارغ‌ التحصیلی نیز حفظ نماید و ادامه دهد. اجازه اقامت به فردی که شغل خاصی را جهت فعالیت مد نظر گرفته است. این در شرایطی است که شخص پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آلمانی دریافت نموده است. در این صورت می‌تواند به راحتی مشغول به کار شده و سپس اقامت دائم اخذ نماید. سپس با گذراندن مراحل و شرایط لازم، موفق به اخذ کارت آبی از سوی این کشور گردد.

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و انواع اقامت

شرایط تحصیل در دانشگاه‌ های آلمان

کشور آلمان از سرتاسر جهان پذیرای دانشجویان در دانشگاه‌ های خود است. متقاضیانی که مدرک تحصیلی آنها دیپلم است، حق ورود به دانشگاه‌ های آلمان به طور مستقیم را ندارند. آنها بایستی مراحلی را پشت سر بگذارند. اولین مرحله شرکت در آزمون کنکور سراسری در کشور ایران است. پس از دریافت نمره قبولی در این آزمون مجاز هستند نسبت به تحصیل در کالج‌ های آلمان اقدام نمایند. زبان آموزشی در کالج‌ های کشور آلمان، زبان آلمانی است. دانشجویان دانشگاه آزاد در ایران هم قادر هستند در یکی از دانشگاه‌ های آلمان ادامه تحصیل دهند. با این شرط که بایستی حداقل دانشجوی سال سوم دانشگاه آزاد در ایران باشند.

ضمنا این دسته از دانشجویان نیازی به گذراندن دوره کالج ندارند. شخص دارای مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد، مجاز به تحصیل مستقیم در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های آلمان نیست. بلکه می‌ باید 1 یا 2 ترم از رشته کارشناسی خود یا زیرمجموعه‌ های را بگذراند، سپس جهت مقطع کارشناسی ارشد اقدام کند. مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ های آلمان به مدت 2 سال است. با فارغ‌ التحصیلی از سوی دانشگاه‌ های آلمان می‌ توانید شرایط کار پس از تحصیل در آلمان را برای خود هموار سازید.

برترین دانشگاه های کشور آلمان به شرح ذیل است که رتبه بالایی را در رنکینگ جهانی پیدا کرده اند:

  • دانشگاه فنی مونیخ
  • لودویگ – ماکسیمیلیان – مونیخ
  • روبرت کارلز هیدلبرگ
  • موسسه فناوری KIT کارلسروهه
  • هومبولت برلین
  • آزاد برلین
  • فنی راینیش-وستفلیشه آخن
  • فنی برلین
  • ایبرهارد کارل توبینگن
  • فرایبورگ

شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و جستجوی کار

دانشجویان خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، شرایط جستجوی کار در آلمان را دارند. آنها می‌ توانند نسبت به اخذ ویزای جستجوی کار اقدام نمایند. پس از دریافت ویزای جستجوی کار، به مدت 18 ماه فرصت دارند شغل متناسب با رشته خود را پیدا کنند. بنابراین 18 ماه حق اقامت در آلمان را دارند. در صورت موفق به یافتن کار، اکنون قادر خواهند بود ویزای خود را از جستجوی کار به ویزای کاری تبدیل نمایند. سپس از این طریق نسبت به اخذ اقامت و در نهایت تابعیت کشور آلمان اقدام کنند. دانشجویان فارغ‌ التحصیل دانشگاه‌ های آلمان که پس از تحصیل مشغول کار می‌ شوند. بعد از 2 سال موفق به اخذ اقامت دائم می‌ گردند.

رشته های پرطرفدار در کشور آلمان به شرح ذیل است:

  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی آی تی

تحصیل و کار پس از تحصیل در آلمان

در پایان متذکر می ‌شویم شرایط کار پس از تحصیل در آلمان و مسائل حقوقی مهاجرت از حساسیت خاصی برخوردار هستند. چراکه دستیابی و دارا بودن اطلاعات کافی و لازم در این خصوص ضروری است. در ضمن برای یافتن کار می توان از طریق موسسات کاریابی در کشور آلمان اقدام کرد. توصیه موسسه ما این است که با اخذ مشاوره درست و حقوقی از وکلای باتجربه ما شانس خود را امتحان کنید. با تکیه بر مشاوره‌ های تخصصی ما، تصمیم قاطع و درست را بگیرید و آینده‌ را تضمین نمایید. این موسسه با کادری با تجربه و مجرب متشکل از وکلای خبره و مشاوران متخصص و حرفه‌ ای در این زمینه به شما یاری خواهند رساند.

موسسه سابقه درخشانی در جهت مشاوره، کمک و راهنمایی متقاضیان جهت جستجوی کار در آلمان یا سایر کشورها دارد. راهنمایی‌ هایی که شما را در رسیدن به آنچه که دوست دارید ایمن می‌ سازد. در نتیجه با تکیه بر مشاوره‌ های تخصصی ما و اعتماد به نفس کامل راه خود را آغاز کنید. بدانید آینده درخشان و روشنی را پیش رو دارید و موفقیت شما آرزوی ماست.

می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و جزئیات نحوه اخذ اقامت کشور آلمان، تحصیل در این کشور و یافتن شغل در آلمان با ما تماس بگیرید. تماس‌ های حضوری و تلفنی شما را از با کمال میل پذیرا هستیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه خدمات نوین مهاجرتی به اکثر کشورهای اتجادیه اروپاست. همچنین مقاله ویزای کار آلمان از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای شما فراهم نموده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *