مهاجرت تحصیلی یونان

رشته فارماکولوژی در یونان

رشته فارماکولوژی در یونان

تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان یکی از راه هایی است که دانشجویان بین المللی می توانند به این کشور مهاجرت کرده و اقامت آن را بدست آورند. این کشور خانه دانش جهانی است. موقعیت جغرافیایی استراتژیک آن را به یک چهارراه مهم بین آفریقا، اروپا و آسیا تبدیل کرده است. تحصیل در این کشور به شما این فرصت را می دهد که در محیطی آرام و آرام همراه با اشتیاق مردم این سرزمین افسانه ای زندگی کنید. این کشور که به عنوان زادگاه دموکراسی و دانشگاه شناخته می شود، دارای سابقه طولانی در آموزش و پرورش است. با داشتن شهرهای هیجان انگیز، غذاهای یونانی و آب و هوای زیبا، این کشور بهترین انتخاب برای یک دانشجوی بین المللی خواهد بود.

به عنوان یک کشور توریستی، می توانید از روزهای آفتابی زیادی لذت ببرید و از مکان های متنوع و جذاب پر از سنت، تاریخ و غذاهای مرجع بین المللی دیدن کنید. زبان رسمی آن یونانی است، اما شما می توانید انگلیسی صحبت کنید زیرا یونانی ها تمایل دارند سطح خوبی از این زبان را داشته باشند. بسیاری از دانشجویان دانشگاه های دیگر کشورها هستند که تصمیم می گیرند در این مکان جذاب زندگی دانشگاهی بسازند. کیفیت آموزشی این کشور به خوبی مستند شده است. چندین دانشگاه این کشور در بین بهترین دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی قرار دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به بررسی رشته فارماکولوژی در یونان پرداخته اند.

معرفی دانشگاه های رشته فارماکولوژی در یونان

فرهنگ غربی بسیاری از سیستم های مدرن خود را مدیون یونان باستان است. این کشور از دیرباز به دلیل ارائه آموزش عالی با سیستم آموزشی با کیفیت بالا شناخته شده است. بسیاری از ایده های فیلسوفان یونان باستان هنوز هم مورد بحث قرار می گیرد و حضور دائمی مبتکران وجود دارد.

تحصیلات عالی در این کشور توسط 3 نوع مختلف موسسه ارائه می شود. این موسسات عبارتند از:

3 موسسه آموزشی در یونان

دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند. در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان در 2023 QS یک دانشگاه یونانی و در 1000 دانشگاه برتر 6 دانشگاه وجود دارد. بالاترین آن ها دانشگاه فنی ملی آتن است که در رتبه 421 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه ارسطو تسالونیکی است که در گروه 551-560 قرار دارد. علاقه مندان به تحصیل رشته فارماکولوژی در یونان می توانند از دانشگاه های زیر پذیرش بگیرند:

  • دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی

رتبه دانشگاه های ذکر شده در لیست بالا را هم در سطح جهانی و هم در بین دانشگاه های فارماکولوژی مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های فارماکولوژی
دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن275105
دانشگاه ارسطو تسالونیکی355189

مشاغل رشته فارماکولوژی در یونان

مشاغل رشته فارماکولوژی در یونان

فارغ التخصیلان رشته فارماکولوژی در یونان به عنوان داروشناس (فارماکولوژیست) کار می کنند. آن ها تحقیقات علمی و تجزیه و تحلیل داروها، مواد شیمیایی و سایر مواد را برای کشف نحوه تأثیر آن ها بر سیستم های بیولوژیکی و ارزیابی نحوه استفاده ایمن از آن ها انجام می دهند. داروشناسان به عنوان بخشی از یک تیم تحقیقاتی علمی کار می کنند که مسئول غربالگری ترکیبات، تولید دارو و انجام آزمایشات کنترل شده و آزمایشات بالینی در آزمایشگاه ها است. متخصصان داروشناسی معمولا در زمینه خاصی از تحقیقات مانند سم شناسی، علوم اعصاب یا فارماکوکینتیک تخصص دارند. شایان ذکر است که داروشناسی با داروسازی متفاوت می باشد.

داروسازان نسخه ها را تهیه و توزیع می کنند. از صحت داروها و دوزها اطمینان حاصل می کنند. از تداخلات دارویی مضر جلوگیری می کنند و در مورد استفاده ایمن و مناسب از داروهای خود به بیماران مشاوره می دهند. حقوق ماهیانه کار در یونان برای داروسازان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه داروسازان به یورو در یونان

هزینه تحصیل در یونان

یکی از دلایل اصلی تحصیل در یونان این است که شهریه ها بسیار کم است. دانشجویان اروپایی هیچ هزینه ای برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی یونان نمی پردازند. علاوه بر این، حتی برخی از برنامه های کارشناسی ارشد رایگان برای دانشجویان اروپایی وجود دارد. با این حال، بسیاری از مقاطع کارشناسی ارشد در این کشور بسته به رشته و مدت زمان تحصیل هزینه های تحصیل را اخذ می کنند. مقاطع کارشناسی ارشد پزشکی و تجاری هزینه تحصیل برای دانشجویان اروپایی را نیز دارند.

انتظار می رود دانشجویان بین المللی غیر اروپایی هزینه ای در حدود 1500€ (یورو) در سال، از جمله کتاب های درسی، برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی، هزینه شهریه می تواند در حدود 1500€ تا 2000€ )یورو) در هر سال تحصیلی باشد. هزینه تحصیل در موسسات یا کالج های خصوصی برای هر 2 شهروند اروپایی و غیر اروپایی به طور قابل توجهی بیشتر است و می تواند سالانه تا 10000€ (یورو) یا بیشتر برسد.

اقامت پس از تحصیل در یونان

این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین، گزینه های شما برای اقامت بستگی به تمایز ملیت و هدف شما از زندگی در این کشور دارد. دانشجویان اتحادیه اروپا و EEA می توانند بدون مجوز کار در یونان، کار کنند. شما باید اطمینان حاصل کنید که گواهی ثبت نام یا گواهی اقامت هنوز معتبر است. پس از 5 سال اقامت مستمر، واجد شرایط درخواست گواهی اقامت دائم خواهند بود.

این یک داستان متفاوت برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا است که می خواهند پس از تحصیل در این کشور کار و اقامت کنند. اتباع خارج از اتحادیه اروپا یا عموما به عنوان اتباع کشورهای ثالث شناخته می شوند که برای اقامت قانونی در این کشور به اجازه اقامت و کار همه کاره نیاز دارند. اجازه اقامت یک سند قانونی است که گواهینامه لازم را از مراجع ذیصلاح یونان ارائه می دهد و براساس آن می توانید به طور قانونی در قلمرو یونان اقامت داشته باشید و از کلیه حقوق مندرج در قوانین ملی مهاجرت برخوردار باشید. اجازه کار در مجوز اقامت گنجانده شده است.

مجوزهای کار در این کشور مخصوص کارفرما، شغل و مکان خاص است و به طور معمول برای یک سال معتبر است و قابل تمدید است. اگر می خواهید حرفه خود را در این کشور ادامه دهید، باید به دنبال کارفرمای بالقوه باشید. هنگامی که کارفرما شما را استخدام می کند و آماده حمایت از شما به عنوان کارمند خود می شود، می توانید مجوز کار صادر کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن اطلاعات مفید و تخصصی در باب مهاجرت می تواند شما را در این امر به درستی هدایت کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *