مهاجرت کاری کره جنوبی

اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی

اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی

در مقاله اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی به بررسی شرایط اخذ این ویزا پرداخته می شود. این طرق مهاجرتی از جذابیت بالایی برخوردار است. بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای کار می باشند و تمایل بیشتری برای مهاجرت از طریق کار به این کشور نشان می دهند. از این رو ابتدا متقاضیان می باید با شرایط، قوانین و میزان درآمد در این کشور آشنا گردند. سپس برای ویزای کار این کشور اقدام نمایند. همچنین در نظر داشته باشید که مهمترین مدرک جهت کار در این کشور اخذ پیشنهاد کاری معتبر از کارفرما این کشور می باشد.

نویسندگان ما در این مقاله به پرسش های پرتکرار شما در خصوص این روش مهاجرتی پاسخ خواهند داد، این سوالات بدین شرح می باشد:

  • شرایط و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار این کشور چه مواردی می باشد؟
  • میزان درآمد حاصل از کار در این کشور چه میزان خواهد بود؟

اینفوگرافیک ویزای کار کره جنوبی

کار و زندگی در کره جنوبی

اکثر کره ای ها اخلاق کاری عالی دارند و این کاملاً مشهود است، می توان گفت که آنها زندگی می کنند تا کار کنند و کار نمی کنند تا زندگی کنند. کره به شدت معروف است، با شروع از سنین پایین، بسیاری از کودکان با این فرهنگ شتابزده آشنا می شوند که پایان ناپذیر به نظر می رسد. آنها برای مطالعه چندین ساعت در روز در مدارس مختلف در موضوعات مختلف مانند ریاضیات، هنر، انگلیسی، علوم و غیره تربیت می شوند. مردم کره جنوبی آموزش را بسیار جدی می گیرند و جای تعجب نیست که بودجه علم و فناوری در کره یکی از بالاترین ها در جهان است. کره جنوبی یکی از همگن ترین کشورهای جهان از نظر قومیتی است، بیش از 96 درصد از جمعیت آن از نظر قومیت کره ای هستند و بقیه جمعیت مخلوطی از خارجی ها از ایالات متحده آمریکا، چین و ویتنام هستند.

اکثر کره ای ها صلح طلب و دوستانه هستند و جنایت در اکثر نقاط کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد. راه رفتن در شب حتی به عنوان یک زن بی خطر است و اگر دوچرخه خود را جلوی ساختمان رها کنید، نگران دزدیده شدن آن نباشید. علاوه بر این، نظارت تصویری در همه جا، 24 ساعت شبانه روز وجود دارد. به عنوان یک کشور بسیار فرهنگی، احترام به بزرگان بخش بزرگی از فرهنگ در کره جنوبی است، شهروندان مسن در جامعه مورد احترام و تکریم هستند. از هر کره ای بخواهید نام شهری با بیشترین ارزش تاریخی را نام ببرد و آنها احتمالاً می گویند “گیونگجو” که در آن بسیاری از ساختمان های باستانی، دفن ها و آثار باستانی یافت می شود. یکی از محبوب ترین پارک های ملی در کره جنوبی پارک ملی سئوراکسان است که امکان پیاده روی را ارائه می دهد.

تفریحات در کره جنوبی

بسیاری از پارک ‌ها در شهرهای بزرگ دارای سالن‌ های ورزشی در فضای باز هستند که به ساکنان این فرصت را می‌ دهند تا به صورت رایگان ورزش کنند. مشابه نوع تجهیزات موجود در یک باشگاه ورزشی معمولی، دولت این کار را انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که جمعیت سالمی از شهروندان وجود دارد و کره ای ها این مفهوم را دوست دارند. بسیار معمول است که بسیاری از شهروندان آن را در هر روز در این سالن‌ های ورزشی موقت ورزش کنند. یکی از پدیده‌ های بسیار بزرگی که از کره جنوبی سرچشمه گرفته است، اما اکنون جهان را در معرض طوفان قرار داده است، “کی پاپ” است که نفوذ فرهنگ پاپ کره ای به سایر کشورها و همچنین سینما، غذا و هنرهای رزمی است. با سطح محبوبیتی که این موج به دست آورده است، این روند ممکن است معکوس شود و سایر کشورهای غربی از این جنبش پرشتاب تقلید کنند.

غذاهای کره جنوبی

غذاهای کره ای عمدتا بر اساس برنج، سبزیجات و گوشت است، یکی از نمونه های محبوب کیمچی است که یک غذای جانبی بسیار سالم و یک غذای اصلی در بسیاری از خانه های کره ای است. این یک غذای سنتی است که از سبزیجات نمک ‌زده و تخمیر شده، معمولاً کلم ناپا و تربچه ‌های کره ‌ای با انواع چاشنی ‌ها در سس فلفل قرمز تهیه می‌شود. مانند آبجو در آلمان، شراب در فرانسه و ودکا در روسیه، «ماکگئولی» و «سوجو» نوشیدنی ‌های الکلی سنتی کره ‌ای هستند.

ماکگئولی دارای رنگ مات شیری و محتوای الکل کم 6 تا 13 درصد، کم کالری و پروتئین بالایی است، همچنین حاوی مقادیر زیادی مخمر و لاکتوباسیلوس است که به آن طعمی آجیلی و شیرین می دهد. یکی دیگر از نوشیدنی های محبوب کره جنوبی سوجو است که میزان الکل آن حدود 20 درصد است. “Somak” مخلوطی محلی از آبجو و سوجو همیشه در اکثر شام ها یا رویدادهای با مردان کره ای وجود دارد. با کمال تعجب مانند کشورهای غربی، مردم کره جنوبی نیز به قهوه علاقه زیادی دارند و در هر گوشه آن یک کافی شاپ وجود دارد.

شرایط ویزای کار کره جنوبی در سال 2023

در نظر داشته باشید شرایط کاریابی در این کشور به خصوص برای متقاضیان بین المللی آسان نخواهد بود. مدارک مورد نیاز، هزینه و طول دوره فرآیند ویزا کار در این کشور کاملا متفاوت می باشد. متقاضیان بین المللی جهت کار طولانی مدت در این کشور ملزم به اخذ ویزای نوع F-2-7 می باشند که هزینه پرداختی متفاوت می باشد. این کشور در سال های اخیر پیشرفت بسیاری در صنایع مختلف داشته است، از این رو در گروه کشورهای توسعه یافته نیز قرار گرفته است. متقاضیان جهت اخذ ویزای کار به مدت طولانی در این کشور می باید با توجه به نوع کار و مدت زمان ویزا دریافت نمایند. ویزاهای بلند مدت کاری در این کشور با عنوان E خواهند بود.

انواع ویزای کاری این کشور بدین شرح می باشد:

انواع ویزای کاری کره جنوبی

انواع ویزای کار کره جنوبی

نوع اجازه کار و ویزای کار کره جنوبی به آنچه انجام می دهید بستگی دارد. گزینه های شما برای ویزای کار طولانی مدت (امکان اقامت بیش از 90 روز) به شرح زیر است:

نام ویزا کار کره جنوبیتوضیحات
E-2 مدرس زبان خارجیاین ویزا برای مهاجران طراحی شده است که مایل به آموزش زبان خارجی در یک شرکت یا پخش مدارس متعلق به ایستگاه، امکانات آموزشی سطح بالای دبستان یا موسسات مشابه هستند. دستیاران آموزش زبان خارجی برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان نیز واجد شرایط این ویزا هستند.
راهنمای فن آوری E-4مهاجران با تخصص در علوم طبیعی یا فن آوری بالا که توسط یک سازمان دولتی یا خصوصی دعوت می شوند یا مهارت های غیرقابل دسترس در کره را ارائه می دهند می توانند برای این ویزا اقدام کنند.
E-5 حرفه ویژهمعماران، وکلا، پزشکان، حسابداران و سایر متخصصان این چنینی می توانند برای این ویزا اقدام کنند. آن ها باید مجوز بین المللی داشته باشند و مجوز دولت کره را برای تمرین در زمینه تخصص خود داشته باشند.
فرهنگ و هنر E-6برای مهاجرینی که در فعالیت های موسیقی، هنری و ادبی شرکت می کنند، طراحی شده است. این شامل مدل سازی سودآوری، سرگرمی پاپ، سرگرمی بزرگسالان، سرگرمی هتل و تجارت و ورزش می شود.
فعالیت های ویژه طراحی شده E-7مهاجران با هدف شرکت در فعالیت های طراحی شده توسط وزارت دادگستری کره از طریق یک سازمان دولتی یا خصوصی
پوشش جدید بلند مدت D-5ویزای گزارشگرانی که در رسانه های خارجی (پخش، روزنامه، مجله و غیره) کار می کنند.

در نمودار زیر مدت اعتبار هریک از ویزاهای نام برده شده در بالا را مشاهده می کنید:

مدت اعتبار ویزاهای کار کره جنوبی

بررسی رشد اقتصاد در کشور کره جنوبی

رشد اقتصاد در این کشور در سال های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری بوده است. نوآوری و فناوری یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اقتصاد در این کشور شناخته شده است. این کشور در اواسط قرن 20، دقیقا از زمان پایان جنگ جهانی در این کشور، این کشور به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته شده است. در بخش صادرات در این کشور حدود 42.2% تولید ناخالصی نسبت به سایر کشورها صورت گرفته است. در 3 ما اخیر این کشور توانسته جایگاه 4 در اقتصاد را به خود اختصاص دهد. با پیشرفت این کشور در اقتصاد میزان کاریابی و اشتغال برای متقاضیان بین المللی با پیشرفت رو به رو بوده است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی

جهت کار در این کشور متقاضی می باید مدارک معتبر و مستندی را به سفارت مربوطه در این کشور ارائه دهد. کارشناسان مربوطه پس از بررسی شرایط عمومی، سابقه کاری و تحصیلی متقاضی ویزا کار مناسب برای متقاضی صادر خواهند نمود. روش دیگر جهت کاریابی در این کشور ارسال رزومه مناسب و قوی به کارفرما مربوطه در این کشور از طریق سایت های معتبر کاریابی می باشد. در این روش کارفرما پس از بررسی رزومه متقاضی، تایید رزومه و زمان مناسب برای مصاحبه را از طریق ایمیل به اطلاع متقاضی خواهند رساند. به طور معمول زمان مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار این کشور حدود 1 الی 4 هفته می باشد که با توجه به نوع درخواست و شلوغی سفارت متفاوت است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در این کشور هر ساله شامل تغییراتی خواهد بود. در سال 2023 این مدارک بدین شرح می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای این کار این کشور با امضاء متقاضی
  • ارائه 2 قطعه عکس به اندازه پاسپورت متقاضی
  • ارائه 1 کپی از صفحه اول متقاضی
  • ارائه گذرنامه معتبر با مدت اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه رزومه کاری و تحصیلی مناسب
  • ارائه کلیه مدارک مربوط به تحصیل متقاضی
  • ارائه پیشنهادکاری معتبر از کارفرما این کشور
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه قرارداد دریافتی از کارفرما این کشور با انضمام میزان پرداختی و گواهی پرداخت شرکت مربوطه در طول 1 سال

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی

بررسی میزان درآمد در کشور کره جنوبی

یکی از مهمترین مواردی که متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور بسیار توجه خواهند نمود، کسب اطلاع از میزان دریافتی در این کشور می باشد. میزان درآمد در این کشور براساس معیارهایی مانند سن، جنسیت، تجربه کاری، میزان تحصیلات و شهری که متقاضی مشغول به کار می باشد، متفاوت است. در سال 2023 میزان درآمد حاصل از اشتغال در این کشور از حداقل و حداکثر برخوردار می باشد که بدین صورت خواهد بود:

  • حداقل درآمد حدود 983000KRW (وون کره جنوبی)
  • میانگین درآمد حدود 3890000KRW (وون کره جنوبی)
  • حداکثر درآمد حدود 17400000KRW (وون کره جنوبی)

میانگین درآمد در این کشور در مشاغل مختلف در جدول زیر بدین صورت بیان شده است:

نام گروه شغلیمیزان دریافتی به وون کره جنوبی
حسابدار2820000KRW
منشی1750000KRW
طرح گرافیک2540000KRW
خلبان6690000KRW
معلم2960000KRW
مدیر پروژه4560000KRW
مهندس عمران3780000KRW
مدیر خدمات فروش5640000KRW
مهندس برق3810000KRW
داروساز4860000KRW
پرستار3000000KRW
پزشک9370000KRW

درخواست روادید جویای کار در کره جنوبی

اگر متقاضی واجد شرایط یکی از ویزاهای فوق الذکر باشد، اما هنوز شغلی در این کشور ندارد، می تواند با درخواست ویزای D-10 به عنوان یک جویای کار به کره برود. با این حال، استانداردهای واجد شرایط بودن بسیار بالا است. متقاضی باید دارای یکی از شرایط زیر باشد:

کارفرمای قبلی وی اخیرا (حداکثر در 3 سال گذشته) در لیست Fortune 500 قرار گرفته است.
متقاضی فارغ التحصیل دانشگاهی یاشد به طوری که در لیست رتبه بندی دانشگاه های Times Higher World قرار دارد.
متقاضی اخیرا فارغ التحصیل شده است (در 3 سال گذشته فارغ التحصیل شده است.) از کالج یا موسسه آموزش عالی کره کره ای
متقاضی یک کارشناس یا بالاتر دارید و در 3 سال گذشته یک برنامه تحقیقاتی را در یک موسسه تحقیقاتی کره به پایان رسانده است.
متقاضی توسط رئیس نمایندگی دیپلماتیک شناخته می شود.
همچنین اگر قصد گذراندن دوره کارآموزی در کره را دارید می توانید این ویزا را دریافت کند.

هزینه ویزا کار در کره جنوبی در سال 2023

این کشور دارای ویزاهای متفاوتی می باشد و هر یک از این ویزاها از هزینه متفاتی برخوردار خواهند بود. هزینه صدور ویزا برای این کشور به $ (دلار آمریکا) می باشد. در صورتی که پرداختی خود را به صورت آنلاین انجام دهید، ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود. همچنین هزینه ویزا در این کشور در وهله اول براساس ملیت متقاضی تعیین خواهد شد. همین امر موجب گردیده است که هزینه ویزا برای هر کشور به صورت متفاوت تعیین گردد.

نوع ویزاهزینه ویزا به دلار آمریکا
ویزای کار$4000
ویزای توریستی کمتر از 90 روز (1 بار ورود)$40
ویزای توریستی بیشتر از 90 روز (1 بار ورود)$60
ویزای 2 بار ورود توریستی$70
ویزای چند بار ورود توریستی$90

متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به نیاز متقاضیان بین المللی در این کشور به کار و نیروی جوان مقاله ویزای کار در کشور کره جنوبی را در اختیار شما قرار داده اند. در این مقاله به شرح شرایط کار، مدارک مورد نیاز و میزان درآمد پرداخته شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در بخش مشاوره تماس حاصل فرمایید. جهت حسن ختام مقاله مذکور توجه شما را به مطالعه مقاله مقایسه زندگی در چین و کره جنوبی جلب می داریم.

سوالات رایج در خصوص ویزای کار کره جنوبی

در این بخش از مطلب مفتخریم تا در زمینه ویزای کار کره جنوبی به سوالات متداول شما پاسخ دهیم:

  • چند نوع ویزای کار در کره جنوبی وجود دارد؟ E-2 مدرس زبان خارجی- راهنمای فن آوری E-4- E-5 حرفه ویژه- فرهنگ و هنر E-6- فعالیت های ویژه طراحی شده E-7- پوشش جدید بلند مدت D-5
  • پرکاربرد ترین ویزاهای کار در کره جنوبی چیست؟ E-2 مدرس زبان خارجی این ویزا برای مهاجران طراحی شده است که مایل به آموزش زبان خارجی در یک
  • شرکت یا پخش مدارس متعلق به ایستگاه، امکانات آموزشی سطح بالای دبستان یا موسسات مشابه هستند. دستیاران آموزش زبان خارجی برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان نیز واجد شرایط این ویزا هستند و راهنمای فن آوری E-4 مهاجران با تخصص در علوم طبیعی یا فن آوری بالا که توسط یک سازمان دولتی یا خصوصی دعوت می شوند یا مهارت های غیرقابل دسترس در کره را ارائه می دهند می توانند برای این ویزا اقدام کنند.
  • هزینه ویزای چند بار ورود در کره جنوبی چقدر است؟ ویزای یکبار ورود 90 روز یا کمتر40$ و ویزای یکبار ورود 91 روز یا بیشتر60$ و ویزای دوبار ورود 70$ و ویزای چند بار ورود 90$  (دلار) هزینه دارد.
  • ساعت کاری در کره جنوبی چند ساعت است؟ آن ها به طور معمول هر روز کاری از ساعت 09:00 تا 18:00 کار می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *