مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن

ثبت شرکت در ژاپن یکی از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در دسترس برای متقاضیان بین المللی در خصوص اخذ اقامت است. سرمایه گذاری در ژاپن به شما کمک خواهد کرد تا اقامت این کشور را نیز بدست آورید و بتوانید همراه خانواده خود در این کشور زندگی کنید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم بر آن داریم تا با ارائه اطلاعات کافی در رابطه با ثبت شرکت در ژاپن شما را در این مسیر همراهی کنیم.

درباره ژاپن

ژاپن کشوری است با 127 میلیون نفر جمعیت که از کنار هم قرار گرفتن چندین هزار جزیره بوجود آمده است. مجمع الجزایر ژاپن در اقیانوس آرام واقع شده است و در شرق قاره آسیا قرار دارد. پایتخت این کشور، توکیو، در حدود 14 میلیون نفر جمعیت دارد و همین امر آن را به یکی از پرجمعیت ترین پایتخت های جهان تبدیل کرده است.

کشور ژاپن از نظر مساحت، تقریبا یک چهارم مساحت ایران است و درصد قابل توجهی از مساحتش را مناطق کوهستانی تشکیل داده است. از نظر آب و هوایی نیز کشور ژاپن نیز دارای تنوع بسیار زیادی است به طوری که زمستان های این کشور در قسمت های شمالی همواره دمای هوا به شدت سرد است و در جنوب تابستان های بسیار گرمی به ثبت رسیده است. این کشور یکی از زلزله خیز ترین نقاط جهان است و سالیانه بیش از 1000 زلزله در این کشور رخ می دهد.

اقتصاد ژاپن

ژاپن با در اختیار داشتن 5 تریلیون $ (دلار) تولید ناخالص ملی یکی از قدرتمندترین کشورها در سطح جهان است. اشاره کردیم که کشور ژاپن یکی از کشورهای کوهستانی جهان است و همین سبب شده است که ژاپن دسترسی چندانی به منابع طبیعی نداشته باشد. با این وجود، این کشور یکی از مهم ترین کشورهای جهان در زمینه تکنولوژی است و صادرات تولیدات مرتبط با آن ژاپن را به یکی از قدرتمند ترین کشور های جهان تبدیل کرده است.

تویوتا، هوندا، سونی، نیسان و سیتی زن از جمله مشهورترین شرکت های بین المللی و قدرتمند موجود در کشور ژاپن هستند. از نظر هزینه های زندگی در کشور ژاپن نیز به گونه ای است که بسیاری از افراد قادر به تامین هزینه های خود از خارج از مرزهای این کشور نیستند. ما در مقاله هزینه زندگی در ژاپن در این رابطه توضیحات کامل را ارائه کرده ایم.

8 قدم اصلی ثبت شرکت در ژاپن

به منظور ثبت شرکت در ژاپن شما باید 8 قدم اساسی را پشت سر بگذارید. این موارد عبارتند از:

  • افتن یک مکان مناسب برای احداث شرکت
  • تشخصی مدارک معتبر خود و شرایط شرکت (در این مرحله شما مشخص خواهد کرد که چه فعالیتی انجام خواهید داد و اعضای هیئت مدیره شما چه کسانی هستند و رابطه آن ها با سهام داران شرکت در چه محدوده ای قرار دارد.) همچنین شما باید سهم هر یک از سهام داران شرکت را نیز مشخص کنید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در این مسیر یاری نمایند.
  • رسمی کردن شرکت در کشور ژاپن است و هزینه ای 50.000¥ (ین ژاپن)
  • تزریق سرمایه گام بعدی در ثبت شرکت در ژاپن است. از آنجا که شرکت شما هنوز ثبت نشده است نمی توانید حساب بانکی داشته باشید و باید از حساب شخصی یکی از سهامداران در ژاپن استفاده کنید.
  • در مرحله بعد کلیه توافق نامه هایی که میان اعضا به امضا رسیده است را ثبت می رسانید.
  • در مرحله ششم باید هزینه ثبت شرکت را باید پرداخت کنید که حداقل 60.000¥ (ین ژاپن) خواهد بود.
  • در مرحله بعد باید برای دریافت کد ثبت شرکت خود اقدام کنید.
  • در مرحله نهایی باید برای دریافت کد پرداخت مالیات و همچنین بیمه کارکنان خود اقدام کنید.

انواع سرمایه گذاری در ژاپن

در ژاپن 2 نوع شرکت تحت عنوان کابوشیکی کایشا (KK) و گودو کایشا (GK) وجود دارد که مهاجران خارجی می توانند با استفاده از آن ها به ثبت شرکت در ژاپن امیدوار شوند.

شرکت KK در ثبت شرکت در ژاپن

این شرکت ها دارای مسئولیت های محدود هستند و به عنوان برترین نوع شرکت در کشور ژاپن شناخته می شوند. هزینه احداث چنین شرکت هایی در حدود 500.000¥ (ین ژاپن) است. مدیریت این شرکت ها از طریق انتخابات داخلی برگزار می شود و اعتبار آن 1 تا 10 ساله است که از طریق اساسنامه وضعیت آن مشخص می شود.

از مهم ترین مزایای آن می توان به اعتماد سازی برای شرکت های بزرگ کشور ژاپن جهت همکاری اشاره داشت. همچنین برای معرفی یک مدیر در شرکت خود نیازی به در اختیار داشتن سهام نخواهد بود. اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که هزینه ثبت چنین شرکتی بسیار زیاد است.

 شرکت GK در ثبت شرکت در ژاپن

این شرکت ها کوچک مقیاس هستند و بیشتر عملکردی شبیه به یک شراکت است. این نوع شرکت ها در سال 2006 برای اولین بار اجازه فعالیت یافته اند اما آنچنان شناخته شده نیست. هزینه افتتاح چنین شرکتی در حدود 300.000¥ (ین ژاپن) است. مدیریت این شرکت ها توسط سهامداران شرکت انجام می شود و اهمیتی ندارد که هر فرد چه سهامی دارد اما تنها نکته دارای اهمیت، وجود نام مدیر در جمع سهامداران است.

برای افتتاح شرکت حتما باید حداقل 1 شریک وجود داشته باشد و اعضای هیئت مدیره توسط اعضاء مشخص خواهد شد و هیچ گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت. بیش تر زمانی باید به افتتاح چنین شرکت هایی دل بست که همراهان شما دارای مهارت های ویژه ای باشند و شبکه ای از روابط با افراد متخصص را در اختیار دارند.

ثبت شرکت در ژاپن به شما این فرصت را خواهد داد تا همراه با خانواده خود بتوانید در کشور ژاپن اقامت داشته باشید. شما برای ثبت شرکت در کشور ژاپن حتما نیاز به استفاده از دانش افراد با تجربه خواهید داشت که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امکان را برای شما ایجاد خواهند کرد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *