مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه

رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه

یکی از دانشگاه های موفق در ترکیه که برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می ­نماید، دانشگاه سابانچی است. رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه متنوع هستند و دانشجویان می­ توانند در رشته های مختلف به تحصیل بپردازند و امکان اخذ بورسیه با ارزش را دارند. همچنین می ­توانند از فرصت های تبادل دانشجو، به دیگر کشورها استفاده نمایند. دانشجویان پس از اینکه مراحل ثبت نام خود را در این دانشگاه به اتمام رساندند، می ­توانند با آزادی کامل نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. این دانشگاه در شهر استانبول موقعیت داشته و از جوانترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می ­گردد. 3 دانشکده هنر و علوم اجتماعی، علوم طبیعی و مهندسی، مدیریت زیرمجموعه دانشگاه سابانچی هستند.

از آنجائیکه زبان تدریس در دانشگاه سابانچی به زبان انگلیسی صورت می­ گیرد. این دانشگاه دارای مدرسه­ زبان نیز می ­باشد. این مدرسه برای آن دسته از دانش آموزانی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نیستند. دوره های زبان انگلیسی را برگزار می ­نماید. این دانشگاه تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می نمایند. دانشگاه سابانچی از جمله برترین دانشگاه های ترکیه است که دارای رتبه 2 در میان دانشگاه های ترکیه را کسب نموده است. همچنان این دانشگاه دارای رتبه 351 در میان دانشگاه های دنیا را از آن خود نموده است. دانشجویان می ­توانند جهت مشاوره در زمینه تحصیل در ترکیه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

تحصیل در رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه

دانشجویان پس از ورود به دانشگاه سابانچی باید سال اول تحصیلی را به یادگیری علوم پایه بپردازند. پس از گذراندن سال اول تحصیلی دانشجویان می ­توانند رشته تحصیلی و مورد علاقه خود را در این دانشگاه انتخاب نمایند. انتخاب رشته بدین صورت باعث می ­شود که دانشجویان ابتدا درک لازم در زمینه تحصیلات عالی و حرفه ای را کسب نمایند. پس از آن مصمم تر رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. کیفیت آموزشی در دانشگاه سابانچی برابر با کیفیت های آموزش در برترین دانشگاه های جهان می ­باشد. این دانشگاه مجهز به مدرن ترین امکانات آموزشی می ­باشد. با اینکه این دانشگاه جزء یکی از برترین دانشگاه جهان است. اما هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه می ­باشد. همچنین این دانشگاه بورسیه های باارزشی را به دانشجویان ارائه می­ نماید تا دانشجویان بتوانند با تمرکز بیشتری به تحصیل بپردازند.

دانشگاه سابانچی معروف به دانشگاهی نوین و پژوهشی در ترکیه است، فعالیت های این دانشگاه در جهت تحقیقات کاربردی و با هدف حمایت از علم و ارتقای سطح دانش بشری می ­باشد. از همین رو این دانشگاه دارای آزمایشگاه های پیشرفته و مراکز تحقیقاتی مدرن می باشد. انواع پروژه های پژوهشی در دانشکده های مدیریت، مهندسی، دانشکده هنر انجام می ­پذیرد.

دوره های Sabanci ترکیه

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم رشته های دانشگاه سابانچی متنوع هستند و دانشجویان می ­توانند در تمامی مقاطع در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. در دوره کارشناسی این دانشگاه که به مدت 4 سال طول می ­کشد، دانشجویان می توانند در رشته های مختلفی همچون مهندسی علوم زیستی، مهندسی علوم کامپیوتر، مطالات فرهنگی، مطالعات بین الملل، مهندسی سیستم های ساخت و تولید، مهندسی علوم مواد، هنرهای دیداری و طراحی ارتباطات به تحصیل در ترکیه بپردارند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور را در نمودار زیر بررسی بفرمائید:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

دانشجویان خارجی برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیازی به گذراندن آزمون ورودی دانشگاه سابانچی ندارند. همچنین می توانند به صورت مستقیم وارد این دانشگاه گردند. دانشجویان برای ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تنها می باید مدارک تحصیلی خود را در زمان مشخص جهت پذیرش ارسال نمایند. این دانشگاه پس از بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان یک مصاحبه کتبی از آنان به عمل می­ آورد. در نهایت هیئت مربوطه نسبت به پذیرش دانشجویان مورد نظر تصمیم خود را اعلام خواهند نمود. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه در مقاطع فوق عبارتند از:

  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • تاریخ- علوم سیاسی
  • فیزیک و آنالیز مناقشات و برخی دیگر از رشته ها

بررسی شهریه دانشگاه sabanci ترکیه

هزینه تحصیل در رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه با یکدیگر متفاوت است. بورسیه هایی که دانشگاه سابانچی به دانشجویان اعطاء می نماید از %25 الی 75% هزینه های تحصیلی دانشجویان را پوشش می ­دهد.

اما آنچه ما برآورد نموده ایم بدین گونه است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسی15000$
کارشناسی ارشد7500$

دانشجویانی که در رشته های دانشگاه سابانچی مشغول به تحصیل در ترکیه هستند، می­ توانند از خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه استفاده نمایند. هزینه این خوابگاه ها برای دانشجویان مقاطع مختلف با هم متغیر می باشد. میزان هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه به دلار
کارشناسی به ازای استفاده از یک اتاق 4 نفره2000$
کارشناسی ارشد و دکترا به ازاء استفاده از اتاق های 2 نفره3700$
اتاق های تک نفره به صورت سالانه5100$

شهریه رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه

رشته های دانشگاه Sabanci ترکیه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه را دارند باید، در زمان اعلام شده تمامی مدارک تحصیلی خود را به این دانشگاه جهت درخواست پذیرش ارسال نمایند. همچنین دانش ­آموزانی که از مدارسی که معادل با دبیرستان های ترکیه هستند. فارغ التحصیل شده اند نیز می ­توانند مدارک خود را جهت پذیرش به این دانشگاه ارسال نمایند. این دانشجویان می ­توانند پس از موافقت دانشگاه در مقطع کارشناسی در یکی از رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه به تحصیل بپردازند.

این دانشگاه از میان افردای که دارای شرایط زیر هستند و متقاضی تحصیل در این دانشگاه می ­باشند پذیرش می ­نماید:

  • دانشجویان بین المللی
  • افرادی که تابعیت ترکیه را از طریق تولد در این کشور اخذ نموده اند.
  • افرادی که تابعیت دیگر کشورها را دارند.
  • دانشجویانی که شهروندی کشور ترکیه را اخذ نموده اند و تحصیلات دبیرستان خود را در کشوری به جزء کشور قبرس شمالی گذارنده اند.

پیشنهاد ما به تمامی دوستان این است که اگر تمایل به پذیرش در این دانشگاه را دارند و یا قصد خرید ملک در ترکیه را دارند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از راهنمایی های مفید و جامع آنان بهره­ مند گردند.

Rate this post

1 دیدگاه برای “رشته های دانشگاه سابانچی ترکیه

  1. سارا گفت:

    پس دکتری هنر نداره این دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *