مهاجرت تحصیلی اوکراین

مقطع پرستاری در اوکراین

مقطع پرستاری در اوکراین

مقطع پرستاری در اوکراین یکی از بهترین گزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد که با شرایط بسیار خوب و هزینه های مقرون به صرفه همراه برای متقاضیان بین المللی است. در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را به صورت کامل با شرایط مقطع پرستاری در اوکراین، دلایل تحصیل پرستاری در این کشور اروپایی و سایر موارد مرتبط به صورت کامل آشنا خواهند ساخت.

بررسی مقطع پرستاری در اوکراین

پرستاری یکی از دوره های پرتقاضا در دانشگاه های کشور اوکراین است. در دانشگاه های این کشور بهترین آموزش را در عرصه پرستاری و مراقبت از بیمار به تمامی دانشجویان بین المللی ارائه می شود. برای دانشجویانی که می خواهند این رشته از آموزش پزشکی را دنبال کنند. زمینه های مختلفی وجود دارد که می توانند از بین تخصص هایی مانند پرستاری بزرگسالان، پرستاری کودک، پرستاری از سلامت روان، پرستاری از معلولیت و غیره انتخاب کنند. در دانشگاه های پرستاری کشور اوکراین راهنمایی های صحیح به دانشجویان ارائه می شود. آموزش های مناسب پرستاری نیز به آنها ارائه می شود تا بتوانند در دنیای واقعی با هرگونه چالش مقابله کنند. دانش آموختگان پس از اتمام برنامه های تحصیلی خود در دانشگاه های این کشور مدرک معتبر پرستاری کسب می کنند. به آنها اجازه اشتغال در اکثر کشورهای دنیا را می دهد.

مقطع پرستاری در اوکراین به صورتی می باشد که در ابتدا دانشجویان رشته های اساسی پزشکی و بیولوژیک را مطالعه می کنند. سپس افراد را در موقعیت های مختلف به مطالعه موضوعات بالینی و پرستاری می پردازند. آموزش عملی به همراه نظری در بخش های مختلف دانشگاه های پرستاری اوکراین و کلینیک ها ارائه می شود. فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مدرک کارشناسی و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مدرک کارشناسی ارشد پرستاری کسب می کنند دریافت می کنند. مدارک کسب شده توسط دانشجویان به آنها اجازه می دهد تا به عنوان پرستار در بخش های مختلف کار کنند.

در جدول زیر به صورت دقیقتر به دوره های مقطع پرستاری در اوکراین اشاره شده است:

دوره های تحصیلیمدارک
برنامه پرستاری 2 سالهمدرک کاردانی پرستاری
برنامه (پرستاری) کارشناسی 4 سالهکارشناسی علوم پرستاری
برنامه (پرستاری) کارشناسی 2 ساله برای دانشجویانی که مدرک کاردانی پرستاری دارند)کارشناسی علوم پرستاری
برنامه (پرستاری) کارشناسی ارشد 2 سالهکارشناسی ارشد علوم پرستاری

چرا تحصیل اوکراین

اوکراین اهمیت موضوع پرستاری را می داند. این دلیل بالا بودن کیفیت آموزش در این زمینه در دانشگاه های پزشکی در اوکراین است. همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اوکراین که برنامه پرستاری را آموزش می دهند. توسط WHO شناخته می شوند و این دلیل معتبر بودن مدرک پرستاری کسب شده از دانشگاه های اوکراین در سراسر جهان است. در دانشکده های پرستاری در اوکراین بسیاری از دانشجویان خارجی هر سال از هر گوشه دنیا پذیرش می شوند. برای پذیرش در هر دانشگاه پزشکی در اوکراین دانشجویان بین المللی باید دارای مدرک دوره دبیرستان باشند.

در بین تمام کشورهای اروپایی، اوکراین بهترین هزینه مقرون به صرفه را برای دوره پرستاری با آموزش با کیفیت ارائه می دهد. در بین تمام کشورهای اروپایی، اوکراین یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل می باشد. دوره پرستاری را با آموزش با کیفیت ارائه می دهد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اوکراین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل و شغل پرستار در اوکراین

پرستاری در اوکراین با هر 2 زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود. اما دانشجویان بین المللی زبان مقطع پرستاری در اوکراین را خودشان انتخاب می کنند. دانشجویانی که به زبان انگلیسی به خوبی صحبت می کنند. همچنین می توانند با ارائه مدرک زبان معتبر توانایی های زبان انگلیسی خود را اثبات کنند. از این رو می توانند در برنامه های مقطع پرستاری در اوکراین به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوند.

اگر دانشجویان خارجی قصد داشته باشند به زبان اوکراینی یا روسی مشغول به تحصیل در دانشگاه های کشور اوکراین شوند. از این رو می باید در دوره پادفک شرکت کنند که هزینه آن از $1200 الی 1800$ (دلار) متغیر است. دوره پادفک معمولا 10 ماه به طور می انجامد. دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره پادفک در برنامه های تحصیل پرستاری در دانشگاه مورد نظر خود شرکت کنند. جهت اطلاع از شرایط ویزای کار اوکراین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

شرایط تحصیل و شغل پرستار در اوکراین

کسب پذیرش برای رشته مراقبین بیمار در اوکراین

کلیه دانشجویان خارجی دارای مدرک دوره متوسطه می توانند برای ورود به برنامه پرستاری در اوکراین اقدام کنند. دانشجویان کشورهای آسیایی برای ثبت نام در اوکراین باید دارای گواهی آموزشی 10 + 2 باشند. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل پرستاری در دانشگاه های پزشکی در اوکراین هستند می توانند برای کسب پذیرش و سپس درخواست ویزای تحصیلی جهت مهاجرت به اوکراین مدارک زیر را تهیه کنند:

  • مدارک تحصیلی
  • پاسپورت به همراه 3 قطعه عکس
  • مدارک شناسایی
  • مدارک پزشکی
  • مدارکی برای اثبات توان مالی کافی

روند ارزیابی مدارک دانشجویانی بین المللی حداکثر تا یک هفته به طول می انجامد. دانشجویانی که موفق به کسب پذیر می شوند اطلاع داده می شود تا هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. سپس اقدام به کسب ویزای تحصیلی اوکراین کنند. پس از پرداخت هزینه پذیرش مدارک و کسب قبولی برای ورود به دانشگاه مورد نظر، 2 هفته طول می کشد تا دعوت نامه تحصیلی رسمی برای متقاضیان ارسال شود. از این رو تا بتوانند به سفارت کشور اوکراین مراجعه کنند. ویزای این کشور را دریافت کنند.

اخذ ویزا برای تحصیل در اوکراین

دانشجو برای درخواست ویزای دانشجویی باید با سفارت اوکراین در کشور خود تماس بگیرد. سفارت اوکراین پذیرش درخواست صدور ویزا دانشجویی را از ماه مه و ژوئن آغاز می کند. تا 15 نوامبر ویزای متقاضیان را صادر می کند. برای کسب ویزای دانشجویی، دانشجو باید از پرداخت کلیه هزینه ها و اسناد ذکر شده در زیر اطمینان حاصل کند. در غیر این صورت اداره مهاجرت اوکراین می تواند ورود وی را به کشور خود رد کند.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی اوکراین

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای دانشجویی کشور اوکراین برای تحصیل پرستاری در بهترین دانشگاه های اوکراین به صورت زیر است:

  • گذرنامه بین المللی معتبر
  • دعوت نامه اصلی دانشگاه
  • شناسنامه (به زبان اوکراینی ترجمه شده و تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی یا سفارت اوکراین)
  • مدارک تحصیلی کسب شده به همراه ریز نمرات
  • گواهی پزشکی عمومی که حداقل 2 ماه قبل از ورود به اوکراین صادر شده باشد. (این گواهی باید به زبان اوکراینی ترجمه شده و توسط دفتر اسناد رسمی یا سفارت اوکراین تایید شده باشد)
  • نتایج آزمایش ایدز که حداقل 2 ماه قبل از ورود به اوکراین صادر شده باشد. (این گواهی باید به زبان اوکراینی ترجمه شده و توسط دفتر اسناد رسمی یا سفارت اوکراین تایید شده باشد)
  • بیمه درمانی یک ساله برای مسافرت
  • نامه حمایت از والدین یا شخصی که قصد دارد در طول اقامت و تحصیل در اوکراین هزینه های دانشجویی را تحمل کند. (این شرط برای همه ملیت ها برقرار نیست)
  • اسناد بانک برای اثبات توانایی مالی (این شرط برای همه ملیت ها برقرار نیست)
  • 12 قطعه عکس (پاسپورت)
  • بلیط هواپیما معتبر
  • فرم مهاجرت ( این کارت باید هنگام ورود به اوکراین توسط دانشجو پر شود. در مدت اقامت در اوکراین نگهداری شود)

هموطنان عزیز و گرامی می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید. با شرایط و هزینه های مهاجرت به بهترین کشورهای خارجی از روش های مختلف به صورت کامل مطلع شوید. همچنین انجام امور پرونده های خود را به همکاران مجرب ما بسپارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *