مهاجرت تحصیلی سنگاپور

تحصیل داروسازی در سنگاپور

تحصیل داروسازی در سنگاپور

یکی از رشته های پر مخاطب این روزها رشته داروسازی می باشد که تحصیل داروسازی در سنگاپور یکی از پیشروان جهانی در تحقیق و نوآوری معروف شده است. این کشور با اینکه کوچک است ولی یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب تحصیل مخصوصا در رشته داروسازی می باشد زیرا زبان تحصیل در مدارس و بیشتر دانشگاه های این کشور به زبات انگلیسی می باشد.

سنگاپور در اصل یک جزیره کوچک در جنوب شرق آسیا می باشد که پایتخت آن نیز شهر سنگاپور می باشد، اما در کنار این مسئله در حیطه نظام آموزشی و تحصیلات عالی یکی از بزرگ ترین ها است. علاوه بر زبان انگلیسی زبان های دیگر مانند چینی، مالایی نیز در این کشور مرسوم می باشد، کشور سنگاپور می ‌تواند برای ایرانی‌ ها، یک مقصد تحصیلی و تحقیقاتی برون‌ مرزی فوق‌ العاده خوب باشد،  به همین منظور با مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

تحصیل در سنگاپور

مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه ورود به این کشور می باشد البته روش های دیگری نیز برای اقامت در این کشور وجود دارد مانند ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک و یا ثبت شرکت اما راحت ترین و کم ریسک ترین این راه ها برای درس خواند در این کشور ویزای تحصیلی و ورود به دانشگاه های پزشکی در این کشور می باشد. در کشور سنگاپور 34 دانشگاه مختلف وجود دارد که دانشجویان خارجی می توانند برای تحصیل این دانشگاه ها رو انتخاب کنند. در کشور سنگاپور تحصیل داروسازی قدمتی 115 ساله دارد که با تاسیس دپارتمان داروسازی در کالج پزشکی کینگ ادوارد هفتم آغاز شد و با تاسیس دانشگاه مالایا قدرت یافت که در نهایت در سال 1957 رشته داروسازی عنوان رسمی به خود گرفت. افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کردند، این روزها گروه رشته های داروسازی به عنوان ششمین گروه اصلی در بین رشته های برتر در سنگاپور می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در سنگاپور

داروسازی در کشور سنگاپور به یک متخصص مراقبت های بهداشتی گفته می شود که علاوه بر فرمول شناسی ابداع دارو باید روش های بالینی و تاثیر گذاری هر دارو در بیماری را نیز بداند، بنابراین داروساز به طور ویژه آموزش دیده است تا از هر جنبه ای از داروها آگاهی داشته باشد. تحصیل داروسازی در سنگاپور، دانش گسترده چند رشته ای است و از خصوصیات و عملکرد داروها گرفته تا فناوری و علمی که در تولید یک محصول دارویی گرفته تا استفاده منطقی از یک دارو برای نتیجه درمانی مطلوب در بیماران را شامل می شود.

فارغ التحصیلان داروسازی علاوه بر کار در زمینه تجویز دارو، می توانند در صنعت داروسازی وارد شوند که می تواند در تحقیق و توسعه داروها، آزمایشات بالینی، بازاریابی دارویی و فروش داروها نقش داشته باشد. داروسازی یک برنامه 4 ساله با اعطاء مدرک 4 ساله کارشناسی در داروسازی است که با افتخارات به داوطلبانی اعطاء می شود که در طول دوره تحصیل عملکرد خوبی داشته باشند، همانطور که با میانگین امتیازات تجمعی آنها تعیین می شود به افرادی که شرایط دریافت مدرک افتخار را ندارند، مدرک کارشناسی داروسازی درجه 2 اعطاء می شود.

کارشناسی داروسازی دانشگاه ملی سنگاپور

گروه داروسازی، دانشکده علوم، دانشگاه ملی سنگاپور در حال حاضر تنها دانشکده داروسازی در سنگاپور است. این دانشگاه یک برنامه مدرک لیسانس داروسازی را ارائه می دهد که به کارشناسی علوم (داروسازی) ختم می شود. همچنین برنامه های تحصیلات تکمیلی حرفه ای از جمله برنامه آموزشی PharmD و Residency را ارائه می دهد. کارشناسی داروسازی دانشگاه ملی سنگاپور یک دوره 4 ساله است و به داوطلبانی اعطاء می شود که در طول دوره عملکرد خوبی داشته باشند که بر اساس میانگین تجمعی آنها مشخص می شود.

به افرادی که واجد شرایط مدرک Honors نباشند مدرک B.Sc اعطاء می شود. هدف اولیه دوره داروسازی ارائه دانش و مهارت های مربوطه است که برای ورود به این حرفه مورد نیاز است. دانشجویانی که به دنبال پذیرش در دوره کارشناسی داروسازی منتهی به مدرک کارشناسی علوم (داروسازی) هستند باید در موضوعات زیر که در آزمون های سطح GCE ‘A’  یا آزمون های معادل ارائه شده در داخل یا خارج از کشور ارائه می شود، موفق به کسب امتیاز خوبی شوند:

  • GCE-A Level
  • نمره خوب در شیمی، زیست شناسی یا فیزیک و یا ریاضی
  • دیپلم دبیرستان دانشگاه ملی سنگاپور
  • CAP اصلی حداقل 4.0 در شیمی و زیست شناسی یا فیزیک یا ریاضی

میزان ثبت نام در دانشگاه های سنگاپور در سال های اخیر در زیر ارائه شده است:

میزان ثبت نام در دانشگاه های سنگاپور

تحصیل داروسازی در دانشگاه های سنگاپور

در جدول زیر به توضیح دانشگاه های برتر داروسازی سنگاپور از نظر رتبه جهانی و تاییدیه وزارت بهداشت می پردازیم:

اسم دانشگاهرتبه جهانیتاییدیه وزارت بهداشت ایران
National University of Singapore (NUS)11دارد
Nanyang Technological University, Singapore (NTU)13دارد
Singapore Management Universit511-520ندارد

تحصیل داروسازی در دانشگاه های سنگاپور

ویزای تحصیلی سنگاپور

هر کشور برای اعطاء ویزا به افراد خارجی غیر تبعه خود دارای مراحل و شرایط خاص می باشد. در ابتدا دانشجویان خارجی باید رشته مورد نظر خود و همچنین دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند سپس اقدام به آماده سازی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش نمایند و در صورت موفقیت از طرف یک دانشگاه به آن ها نامه پذیرش برای ارائه به سفارت داده می شود.

سپس افراد با جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور می توانند به سفارت مراجعه کنند که این مدارک عبارتند از:

  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه در سنگاپور
  • مدرکی مبتنی بر دانش زبان انگلیسی
  • پاسپورت و مدارک هویتی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه در 5 سال اخیر
  • ترجمه کلیه مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم eform16
  • آدرس ایمیل معتبر
  • اجاره نامه خانه و یا خوابگاه

موسسات معتبر کاریابی برای داروسازان در سنگاپور

در جدول زیر معتبر ترین موسسات معتبر کاریابی با میزان حقوق ماهیانه به شرح زیر می باشد:

اسم موسسه معتبر کاریابیمیزان حقوق ماهیانه به دلار
Singapore General Hospital Pharmacist4.436$
WOODLANDSHEALTH PTE. LTD. Pharmacist4.315$
National University Hospital Pharmacist4.058$
Recruit Expert Pte. Ltd. Pharmacist4.005$
NATIONAL UNIVERSITY HEALTH SERVICES GROUP PTE. LTD. Pharmacist4.192$
Sengkang General Hospital Pharmacist3.762$

اخذ بورسیه برای تحصیل داروسازی در سنگاپور

بسیاری از دانشجویان به دنبال راهی برای پوشش هزینه های تحصیل خود هستند، اخذ بورس تحصیلی یکی از راه های پوشش این هزینه های می باشد که در کشور سنگاپور از سمت دانشگاه و موسسات خارج از دانشگاه به افراد اهدا می شود، بورس تحصیلی در سنگاپور بر اساس عملکرد دانشجویان و نمرات به آن ها اعطاء می شود که انواع بورس تحصیلی عبارتند از:

  • ASEAN: ویژه دانشجویان ملل آسیای شرقی
  • APEC: مخصوص دانشجویان MBA
  • NUS: برای دانشجویان مقطع phd
  • بورس های تحصیلی اعطایی از دانشکده های داروسازی

جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به سنگاپور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

دوره های تحصیل داروسازی در سنگاپور

متقاضیان تحصیل در سنگاپور در رشته داروسازی باید از قبل از ورود به این رشته در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند تا نمره قبولی را کسب نمایند، دوره داروسازی در سنگاپور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی ارائه می شود که دوره کارشناسی به مدت 4 سال است که 2 سال اول آن به صورت آموزش تئوری و 2 سال دیگر آن به صورت آموزش بالینی می باشد، همچنین طول دوره کارشناسی ارشد 3 سال و دکترا  نیز 2 سال زمان میبرد.

برای اطلاع از شرایط تحصیل رشته های پزشکی از جمله تحصیل داروسازی در سنگاپور و دانش از معادل سازی مدرک داروسازان در سنگاپور و نحوه استخدامی همچنین آزمون های ورودی مانند mcat در این رشته با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *