مهاجرت سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند تنها یکی از راه هایی است که به کمک آن قادر خواهید بود تا اقامت این کشور را به صورت قانونی بدست آورید. زمانی که شما سرمایه خود را به هند منتقل می کنید، قطعا انتظار دارید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، بالاترین سود را بدست آورید. ما در این مقاله توضیحاتی در همین رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد. هند به عنوان یکی از قدرتمند ترین اقتصادهای جهان و کشوری با برنامه ریزی کلان جهت تبدیل شدن به اقتصاد اول قاره آسیا، طبیعتا به سرمایه خارجی نیاز خواهد داشت. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو موضوع سرمایه گذاری در هند را به عنوان بحث اصلی این مقاله انتخاب کرده ایم.

بررسی تابعیت کشور هند

از نظر قوانین کشور هند، شهروند رسمی این کشور کسی است که در طول یک سال اقتصادی، به مدت حداقل 183 روز در خاک این کشور حضور داشته باشد. یک سال اقتصادی از 1 آپریل شروع و 31 مارچ به پایان می رسد. در صورتی که شخصی چنین شرایطی را نداشته باشد، شهروند هند به حساب نمی آید.

همچنین اگر فردی در طی سال اقتصادی، 60 روز در هند بوده است. در طی 4 سال منتهی به سال اقتصادی، 365 روز را در کشور هند حضور داشته باشد. از این رو به عنوان یک شهروند هندی شناخته می شود. در صورتی که شهروند کشور هند به حساب نمی آیید، روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در هند برای شما در نظر گرفته شده است که به آنها اشاره می کنیم.

شرایط سرمایه گذاری در کشور هند

یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در هند، افتتاح یک حساب بانکی برای سرمایه گذاری در این کشور است. این روش رایج ترین روش سرمایه گذاری در هند توسط شهروندان سایر کشورهاست. روش های زیر برای سرمایه گذاری در بانک های کشور هند تعیین شده است:

  • حساب خارجی افراد غیر شهروند: این حساب ها به شما کمک می کند تا سرمایه خود را در کشور هند نگهداری کنید. در این صورت شما باید سرمایه خود را به روپیه تغییر داده و آن را در حساب خود ذخیره کنید. سالیانه در حدود %7 الی 9% سود به سرمایه شما اضافه خواهد شد. به طور کامل معاف از مالیات است.
  • سرمایه گذاری به واحد پول خارجی: شما می توانید سرمایه خود را با توجه به همان واحد پول اصلی خود در بانک سرمایه گذاری کنید. این روش هیچ گونه سودی برای شما به همراه نخواهد داشت. اما معافیت مالیاتی دارد.

جهت اطلاع از شرایط کار در هند مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

صندوق سرمایه گذاری مشترک در هند

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در هند مشارکت در صندوق سرمایه گذاری مشترک است. شما باید یک حساب بانکی در کشور هند داشته باشید و سرمایه خود را به روپیه تغییر دهید. در این صورت شما می توانید وارد صندوق سرمایه گذاری مشترک شوید. سودی که شما از این طریق به دست خواهید آورد. بستگی به میزان سرمایه اولیه شما در بانک خواهد داشت. اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه سوددهی را می توانید از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

صندوق سرمایه گذاری مشترک در هند

شرایط خرید ملک در هند

یکی از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در هند از راه خرید ملک در این کشور ممکن می شود. دولت این کشور به شما اجازه می دهد تا به عنوان یک فرد خارجی در این کشور سرمایه گذاری کنید. همچنین می توانيد یک ملک مسکونی یا تجاری را به نام خود خریداری کنید. شما اجازه نخواهید داشت تا زمین های کشاورزی، خانه های روستایی یا گلخانه ها را خریداری کنید.

بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان، زمانی که شما به عنوان یک فرد خارجی ملکی را در هند خریداری می کنید، اجازه اقامت هند نخواهید آورد. این بدان معناست که خرید ملک در هند موجب دریافت اقامت هند نشده و تنها جنبه سرمایه گذاری خواهد داشت.

سرمایه گذاری از طریق اوراق قرضه در هند

شرکت ها و دولت ها در زمان های مختلف، برای انجام پروژه های خود نیاز به سرمایه گذاری های مختلف خواهند داشت. به همین منظور، اوراق قرضه بوجود آمده است. بدون هیچ محدودیتی، شهروندان غیر هندی بتوانند سرمایه خود را وارد این کشور کنند. در صورتی که یک حساب بانکی معتبر در کشور هند داشته باشید، از همان طریق می توانید نسبت به باز پرداخت هزینه اولیه خود اقدام کنید. خرید اوراق قرضه می تواند اقامت این کشور را به همراه داشته باشد.

ثبت شرکت در هند

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری، ثبت شرکت است. شما باید یک برنامه اقتصادی مدون داشته باشید. از این رو ثابت کنید که می توانید حداقل 20 شهروند هندی را استخدام کنید. در این صورت از طرف دولت هند اجازه اقامت نیز بدست خواهید آورد. شما برای دریافت این اجازه اقامت حداقل باید 500000$ (دلار) سرمایه داشته باشید. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به کشور هند مقاله مشخص شده را مطالعه بفرمائید.

ما نیز در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با توجه به همین موضوع به تدوین این مقاله پرداختیم با این حال در صورت نیاز به بدست آوردن اطلاعات بیشتر، با مشاورین ما در این موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *