مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل رایگان در استرالیا

از جذاب ‌ترین کشورهایی که جهت تحصیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر دنیا قرار گرفته، کشور استرالیا است. شما دانشجویان عزیز ایرانی اگر قصد ادامه تحصیل رایگان در استرالیا را دارید و از شرایط آن آگاه نیستید پیشنهاد می ‌کنیم این مقاله را دنبال نمائید. از آنجا که این کشور شرایط بسیار مساعدی دارد، بهترین مقصد برای مهاجرت است. سطح علمی در سطح بالا، زندگی در رفاه، آب و هوای مطبوع از جمله شرایط مساعد می باشد. همچنین امکان تحصیل رایگان در استرالیا توانسته است دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب کند.

  • کدامیک از دانشگاه های استرالیا کم هزینه هستند؟
  • جهت دریافت بورسیه تحصیلی در کدام دانشگاه های می توان درخواست نمود؟

به‌ طور میانگین حدود بیش از 480 هزار دانشجو از سراسر دنیا در دانشگاه‌ های این کشور در حال تحصیل هستند. اما هزینه ‌های تحصیلی و همچنین مخارج زندگی در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین دولت استرالیا تعداد بالایی بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان باهوش در نظر گرفته است که توسط دانشگاه ‌ها ارائه می ‌گردد. در ادامه همراه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار باشید.

شرایط تحصیل رایگان در استرالیا

کشور استرالیا بورسیه تحصیلی و کمک هزینه ‌های تحصیلی برای دانشجویان در سطح مالی پایین در نظر گرفته است. این کمک‌ هزینه‌ ها می ‌تواند جهت ادامه تحصیل بسیار موثر باشد. بطورکلی، بورسیه ‌ها از سوی دولت استرالیا، موسسه‌ های آموزشی، ارگان‌های دولتی و خصوصی در اختیار دانشجویان قرار می ‌گیرد. بورسیه ها می توانند علاوه بر هزینه تحصیل، کلیه مخارج زندگی و سفر به این کشور را تحت پوشش قرار دهند. چنانچه دانشجویان عملکرد علمی بسیار خوبی از خود نشان دهند، کمک هزینه ها بطور خودکار به آنها ارائه می گردد. برنامه ریزی ها و سوالات جهت تحصیل رایگان در استرالیا و اخذ بورسیه از سوی مرکز ارائه دهنده انجام می پذیرد.

بورسیه تحصیلی استرالیا برای ایرانیان

بورسیه IPRS بورسیه ای است که دانشجویان ایرانی می توانند از آن استفاده کنند. این بورسیه مختص دوره های تحقیقاتی ارشد و دکتری بوده و توسط بسیاری از دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. مخارج تحصیل و بیمه درمانی دانشجویان توسط این نوع بورسیه تحت پوشش قرار می گیرد. از امتیازهای دیگر بورسیه IPRS پرداخت هزینه های دانشجو است. طبق شرایط موجود، این بورسیه، تنها بورسیه کامل برای ایرانیان است که می توانند از آن استفاده نمایند. به همین دلیل رقابت در این خصوص بسیار تنگاتنگ و زمان بر می باشد.

شرایط دانشجویان ایرانی جهت اخذ بورسیه تحصیلی به شرح ذیل می باشد:

  • اخذ رتبه و معدل تحصیلی بالا از دانشگاه معتبر
  • دارا بودن سابقه کار مناسب
  • دریافت نمره بالا برای مدرک IELTS که با دانشگاه مورد نظر متناسب باشد.

هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا جهت ادامه تحصیل در استرالیا اقدام می نمایند. از دانشگاه های استرالیا، آنهایی که در ایالات استرالیای غربی و کوئینزلند هستند، بورسیه های بسیاری در نظر می گیرند. این بورسیه ها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد. شمار زیادی از این بورسیه ها جهت استفاده دانشجویان از کشورهای مختلف می باشد. این دانشجویان می توانند با هر ملیتی از بورسیه ها استفاده نمایند.

درخواست تحصیل رایگان در استرالیا

امور مربوط به شرایط تحصیل رایگان در استرالیا و نامه های تقاضا از طریق سازمان ارائه دهنده بورسیه انجام می گیرد. اگر قصد اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا را دارید، زمان را غنیمت شمرده و هر چه سریع تر اقدام نمایید. چراکه تعداد درخواست کنندگان این نوع بورسیه ها هر ساله در حال افزایش است. چنانچه در تصمیم خود جهت تحصیل رایگان در استرالیا مصمم هستید با مرکز ارائه دهنده بورسیه تماس حاصل نمائید. از این طریق می توانید بدانید آیا شرایط اخذ بورسیه تحصیلی را دارید یا خیر. در این زمینه بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که به شرح ذیل می باشد.

درخواست تحصیل رایگان در استرالیا

اعطاییه و برنامه آموزش تحقیقات دولتی استرالیا

از اهداف استرالیا در اعطای تحصیل رایگان در استرالیا، افزایش علم و دانش، ارتباطات آموزشی و روابط مستحکم بین استرالیا و کشورهای همسایه است. اما تحقق این اهداف از راه ایجاد برنامه های بورس تحصیلی گسترده در کشور استرالیا می باشد. این برنامه ها از سوی وزارت امور خارجه (DFAT) ارائه می گردد. بطوریکه مسبب گرد هم آمدن وزارت آموزش و پرورش و همچنین مرکز تحقیقات کشاورزی بین المللی استرالیا (ACIAR) می شود.

بورسیه دوره های تحقیقاتی ارشد در 31 دسامبر 2016 که معروف به بورسیه IPRS استرالیا بود، تغییراتی ایجاد شد. این برنامه آموزش تحقیقات دولتی استرالیا از اول ژانویه 2017 بطور رسمی جایگزین برنامه های بورس های تحقیقاتی تحصیلات تکمیلی گردید. این امر به این دلیل اتفاق افتاد که بورسیه تحصیلی مستقیما از دانشکده شرکت کننده مورد درخواست قرار گیرد. دانشجویان بین المللی و داخلی در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از آن استفاده کنند. میزان صلاحیت دانشجویان در این نوع بورسیه دارای حائز اهمیت است. زیرا می تواند یک یا چندین مورد از مسائل شهریه، مخارج زندگی و یا کمک هزینه های تحقیقاتی را پوشش دهد. شرایط تحصیل در استرالیا را نیز می توانید در این نوشتار مطالعه فرمائید.

کمک هزینه تحقیق زنان APEC استرالیا

این نوع کمک هزینه ها مختص پژوهشگران زن با دستاوردهای تحقیقاتی سطح بالای اقتصاد (APEC) در نظر گرفته می شود. کمک هزینه ها جهت ایجاد زمینه های تحقیقاتی در مسیر مشارکت با موسسه های آموزشی و تحقیقی استرالیا ارائه می گردد. هدف اصلی ارائه این نوع بورسیه ها، حمایت از توانایی اقتصادی زنان در APEC می باشد. هدف دیگر آن، شناسایی و ارائه الگوهایی از نقش زن در زمینه های علوم، مهندسی، ریاضیات و فن آوری است.

موارد اصلی در زمینه تحصیلات رایگان در استرالیا را برایتان شرح دادیم. همچنین در خصوص نحوه اختصاص بورسیه های تحصیلی، در این مقاله نیز توضیحاتی ارائه گردید. چنانچه قصد استفاده از بورسیه تحصیلی و شرایط تحصیل رایگان در استرالیا دارید، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. می توانید به صورت حضوری یا تلفنی از کارشناسان ما کلیه اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمائید. این موسسه با راهنمایی شما در زمینه مهاجرت به استرالیا می تواند شما را در رسیدن به اهداف همراهی نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *