مهاجرت به کشور نیوزلند

زبان مردم نیوزلند

زبان مردم نیوزلند

این مقاله در حوزه زبان مردم نیوزلند می باشد. در سال های اخیر به دلیل شرایط زندگی مطلوب، افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به این کشور می گیرند. این افراد باید از آداب و رسوم، شرایط زندگی و کار و زبان مردم نیوزلند اطلاع داشته باشند تا بتوانند به راحتی در این کشور اقامت داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه درخشان در عرصه مهاجرتی در این مقاله سعی دارد در باب این کشور و زبان مردم نیوزلند اطلاعاتی را به شما ارائه دهد. زبان مردم نیوزلند زبان مائوری می باشد، در واقع این زبان به عنوان زبان رسمی این کشور محسوب می شود. زبان مردم نیوزلند تنها زبانی است که در هیچ کجا از دنیا مردم به این زبان صحبت نمی کنند.

در رابطه با نیوزلند

کشور نیوزلند معروف به زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام می باشد. این کشور تشکیل شده از 2 جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک است. زلاندنو مناطق توکلائو، نیو و جزایر کوک را که به صورت خود مختار می باشند شامل می شود. پایتخت این کشور شهر ولینگتون می باشد و بزرگترین شهر نیوزلند آوکلند می باشد. این کشور جزیره ای فاصله زیادی با سایر خشکی های جهان دارد، برای مثال: نیوزلند با استرالیا که نزدیک ترین کشور به آن می باشد حدودا 2000 کیلومتر فاصله دارد. مساحت این کشور 268680 کیلومتر مربع می باشد. طبق سرشماری ها در این کشور بیشتر از 4300000 نفر زندگی می کنند. میزان جمعیت این کشور طی سال های مختلف ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است.

رشد جمعیت در نیوزلند

اقتصاد کشور نیوزلند

واحد پول رایج در این کشور NZD (دلار زلاندنو) می باشد، با شروع پیشرفت در قرن بیستم در این کشور تغییرات اساسی رخ داده است. تا اوایل قرن 19 اقتصاد کشور جزیره ای زلاندنو به صنعت کشاورزی و صادرات محصولات اولیه وابستگی بسیار شدیدی داشته است. پس از اتمام جنگ جهانی دوم تعداد بیشماری از مردم به شهر ها مهاجرت کردند، و در این زمان صنعت های تولیدی و ثانویه تاسیس شدند و آغاز به کار کردند.

زندگی و زبان مردم نیوزلند

در این کشور مناظر زیبا و چشم نوازی وجود دارد. تراکم جمعیت در این کشور بسیار کم می باشد، بسیاری از مردم این کشور عاشق مناظر طبیعی و فضاهای بیرونی می باشند. بیشتر این افراد از قایقرانی، کوهنوردی و پیاده روی لذت می برند. خط ساحلی در این کشور طولانی و بسیار چشم نواز است و مردم این کشور نیز علاقه زیادی به آب دارند. در طول قرن 20 این کشور همیشه در مسابقات قایقرانی شرکت کرده است و توانسته جام اروپا را کسب کند و قهرمانی خود را تا این قرن حفظ کرده است. کشور نیوزلند موفق شده است مدال المپیک را در مسابقات اسکی بادی، قایقرانی و کایاک کسب نماید. کشور نیوزلند از اولین کشور هایی بوده است که بانوان آن موفق به داشتن حق رأی بوده اند و دارای سنتی های وضع شده ای برای اتحاد تجاری می باشد.

آداب و رسوم و زبان مردم نیوزلند

سفر به کشور نیوزلند جذابیت های بی شماری دارد، به عنوان مثال ملاقات با بومیان این سرزمین یکی از آن نکات می باشد. یکی از با ارزش ترین فرصت ها در سفر به نیوزلند، مردم مهمان نواز و صمیمی این کشور می باشد. با پیشینه های تاریخی اروپایی و مائوری، جزیره های اقیانوس آرام و فرهنگ کشور های آسیایی کشور نیوزلند به جمعیتی با ملیت های مختلف و نژاد های گوناگون تبدیل شده است.

یکی از ویژگی هایی که کشور نیوزلند را در دنیا منحصر به فرد کرده است این می باشد که شهروندان این کشور تحصیل کرده هستند و از سطح فرهنگی بالایی برخوردار هستند. بسیاری از خارجیان نیز با توجه به کیفیت بالای آموزش در این کشور، متقاضی تحصیل در نیوزلند هستند. شهروندان علاقه دارند تا در رابطه با مسائل روز در دنیا با افراد صحبت کنند. از لحاظ جغرافیایی می توان گفت که سه چهارم جمعیت این کشور در بخش شمالی زندگی می کنند.

فرهنگ و زبان مردم نیوزلند

فرهنگ و زبان مردم نیوزلند

یکی از ویژگی هایی که کشور نیوزلند را در دنیا منحصر به فرد کرده است این می باشد که شهروندان این کشور تحصیل کرده هستند و از سطح فرهنگی بالایی برخوردار هستند. همچنین شهروندان علاقه دارند تا در رابطه با مسائل روز در دنیا با افراد صحبت کنند. از لحاظ جغرافیایی می توان گفت که سه چهارم جمعیت این کشور در بخش شمالی زندگی می کنند. در سال 1987 میلادی زبان مائوری بر اساس قوانین وضع شده به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شد. از زبان مائوری می توان در جایگاه های قانونی استفاده کرد. با این اوصاف همچنان زبان انگلیسی زبان رایج در این کشور بوده و به عنوان زبان رسمی کشور جزیره ای نیوزلند محسوب می شود.

همان طور که زبان مردم نیوزلند انگلیسی و مائوری می باشد، بیشتر شهروندان از دانش صحیح زبان انگلیسی برخوردار هستند، طبق بررسی های انجام شده درباره زبان مردم نیوزلند، حدودا 96% از مردم به زبان انگلیسی صحبت کرده و حدودا 4% به زبان بومی مائوری به مکالمه می پردازند. نیوزلندی ها با لهجه خاصی به زبان انگلیسی صحبت می کنند و فهمیدن لهجه آن ها حتی برای افرادی که به خوبی زبان انگلیسی صحبت می کنند دشوار می باشد.

زبان های بومی در کشور نیوزلند

همان طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد زبان مائوری رایج ترین زبان بومی در این کشور می باشد. قبل از آن که اروپاییان وارد این کشور شوند زبان رسمی در این کشور تنها زبان مائوری بود. چندین زبان بومی دیگر نیز در جزیره های دور افتاده نیوزلند نیز در این کشور رواج دارد. این زبان ها به شرح زیر می باشد:

  • Cook Island Maori: یکی از زبان هایی که شباهت زیادی به زبان مائوری دارد این زبان می باشد، مردمان جزیره Cook به این زبان صحبت می کنند و به عنوان زبان رسمی شان محسوب می شود.
  • زبان Niuean: اکثریت مردم بومی در جزیره Niue، تعداد اندکی از شهروندان کشور نیوزلند، بخشی از مردم جزیره Cook و شهروندان جزیره Tonga به این زبان صحبت می کنند.
  • Tokelauan: یکی دیگر از زبان های جزیره توکلئو به جز زبان انگلیسی زبان Tokelauan می باشد.
  • Penrhyn: در جزیره پنرین تنها 200 نفر به این زبان به مکالمه می پردازند، این زبان به عنوان یک زبان در معرض خطر محسوب می شود.

هزینه های زندگی در نیوزلند

هزینه های زندگی در نیوزلند در مقایسه با کشور همسایه استرالیا بسیار مناسب تر است. در جدول ذیل اطلاعات جامعی درمورد ریز هزینه های زندگی ماهیانه در این کشور ارائه می شود.

شاخصهزینه ها به دلار نیوزلند
خورد و خوراکNZD591.50
پوشاکNZD72.37
اجاره خانهNZD875.77
حمل و نقلNZD344.50
بیمهNZD151.23

در مقاله فوق اطلاعاتی در رابطه با زبان مردم نیوزلند در اختیار شما متقاضیان قرار داده شد. توصیه می شود حتما مقاله راهنمای عملی و شرایط مهاجرت به نیوزلند را نیز مطالعه بفرمایید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات کامل تری را در رابطه با مهاجرت به این کشور در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *