مهاجرت به کشور آمریکا

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا

یکی از مهمترین شرایط اخذ گرین کارت آمریکا زندگی به مدت حداقل 30 ماه در آمریکا است. پس از اخذ گرین کارت اقامت دائم به وی اعطاء می گردد. ثعلاوه بر این از تمامی حقوق شهروندی کشور آمریکا به جزء رای دادن در انتخابات برخوردار خواهد بود. آمریکا نیز همانند کانادا از دیگر کشورهای مهاجر پذیر در جهان است. شرایط بسیار مناسب زندگی را برای مردم کشور خود فراهم نموده است. در میان تمامی روش های مهاجرت به آمریکا ازدواج یکی از سریعترین راه هایی می باشد که موجب اخذ گرین کارت آمریکا می گردد.

در این روش ابتدا فرد با ارائه مدارکی همچون عکس و فیلم ارتباط خود را با تبعه آمریکایی جهت اخذ ویزای نامزدی برای ورود به آمریکا می باید ثابت نماید. علاقمندان به اخذ گرین کارت آمریکا می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و با آگاهی از تمامی جزئیات جهت اخذ اقامت دائم یا همان گرین کارت آمریکا اقدام نمایند.

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا از طریق کار

کار یکی از بهترین روش های مهاجرتی بشمار می رود که در نهایت فرد امکان اخذ گرین کارت آمریکا را خواهد داشت. متقاضیان انجام کار در این کشور باید از مهارت های خاصی برخوردار می باشند. با دریافت پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در آمریکا نسبت به اخذ ویزای EB1 اقدام نمایند. از مهمترین شرایط اخذ گرین کار آمریکا با اخذ ویزای EB1 موارد زیر می باشد که متقاضی می باید حداقل 3 شرط از 10 شرط ذکر شده را دارا باشد:

  • متقاضی دارای مهارت های خاص در یکی از زمینه های علمی، هنری، تجاری، ورزشی و یا آموزشی باشد.
  • برندگان جوایز مسابقات ملی و بین المللی
  • متقاضی توسط مهارت خود یکی از اعضای انجمن های معتبر در جهان باشد.
  • انتشار مطلبی در مورد شخص در جراید و یا روزنامه ها و یا انتشار مصاحبه متقاضی با رسانه های معتبر
  • مدارکی که نشان دهنده حضور متقاضی در هیات داوران برای بررسی کارهای علمی و هنری بوده است.
  • ارائه آثار هنری متقاضی در یکی از نمایشگاه های بین المللی و معتبر
  • انتشار مقاله های تخصصی
  • کسب موفقیت های مالی در هنرهای موسیقی، تجسمی و نمایشی
  • برخورداری از سابقه رهبری در سازمان ها و یا تشکیلات معتبر
  • برخورداری از درآمد بالا توسط حرفه و مهارت فرد نسبت به افراد عادی

یکی از مزیت های اخذ گرین کارت آمریکا بدین طریق این است که فرد با محدودیت هایی همچون سن، مدرک زبان و مدرک تحصیلی روبرو نمی باشد.

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای مهاجرتی

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای مهاجرتی

دولت ویزاهای مختلفی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور صادر می نماید. در نهایت اخذ اقامت آمریکا و یا گرین کارت آمریکا را در پی دارد. در جدول زیر شرایط اخذ گرین کارت آمریکا را از طریق برخی از ویزاهای مهاجرتی این کشور بررسی شده است.

ویزاشرایط اخذ گرین کارت آمریکا
ویزای Lاین ویزا برای افرادی صادر می گردد که دارای شرکتی در کشور مبدأ خود می باشند. قصد دارند شعبه دیگری در کشور آمریکا تأسیس نمایند. این افراد برای اینکه کارمندان خود را به این کشور انتقال دهند ملزم به اخذ این ویزا هستند. در نهایت پس از گذشت مدت زمان لازم منجر به دریافت گرین کارت آمریکا می گردد.
ویزای EB5این ویزا یکی از ویزاهای سرمایه گذاری در آمریکا می باشد. متقاضی اخذ این ویزا باید دارای حداقل 500000$ (دلار) سرمایه اولیه باشد. با ایجاد کسب و کار خود در آمریکا موجب استخدام حداقل 10 نفر در این کشور گردد. علاوه بر این پرداخت مالیات و حق بیمه از الزامات اخذ این ویزا می باشد.
ویزای E2این ویزا نیز از دیگر ویزاهای سرمایه گذاری آمریکاست که به افراد واجد شرایط تعلق می گیرد. با ریسک بالایی همراه نیست. متقاضیان اخذ این ویزا نیز می توانند گرین کارت آمریکا را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نمایند.

شرایط اخذ گرین کارت آمریکا از طریق لاتاری

لاتاری و یا قرعه کشی از دیگر روش هایی است که منجر به دریافت اقامت دائم و گرین کارت این کشور می گردد. آمریکا یکی از کشورهای مهاجر پذیر دنیاست. بیشترین تنوع نژادی را دارد. هر ساله این کشور متقاضیان اخذ گرین کارت آمریکا را ثبت نام می نماید و از طریق قرعه کشی اسامی برندگان اعلام و به این کشور انتقال داده می شوند. اقامت دائم از همان ابتدا به این دسته از افراد تعلق می گیرد.

میانگین تعداد متقاضیانی که طی سال های اخیر به این کشور مهاجرت نموده اند در نمودار زیر بیان شده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

افرادی که با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر نموده اند، نیز امکان اخذ گرین کارت این کشور را خواهند داشت. البته اخذ اقامت دائم با این ویزا دشوار است. ویزای توریستی این کشور در ابتدا دارای اعتباری 3 ماهه است. تا 3 ماه دیگر قابلیت تمدید را دارا می باشد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

اخذ گرین کارت آمریکا از طریق تحصیل

دانشگاه های آمریکا از اعتبار بالایی برخوردارند. دانشجویان زیادی طرفدار تحصیل در این کشور هستند. اخذ ویزای F1 آمریکا که همان ویزای تحصیلی در آمریکا است نیز موجب اخذ گرین کارت این کشور می گردد. دانشجویان با اخذ این ویزا امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان 21 سال خود را دارند. در صورت کسب شرایط اخذ گرین کارت آمریکا این اقامت شامل همسر و فرزندان وی نیز خواهد شد. دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته های مدیریتی ملزم به ارائه مدرک GMAT و برای تحصیل در رشته های مهندسی می باید دارای مدرک GRE باشند.

از معتبرترین دانشگاه ها می توان به موارد زیر را نام برد:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد آمریکا
  • دانشگاه ام آی تی
  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه برکلی
  • دانشگاه Virginia در آمریکا

دانشجویان عزیز جهت آگاهی از دیگر شرایط و چگونگی اعزام دانشجو به آمریکا می توانید از مشاوره های مفید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *