مهاجرت به کشور نیوزلند

شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند برای مهاجرانی که قصد دارند از طریق پناهندگی به این کشور وارد شوند بسیار حائز اهمیت است. در سال های اخیر یکی از روش های مهاجرت به کشور نیوزلند پناهندگی در این کشور می باشد. این روش از نوع مهاجرت های غیرقانونی به شمار می رود. در این مقاله می خواهیم به بررسی شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند در سال 2024-2023 بپردازیم.

در این نگارش می توانید از آخرین قوانین مطلع شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان انتخاب این راه را برای مهاجرت به دلیل خطرات جانی و مالی پیشنهاد نمی کند. پیشنهاد موسسه این است که برای مهاجرت به کشور نیوزلند از روش های قانونی مثل: تحصیل، کار، ازدواج، ثبت شرکت و کار آفرینی، تولد فرزند و سرمایه گذاری استفاده کرده و بعد از تحقیقات و آگاهی اقدامات لازم را انجام دهید. شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند در نظر گرفته شده که بهتر است افراد از این قوانین آگاه باشند.

پیش از آنکه به بررسی موضوع پناهندگی در این کشور بپردازیم، ابتدا در تصویر زیر به بررسی جزییات کشور نیوزلند توجه فرمائید:

جزییات کشور نیوزلند

درباره کشور نیوزلند

قبل از بررسی شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند بهتر است درباره این کشور اطلاعات عمومی کسب نمایید:

  • کشور نیوزلند از دو جزیره تشکیل شده است که در اقیانوس آرام واقع شده است
  • این جزایر به جزیره شمالی و جزیره جنوبی شهرت دارند.
  • جمعیت این کشور حدودا 7 میلیون نفر می باشد.
  • یکی از شهرهای بزرگ این کشور ولینگتون نام دارد که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود.
  • این کشور حدودا 2200 کیلومتر با کشور استرالیا فاصله دارد.
  • مساحت این کشور 268680 کیلومتر مربع می باشد.
  • در این کشور مردم به 2 زبان مائوری و انگلیسی به مکالمه می پردازند.
  • پول رایج در این کشور NZD (دلار نیوزلند) می باشد.

این کشور جزو کشورهای مهاجر پذیر می باشد. حقوق شهروندان و مهاجران را به خوبی رعایت می کنند. بیشتر جمعیت این کشور اروپایی تبار هستند. قبل از ورود اروپاییان به این کشور مردم نیوزلند پیرو آیین های دیرینه و کهنه پدران خود بودند. بعد از ورود اروپایی ها به این کشور بیشتر مردم دین مسیحیت را انتخاب کرده و پیرو آیین مسیحیت شدند. سهم برخی از مذاهب در این کشور ذیلا بررسی شده است:

مذهب مردم نیوزلند

کنوانسیون پناهندگی در نیوزلند

پناهندگی موضوعی است که در کنوانسیون بین المللی در مورد آن صحبت به میان آمده است و حقوقی را برای پناهندگان در این کنوانسیون تعریف نموده اند. بر طبق این کنوانسیون دولت های عضو این پیمان حقوق و تعهدهایی را در مقابل پناهندگان بر عهده گرفته اند. دولت نیوزلند نیز یکی از اعضای کنوانسیون بین المللی است و تمامی حقوق پناهندگان را به رسمیت شناخته است و از آنها حمایت می ­نماید. اگرچه در این معاهده حمایت های بسیاری از سوی دولت های عضو در امور پناهندگان صورت می ­گیرد.

برخی از عوامل پذیرش درخواست پناهندگی در نیوزلند عبارتند از:

عوامل موثر بر پذیرش درخواست پناهندگی در نیوزلند

تعریف پناهنده در شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

پناهنده یا پناهجو فردی است که به دلایل زیر در کشور خود امنیت نداشته و به کشور دیگری از راه های غیرقانونی و قاچاقی مهاجرت می کنند:

  • آزارهای روحی روانی
  • تهدید به مرگ
  • عضویت در گروه خاص
  • داشتن عقاید سیاسی خاص
  • خشونت های نژادی امنیتی

امروزه با توجه به مشکلات، افراد زیادی از این طریق و به امید دست یابی به موقعیت بهتر زندگی و کار، وارد کشورهای دیگر می شوند. طی اخبارهای شنیده شده افراد زیادی در طول مسیر به دلایل مختلفی فوت شده و یا در کمپ های پناهندگی خودکشی می کنند. وضعیت پناهگاه هایی که برای پناهجویان در نظر گرفته شده، وضعیت خوبی ندارند. بیشتر این پناهجویان باید برای دریافت نتیجه درخواست ماه ها در این پناهگاه ها ساکن باشند.

دلایل، شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

سازمان ملل برای کشور نیوزلند سهمیه هایی برای پناهجویان در نظر گرفته است. به دلیل حمایت های دولت نیوزلند از مهاجران افراد زیادی به این کشور مهاجرت می کنند. کشور نیوزلند جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می شود، زندگی شهروندان این کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد. سیاست ها در این کشور نیز با ثبات می باشند. تمامی این عوامل باعث که مهاجران زیادی هر ساله به این کشور مهاجرت کنند و اقامت این کشور را دریافت نمایند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با پناهندگی در این کشور به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و مقاله مهاجرت به نیوزلند از طریق پناهندگی را مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت به نیوزلند

برای مهاجرت به این کشور متقاضیان باید شرایطی داشته باشند. افرادی که این شرایط را دارند باعث می شود مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور آسان تر گردد.

حال به بررسی شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند می پردازیم:

  • متقاضی باید از نظر جسمی و روحی در شرایط خوبی باشد.
  • شخصیت فرد نیز ارزیابی خواهد شد و باید شخصیت فرد مناسب باشد.
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • سن متقاضی باید زیر 65 سال باشد.
  • از 100 امتیاز در نظر گرفته شده فرد باید بتواند حداقل امتیاز را کسب نماید.

متقاضیان می توانند این امتیازات را از طریق تحصیل، تسلط به زبان، سابقه کار، سن، مدرک تحصیلی، متاهل بودن و سایر کسب نمایند. هر چه امتیازات فرد بیشتر باشد مهاجرت به نیوزلند آسان تر می شود.

کمک های دولت در شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

کمک های دولت در شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند به این صورت می باشد که دولت این کشور به پناهجویان کمک می کند تا وارد جامعه شوند. دولت برای این افراد خدمات آموزشی و خدمات پزشکی در نظر گرفته است. متقاضیان برای تامین هزینه های زندگی اجازه دارند در این کشور مشغول به کار شوند. دولت این کشور به پناهندگان نیز اقامت دائم این کشور را اعطاء می کند. در مواردی ممکن است به فرد تابعیت این کشور را نیز اعطا نماید. ممکن است مهاجرت به این کشور از طریق پناهندگی جزو راه های آسان برای مهاجرت به نظر بیاید. متقاضیان باید توجه داشته باشند که در سال های اخیر شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند بسیار سخت شده است. اقامت نیوزلند از طریق پناهندگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

روال رسیدگی در پروسه پناهندگی در نیوزلند

نیوزلند کشوری توسعه یافته است که مردم این کشور از زندگی مرفه و امکانات بسیار مناسبی برخوردار می­ باشند. از طرفی هم دولت نیوزلند حمایت های بسیاری از پناهندگان در این کشور می­ نماید. به گونه ای که سازمان ملل متحد سهمیه ای را برای قبول پناهندگان برای این کشور در نظر گرفته است.

با توجه به تمامی موارد فوق اکثر افراد این کشور را برای پناهندگی و ادامه زندگی انتخاب می­ نمایند:

  • زمانی که درخواست پناهندگی از سوی دولتی قبول شود، دیگر فرد پناهجو نیست و پناهنده خوانده خواهد شد.
  • پس از آن دولت مربوطه ­باید تمامی حقوق فرد پناهجو بر طبق کنوانسیون ژنو حمایت نماید.
  • کشور نیوزلند یکی از کشورهایی است که پناهندگان بسیاری را در خود جای داده است.
  • به پناهندگان برای حضور در جامعه و استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی کمک می­ نماید.

دولت نیوزلند به پناهندگانی که درخواستشان مورد قبول واقع گردیده است اقامت دائم نیوزلند را اعطاء می ­نماید. در برخی از موارد به آنها تابعیت این کشور نیز داده خواهد شد. ناگفته نماند در سال های اخیر به دلیل مسائل امنیتی دولت نیوزلند سخت گیری هایی را در مقابل پناهندگان در این کشور اعمال می­ نماید و درخواست قبولی آنان همانند سال های گذشته به راحتی انجام نخواهد گرفت.

عملکرد دولت نیوزلند در قبال پناهندگان

پس از اینکه درخواست پناهندگان در کشور نیوزلند مورد تأیید قرار گرفت این دولت حمایت های ویژه ای از این دسته افراد می­نماید. دولت نیوزلند امکاناتی همچون:

  • بیمه درمانی
  • اجازه انجام کار
  • استفاده از خدمات پزشکی و بهداشتی

را در اختیار پناهندگان قرار می ­دهد. در ضمن این دولت به پناهندگان اقامت دائم نیوزلند را اعطاء و در برخی موارد تابعیت نیوزلند نیز اعطاء می­ گردد.

اسکان و شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند

پس از ورود پناهجویان به این کشور طبق قوانین سازمان ملل این افراد اسکان داده می شوند. متقاضیان به این صورت اسکان داده می شوند که به صورت گروه های 120 نفره تقسیم شده و به اوکلند فرستاده می شوند. به مدت 1 هفته در این محل اقامت دارند. بعد از گذشت 1 هفته می توانند برای جابه جایی اقدامات لازم را انجام دهند.

پناهجویان می توانند به یکی از 5 مکان در نظر گرفته شده رفته و در آنجا اقامت داشته باشند، محل های در نظر گرفته شده به شرح زیر می باشد:

  • محل اسکان ناپیر
  • محل اسکان کرایست
  • محل اقامت ولینگتون
  • محل اسکان اوکلند
  • محا اسکان همیلتون

افرادی که در ساحل های این کشور درخواست خود را برای پناهندگی ارسال می نمایند، چون این نوع از ورود شامل سهمیه های سازمان ملل نمی باشد افراد به زندان هدایت خواهند شد. پس از بررسی مدارک و درخواست ممکن است درخواست پناهندگی فرد رد شده و یا پذیرفته شود. اگر درخواست فرد پذیرفته شود توسط دولت کشور نیوزلند فرد حمایت شده و از حقوق و مزایا در نظر گرفته شده طبق شرایط و قوانین پناهندگی در نیوزلند بهره مند خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر در رابطه با مهاجرت به کشور نیوزلند می توانید مقالاتی که در رابطه با شرایط مهاجرت به نیوزلند، مهاجرت به نیوزلند و راه های مهاجرت به نیوزلند را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه نمایید. همچنین می توانید طی تماس با موسسه از مشاوره های رایگان بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *