مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

سرمایه ‌گذاری در مالتا

سرمایه ‌گذاری در مالتا

بسیاری از متقاضیان مهاجرت مایلند از آخرین قوانین 2023 برای سرمایه ‌گذاری در مالتا اطلاع یابند. سرمایه گذاری در مالتا از طرق اخذ اقامت است. این روش در نهایت می تواند منجر به اخذ پاسپورت مالتا نیز شود. مالتا از فضای سیاسی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و از سال 2004 میلادی عضو اتحادیه اروپا شده است. این کشور از نظر سیستم بانکی در دنیا بسیار با ثبات است. رشد اقتصادی آن در سال ‌های گذشته همواره سیر صعودی داشته است.

گواهی اخذ تابعیت در صورتی به متقاضیان اخذ تابعیت از روش سرمایه گذاری ارائه می‌گردد که این گواهی از اعتبار تابعیت اتحادیه اروپا نیز برخوردار باشد. این بدان معناست که صاحب این گواهی حق زندگی و اشتغال در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارا می ‌باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در اروپا دارای تجربه است. سفیران سروش سعادت این امکان را دارد تا از ابتدا تا انتهای پرونده مهاجرتی شما را در امر سرمایه گذاری در بهترین نقاط دنیا برعهده گیرد.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در مالتا

جذابیت ‌های مالتا

کشور مالتا، به عنوان مجمع الجزایری کوچک در شمال مدیترانه از آب و هوایی بسیار مطبوع برخوردار است. این کشور از بناهای تاریخی شگرف و جذابیت بالایی میان تمام مردم دنیا برخوردار است. یکی از بی ‌شمار دلایل جذابیت این کشور قرار داشتن 7 مورد از مراکز یونسکو در این کشور می ‌باشد.

از جمله مکان های شگفت انگیز در مالتا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • خلیج ملیها
  • قلعه سیتادلا
  • سرداب
  • خلیج بلولاگون
  • مارساشلک
  • هاگارکیم و منایدرا

سرمایه گذاری در بخش های مختلفی از مالتا می تواند انجام گیرد.

با توجه به گسترده بودن صنعت توریسم در کشور مالتا سرمایه گذاری ها بر این بخش بازده خوبی خواهد داشت.

فرصت های سرمایه گذاری در مالتا

مالتا در خدمات مالی، شهرت بسیار خوبی در سطح بین المللی به دست آورده است. مالتا دارای چندین ویژگی مانند هزینه راه اندازی پایین، نرخ های مالیاتی مطلوب، مشوق های مالیاتی و اثربخشی منابع انسانی است که آن را به یک پایگاه جذاب برای یک تجارت تبدیل می کند. این مزایا به اپراتورهای خدمات مالی اقامتگاه منعطف و منطبق با اتحادیه اروپا را می دهد. رکورد چشمگیر مالتا همچنان به جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان ادامه می دهد. این مزایا به بخش ‌های مختلفی برای راه ‌اندازی کسب‌ و کار گسترش می‌ یابد، از جمله موارد زیر و این ها فرصت ‌های سرمایه گذاری در مالتا است که می ‌توان در مالتا به دست آورد:

  • خدمات مالی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • الکترونیک
  • مرکز دانش و خدمات پشتیبان
  • داروسازی ژنریک
  • نفت و گاز
  • دریایی
  • آموزش و پرورش
  • بازی
  • هواپیمایی
  • صنعت فیلم

شرایط سرمایه ‌گذاری در مالتا

قوانین مربوط به اخذ تابعیت از راه سرمایه گذاری در کشور مالتا بسیار دقیق می ‌باشد و برای انتخاب بهترین گزینه‌ ها از میان جویندگان اخذ تابعیت از راه سرمایه گذاری شرایط سختی وضع شده است. این روند به طور مستقیم از طریق دولت کشور مالتا انجام می ‌گیرد و شامل 4 مرحله می ‌باشد. اولین نکته مهم این است که سن شخص متقاضی نباید از 18 سال کمتر باشد، سایر نکات به شرح زیر می ‌باشد:

  • عدم هر گونه سوء سابقة قضایی؛ دولت مالتا پرونده متقاضیان را از طریق اینترپل (پلیس بین‌الملل) بررسی می ‌نماید تا در این مورد به اطمینان کامل برسد ضمن این که گواهی عدم سوء سابقه باید از جانب خود شخص متقاضی نیز جهت تکمیل بررسی پرونده ارائه گردد.
  • متقاضیان باید از پوشش بیمه سلامت بین ‌المللی برخوردار باشند تا مشخص شود که فاقد هر گونه بیماری واگیردار می‌ باشند و از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردارند. با توجّه به کشور محل سکنای متقاضی، احتمال دارد که الزامات و شرایط دیگری نیز برای سرمایه گذاری در کشور مالتا مد نظر قرار گیرد.

شرایط سرمایه ‌گذاری در مالتا

شاخص های مهم سرمایه گذاری در مالتا

متقاضیان سرمایه گذاری در مالتا برای حفظ امنیت سرمایه خود بایستی شاخص های کلیدی را بررسی نمایند. از این رو بایستی متقاضیان اقدام به بررسی دقیق و تحلیل قدرتمند نمایند. سرمایه گذاری در این کشور اغلب برای منافع مالی صورت می پذیرد. اما متقاضیان کمی توانند در کنار مزایای مالی و رشد سرمایه خود از مزایای دیگر نیز بهره مند شوند. اما برای بهره مندی از رشد سرمایه شاخص های کلیدی بسیار مهم هستند. برخی از این شاخص ها عبارتند از:

بهره مندی از رشد سرمایه شاخص در مالتا

سرمایه گذاری در مالتا و شیوه های رایج

مالتا مانند سایر کشورهای جهان شامل فرصت های متعدد سرمایه گذاری است. این کشور به عنوان یک جزیره اروپایی در منطقه شنگن قرار دارد. ارز رایج مالتا یورو می باشد. از این رو موقعیت مالی مطلوبی نیز خواهد داشت. متقاضیان سرمایه گذاری در مالتا اغلب 2 شیوه کلی را در نظر می گیرند. این روش های سرمایه گذاری به دلیل بازدهی مطلوب همواره مورد استقبال سرمایه گذاران قرار می گیرد. 2 شیوه رایج سرمایه گذاری در مالتا عبارتند از:

  • ثبت شرکت در مالتا
  • خرید ملک در مالتا

هر یک از شیوه های سرمایه گذاری در این کشور به متقاضیان امکانات مختلفی ارائه می کند. متقاضیان بایستی بسته به هدف سرمایه گذاری و به پشتوانه تحلیل شیوه سرمایه گذاری خود را انتخاب کنند. شایان ذکر است که شیوه های سرمایه گذاری در این کشور شامل اجازه اقامت نیز می شوند.

سرمایه ‌گذاری در مالتا و اوراق بهادار

متقاضیان قبل از اقدام برای سرمایه گذاری در کشور مالتا باید دست کم مبلغ 250000€ (یورو) در روش های مورد تأیید دولت مالتا سرمایه گذاری نمایند.

روش هایی از قبیل:

  • سهام
  • اوراق بهادار
  • اوراق قرضه

این سرمایه گذاری باید برای 5 سال ادامه یابد. لازم به ذکر است که این مبلغ بعد از اتمام 5 سال، به متقاضیان برگردانده می‌ شود. روش دیگر سرمایه گذاری مبلغ 100000€ (یورو) به شکل بلاعوض در دستگاه‌ های اقتصادی کشور مالتا می ‌باشد.

سرمایه ‌گذاری در مالتا و اجاره یا خرید ملک

یکی از شرایط برای افراد متقاضی سرمایه گذاری در کشور مالتا تعهد 5 ساله ایشان به عدم جابجایی از این کشور می ‌باشد. یعنی این افراد باید 5 سال کامل در این کشور زندگی کنند. جهت انجام این موضوع می ‌توانند به اجاره یک ملک به مدت دست کم 5 سال و پرداخت اجاره سالیانه 16000€ (یورو) اقدام نمایند. یا اینکه با پرداخت مبلغ حداقل 350000€ (یورو) صاحب یک ملک شده و مالکیت آن را به مدت 5 سال برعهده گیرند.

سرمایه گذاری قابل اطمینان 2023

افراد متقاضی پس از وصول تأیید اخذ اقامت، باید حداکثر ظرف مدت 4 ماه مدرکی مبنی بر اجاره یا خرید ملک ارائه نمایند. در صورت لزوم می‌ توانید برای رفع هر گونه ابهام و سؤال در رابطه با مسئله فوق با مشاوران ما به صورت رایگان در تماس باشید.

پرداخت سهمیه مالی (کمک به دولت) در مالتا

کلیه افرادی که می‌ خواهند تابعیت کشور مالتا را از روش پروژه سرمایه گذاری در این کشور کسب نمایند باید به صورت بلاعوض در قالب پرداخت مبلغ قابل توجهی به دولت این کشور اقدام نمایند. این پول صرف خدمات ذیل می ‌گردد:

  • بالا بردن سطح آموزشی کشور
  • ایجاد کار و نوآوری و ارتقای سلامت اجتماعی

فرصت متقاضیان اخذ اقامت کشور مالتا از روش IIP، حدود 4 ماه می ‌باشد. جزئیات این روش به صورت زیر است:

نسبتمبلغ به یورو
متقاضی اصلی€30000
همسر متقاضی€5000
فرزند زیر 18 سال€5000
فرزند بین 18 تا 26 سال (مجرد)
€5000
پدر و مادر وابسته
€5000
فرزند دارای نقص ذهنی یا جسمی
€5000

بررسی درخواست متقاضی سرمایه گذاری در مالتا

پروسه کلی بررسی درخواست ثبت شرکت در مالتا به شرح زیر است:

  • پس از ارسال درخواست سرمایه گذاری و اخذ تابعیت در کشور مالتا، در روز اول متقاضی همراه با مدرک معتبر به کمیته تشخیص هویت این کشور برای بررسی و تأیید، ارجاع می‌ گردد.
  • کمیته تشخیص هویت بعد از 5 روز اعلام موافقت یا عدم موافقت خود را با درخواست اولیه متقاضی اعلام می‌ دارد. همچنین احتمال دارد کمیته مذکور درخواست خود را مبنی بر اخذ مدارک دیگری از متقاضی، اعلام نماید.
  • کمیته مذکور بعد از گذشت 3 ماه (90 روز) به متقاضی اعلام می‌ نماید که مدارک او به طور رسمی مورد تأیید قرار گرفته است یا خیر.
  • دولت مالتا بعد از گذشت 4 ماه (120 روز) به متقاضی اعلام می‌ نماید که با درخواست او موافقت نموده است یا خیر.
  • کمیته تشخیص هویت کشور مالتا بعد از گذشت 125 روز به فرد متقاضی اعلام می‌ دارد که سهمیه مالی خود را پرداخت نماید و این مبلغ باید لزوماً طی مدت 20 روز پرداخت شود.
  •  آخرین زمان در نظر گرفته شده برای پرداخت سهمیه متقاضی روز 145 در نظر گرفته شده است.

مراحل اخذ تابعیت مالتا و سرمایه گذاری در آن پس از 240 روز به پایان می ‌رسد. متقاضی باید گواهی سرمایه گذاری در اوراق بهادار به مبلغ 150000€ (یورو) ارائه نماید. ضمناً اقدام به اجاره یا خرید ملک در این کشور نماید.

هزینه سرمایه گذاری در مالتا

هزینه سرمایه گذاری در مالتا

سرمایه گذاری در مالتا می تواند شامل برخی از هزینه های جانبی باشد. صرف این هزینه ها به سرمایه گذاران در امور یاری می رساند. برخی دیگر از این هزینه ها نیز اجباری بوده و بایستی در هر صورت پرداخت شوند. در جدول زیر عمده هزینه های سرمایه گذاری در مالتا معرفی شده است:

نسبتمبلغ به یورو
فرد متقاضی اصلی€7500
همسر متقاضی€5000
فرزند 1 الی 12 سالبدون هزینه
فرزند 13 الی 17 سال
€3000
فرزندان بزرگسال وابسته
5000

لازم به ذکر است که هزینه گذرنامه به ازای هر نفر 500€ (یورو) و هزینه بانکی نیز به ازای هر نفر 200€ (یورو) می ‌باشد. در صورت وجود هر گونه ابهام یا سؤال در ارتباط با مسائل مالی مرتبط با سرمایه گذاری در کشور مالتا می‌ توانید با مؤسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نمایید.

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در مالتا

در سالهای اخیر اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در مالتا، مورد توجه بسیاری از اتباع خارجی از کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. دریافت شهروندی توسط سرمایه گذاری در مالتا یک برنامه سرمایه گذاری محبوب در اروپا محسوب می شود. زیرا این کشور در بلند مدت برای سرمایه گذاری سودمند می باشد. به طور کلی دولت مالت این روش را برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی و تخصص تجاری در این کشور معرفی کرد. برنامه شهروندی مالتا از طریق تابعیت برای خدمات استثنایی، با کمک به توسعه اقتصاد کشوری، به شما و خانواده شما شهروندی با گواهی تابعیت اعطا می کند. از سوی دیگر، حداقل مقدار سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی وجود داردکه باید برای واجد شرایط انجام دهید. در نهایت اینکه باید یک تا سه سال اقامت خود را در مالتا اثبات کنید.

البته لازم به ذکر است که، برای واجد شرایط بودن جهت اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در مالتا باید موارد زیر را رعایت فرمایید:

  • متقاضیان اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در مالتا باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند.
  • در صورت گذراندن سه سال اقامت در این کشور باید حداقل مبلغ 650000€ (یورو) سرمایه گذاری کنید.
  • خریداری یک ملک مسکونی در مالتا به ارزش حداقل 800000€ (یورو) که این ملک باید حداقل 5 سال نگهداری شود.
  • اجاره یک اقامتگاه در مالتا به ارزش 17000€ (یورو)
  • مبلغ 20000€ (یورو) به هر سازمانی که توسط آژانس جامعه مالتا تایید شده است اهدا کنید.
  • کمک به یک سازمان یا انجمن غیر دولتی ورزشی، فرهنگی، علمی، خیریه یا حمایت از حیوانات
  • ارائه کارت اقامت معتبر بررای درخواست شهروندی
  • شما و اعضای خانواده شما برای اخذ شهروندی مالتا از طریق سرمایه گذاری باید از سلامت کافی برخوردار باشید.

سرمایه گذاری در مالتا با مشوق های دولتی

یکی از اصلی ترین دلایل جذب سرمایه گذاران بین المللی جهت سرمایه گذاری در مالتا، مشوق های دولتی این کشور می باشد. به طور مثال یکی از دلایل اصلی جذب سرمایه گذاران خارجی به مالتا سیستم مالیاتی این کشور می باشد. زیرا سیستم مالیاتی مالتا با سایر سیستم های مالیاتی اتحادیه اروپا بسیار متفاوت است. اما دولت مالتا سعی می کند با ارائه مشوق های گوناگون سرمایه گذاری خارجی را در این کشور تقویت کند. از جمله این مشوق ها می توان به کمک هزینه سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد. که این کمک ها می تواند تا 50% برای ماشین آلات در تاسیسات صنعتی مفید باشد. علاوه بر این مشوق هایی برای شرکت های ایجاد فرصت های شغلی و مجوز کار برای سهامداران خارجی نیز ارائه می شود.

روند سرمایه گذاری در مالتا در نمودار زیر شرح داده شده است:

روند سرمایه گذاری در مالتا

نکات ضروری برای واجدین شرایط سرمایه گذاری در مالتا

اتباع خاریج که به دنبال سرمایه گذاری در مالتا هستند، باید قبل از اقدام نکات ضروری در خصوص سرمایه گذاری در مالتا را رعایت کنند. در غیر این صورت اجازه سرمایه گذاری در مالتا را نخواهند داشت. به طور کلی قبل از رسیدن به درخواست های سرمایه گذاری در مالتا افراد و اعضای خانواده آنها باید شرایط زیر را داشته باشند. هنگامی که واجد شرایط بودن متقاضیامن برای سرمایه گذاری در مالتا ثابت شد، و در انتخاب خود موفق شدند، درخواست های آنها برای سرمایه گذاری بررسی می شود. البته لازم به ذکر است که در طول این مدت، تمامی متقاضیان باید به شرایط اقامتی که در این کشور تصریح شده است پایبند باشند.

در جدول زیر می توانید نکات ضروری برای واجدین شرایط سرمایه گذرای در مالتا را مشاهده فرمایید:

نکات ضروری واجدیت شرایط سرمایه گذاری در مالتاتوضیحات
شرایط لغو روادیدمتقاضیان باید از صدور روادید برای کشوری که در توافقنامه لغو روادید با مالتا است رد نشده باشد.
تهدید برای مالتامتقاضیان سرمایه گذاری در مالتا نباید خطری برای امنیت ملی در این کشور تلقی شوند.
تحت تعقیبسرمایه گذارن بین المللی نباید تحت تعقیب یا تحت تحقیقات جنایی قرار گرفته باشند.
تابعیت برخی از کشور ها را نداشته باشند.متقاضیان سرمایه گذاری در مالتا نباید تابعیت کشورهای افغانستان کره شمالی را داشته باشند.
فهرست ممنوعیت سفر ایالات متحدهسرمایه گذاران بین المللی نباید شهروند کشوری باشند که در فهرست ممنوعیت سفر ایالات متحده قرار گرفته اند.

سرمایه گذاری در مالتا به صورت منظم

طی سالهای اخیر به دلیل متضرر شدن برخی از سرمایه گذارن بین المللی، روش سرمایه گذاری در مالتا به صورت منظم توسط وزارت اقتصاد و دارایی این کشور برنامه ریزی شد. به طور کلی سرمایه گذاری منظم در مالتا یک استراتژی مهم برای جلوگیری از متضرر شده متقاضیان است. که این روش، همواره به یکنواخت کردن و بالا و پایین های ناشی از نوسانات کوتاه مدت بازار در مالتا کمک می کند. علاوه بر این، سرمایه گذاری منظم به تصمیم گیری آسانتر سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند کمک می کند. سرمایه گذاری منظم در مالتا به این معنی است که شما لازم نیست نگران زمان بندی کامل هر معامله در این کشور باشید. از سوی دیگر، سرمایه گذاری منظم باعث می شود تا، سرمایه گذاران میانگین قیمت دارایی را که در کوتاه مدت یا میان مدت پرداخت می کنند را محاسبه کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست سرمایه گذارن بین المللی برای سرمایه گذاری منظم در مالتا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست سرمایه گذارن بین المللی برای سرمایه گذاری منظم در مالتا

مزایای سرمایه گذاری در مالتا

از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در مالتا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • امکان مسافرت به بیش از 160 کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا بدون نیاز به ویزا
  • معافیت از پرداخت هر گونه مالیات
  • امکان اتخاذ تابعیت دوگانه
  • فرزندان اشخاصی که با استفاده از روش سرمایه گذاری در کشور مالتا تابعیت این کشور را کسب نموده‌اند
  • امکان زیستن در شرایط آزاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی
  •  اعطای حق شرکت در انتخابات

برای اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. میتوانید از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب سرمایه گذاری در مالتا می باشیم:

  • شرایط عمومی سرمایه گذاری در کشور مالتا چیست؟ متقاضی واجد شرایط باید بالای 18 سال سن داشته باشد علاوه بر آن فرد نباید دارای هیچگونه سوء پیشینه باشد. شرط دیگری هم وجود دارد و اینکه متقاضی باید از پوشش بیمه سلامت هم برخوردار باشد.
  • سرمایه گزاری از طریق اوراق بهادار در کشور مالتا به چه صورت است؟ متقاضی باید در ابتدا مبلغ 250000€ (یورو) در روش های مورد تأیید دولت مالتا سرمایه گذاری نمایند. که این روش ها بدین شرح است: سهام/اوراق بهادار/ اوراق قرضه
  • سرمایه گذاری از طریق خرید یا اجاره ملک در مالتا به چه قرار است؟ افراد باید در این کشور ملکی را به مدت حداقل 5 سال اجاره کنند که به صورت حدودی اجاره سالیانه حدود 16000€ (یورو) است و یا با پرداخت مبلغ حداقل 350000€ (یورو) یک ملک بخرند.
  • عمده هزینه های سرمایه گذاری در مالتا چگونه است؟ به ازای فرد متقاضی اصلی 7500€ (یورو) به ازای همسر فرد 5000€ (یورو) و فرزندان بالای 18 سال و وابسته 5000€ (یورو) است. هزینه گذرنامه به ازای هر نفر 500€ (یورو) و هزینه بانکی نیز به ازای هر نفر 200€ (یورو) است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “سرمایه ‌گذاری در مالتا

  1. فرشته گفت:

    سلام ما یک خانواده 5 نفره هستیم که والدین 50 ساله و من و خواهر و برادرم هر سه دانشجو هستیم. که با تمام سرمایه ای که داریم میخواستیم به مالتا مهاجرت کنیم. به نظر شما برای خانواده ای به تعداد ما سرمایه گذاری در مالتا برای گرفتن اقامت راه خوبی هست؟ لطفا کمی راهنمایی کنید. اینکه بتونیم خانوادگی مهاجرت کنیم خیلی برامون مهمه.

    1. صادقی گفت:

      سلام بله برای مهاجرت خانوادگی بهترین گزینه سرمایه گذاری است. در خصوص بررسی شرایط مهاجرت سرمایه گذاری به مالتا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مهناز گفت:

    با سلام وقت بخیر من میخواستم خرید ملک داشته باشم در مالتا 47 ساله هستم و با توجه به مطلعاتی که داشتم به این کشور علاقه مند شدم میخواستم بپرسم برای سرمایه گذاری در مالتا شما راهنمایی می کنید ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر. لطفا با شماره 02191003232 در خصوص مشاوره تماس بگیرید.

  3. اکبر گفت:

    سلام من 56 ساله هستم و میخوام برای سرمایه گذاری در مالتا اقدام کنم، برای سرمایه گذاری در مالتا دقیقا چه سرمایه گذاری اولیه نیازه؟ ممنون میشم جواب بدین

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت شما بخیر. هزینه ها ب توجه به نوع سرمایه گذاری متغیر است. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *