مهاجرت به کشور آمریکا

تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

براساس قانون اساسی این کشور تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون تعیین گردیده است. کشور آمریکا از شرایط بسیار مناسب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برخوردار است و هر ساله متقاضیان بین المللی بسیاری را از طریق روش های مختلف مهاجرت به این کشور مورد پذیرش رسمی قرار خواهد داد. اخذ تابعیت این کشور طرفداران زیادی دارد بطوریکه این کشور معروف به کشور فرصت ها می باشد.

هر ساله افراد زیادی جهت اخذ تابعیت این کشور با ثبت نام در لاتاری آمریکا بخت آزمایی می نمایند. این کشور یکی از متنوع ترین کشورهای نژادی در جهان است. با اعطاء تابعیت از طریق خاک و خون تأثیر زیادی در کاهش بی تابعیتی در آمریکا داشته است. تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، و تولد از جمله روش هایی است که افراد با اخذ ویزای آمریکا به این کشور مراجعت می نمایند.

افراد با کسب شرایط لازم در هر یک از روش های مهاجرتی ذکر شده امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را خواهند داشت. در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. از تجارب با ارزش این مجموعه بهره مند گردید. طبق قوانین تابعیت آمریکا افراد پس از سن 25 سالگی و با حداقل 7 سال تابعیت این کشور امکان کاندید شدن در مجلس آمریکا را خواهند داشت. همچنین از جمله مهمترین شرایط برای سناتور شدن در آمریکا داشتن 9 سال تابعیت این کشور و برخورداری از سن بالای 30 سال است.

بررسی تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

به هنگام تدوین قانون اساسی کشور آمریکا فدرالیست ها و ضد فدرالیستی ها با یکدیگر توافق نداشتند. اما هر 2 گروه از فهم مشترک و عمیقی در زمینه قانون مشترک انگلیسی که از کشور بریتانیا به ارث برده بودند، برخوردار بودند. از همین رو به تقلید از بریتانیا و بهره مندی از واژه حق خلق زمین تابعیت بر اصل خاک را پذیرفتند. از طرفی با مطرح شدن موضوع اینکه چه افرادی بعنوان شهروند جدید در آمریکا شناخته شوند. قانون تابعیت بر اصل خون نیز در قانون تابعیت اضافه گردید.

با توجه به تابعیت از طریق خاک و خون می توان گفت یکی دیگر از کشورهای مهاجرپذیر در جهان می باشد. تابعیت بر اصل خاک و خون بدین معناست که افرادی که در این کشور آمریکا و یا از والدینی آمریکا متولد شده اند و هم اکنون در خارج از این کشور زندگی می نمایند. بدون اینکه تابعیت را از دست بدهند. از تابعیت آمریکا برخوردار خواهند بود. لازم است بدانید افرادی که در خارج از آمریکا متولد شده و در کشور دیگری زندگی می نمایند، در صورتیکه تنها یکی از اجداد آنها دارای شهروندی این کشور باشند، امکان اخذ تابعیت آمریکا را خواهند داشت.

بطور کلی با توجه به قوانین تابعیت تمامی نوزادانی که در خاک این کشور بدنیا می آیند بطور خودکار تابعیت این کشور را دریافت خواهند نمود. البته این قانون در مورد کودکان دیپلمات یا مقامات دولتی دیگر کشورها صادق نمی باشد.

قوانین اخذ تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

آمریکا برای اعطاء تابعیت از هر 2 اصل خاک و خون پیروی می نماید. از همین رو تابعیت بر اصل خاک به افراد زیر تعلق می گیرد:

  • نوزادانی که در خاک آمریکا متولد گردیده اند.
  • نوزدانی زیر 5 سالی که والدین آنها شناخته نشده اند ( البته اگر قبل از 21 سالگی ثابت گردد که در خاک این کشور متولد نشده اند. تابعیت از طریق اصل خاک به آنان تعلق نخواهد گرفت.)
  • نوزادانی که والدین آنها دارای اقامت آمریکا باشند.
  • نوزادانی که والدین آنها در آمریکا به عنوان تاجر مشغول به کار هستند.
  • نوزادانی که والدین آنها بطور غیر قانونی به آمریکا مهاجرت نموده اند. امکان اخذ تابعیت بر اصل خاک آمریکا را دارند. اگرچه هنوز دولت آمریکا به صراحت در این زمینه حکمی را اعلام ننموده است.

از این رو میانگین تعداد متقاضیان این کشور با توجه به نمودار زیر می باشد:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

تابعیت بر اصل خون نیز به افراد زیر تعلق خواهد گرفت:

  • نوزادانی که در خارج از آمریکا از والدین آمریکایی متولد شده اند.
  • نوزادانی که یکی از والدین وی قبل از تولد فرزند در آمریکا زندگی نموده باشد.
  • نوزادانی که از ازدواج اتباع خارجی با اتباع آمریکایی متولد شده اند.

بررسی تابعیت مضاعف و بی تابعیتی در آمریکا

بر طبق قوانین و مقررات کشور آمریکا این کشور با تابعیت مضاعف مخالفتی ندارد. متقاضی در عین زمان می تواند دارای تابعیت 2 کشور باشد. از حقوق و مزایای شهروندی هر دو کشور برخوردار باشد. البته شخص می باید در مقابل هر 2 کشور مسئولیت های لازم را بجای آورد. از دیگر قوانین تابعیتی آمریکا اینست که افرادی که تابعیت این کشور را اخذ نموده اند. همچنین امکان بازگشتن به تابعیت اصلی خود را خواهند داشت.

در عین حال تابعیت آمریکا را نیز دارند. بطور کلی افراد با اخذ تابعیت آمریکا بطور همیشگی تابعیت این کشور را خواهند داشت. حتی اگر در این کشور زندگی ننماید و این کشور را ترک نموده باشد. در زمینه بی تابعیتی نیز این کشور با اجرای قانون تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون تأثیر زیادی بر کاهش بی تابعیتی افراد در این کشور داشته است. جهت زندگی در این کشور اطلاع از هزینه‌ های زندگی بسیار ضروری می باشد که از طریق مقاله هزینه زندگی در آمریکا به شرح کامل این موضوع پرداخته ایم.

مزایای اخذ تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

مزایای اخذ تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون

اگر چه تابعیت آمریکا از طریق خاک و خون به نوزادان تعلق می گیرد. اما افرادی که در بزرگسالی به این کشور مهاجرت نموده اند و از طریق گرین کارت اقامت دائم این کشور را دریافت نموده اند نیز امکان درخواست و اخذ تابعیت این کشور را خواهند داشت. همچنین جهت شروع به کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کار آمریکا را مطالعه بفرمائید.

از مهم ترین مزایای اخذ تابعیت در جدول زیر نشان داده شده است:

  • عدم نیاز به تمدید گرین کارت
  • پایین بودن ریسک اخراج و یا دیپورت افراد
  • امکان تردد و سفر به سایر ایالت های آمریکا
  • عدم از دست دادن تابعیت کشور آمریکا حتی با مسافرت های طولانی مدت به دیگر کشورها
  • امکان درخواست برای مهاجرت اعضاء خانواده به این کشور
  • امکان تبدیل گرین کارت فرزندان به تابعیت این کشور
  • برخورداری از حق رای و استخدام در شرکت های دولتی آمریکا
  • امکان مسافرت به اکثر کشورهای جهان

دوستان عزیز علاقمند به مهاجرت می توانند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و بهترین گزینه های مهاجرتی مطلع گردند. همچنین می توانید در زمینه شرایط مهاجرت به آمریکا از این مجموعه اطلاعات لازم را کسب نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *