مهاجرت به کشور اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا و اخذ پاسپورت این کشور در سال 2023 از موارد پر اهمیت می باشد. این کشور با توجه به جاذبه های طبیعی فراوان، کیفیت خوب زندگی، دسترسی به دیگر کشورهای اروپا، اقتصاد مناسب و بسیاری از موارد دیگر همواره مورد توجه مهاجرین قرار می گیرد. در کنار این ها سطح کیفی آموزش در این کشور نیز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و تحصیل در این کشور نیز از استقبال خوب دانشجویان همراه بوده است.

در حال حاضر راه های متفاوتی برای اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد که کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و قوانین موجود اطلاع دارند و می توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند. همچنین در این مقاله سعی شده این راه ها شرح داده شوند و اطلاعات اولیه در این باب در اختیار خوانندگان عزیز قرار گیرد.

درباره کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری است که در جنوب غربی اروپا در شبه جزیره ایبری در جنوب فرانسه و آندورا و در شرق پرتغال واقع شده است. این کشور در حاشیه ساحلی خلیج بیسکای بخشی از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور مادرید است و این کشور به دلیل قدمت طولانی، فرهنگ بی نظیر، اقتصاد قوی و استانداردهای بسیار بالای زندگی شناخته شده است.

این کشور نزدیک به 50 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا محسوب می شود. این کشور سلطنتی و پادشاهی دارای 17 منطقه خودمختار است. زبان رسمی مردم این کشور می باشد. همچنین واحد پول این کشور € (یورو) است. آب و هوای این کشور به دلیل نزدیکی به اقیانوس بسیار معتدل و مرطوب می باشد که در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد و ابریست. این کشور با پرتغال و این کشور همسایه است و بخش از مناطق در مراکش نیز متعلق به این کشور است.

روش های اخذ اقامت دائم اسپانیا

در حال حاضر روش های متفاوتی برای اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد که اکثر آنها به صورت چند مرحله ای صورت می گیرد. برای مثال اخذ اقامت دائم از طریق کار در این کشور در ابتدا به صورت اقامت موقت و سپس پس از چندین سال به صورت دائمی می باشد. به صورت کلی اخذ اقامت دائم این کشور به طریق زیر است.

  • اقامت  از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت از طریق کار
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق تولد
  • اقامت از طریق تحصیل
  • اقامت از طریق پناهندگی

بیشترین روشی که متقاضیان برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنند، مهاجرت تحصیلی می باشد. در ابن خصوص متقاضیانی که طی سال های اخیر از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت نموده اند در نمودار زیر بیان شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا از طریق ویزای طلائی

اخذ اقامت دائم این کشور به سریع ترین روش از طریق سرمایه گذاری می باشد. چنانچه متقاضیان سرمایه گذاری درجا 500000€ (یورو) را در این کشور انجام دهند می توانند ویزای طلائی را اخذ کنند و به مدت 5 سال اقامت این کشور را در همان ابتدا کسب کنند. چنانچه این افراد در این مدت از قوانین پیروی کنند و مشکلی نداشته باشند پس از گذشت 10 سال می توانند پاسپورت اسپانیایی را دریافت کنند و از تمامی حقوق و مزایای یک شهروند اسپانیا بهره مند گردند.

سرمایه گذاری بدین صورت می تواند با خرید ملک، ویلا، باغ و غیره باشد و یکی از شروط اقامت حداقل حضور در کشور کم تر از 1 سال می باشد بدین ترتیب افراد سرمایه گذار نباید بیش از 12 ماه خارج از این کشور باشند.

اقامت دائم اسپانیا از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت دائم این کشور تمکن مالی می باشد. در این حالت چنانچه فرد بتواند ثابت کند تمکن مالی دارد و نیاز به استخدام و کار در اسپانیا برای اقامت ندارد می تواند اقامت اسپانیا را کسب کند و در صورت تمدید در نهایت اقامت دائم این کشور را بدست آورد. میزان مبالغ در خصوص اثبات تمکن مالی به شرح زیر است:

آیتممبلغ به یورو
سرپرست خانواده2500€
همسر1000€
فرزند500€
خانواده 5 نفره5000€

این درآمد می تواند از درآمد حاصل از سودهای بانکی، حقوق بازنشستگی، سود سرمایه گذاری، اجاره ملک، سود سهام و یا درآمد حاصل از کسب و کار باشد. همچنین میزان سپرده حساب فرد بایستی برای هر سرپرست 6500€ (یورو) در سال باشد.

اقامت دائم اسپانیا از طریق ازدواج و تولد

اقامت دائم اسپانیا از طریق ازدواج و تولد

یکی از راه های کسب اقامت دائم ازدواج با یک تبعه اسپانیایی می باشد. در این صورت فرد با ازدواج رسمی با یک تبعه اسپانیایی می تواند اقامت موقت را دریافت کند و با تمدید آن و با گذشت 5 سال و اثبات ازدواج واقعی می تواند اقامت دائم اسپانیا را اخذ کند و همچنین پس از 10 سال درخواست شهروندی را داشته باشد.

توجه داشته باشید ارائه مدارک اثبات کننده توانایی فرد برای حمایت از همسر و تشکیل زندگی در این کشور یک از مهم ترین شروط اخذ اقامت می باشد. اقامت دائم این کشور از طریق تولد فقط از طریق خون می باشد و اصل خاک در این کشور اجرا نمی شود. بدین ترتیب افرادی که از پدر و یا مادر اسپانیایی متولد شده باشند می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و صرفا تولد در این کشور نمی تواند منجر به اخذ اقامت این کشور شود.

اقامت دائم اسپانیا از طریق کار

یکی دیگر راه های کسب اقامت دائم این کشور، کار در این کشور می باشد. لذا افرادی که بتوانند پیشنهاد کاری از سوی کارفرما کسب کنند می توانند برای دریافت ویزای کاری اسپانیا اقدام کنند و در ابتدا اجازه اقامت موقت 1 ساله را دریافت کنند. در صورت تمدید پیشنهاد کاری این افراد می توانند ویزای خود را به مدت 2 سال تمدید کنند. در نهایت با گذشت 5 سال اقامت موقت تبدیل به اقامت دائم می شود.

البته در نظر داشته باشید که یافتن شفل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، کاری دشوار است و همچنین نیازمند کسب مجوز کار از مقام های این کشور می باشد. جهت دریافت ویزای کاری متقاضیان علاوه بر پیشنهاد کاری تمام وقت بایستی دلایل نیاز کارفرما به متقاضی نیز قانع کننده باشد. پس از صدور درخواست متقاضیان تا 3 ماه فرصت دارند تا مدارک خود را به سفارت تحویل دهند.

تحصیل در اسپانیا در سال 2023

شهرهای مهم این کشور مانند مادرید و بارسلونا میزبان دانشگاه های مجهز و پیشرفته با سطح آموزشی بالا می باشند و برترین دانشگاه های ین کشور جزء 500 دانشگاه برتر جهان هستند. تحصیل در این کشور مزایای بسیاری را برای دانشجویان به همراه دارد. متقاضیان پس از تحصیل در این کشور به خوبی با فرهنگ این کشور آشنا خواهند شد و زبان اسپانیایی را مسلط می شوند. ویزای تحصیلی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این کشور قابلیت تبدیل به ویزای کاری را دارد. مطمئنا افراد دارای مدرک در این کشور می توانند در زمینه تحصیلی خود کار بیابند و مشغول به کار شوند. اخذ اقامت پس از تحصیل اسپانیا این امکان را فراهم می کند تا فرد بتواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. تحصیل بدون ارائه مدرک زبان و شهریه مقرون به صرفه از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد.

توجه داشته باشید با گذشت 5 سال از اقامت و در نهایت 10 سال از اقامت در این کشور متقاضیان می توانند پاسپورت اسپانیایی را دریافت کنند و از مزایایی مانند تحصیل رایگان، سفر بدون ویزا به کشورهای اروپایی و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنند. چنانچه قصد مهاجرت به اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی را دارید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب آماده مشاوره و همکاری با هموطنان عزیز در این زمینه می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *