مهاجرت تحصیلی آذربایجان

رشته زمین شناسی در آذربایجان

رشته زمین شناسی در آذربایجان

اگر به دنبال کشوری نزدیک به ایران هستید و علاقه به رشته زمین شناسی هم دارید ما به شما تحصیل رشته زمین شناسی در آذربایجان را پیشنهاد می کنیم. کشور آذربایجان که با ایران هم مرز است می تواند گزینه بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی باشد. خصوصا برای کسانی که آذری زبان هستند انتخاب عالی و بین نظیری به شمار می رود. به دلیل تشابهات فرهنگی و مذهبی و زبانی و البته نزدیک بودن از لحاظ مسافت شما می توانید تحصیلات بی دغدغه ای را در این کشور تجربه کنید. شما می توانید در رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا تحصیل کنید. همچنین می توانید رشته زمین شناسی را در آذربایجان به زبان انگلیسی بخوانید. تحصیل در آذربایجان می تواند تجربه فوق العاده ای از تحصیل به شما ارائه کند.

دانشگاه های برتر رشته زمین شناسی در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان پیشینه ای قدیمی دارد و این کشور به متخصصان بسیار اهمیت می دهد و هرساله پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشد. کشور آذربایجان در زمینه تحصیلات عالیه و فرهنگ قدمتی اصیل دارد که با فرهنگ ایرانی ها نیز مرتبط است. یکی از مهم ترین دشواری های دانشجویان چالش های زبان و فرهنگ و آب و هوا است که در این کشور کمتر با آن مواجه می شوند. همچنین دانشجویان برای گذراندن تعطیلات و در مواقع اضطراری دچار سختی های زیادی می شوند اما با تحصیل در آذربایجان به دلیل آسانی در رفت و آمد این دغدغه ها به حداقل می رسد. همچنین شما می توانید در این کشور که فرصت های خوبی برای تحصیل دارد در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار کنید و درآمد مناسبی هم کسب کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر در آذربایجان برای تحصیل در مقاطع مختلف می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشور
Azerbaycan Dövlet Iqtisad Universiteti1
Baki Dövlet Universiteti2
Xezer Universiteti3
Azerbaycan Texniki Universiteti4

تحصیل رشته زمین شناسی در آذربایجان

یکی از رشته های جذاب از در زمینه طبیعت و مرتبط با نحوه زندگی و زمین رشته زمین شناسی است. آموزش متخصصان زمین شناسی و اکتشاف ذخایر نفت، گاز و سایر مواد معدنی در گروه معادن دانشکده صنعت نفت در این کشور از سال 1920 آغاز شد، اما از سال 1936 به عنوان دانشکده اکتشاف زمین شناسی فعالیت می کند. از زمان تأسیس، متخصصان در زمینه مهندسی زمین شناسی، مهندسی ژئوفیزیک، مهندسی هیدروژئولوژیکی آموزش می بینند. از روز تاسیس 10 هزار مهندس، صدها استاد در دانشگاه آموزش دیده اند. در حال حاضر متخصصان تخصص های زیر در مقطع کارشناسی آموزش می بینند. یکی از تخصص های اصلی مهندسی زمین شناسی است.در دانشگاه های آذربایجان آموزش رشته های متناظر با الزامات مدرن و ارائه آمادگی پرسنل در سطح وسیعی ارائه شده است.

برخی از مباحثی که در رشته زمین شناسی در کشور آذربایجان می خوانید را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • تولید و توزیع منظم آبهای زیرزمینی
  • معادن اقتصادی آذربایجان
  • حمایت پتروفیزیکی از مطالعات ژئوفیزیکی
  • پهنه بندی ژئوفیزیک-زمین شناسی منطقه ای
  • ساختار عمیق آذربایجان برگرفته از تجزیه و تحلیل ژئوفیزیک-زمین شناسی ترکیبی
  • ژئودینامیک و زلزله شناسی
  • ژئوفیزیک نفت و گاز
  • معدن ژئوفیزیک
  • مهندسی، ژئوفیزیک محیطی و باستان شناسی

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در کشور آذربایجان می باشید:

دروس رشته زمین شناسی در آذربایجان

استفاده از روش های ریاضی، نظریه احتمال و سایر علوم دقیق، فناوری های رایانه ای در فرآیند آموزش، امکان پرورش متخصصان رقابتی با تحصیلات بالا را فراهم می کند. هدف این بخش تربیت پرسنلی است که نیازهای مدرن را در سطوح مختلف زمین شناسی نفت و گاز برآورده می کند. فارغ التحصیلان این گروه متخصصانی هستند که با مشکلات زمین شناسی نفت و گاز در زمینه توزیع هیدروکربن ها در پوسته زمین و قوانین منظم سازماندهی، جستجو، اکتشاف و توسعه آنها سروکار دارند. متخصصانی که در این تخصص آموزش دیده اند، ویژگی های کار مستقل در زمینه جستجوی آب های زیرزمینی، اکتشاف، مطابقت آنها برای تازه و قابل استفاده در اقتصاد طبیعی، آب های گرمایی و معدنی، ترکیبات هیدروشیمیایی آبهای زیرزمینی و شور شدن، انتخاب ویژگی های رژیم را آموزش می دهند.

دوره هایی که باید انتظار داشته باشید به عنوان رشته زمین شناسی در آذربایجان بگذرانید عبارتند از:

  • زیست شناسی
  • ژئوشیمی
  • ژئوفیزیک
  • کانی شناسی
  • دیرینه شناسی
  • زمین شناسی فیزیکی

دوره تابستانی رشته زمین شناسی در آذربایجان

آیا شما زمین شناس آینده هستید؟ آیا به رسوب شناسی و زمین شناسی ساختاری علاقه دارید؟ پس فرصت مناسب تحصیل را برای شرکت در دوره زمین شناسی در آذربایجان را از دست ندهید. آذربایجان از نظر ذخایر سنگ معدنی و غیر سنگ معدنی در شمال قفقاز و شرق نزدیک دارای منابع غنی است. با توجه به پتانسیل بالای آذربایجان در گشایش میدان های جدید در کنار با ذخایر سنگ معدن غنی تقاضای زیادی برای آموزش پرسنل متخصص امری ضروری است. هدف از تخصص زمین شناسی تربیت متخصصان در زمینه های رسوب شناسی، معدن شناسی، پتروگرافی و ژئوشیمی در اکتشاف ذخایر سنگ معدنی و غیر سنگ معدنی و سازماندهی کارهای معدنی است. 1004 دانشجو در بخش های روزانه در 5 تخصص در دانشکده تحصیل می کنند. گرایش های مهم زمین شناسی نفت و گاز و زمین فیزیک و زمین شناسی و توسعه ذخایر معدنی در این دانشکده فعالیت می کنند.

از سال 2003 در آذربایجان از یک دوره تابستانی در زمینه رسوب شناسی و زمین شناسی ساختاری برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در باکو حمایت می کند. این دوره از مهارت های پیشرو در زمین شناسی به منظور ایجاد توانایی و دانش دانشگاهی آذربایجان استفاده می کند و به نسل بعدی دانشمندان زمین شناسی کمک می کند تا مهارت های خود را در داخل کشور توسعه دهند. در طول دوره تابستانی، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد با استفاده از مثال هایی در این زمینه، اصول زمین شناسی میدانی را آموزش می دهند. همچنین با بهره گیری از اساتید دانشگاه های بین المللی را برای حمایت از این دوره ارائه می شود. بسته به اینکه علایق آنها در کجاست، دانشجویانی که زمین شناسی می خوانند فرصت ادامه تحصیل عالی دارند.

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در آذربایجان

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در آذربایجان

دانشجویانی که در آذربایجان زمین شناسی می خوانند می توانند مشاغل مختلفی را آغاز کنند. شما می توانید به عنوان متخصصان جغرافیایی که از ریاضی، کامپیوتر، عکاسی هوایی و ماهواره ها برای اندازه گیری و نقشه برداری از کره زمین استفاده می کنند مشغول به کار شوید. شما همچنین به تیم های ساختمانی و صاحبان املاک کمک می کنید تا بهترین مکان ها را برای ساخت پیدا کنند. می توانید به عنوان هواشناس نیز فعالیت کنید. هواشناسان جو را مطالعه می کنند. شناخته شده ترین هواشناسان کسانی هستند که در کانال های خبری و هواشناسی ظاهر می شوند، اما اکثر هواشناسان توسط سرویس هواشناسی ملی استخدام می شوند. و مهم ترین شغل این است که به عنوان مهندسان معدن و زمین شناسی به یافتن ذخایر زغال سنگ، فلزات و مواد معدنی کمک کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به کشور آذربایجان مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *