مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های خصوصی در ترکیه

دانشگاه های خصوصی در ترکیه

دانشگاه های خصوصی در ترکیه نیز دارای اعتبار بالایی داشته است و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می­ نمایند. دانشگاه های خصوصی این کشور نقش مهمی در پیشرفت سریع این کشور داشته است. از همین رو دولت حمایت های گسترده ای از دانشگاه های خصوصی خود می ­نماید. زبان تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور انگلیسی است و دانشجویان بین المللی زیادی را علاقمند به تحصیل در این دانشگاه ها نموده اند. این دانشگاه ها از رنکینگ بسیار بالایی در جهان برخوردار هستند. بگونه ای که برخی از این دانشگاه ها همچون بیلکنت، کوچ و سابانچی اگرچه مدت زمانی کمی از فعالیت آنها می ­گذرد.

اما توانسته اند بسیار موفق عمل نموده و لقب بهترین دانشگاه های ترکیه را بخود اختصاص دهند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بالاست. اما با اینحال این دانشگاه ها بورسیه ها و کمک هزینه هایی را به دانشجویان اعطاء می نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دانشجویان را جهت ورود به این دانشگاه ها راهنمایی و یاری می نمایند.

آموزش در دانشگاه های خصوصی در ترکیه

دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار علاقمند به جذب دانشجویان خارجی می­ باشد. از همین رو بسیاری از برنامه های تحصیلی در این دانشگاه ها به زبان های انگلیسی، آلمانی و یا فرانسوی برگزار می­ گردد. در بسیاری از این دانشگاه ها سیستم تبادل دانشجو پیاده سازی می ­شود. این باعث می­ گردد تا دانشجویان خارجی بتوانند در طول دوره تحصیلی خود تجربه تحصیل در 2 دانشگاه در کشورهای دیگر را بدست آورند. دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانچی، دانشگاه بیلگی، دانشگاه آیدین از جمله مهمترین دانشگاه های خصوصی در این کشور هستند.

ما در این مقاله سعی می­ کنیم برخی از این دانشگاه ها را معرفی نمائیم. محل و رتبه 10 دانشگاه برتر خصوصی در کشور ترکیه به شرح زیر است:

اسم دانشگاهشهررتبه
دانشگاه بیلکنتآنکارا10
دانشگاه کوچاستانبول14
دانشگاه سابانجیاستانبول28
دانشگاه باشکنتآنکارا32
دانشگاه یدی تپهاستانبول33
دانشگاه بیلگیاستانبول39
دانشگاه کانکایاآنکارا43
دانشگاه باغچه شهراستانبول44
دانشگاه کوتلراستانبول47
دانشگاه کادیر هانساستانبول54

دانشگاه های پرهزینه در ترکیه و کوچ

یکی از موفق ترین دانشگاه های خصوصی در این کشور دانشگاه کوچ است. این دانشگاه در سال 1993 در شهر استانبول ترکیه تاسیس گردید. این دانشگاه به عنوان یکی از موفق ترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه فعالیت می­ نماید. همچنین توانسته رنکینگ 431 را در میان دانشگاه های پزشکی جهان به خود اختصاص دهد. دانشجویان در این دانشگاه در کنار آموزش های تخصصی می­ توانند از آموزش های جامع و متنوع دیگری بهره ­مند گردند. به دلیل موفق عمل نمودن دانشگاه کوچ، دولت این کشور حمایت های گسترده ای از این دانشگاه می ­نماید. دانشجویان از سوی دولت مورد حمایت های مالی قرار می ­گیرند. دانشجویان می ­توانند به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند. انواع بورسیه های تحصیلی به صورت کامل و جزئی در اختیار دانشجویان قرار داده می ­شود. تحصیل در ترکیه در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانیگین رشد دانشجویان بین المللی در ترکیه

مراکز آموزشی غیر دولتی در ترکیه و سابانچی

سابانچی نیز از دیگر دانشگاه های خصوصی در این کشور است که نسبت به دیگر دانشگاه های خصوصی این کشور، شهریه های مناسب تر و مقرون به صرفه ای از دانشجویان اخذ می نماید. دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می ­توانند در هر مقطع تحصیلی از بورسیه های این دانشگاه بهره­ مند گردند. از این رو به تحصیل رایگان در این دانشگاه بپردازند. تحقیقات کاربردی از مهمترین فعالیت های آموزشی در دانشگاه محسوب می ­شود. یکی از شرایط پذیرش دانشجویان در دانشگاه سابانچی برخورداری از مهارت زبان انگلیسی است. از همین رو این دانشگاه قبل از پذیرش دانشجویان آزمونی را جهت سنجیدن مهارت زبان انگلیسی آنان اخذ می ­نماید. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های خصوصی در ترکیه و بیلگی و آیدین

از دیگر دانشگاه های خصوصی در ترکیه می­ توان دانشگاه بیلگی و آیدین را نام برد. دانشگاه بیلگی در سال 1996 در تاسیس گردید. هم اکنون دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل می­ باشند. از جمله رشته هایی که این دانشگاه به دانشجویان ارائه می­ نماید. همچنین می­ توان رشته های کامپیوتر، روانشناسی، ریاضیات، سینما و تلویزیون، جامعه شناسی را نام برد. هر سال تحصیلی در این دانشگاه به 2 ترم تقسیم می­ شود. دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه در هر ترم هستند.

در مقابل دانشگاه های دولتی ترکیه دانشگاه های خصوصی این کشور ایستاده است. دانشگاه آیدین نیز یکی از معتبرترین دانشگاه خصوصی در ترکیه بحساب می آید. برنامه های تحصیلی به زبان های ترکی و انگلیسی به دانشجویان ارائه م ی­گردد. در این دانشگاه ها دوره های آمادگی زبان انگلیسی نیز برگزار می­ گردد. دانشجویانی که از مهارت زبان انگلیسی و یا ترکی برخوردار نیستند. همچنین می­ توانند قبل از ورود به این دانشگاه در دوره های زبان دانشگاه آیدین شرکت نمایند.

دانشگاه های خصوصی کادیرهاس و اوزیگین در ترکیه

این دانشگاه در سال 1997 در شهر استانبول تاسیس شد که دارای 7 دانشکده می ­باشد. در این دانشگاه بیش از 55% رشته ها به 2 زبان انگلیسی و ترکی ارائه می­ گردد. از مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه دریافت بورسیه های و کمک هزینه های تحصیلی در این این دانشگاه می ­باشد. همچنین امکان دریافت وام های تحصیلی نیز در این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه اوزیگین نیز در شهر استانبول موقعیت دارد. دروس تمامی رشته ها به جزء رشته حقوق به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. دانشجویان می­ توانند در طول دوره تحصیلی خود در این دانشگاه نسبت به یادگیری زبان ترکی نیز اقدام نمایند. دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه هستند.

دانشگاه های خصوصی کادیرهاس و اوزیگین در ترکیه

دانشگاه غیر دولتی اوکان در ترکیه

دانشگاه اوکان از جدیدترین دانشگاه های خصوصی در این کشور است که از سال 2004 شروع به فعالیت نموده است. در این دانشگاه از مدرن ترین امکانات آموزشی استفاده شده است. این دانشگاه رشته های زیادی را در این مدت به برنامه های آموزشی خود اضافه نموده است. رشد سریعی در این زمینه داشته است. دانشجویان می­ توانند از بهترین امکانات آموزشی و تفریحی در این دانشگاه بهره­ مند گردند. دانشگاه اوکان سعی در پیشبرد در سیستم های آموزشی خود دارد. از همین رو ارتباطات گسترده ای با بهترین و معتبرترین دانشگاه های جهان دارد.

اکثر دانشگاه های معتبر و خصوصی ترکیه در شهر استانبول واقع شده اند. پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه بدون محدودیت صورت می­ گیرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی عزیزان را در زمینه تحصیل دکترا در ترکیه یاری می ­نمایند. علاوه بر دانشگاه های خصوصی فوق دانشگاه های خصوصی دیگری نیز در این کشور وجود دارد. دانشگاه ایوانسرایی، دانشگاه سگوس، دانشگاه کوش، دانشگاه مدیپول، دانشگاه بیسم هرم وغیره دانشگاه هایی هستند که به صورت خصوصی در ترکیه فعالیت می نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *