مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته همه گیرشناسی در ایسلند

رشته همه گیرشناسی در ایسلند

مهاجرت تحصیلی به ایسلند به جهت سیستم آموزش عالی مدرن در این کشور به سرعت درحال افزایش است. رشته های حوزه های پزشکی همچون رشته همه گیرشناسی در ایسلند با استقبال زیادی مواجه شده. چراکه تحصیل در ایسلند می توانند تجربه ای متفاوت باشد. و در حال حاضر حدود 18000 دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در این کشور هستند. اما موضوع مهم در مورد رشته پزشکی این است که علی رغم وجود تمام مقاطع تعداد پذیرش در حوزه پزشکی کم و رقابتی است. با این حال موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجارب مختلفی در زمینه اعزام دانشجویان به ایسلند دارد که می تواند زمینه های مهاجرت تحصیلی شما را فراهم نماید.

بررسی تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایسلند

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، ایسلند از کیفیت زندگی بالا و سیستم مراقبت های بهداشتی به ویژه قوی برخوردار است و خدمات بیمارستانی رایگان (اگر نه ارزان قیمت) را ممکن می سازد. این سیستم تا حدی توسط تنها دانشکده پزشکی آن امکان پذیر شده است که به ایسلند کمک می کند سالانه 48 پزشک تولید کند. اگرچه این تعداد مسلماً کمی است، اما برای حداقل جمعیت کشور کافی است. اگر علاقه مند به تحصیل در ایسلند هستید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. موضوع نخست اینکه ایسلندی رسانه اصلی آموزش در دانشگاه ایسلند است. با این حال، بسیاری از کتاب های درسی آن به زبان انگلیسی و سایر زبان ها (به عنوان مثال دانمارکی یا نوردیک) هستند. از سوی دیگر با توجه به پذیرش محدود، برای اینکه بتوانید در ایسلند در رشته پزشکی تحصیل کنید، باید دانشجوی بسیار خوبی باشید.

به غیر از داشتن یک آزمون کارشناسی ارشد ایسلندی stúdentspróf یا معادل آن، متقاضیان باید یک آزمون ورودی که هر ماه ژوئن داده می شود، شرکت کنند. دانشجویان علاقه مند باید از طریق وب سایت دانشگاه ایسلند در اوایل ماه مه ثبت نام کنند. این آزمون در 6 جلسه 2 ساعته به مدت 2 روز انجام می شود. موضوعاتی مانند درک مطلب، مهارت های اطلاعاتی، استدلال کلامی و حل مسئله را پوشش می دهد. سوالات معمولاً چند گزینه ای هستند، اما موارد مقاله در فصل ملاحظات اخلاقی گنجانده شده است. برای دومی، دانش آموز باید حداقل نمره 5.0 را کسب کند. نتایج آزمون به تعیین جایگاه در دانشگاه کمک می کند. جدا از این شرایط سختگیرانه آزمون، دانشگاه متقاضیانی را ترجیح می دهد که در 2 تا 3 موضوع اصلی (انتخاب های انگلیسی، ایسلندی، ریاضی، شیمی و زیست شناسی) مهارت داشته باشند.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایسلند

دانشگاه ایسلند یک دوره 6 ساله پزشکی ارائه می دهد که می تواند بلافاصله بعد از دبیرستان گذرانده شود. 3 سال اول شامل تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی می شود. دروس اجباری در سال اول شامل شیمی، آناتومی، فیزیک پزشکی، مقدمه ای بر علوم بین رشته ای بهداشت، زیست شناسی سلولی و فیزیولوژی سلولی است. دوره های روش بالینی در علوم ارتباطات – روانشناسی و پزشک / بیمار نیز مورد نیاز است. دانش آموزان همچنین این گزینه را دارند که دوره ای در سواد علمی بگذرانند. موضوعات سال دوم شامل فیزیولوژی، زیست شناسی مولکولی، آسیب شناسی، ویروس شناسی، ایمونولوژی، اشتیاق و 2 دوره روش بالینی است. در سال سوم، کلاس های همکاری بین رشته ای، آسیب شناسی، فارماکولوژی، اپیدمیولوژی، بیومتریک، پژوهش و روش بالینی برگزار می شود. پس از این مدرک BS، دانشجو می تواند با Cand 3 ساله ادامه دهد.

پس از طی این دوران، دانشجویان از طریق بیمارستان دانشگاه ملی، که تنها مرکز پزشکی عالی در ایسلند است، قرار گرفتن در معرض بالینی خود را دریافت می کنند. سایر مناطق چرخشی شامل بیمارستان های ناحیه/منطقه ای و مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه است. همچنین قبل از پایان سال ششم، دانشجویان باید در آزمون کامپیوتری جامع علوم بالینی CCSE شرکت کنند. این برای آماده سازی دانشجو برای امتحان نهایی رشته بالینی داده می شود. پس از تحصیل پزشکی در ایسلند، دانشجو می تواند برای دوره 12 ماهه کارآموزی اقدام کند. این معمولا شامل 4 ماه قرار گرفتن در معرض (حداقل) در طب عمومی، 4+ ماه دیگر در طب داخلی و 2 ماه جراحی یا اورژانس است. پس از این به کارورز پروانه بهره برداری توسط اداره بهداشت داده می شود. با این مجوز، پزشک از این پس می تواند برای دوره های رزیدنتی اقدام کند.

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایسلند

مدارک لازم ویزای تحصیل رشته همه گیرشناسی در ایسلند

ایسلند بخشی از EEA است. این بدان معناست که اگر از اتحادیه اروپا، نروژ، لیختن اشتاین یا سوئیس هستید، می توانید آزادانه وارد ایسلند شوید و تا زمانی که دوست دارید بمانید. اگر اهل یکی از این کشورها نیستید، احتمالاً برای تحصیل در ایسلند به ویزا نیاز دارید. اگر برای یک دوره کوتاه به ایسلند می روید، اگر از کشوری معاف از ویزا هستید، می توانید تا 90روز بدون ویزا بمانید. اگر مدت طولانی تری بمانید، قطعا به ویزا نیاز خواهید داشت و اگر مدارک شما به زبان انگلیسی یا زبان نوردیک نیست، باید با ترجمه محضری ارائه شود. از آنجایی که اسناد را می توان به زبان انگلیسی ارسال کرد، این کار را بسیار ساده تر می کند. هنگامی که در ایسلند هستید، باید اجازه اقامت دریافت کنید. شما می توانید این کار را در اداره مهاجرت در ریکیاویک انجام دهید.

مجوز شما به شما اجازه می دهد تا حداکثر پانزده ساعت در هفته کار کنید. یافتن شغل در ریکیاویک بدون دانستن ایسلندی امکان پذیر است، اما در جاهای دیگر می تواند دشوارتر باشد. مجوز شما همچنین به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک توریست در اطراف EEA، اتحادیه اروپا و سوئیس، به استثنای ایرلند، سفر کنید. از آنجایی که ویزاهای ایسلند ویزای شنگن هستند، باید از طریق ایسلند وارد این منطقه شوید.

در جدول زیر مدارک موردنیاز به اخذ ویزای دانشجویی ایسلند اشاره شده است:

ردیفنوع مدارک مورد نیاز
1گذرنامه
22 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
3اثبات پرداخت هزینه در حدود $50 (دلار آمریکا)
4فرم درخواست تکمیل شده.
5مدرک پذیرش در برنامه شما
6کپی از سابقه کیفری پاک

درآمد شاغلان رشته همه گیرشناسی در ایسلند

فردی که به عنوان اپیدمیولوژیست در ایسلند کار می کند، معمولاً حدود 1070000ISK (کرون ایسلند) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق اپیدمیولوژیست ها بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 494000ISK (کرون ایسلند) در ماه (حداقل حقوق) تا 1710000ISK (کرون ایسلند) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. حقوق متوسط متوسط ​​حقوق ماهیانه 1160000 ISK است، به این معنی که از افرادی که به عنوان اپیدمیولوژیست کار می کنند کمتر از 1160000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیش از 1160000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 745000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 745000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند. همچنین 75% اپیدمیولوژیست ها کمتر از 1550000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 1550000ISK (کرون ایسلند) درآمد دارند.

بر اساس تجربه، یک اپیدمیولوژیست با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 561000ISK (کرون ایسلند) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 749000ISK (کرون ایسلند) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1110000ISK (کرون ایسلند) در ماه به ارمغان می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایسلند می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته همه گیرشناسی در ایسلنددر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر مسائل مرتبط با درآمد و هزینه ها در ایسلند، اطلاعاتی پیرامون شرایط ویزای همراه ایسلند وجود دارد که می تواند به دانش متقاضیان تحصیل رشته همه گیرشناسی در زمینه چگونگی مهاجرت با همراه، بیفزاید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *