مهاجرت تحصیلی اوکراین

مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین

مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین

جهت مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین دانشجویان و هموطنان عزیزی باید در نظر داشته باشند که کسب ویزای تحصیلی این کشور الزامی می باشد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین هستند می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز وارد بهترین دانشگاه های کشور اوکراین شوند. مهندسی، پزشکی، اقتصاد، هوانوردی، مهندسی عمران، مدیریت و سایر موارد تنها بخشی از برنامه های تحصیل در دوره کارشناسی در بهترین دانشگاه های کشور اوکراین می باشند. شرایط مناسب اقامت، هزینه های تحصیل بسیار کم، امکانات دانشجویی بالا و سایر مزایا موجب مهاجرت تحصیلی دانشجویان زیادی به کشور اوکراین می شوند. در بخش های مختلف این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا متقاضیان گرامی را با شرایط، هزینه ها و الزامات تحصیل در کشور اوکراین مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد به صورت کامل آگاه سازند.

شرایط تحصیل در کشور اوکراین

اوکراین دارای سابقه طولانی و افتخارآمیز در آموزش عالی است. اولین موسسات آموزش عالی آن در اوایل قرن شانزدهم و هفدهم تاسیس شده اند. این کشور از سال 1991 با اصلاح و نوسازی سیستم آموزش و پرورش خود شروع به بازگشت به ریشه های خود به عنوان یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی اروپا پس از سال ها تحت سیستم آموزش توتالیتر کرد. امروزه، کشور اوکراین هم آموزش های علمی و هم عملی را در دوره تحصیلی خود به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اوکراین دارای برخی از بهترین موسسات آموزش عالی در اروپا شرقی است.

کیف بزرگترین شهر در اوکراین است. فرصت های های تحصیلی زیادی در این شهر وجود دارد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در برای مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین وارد بهترین دانشگاه های اوکراین شوند که در شهرهای مختلف این کشور اروپایی قرار گرفته اند.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین

مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین از 2 تا 3 سال به طول می انجامد. دانشجویان می توانند با کسب مدرک کارشناسی معتبر از دانشگاه های شناخته شده دنیا در برنامه های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اوکراین شرکت کنند. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اوکراین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید. رایج ترین زمینه های مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین عبارتند از:

  • مدیریت بازرگانی
  • علوم کامپیوتر و فناوری های اطلاعاتی
  • مدیریت انرژی
  • کسب و کار و مدیریت
  • علوم انسانی و اجتماعی
  • محاسبات و ریاضیات
  • حقوق
  • پزشکی
  • داروسازی
  • معماری
  • دندانپزشکی
  • هنر و طراحی
  • مهندسی
  • هوانوردی و هوافضا
  • علوم زمین و غیره

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور اوکراین به رشته تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. اما متقاضیان باید در نظر داشته باشند که متوسط هزینه تحصیل در این دوره از $1500 الی 3800$ (دلار) می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای کاهش هزینه های خود علاوه بر کمک هزینه های تحصیلی، از فرصت های کاری نیمه وقت (20 ساعت در هفته) بهره مند شوند. زمینه اشتغال دانشجویان می باید با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد. مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین به زبان های روسی، اوکراینی و انگلیسی امکان پذیر می باشد. دانشجویان باید برای حضور در برنامه های تحصیلی مورد علاقه خود الزامات زبان دانشگاه مورد نظر را برآورده کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری در زمینه زبان تحصیل در دانشگاه ها کسب خواهید کرد.

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین

سال تحصیلی کارشناسی ارشد در اوکراین

سال تحصیلی در کشور اوکراین از 1 سپتامبر تا 30 ژوئن برگزار می شود. در این کشور، سال تحصیلی به 2 ترم پاییز و بهار تقسیم می شود. میزان شهریه و اعتبار دانشجویان نیز بین آنها تقسیم می شود. اولین روز ماه سپتامبر در کشور اوکراین به عنوان روز دانش شناخته می شود. زیرا این روز اولین روز ورود دانشجویان به دانشگاه و شروع برنامه های تحصیلی می باشد. در این تاریخ از دانشجویان ورودی استقبال می شود. ترم پاییز در دانشگاه های کشور اوکراین در ماه دسامبر به پایان می رسد. امتحانات این ترم در طول یک هفته در ژانویه برگزار می شود. پس از امتحانات ترم پاییز، دانشجویان دوره کارشناسی ارشد معمولا قبل از شروع ترم بهار، از تعطیلات 2 هفته ای بهره مند می شوند. دانشجویان می توانند بعد از ترم بهار نیز از تعطیلات 2 هفته ای بهره مند شوند.

به یاد داشته باشید که در کشور اوکراین اکثر دانشگاه ها در ماه های جولای و آگوست تعطیل هستند. اساتید و دانشجویان نیز در اوقات از تعطیلات خود لذت می برند. لازم به ذکر است که کلاس های تابستانی و سمینارهای تابستانی که در کشورهایی مانند آمریکا رایج می باشند. در کشور اوکراین غیر عادی هستند. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اوکراین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

زبان مقطع کارشناسی ارشد در اوکراین

هماطور که گفته شد، در دانشگاه های کشور اوکراین دانشجویان می توانند به زبان های روسی، اوکراینی و انگلیسی مشغول به تحصیل شوند. دانشجویانی که قصد دارند مشغول به تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی شوند. همچنین می باید مدرک آیلتس معتبر کسب کنند تا توانایی ها و مهارت های زبان خود را اثبات کنند. در آزمون تعیین سطح دانشگاهی شرکت کنند. در اکثر دانشگاه های این کشور متقاضیان بین المللی می توانند قبل از شروع برنامه های تحصیلی خود در دوره های زبان شرکت کنند. اگر دانشجویان قصد تحصیل به زبان روسی یا اوکراینی را داشته باشند. از این رو می باید در دوره پادفک شرکت کنند. هزینه شرکت در دوره پادفک به طور متوسط از $1100 الی 1800$ (دلار) است. این مبالغ در دانشگاه های مختلف اوکراین متفاوت هستند.

شرایط حضور در دوره پادفک در دانشگاه های کشور اوکراین به صورت زیر است:

مرجع دورهعنوان دورهشهریه به دلارهزینه اسکان به دلار
PF1دوره مقدماتی پادفک1100$800$
PF2دوره مقدماتی پادفک1800$800$

هر ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی کشور اوکراین اقدام به ورود به خاک این کشور می کنند. مدرک دانشگاه های کشور اوکراین در اکثر نقاط دنیا معتبر شناخته می شود. دانشجویان می توانند به راحتی پس از اتمام دوره های تحصیلی خود وارد بازار کار اوکراین شوند. اقدام به اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین کنند. برای اشتغال در کشورهای دیگر اقدام کنند. شما عزیزان نیز می توانید با مراجعه به مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت کامل از شرایط، قوانین، هزینه ها و روش های مهاجرت به اوکراین و سایر کشورهای دنیا آگاه شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *