مهاجرت سرمایه گذاری در بلژیک

اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری در سال 2023 پس از 3 سال برای متقاضیان بین المللی به صورت قانونی و با شرایط ویژه میسر می گردد. یکی از کشورهای زیبا در قاره اروپا است. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور به عنوان قطب اقتصاد اروپا شناخته می شود. این کشور در کوتاه ترین زمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی اقامت دائم صادر می نماید. این کشور یکی از از اعضاء اصلی اتحادیه اروپا است که اکثر قوانین اتحادیه در این کشور به تصویب می رسد. افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده اند، به راحتی می توانند در دیگر کشورهای اروپایی بدون اخذ روادید تردد نمایند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دیگر راه های مهاجرت و اخذ اقامت بلژیک را به متقاضیان عزیز معرفی نموده است. در تمامی مسیر مهاجرتی همواره آنان را همراهی می نمایند.

عملکرد نظام قضایی و قوانین سرمایه گذاری در این کشور در سال 2023 به گونه ای است که نشان دهنده پایین بودن میزان ریسک و امنیت در سرمایه گذاری در این کشور می باشد. به تمامی موارد فوق موجب گردیده تا افراد زیادی نسبت به اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایند. میزان تولید ناخالص داخلی تأثیر مستقیمی بر رشد اقتصاد و تجارت در کشورها دارد و هر چه این میزان تولید بیشتر باشد، نشان دهنده فروش بالا و شرایط اقتصادی مناسب در کشور مورد نظر می باشد. شاخص تولید ناخالص داخلی در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد.

شرایط سرمایه گذاری در بلژیک

سرمایه گذاری در این کشور در سال 2023 به روش های مختلفی امکان پذیر است. اما دولت این کشور از کارآفرینان با ایده های تجاری جدید که موجب سودآوری در این کشور می شوند. افرادی که قصد ایجاد کسب و کار جدیدی در این کشور را دارند، ملزمند که ابتدا 20% از سرمایه اولیه خود را در یکی از موسسات اعتباری در این کشور سپرده گذاری نمایند. پس از اخذ تأییدیه دولتی می توانند سرمایه فوق را برای ایجاد کسب و کار در این کشور انتقال دهند.

از جمله روش های سرمایه گذاری در کشور بلژیک عبارتند از:

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم سرمایه گذاران خارجی در کمترین زمان قادر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهند بود. پاسپورت این کشور یکی دیگر از پاسپورت های معتبر در جهان است که دارندگان پاسپورت این کشور می توانند به 174 کشور جهان بدون اخذ ویزا سفر نمایند.

بررسی اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت یکی از راه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری است که متقاضیان ملزم به گذراندن مراحلی هستند. سرمایه گذاران برای ثبت شرکت ابتدا بایستی ایده تجاری خود را به اداره بازرگانی این کشور ارائه نمایند. این اداره پس از بررسی های لازم در صورت موافقت گواهی تأیید صادر می نماید. پس از آن فرد امکان افتتاح حساب برای انجام فعالیت های تجاری خود در این کشور را خواهد داشت. سرمایه گذاران پس از افتتاح حساب بایستی با تمامی اسناد شرکت خود به یکی از دفاتر رسمی در این کشور مراجعه نموده و درخواست ثبت شرکت خود را بنمایند.

انواع ثبت شرکت در این کشور به قرار زیر است:

انواع ثبت شرکت در بلژیکشرایط لازم
ثبت شرکت با مسئولیت محدوداین نوع شرکت ها برای انجام کسب و کارهای کوچک به ثبت می رسند. توسط مدیر و یا سهامدار به ثبت می رسد. سرمایه اولیه برای ثبت این شرکت ها 18500€ (یورو) می باشد.
ثبت شرکت سهامی عاماین شرکت ها برای ایجاد کسب و کارهای وسیع و بزرگ است. میزان سرمایه اولیه مورد نیاز 61500€ (یورو) است.
ثبت شرکت از طریق نمایندگیاین شرکت ها به عنوان شعبه و یا نمایندگی شرکت ها مادر راه اندازی می شوند. تمامی هزینه ها توسط شرکت مادر پرداخت می گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور عبارتند از:

  • ارائه ایده تجاری مناسب
  • تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت
  • پاسپورت معتبر
  • پرینت حساب
  • نام شرکت
  • وکالتنامه

بررسی اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در بلژیک

از دیگر راه های اخذ اقامت کشور بلژیک خرید ملک در این کشور است. با توجه به شرایط مطلوب و ایده آل زندگی در این کشور افراد زیادی در صدد اخذ اقامت هستند. اتباع خارجی برای خرید ملک در این کشور محدودیتی ندارند. با توجه به قیمت مناسب املاک در این کشور افراد زیادی متقاضی خرید ملک هستند. دولت این کشور با اجرایی نمودن برنامه ای برای جذب سرمایه گذاران خارجی این امکان را ایجاد نموده است. سرمایه گذاران با سرمایه معادل 300000€ الی 500000€ (یورو) نسبت به خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند.

سرمایه گذاران برای خرید ملک در این کشور ملزم به پرداخت هزینه های زیر هستند:

  • پرداخت 21% مالیات بر ارزش افزوده برای خرید املاک جدید
  • هزینه اسناد رسمی
  • پرداخت 7% مالیات
  • هزینه املاک و مستغلات 2.0% تا 6.0% می باشد.

سودآوری از طریق اوراق قرضه دولتی در بلژیک

خرید اوراق قرضه دولتی نیز از دیگر راه های دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری می باشد. اوراق قرضه هر ساله توسط دولت با مقدار مشخصی ارائه می گردد. سرمایه گذاران با سرمایه ای معادل 25€ (یورو) امکان خرید اوراق را خواهند داشت. دولت این کشور متعهد است که تمامی سرمایه شخص مورد نظر را در تاریخ رسمی پرداخت نماید. اوراق قرضه دولتی در این کشور 4 بار در سال و به صورت دوره های 5 ساله، 8 ساله و 10 ساله ارائه داده می شود. قیمت اوراق در طی فصول سال افزایش می یابد که سرمایه گذاران امکان بررسی افزایش قیمت این اوراق را خواهند داشت. دوستان عزیز می توانید در زمینه تحصیل در مقاطع مختلف بلژیک مطالعه فرمایید.

در نمودار زیر نرخ رشد تولید ناخالصی کشور بلژیک از سال 2013 را مشاهده می نمایید:

رشد اقتصادی کشور بلژیک

چگونگی اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند، برای ورود به این کشور نیازمند دریافت ویزا هستند. بدین منظور می باید مدارک زیر را به سفارت این کشور در کشور مبدأ خود ارائه نمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس
  • دعوتنامه
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی فرد را برای زندگی در این کشور بیان می نماید.
  • ارائه گواهی اشتغال به کار

سرمایه گذاران با سرمایه ای معادل 350000€ الی 500000€ (یورو) می توانند ویزای طلایی دریافت نمایند. این ویزا دارای اعتباری 5 ساله است که پس از اتمام اعتبار آن شهروندی و پاسپورت بلژیک به فرد تعلق خواهد گرفت. دوستان عزیز جهت آگاهی بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مزایای ویزای سرمایه گذاری بلژیک نیز مطلع گردند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *