مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته طب ورزشی در کلمبیا

رشته طب ورزشی در کلمبیا

این مقاله ضمن پرداختن به تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا به اطلاع متقاضیان می رساند که برای تحصیل این رشته نیازی به داشتن مدرک کارشناسی نیست. بنابراین، وقتی مدرسه را تمام می کنیم، فارغ التحصیلان دبیرستان 2 گزینه برای انتخاب دارند: آموزش خصوصی و آموزش دولتی. 6 دانشکده پزشکی برتر در کلمبیا برای تحصیل رشته طب ورزشی وجود دارند که عبارتند از: دانشگاه آنتیوکیا (عمومی)، دانشگاه آند، دانشگاه ملی کلمبیا (عمومی)، دانشگاه پاپی جاوریانا (خصوصی)، دانشگاه روزاریو (خصوصی)، دانشگاه واله (عمومی) – موقعیت 28 در آمریکای لاتین. در دانشگاه های خصوصی بزرگترین مانع هزینه است.

در مقابل، دانشگاه های دولتی بسیار مقرون به صرفه تر هستند. ارزش کل ترم به برنامه تحصیلی مرتبط نیست. در عوض، هزینه با توجه به ظرفیت اقتصادی هر دانشجو متفاوت است که با عوامل مختلفی اندازه گیری می شود، مانند دانشگاهی که دانشجو در آن مدرک لیسانس خود را دریافت می کند، محل سکونت و سایر عوامل. با این حال، در اینجا مهمترین مانع ورود به آموزش عمومی، آزمون های دانش است. برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی خود را طراحی می کنند، برخی دیگر بر اساس آزمون های دولتی قبلی هستند، اما نمرات مورد نیاز حتی بالاتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در آرشیو سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جست و جو نمایید و یا با همکاران ما تماس تلفنی برقرار کنید.

معرفی دوره مرتبط با طب ورزشی در کلمبیا

یکی از دوره های فعال آموزشی و شغلی در کلمبیا که مرتبط با حوزه طب ورزشی است، رشته توانبخشی است که در کلمبیا این رشته یک رویکرد ایمن است که به ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش کمک می کند تا با موفقیت درد را تشخیص داده و درمان کنند تا به عملکرد طبیعی خود بازگردند یا عملکرد مطلوب را تحقق بخشند. از سوی دیگر توانبخشی آسیب های ورزشی ترکیبی از درمان با انعطاف پذیری دقیق و تمرینات تقویتی است. تمرینات به تدریج در برنامه توانبخشی گنجانده می شوند تا اطمینان حاصل شود که محل آسیب عملکرد کامل خود را به دست می آورد. توانبخشی آسیب های ورزشی شامل تیمی از متخصصان مراقبت های بهداشتی می شود.

هدف آنها بازیابی قدرت عضلانی، تعادل، قدرت و استقامت، حس عمقی و بهبود انعطاف پذیری است. متخصصان توانبخشی که در دانشگاه های کلمبیا آموزش می بینند باید آسیب های ورزشی همچون کشیدگی عضلات، رباط ها و تاندون ها ترمیم آسیب های دست، آسیب های ورزشی حاد، رگ به رگ شدن، تاندونیت اختلال عملکرد پا یا مچ پا، دررفتگی شانه پس از جراحی توانبخشی، پارگی منیسک بازسازی ACL، بورسیت ترمیم روتاتور و آسیب های اسکلتی-عضلانی را درمان کنند.

تفاوت فیزیوتراپ با متخصص طب ورزشی در کلمبیا

یک پزشک ورزشی در درمان و تشخیص آسیب‌ های مربوط به عضلات، استخوان‌ ها، رباط ‌ها و تاندون ‌های بدن تخصص دارد، درحالیکه جراحان ارتوپد بر روی تشخیص و درمان اختلالات استخوانی مانند شکستگی ها یا بیماری هایی مانند آرتریت تمرکز می کنند. از سوی دیگر فارغ التحصیلان پزشکی ورزشی در کلمبیا، برای تمرکز بر درمان غیر جراحی آسیب های ورزشی آموزش دیده اند، در حالی که جراحان ارتوپد در درمان های جراحی تخصص دارند.

اما هر 2 می ‌توانند آسیب ‌های ورزشی را با درمان ‌های مشابهی مانند فیزیوتراپی یا دارو درمان کنند. با این حال جراحان ارتوپد همچنین در صورت نیاز برای شرایطی مانند پارگی رباط‌ ها یا استخوان‌ های شکسته که بدون جراحی به خوبی بهبود نمی‌ یابند. علاه بر این پزشکی ورزشی معمولا فردی است که دوره رزیدنتی را در پزشکی خانواده، داخلی یا اطفال به پایان رسانده و سپس فلوشیپ پزشکی ورزشی را انجام داده است. درحالیکه پزشک ارتوپد، پزشکی است که منحصراً در مراقبت از استخوان ها، مفاصل، رباط ها، ماهیچه ها و تاندون ها تخصص دارد. آنها یک دوره رزیدنتی جراحی را با تمرکز بر ارتوپدی به پایان رسانده اند.

تفاوت فیزیوتراپ با متخصص طب ورزشی در کلمبیا

شرایط اخذ ویزای تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا

ویزای دانشجویی کلمبیا در رشته طب ورزشی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که می خواهند در یک برنامه تحصیلی در یک دانشگاه در کلمبیا ثبت نام کنند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی باید در یک موسسه آموزشی دولتی یا خصوصی ثبت نام کنید. این نهاد باید توسط دولت کلمبیا به رسمیت شناخته شود. اکثر دانشگاه های کلمبیا برای دریافت ویزای دانشجویی کلمبیا شناخته شده و مورد تایید هستند. علاوه بر این، شما باید حداقل 10 ساعت در هفته کلاس داشته باشید. ویزای دانشجویی در بین خارجیانی که برای مدت طولانی تری در کلمبیا تحصیل و اقامت دارند.

ویزای دانشجویی کلمبیا قبلا به عنوان ویزای TP-3 شناخته می شد، اما در پایان سال 2017، دولت کلمبیا ویزای دانشجویی را تغییر داد و اکنون به عنوان ویزای مهاجرتی M از دسته 9 برای کوتاه مدت شناخته می شود. علاوه بر این، اگر ویزای دانشجویی TP-3 دارید، به یکی از انواع جدید ویزای دانشجویی تغییر نمی کند. با قطعنامه 5477 وزارت امور خارجه در 22 ژوئیه 2022، قانون جدیدی در مورد ویزا اعلام شد. این قانون تغییراتی را در دسته انواع مختلف ویزا اعمال می کند و نیاز به تنظیمات در سیستم درخواست ویزای کلمبیا دارد. بر اساس این قطعنامه، قوانین جدید ویزا از 22 اکتبر 2022 قابل اجرا خواهد بود. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کلمبیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کلمبیا در شکل زیر اشاره شده است:

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در کلمبیا

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در کلمبیا کار می کند، معمولا حدود 12100000COP (پزو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از COP5660000 تا COP19000000 (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. میانگین حقوق COP12800000 (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از اعضای پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از COP12800000 (پزو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از COP12800000 (پزو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از COP8300000 (پزو) درآمد دارند در حالی که 75% بیش از COP8300000 (پزو) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا COP6530000 (پزو) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، COP9010000 (پزو) در ماه کسب کند که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل COP12800000 (پزو) در ماه به دست می آورد.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در کلمبیا می باشد:

برای شروع روند مهاجرت به کلمبیا جهت تحصیل رشته طب ورزشی، همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمایی برای اطلاع از شرایط زندگی و مهاجرت به این کشور هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *