مهاجرت کاری کانادا

برنامه ورود سریع به کانادا

برنامه ورود سریع به کانادا

برنامه ورود سریع به کانادا یا اکسپرس انتری یکی از طرق مهاجرتی سریع به این کشور است که از سال 2015 آغاز گردید و متقاضیان خود را داراست. این برنامه با هدف جذب نیروهای متخصص و حرفه ای جهت تأمین نیروهای مورد نیاز در کشور کانادا اجرا گردید. سالانه افراد زیادی با ثبت نام در این طرح اقامت کانادا را اخذ و به این کشور مهاجرت می ­نمایند. دولت کانادا هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می­ نماید و افرادی که دارای تخصص ها و حرفه های مورد نیاز این کشور هستند، با ثبت نام در این طرح و کسب امتیاز لازم امکان مهاجرت به این کشور را خواهند داشت. متقاضیان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می ­توانند با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

Express Entry یا همان برنامه ورود سریع به کانادا سیستمی آنلاین است که جهت مدیریت درخواست نیروهای متخصص خارجی برای اخذ اقامت دائم کانادا از سوی اداره مهاجرت این کشور اجرایی گردیده است. این برنامه شامل 3 برنامه نیروی متخصص فدرال، برنامه تجاری ماهر و برنامه تجربه کانادایی می ­باشد. افراد براساس توانایی و مهارت های در هر یک از گروه های فوق قرار می ­گیرند. هر یک از برنامه های مهاجرتی فوق با هدف مشارکت و بهبود اقتصاد کانادا اجرا می­ شوند. ناگفته نماند متقاضیان بایستی حداقل امتیاز لازم برای هریک از برنامه های مهاجرتی را کسب نمایند.

بررسی برنامه ورود سریع به کانادا

همانطور که بیان نمودیم برنامه ورود سریع به کانادا برنامه در جهت تأمین نیروی مورد نیاز کانادا می ­باشد. از آنجاییکه این کشور رو به سالخوردگی و پیری می ­باشد. دولت کانادا با اجرای این برنامه سعی در جبران کمبود نیروی مورد نیاز خود نموده است. دولت کانادا بدین طریق هر ساله 3600 دعوتنامه کاری را برای متخصصین خارجی از سایر کشورها صادر می ­نماید. بدین ترتیب متخصصین خارجی طبق یک طرح برنامه ریزی شده و بدون اخذ دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در این کشور به راحتی می توانند اقامت دائم کانادا را برای خود و اعضاء خانواده خویش دریافت نمایند.

این برنامه تابع یک سیستم امتیازدهی است. موارد زیر از مهمترین پارامترهای کسب امتیاز در این برنامه هستند:

  • تحصیلات
  • سن
  • تجربه کاری
  • پیشنهاد کاری
  • تحصیل و آموزش در کانادا
  • مهارت زبان

متقاضیان ملزم به اخذ حداقل 1200 امتیاز هستند. لازم بذکر است افرادی که دارای پیشنهادی کاری از سوی کارفرمایان در کانادا هستند، براحتی 600 امتیاز از 1200 امتیاز را کسب خواهند نمود.

محاسبه کسب امتیاز برنامه ورود سریع به کانادا

اداره مهاجرت کانادا به هر یک از فاکتورهای مشخص شده در برنامه ورود سریع به کانادا امتیازهایی را اختصاص داده است که به قرار زیر می ­باشد.

فاکتورهای مربوطهمجردمتأهل
سن110100
تحصیلات150140
سطح زبان160150
تجربه کار در کانادا8070
جمع حداکثر امتیازها500460

افراد مجرد ملزم به اخذ 500 امتیاز هستند. متأهلین با 460 امتیاز به راحتی می­ توانند به این کشور مهاجرت نمایند. متاهلینی که دارای کسری امتیاز هستند، امکان اخذ امتیاز از طریق همسر خود را خواهند داشت. جدول زیر امتیازات کسب شده توسط همسران متقاضیان را نمایش می­دهد.

فاکتورهای مربوطهامتیاز
سطح تحصیلات10
زبان20
تجربه کار در کانادا10
جمع کل حداکثر امتیاز توسط همسر40

دانشجویان عزیز توجه داشته باشند، پس از پایان تحصیلات خود در کانادا پس از 3 سال انجام کار در این کشور امکان ثبت نام و درخواست در برنامه ورود سریع به کانادا یا اینتری اکسپرس را از داخل خاک این کشور خواهند داشت. دانشجویان بدین طریق می توانند اقامت بعد از تحصیل در کانادا را دریافت نمایند.

محاسبه کسب امتیاز برنامه ورود سریع به کانادا

بررسی هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کشور کانادا در مقایسه با کشور ایران گرانتر است. اما نسبت به کشورهای انگلستان، آمریکا و استرالیا هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر است. هزینه زندگی در کشور کانادا در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است و گرانترین شهرهای کانادا ونکوور، ویکتوریا، کلگری و اتاوا هستند. در مقابل هزینه زندگی در کانادا میزان حقوق دریافتی در این کشور بالاست. افراد در کانادا بیشترین حقوق و دستمزد را در مشاغل مختلف دریافت می­نمایند.

مزایای اخذ اقامت کانادا

برنامه ورود سریع به کانادا یکی از راه هایی است که امکان اخذ اقامت دائم مهاجرت به کانادا را برای متقاضیان بوجود آورده است. افراد علاوه بر اینکه می­ توانند در ابتدا اقامت این کشور را اخذ نمایند، از مزایای زیر نیز با زندگی در کانادا برخوردار خواهند شد:

  • امکان تحصیل رایگان در مدارس برای فرزندان
  • امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان
  • برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا
  • زندگی در کشوری امن و توسعه یافته

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری کانادا

اگرچه اخذ ویزای کاری کانادا دشوار است. اما برخی از افراد با دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در کانادا و عقد قرارداد با آنان ویزای کاری این کشور را دریافت می­ نمایند. جهت دریافت ویزای کاری ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور الزامی است:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تحصیلی دانشگاهی
  • تجربه کاری
  • رزومه کاری
  • مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی

پیشنهاد ما به متقاضیان مهاجرت به کانادا این است تا قبل از هر گونه اقدامی در این زمینه از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره ­مند شده و با کسب اطلاعات لازم از ریجکتی ویزای کانادا جلوگیری نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *