مهاجرت سرمایه گذاری در مالتا

ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا 2023 شاید برای بسیاری مورد سوال باشد. مالتا کشوری در قلب دریای مدیترانه، بین سرزمین اصلی اروپا و شمال افریقا قرار دارد. مالتا به عنوان کشوری که در قاره سبز و حوزه شنگن اروپا واقع شده است یکی از کشورهایی است که با بدست آوردن اقامت دائم آن، چه از طریق ثبت شرکت و چه از طرق دیگر می تواند برای فرد بسیار با ارزش باشد.

گرفتن اقامت مالتا که کشوری توریستی و زیبا است برای بسیاری آرزوست. در صورتی که خواهان سرمایه گذاری در مالتا هستید پیشنهاد می نماییم تا به مطالعه این مقاله که به لطف مشاوران تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، بپردازید.

معرفی کشور مالتا

موقعیت استراتژیک کشور و بندر های طبیعی با شکوه به این معنی است که مالتا دارای یک تاریخ بسیار غنی و متنوع است. این کشور سالیانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. درست مانند گردشگری، خدمات مالی یکی از ستون های اصلی اقتصاد مالتا است.

از ویژگی های کشور مالتا عبارتست از:

  • مالتا کشوری با سیاست های دموکراسی است که دارای پارلمان است و ثبات سیاسی و اجتماعی دارد.
  • این کشور دارای 2 حزب بزرگ است که هر 2 تمرکز خود را بر جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد یک محیط کسب و کار امن، پایدار و پویا متمرکز کرده اند.
  • این کشور عضو منطقه € یورو و منطقه شنگن است.
  • مالتا یکی از اعضای مستقل اتحادیه اروپا و کشورهای مشترک المنافع است.
  • مالتا دارای یک اقتصاد مدرن و متنوع مبتنی بر تجارت بین الملل است.
  • مالتا دارای یک محیط اقتصاد کلان پایدار است. (نرخ بیکاری بسیار پایین و کنترل بدهی ها)
  • یک سیستم قانونی قوی و مدرن مبتنی بر سیستم حقوقی رومی ژرمن دارد اما بیشتر قوانین اداری، مالی و مالیاتی آن بر اساس قوانین بریتانیا است.

مزایا ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در این کشور هستند، مزایای بی شماری را ارائه می دهد. به طو کلی با وجود وسعت نه چندان زیاد مالتا ممکن است از مزایای متعدد ثبت شرکت در مالتا تعجب کنید. از مهمترین مزایا ثبت شرکت در مالتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا ثبت شرکت در مالتاتوضیحات
کاهش هزینه نیروی کاردستمزد نیروی کار در مالتا به نسب اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و اکثر کارمندان به طور متوسط برای هر شغلی ماهانه حدود 1000€ تا 2500€ (یورو) دریافت می کنند.
الزامات و بوروکراسی کمترراه اندازی یک شرکت و سرمایه گذاری در مالتا بسیار ارزانتر و ساده تر از سایر نقاط جهان می باشد. از سوی دیگر الزامات پایین برای سهام و سرمایه سهام، هزینه های راه اندازی یک کسب و کار جدید در مالتا را کاهش می دهد.
کشوری امن با نرخ جرم پاییندر حالی که ممکن است امنیت مالتا یک عامل بی اهمیت به نظر برسد، می تواند به تمایل کارمندان خارجی شما برای کار در مالتا کمک های بسزایی را ارائه دهد.
جذب کارآفرینانسهولت راه اندازی کسب و کار در مالتا کارآفرینان بین المللی را از سراسر جهان به این کشور جذب می کند.

بررسی ثبت شرکت در مالتا

راه اندازی کسب و کار یا راه اندازی یک شرکت در مالتا راه حل موثر بر اساس اتحادیه اروپا برای بدست آوردن اقامت مالتا است. کشور مالتا در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست. عضویت در اتحادیه و حوزه شنگن باعث می شود که از قوانین آن پیروی نماید. در حال حاضر مالتا برای سرمایه گذاران با توجه به صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گزبنه ای جذاب برای سرمایه گذاری می باشد. سیستم وسیع قرارداد های مالیاتی، توافق نامه های مالیاتی و همچنین زبان انگلیسی نیروی کار کشور مالتا همگی از جمله مزایایی است که باعث می شود مردمی که برای قصد تجارت و راه اندازی کسب و کاری را در مالتا دارند روز به روز افزایش یابد.

ثبت شر کت در مالتا بر اساس فرمی که از MFSA دریافت می شود طبق قانونی که در سال 1995 برای ثبت شرکت توسط کمپانی ها تصویب شده است فراهم می شود. این قانون برای ثبت شرکت در مالتا یک پروسه بسیار ساده را فراهم می کند. فرآیند تشکیل شرکت می تواند در عرض 24 الی 48 ساعت پس از دریافت اسناد و مدارکی که شرایط مورد نیاز توسط قانون مالتا را برآورده می کند، نهایی می شود. یک شرکت از طریق تهیه پیش نویس و ثبت Memorandum of Association (اساسنامه) تشکیل می شود. همه سهامداران باید آن را بپذیرند. در مورد صدور آن گواهی صادر می شود. در ذیل به بررسی آن می پردازیم.

اساسنامه ثبت شرکت در مالتا

اساسنامه شرکت باید دارای جزئیات ذیل باشد:

  • نام شرکت
  • آدرس و شناسایی رسمی شرکای آن
  • ماهیت این شرکت- شرکت عمومی یا خصوصی (با مسئولیت محدود)
  • دفتر ثبت شرکت در مالتا
  • هدف نامه شرکت باید مشخص شود.
  • جزئیات سرمایه مجاز صادر صادر شده و پرداخت شده.
  • نمایندگی قضایی و حقوقی شرکت
  • جزئیات و تعداد مدیران و بازرسین

قانون ثبت شرکت در مالتا در سال 1995 به تصویب رسیده است. همچنین بر اساس سیستم حقوق common law و یا حقوق نوشته استوار گردیده است. اما قوانین مربوط به اتحادیه اروپا را نیز رعایت می کند. مدت زمان لازم برای راه اندازی یک سرکت در مالتا بستگی به نوع شرکت و ارائه به موقع تمام اطلاعات و اسناد دارد.

مالیات و قراردادهای مالیاتی ثبت شرکت در مالتا

مالتا در حال حاضر تقریبا 70% معاهدات مالیاتی دو جانبه را امضاء کرده است. مالیات شرکت در مالتا بر اساس سود مالی ناخالص بر اساس اظهارات مالی شرکت معمولا معادل 35% است. با این حال این سیستم مالیاتی می تواند به به شرکت های سهامی ثبت شده در مالتا بر اساس مالیات موثر و ساختار شرکت می تواند تا 0% نیز کاهش یابد. و در مورد شرکت های تجاری تا 5% نیز کاهش می یابد.

در هر دو مورد الزامات قانونی خاصی وجود دارد که باید برای این که سهامداران از چنین بازپرداخت مالیاتی بهره مند شوند رضایت داشته باشند. سازمان های حمل و نقل مجاز که در زمینه حمل و نقل با کشتی فعالیت می کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

مالیات و قراردادهای مالیاتی ثبت شرکت در مالتا

انواع شرکت در کشور مالتا

به طور خلاصه می توان شرکت ها را در مالتا به انواع ذیل تقسیم نمود که شامل:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • مشارکت محدود
  • مشارکت گسترده می شود
  • روند ثبت شرکت در کشور مالتا

بررسی شرکت با مسئولیت محدود در مالتا

طبق قانون شرکت مالت، چندین نوع شرکت برای کسانی که علاقه مند به تشکیل شرکت در مالتا هستند وجود دارد. در این میان، پرکاربردترین وسایل نقلیه تجاری، شرکت های خصوصی و سهامی عام هستند. تفاوت های متعددی بین این دو شکل کسب و کار در مالتا در مورد تعداد سهامداران و الزامات حداقل سرمایه وجود دارد. سرمایه گذاران می توانند بر اساس سرمایه موجود، برنامه های آینده برای توسعه و تمایل به فهرست شرکت خود و در دسترس قرار دادن سهام در دسترس عموم، نوع شرکت مناسب را انتخاب کنند.

بررسی شرکت با مسئولیت محدود در مالتا

 

شرکت با مسئولیت محدود خصوصی مالتی  باید کمتر از 50 سهامدار داشته باشد، زیرا مقررات هنوز برای تجارت در سال 2022 در دسترس است. این شرکت باید توسط حداقل دو عضو اولیه ادغام شود، با این حال، قانون شکل خاصی از شرکت معاف از خصوصی را نیز مجاز می‌داند. فقط یک سهامدار حداقل یک مدیر و یک منشی شرکت برای اطمینان از مدیریت شرکت ضروری است. حداقل سرمایه سهام برای شرکت با مسئولیت محدود خصوصی تقریباً €1200 (یورو) یا معادل آن به ارز دیگری است. %20 از این مبلغ باید در زمان تشکیل شرکت در مالتا به حساب بانکی واریز شود. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به سهامی با ارزش اسمی ثابت تقسیم می شود. شرکت ‌هایی که سهام منتشر می‌ کنند باید اطلاعات مربوط به سود و زیان و وضعیت مالی خود را ارائه دهند تا به سرمایه‌گذار اجازه دهند تا تصمیمی آگاهانه در مورد خرید سهام بگیرد.

در نمودار زیر شاهد انواع شرکت های ثبت شده در مالتا می باشید:

انواع شرکت های ثبت شده در مالتا

مراحل ثبت شرکت در مالتا

مراحل ثبت شرکت در مالتا عبارتند از:

  • تهیه مکانی برای ثبت شرکت
  • داشتن سرمایه کافی برای ثبت شرکت که مبلغی در حدود 1165€ (یورو) می شود.
  • افتتاح یک حساب بانکی در کشور مالتا
  • حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای شرکت های سهامی عام و دولتی در حدود 46000€ (یورو) می باشد که 25% آن پس از به ثبت رسانیدن شرکت باید به حساب شرکت واریز شود.
  • بعد از ثبت شرکت بایستی کد مالیاتی خود را دریافت نمایید.

در پایان ضمن تشکر از مطالعه مقاله ثبت شرکت در مالتا، امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته باشد. با این امید، مفتخریم اذعان نماییم که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره در تلاش است تا مطالب مفید و ارزنده ای در زمینه مهاجرت به مالتا از طریق ثبت شرکت و اقصی نقاط دنیا در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

سوالات متداول در باب ثبت شرکت مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ثبت شرکت مالتا می باشیم:

  • مراحل ثبت شرکت در مالتا چیست؟ تهیه مکانی برای ثبت شرکت، داشتن سرمایه کافی برای ثبت شرکت که مبلغی در حدود 1165€ (یورو) می شود، افتتاح یک حساب بانکی در کشور مالتا، حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای شرکت های سهامی عام و دولتی در حدود 46000€ (یورو) می باشد که 25% آن پس از به ثبت رسانیدن شرکت باید به حساب شرکت واریز شود، بعد از ثبت شرکت بایستی کد مالیاتی خود را دریافت نمایید.
  • انواع ثبت شرکت مالتا کدام اند؟ شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، مشارکت محدود، مشارکت گسترده می شود و روند ثبت شرکت در کشور مالتا

 

4.7/5 - (23 امتیاز)

19 دیدگاه برای “ثبت شرکت در مالتا

  1. زرگنده گفت:

    سلام وقت شما بخیر که در خصوص ثبت شرکت در مالتا مقاله کاملی رو نوشته بودید. با شرایطی که برای مالتا نام بردید کلا برای زندگی و سرمایه گذاری خوب به نظر میاد لطفا در مورد نحوه گرفتن اقامت مالتا از طریق ثبت شرکت در مالتا هم توضیح بدید.

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص ثبت شرکت مالتا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. ستاره گفت:

    مالیات بر درآمد باید صرفا داده بشه یا مالیات بابت خود شخص و شرکت هم گرفته میشه و چند درصد ؟

  3. طلایی پور گفت:

    ثبت شرکت در مالتا آیا صرفه اقتصادی دارد؟

  4. نظریان گفت:

    سلام خیلی مفید بود

  5. Erfan گفت:

    با سلام.
    پس از ثبت شرکت در مالتا روش مالیات دهی چگونه است؟؟؟

  6. صبا صابری گفت:

    سلام
    ممنون میشم در مورد ویزای تحصیلی مالتا توضیح دهید.
    ممنون بابت مطالب به روزتون

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص شرایط ویزای تحصیلی مالتا می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. قراری گفت:

    سلام،لطفا در مورد اخذ اقامت در مالتا نیز توضیح دهید.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص اخذ اقامت مالتا به محتوا لینک شده در متن مراجعه کنید.

  8. leila گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    بسیار جامع و تخصصی. ممنون از شما.

  9. امیر گفت:

    سلام
    مقاله خیلی خوبی بود / مرسی

  10. مهدى ميرباقرى گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبتان

  11. مشایخی گفت:

    ثبت شرکت در مالتا چه مزایای خاصی نسبت به بقیه کشورهاداره؟!

  12. ترانه گفت:

    سلام خدمت شما مهاجرت از طریق خرید اوراق قرضه به چه صورت هست؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص ثبت شرکت و اوراق قرضه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  13. سحر گفت:

    خیلی خوب بود

  14. diana گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون
    ثبت شرکت در مالتا چه مقدار هزینه دربرداره؟
    مرسی

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مهاجرت از طریق ثبت شرکت مالتا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *