مهاجرت به کشور کلمبیا

تولد در کلمبیا

تولد در کلمبیا

تولد در کلمبیا در سال 2023 نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار ارزان بوده و بسیاری از مردم در سراسر جهان را به خود علاقه مند کرده است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به موضوع تولد در این کشور و امکاناتی که در این کشور دارد پرداخته اند.

این کشور، کشوری واقع در شمال غربی آمریکای جنوبی می باشد. هزار مایل (1600 کیلومتر) ساحل آن در شمال با آب های دریای کارائیب و 800 مایل (1300 کیلومتر) ساحل آن در غرب توسط اقیانوس آرام شسته می شود. این کشور با پاناما، که 2 بدن آب را در شمال غربی، ونزوئلا و برزیل از شرق و پرو و اکوادور از جنوب تقسیم می کند، هم مرز است.

تولد در کلمبیا در سال 2023

قبل از تولد در کلمبیا، مادر باید از قبل بفهمد كه كدام موسسات بهداشتی تحت تأمین كننده بهداشت وی (EPS) قرار دارند تا با مشورت با پزشک، برنامه تدریجی تولد را تدوین كند. یک متخصص زنان یا متخصصی که بارداری را دنبال کرده است در هنگام تولد حضور دارد. که توسط ماما یا پرستار کمک می شود.

زن مرحله اول زایمان را در اتاقی با پرستاری که انقباضات را کنترل می کند می گذراند. مادر سپس برای زایمان به سالن عمل خواه زایمان سزارین باشد یا زایمان طبیعی منتقل می شود. برای اطمینان از مراقبت های بهداشتی، از جمله مزایای دیگر، تولد نوزاد باید ظرف 30 روز ثبت شود. زایمان در خانه در کلاین کشور، معمول نیست. اما هر زنی حق دارد در صورت تمایل برای تولد نوزاد خود برنامه ریزی کند و در صورت تولد خانه را بدنیا آورد. برخی از مادران ترجیح می دهند از خدمات ماما (Parteras) استفاده کنند.

در نمودار زیر مدت زمان پردازش درخواست اخذ تابعیت این کشور را از طریق تولد و فرزندخواندگی مشاهده می کنید:

مدت زمان پردازش درخواست اخذ تابعیت کلمبیا

هزینه تولد در کلمبیا

بهتر است قبل از این بررسی کنید که کدام یک از امکانات بهداشتی تحت پوشش EPS شما قرار دارند. در زمان تولد در کلمبیا، معمولا این متخصص است که از طریق بارداری با شما بوده است، همراه با یک پرستار یا ماما در آنجا حضور خواهد داشت. هزینه تولد در این کشور نسبت به آمریکا و کشورهای دیگر بسیار ارزان می باشد.

با وجود داشتن بیمه درمانی در ایالات متحده، مادر باید جهت هزینه های ویزیت ماما جهت زایمان طبیعی حدود 6000$ (دلار) پرداخت نماید. در حالی که هزینه تولد و ویزیت پزشک در این کشور، حتی اگر هیچ پوشش و بیمه درمانی نداشته باشید، 2100$ (دلار) می باشد.

 

هزینه تولد در کلمبیا

سیستم مهاجرت به کلمبیا از طریق تولد

در این نوع سیستم تابعیت از طریق پدر و مادر به فرزند داده می شود به این منظور که اگر پدر و مادری تابعیت کشوری را داشته باشند فرزند آن ها نیز آن تابعیت را می گیرد. از آنجائیکه در هر صورت جمعیت زیاد چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ برتری دارد. پس می توان نتیجه گرفت سودآور است. برای کشورهای مهاجری که این نوع اعطاء کردن تبعه را چه برای قدرت سیاسی و چه برای نظام سیاسی خود داشته باشند. تبعه کشور خود در هر کجای دنیا که ساکن باشند تبعه همان کشور شناخته شوند. از مزایای سیستم خون افتادن نام کشور بر سر زبان ها و قدرت نفوذ سیاسی و معنوی شود که این خود باعث اعتبار کشور مذکور می شود.

در هیچ کشوری نباید این 2 سیستم را به طور کامل اجرا کرد. بهتر است در هر کشور از هر 2 سیستم به صورت ترکیبی استفاده شود. شیوه کشور کلمبیا نیز به همین شکل است. مهاجرت به کلمبیا از طریق تولد براساس قانون کشور کلمبیا این کشور حق گرفتن تابعیت از شهروندان خود را نداشته است. همگی از حقوق شهروندی برابری بهره مند هستند. حق اخراج تبعه خود را نخواهد داشت. کودک متولد شده تنها در صورتی تابعیت آن کشور را می گیرد که یکی از والدین کلمبیایی باشد.

از این رو جمعیت این کشور در شهرهای مختلف در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

جمعیت بهترین شهرهای کلمبیا

کار و زندگی در کلمبیا

بسیاری از متخصصان مهاجرت برای یافتن فرصت های شغلی به این کشور نقل مکان می کنند. موقعیت های جالب و پر درآمد در بخش های مختلف مانند موارد زیر وجود دارد:

  • پزشکی
  • ساخت و ساز
  • انرژی

معلمان انگلیسی نیز همیشه در این کشور اسپانیایی زبان مورد تقاضا هستند. اقامت کلمبیا از مزایای خود برخوردار است. از جمله هزینه کم زندگی و مراقبت های بهداشتی خصوصی و مقرون به صرفه، و تعداد معدودی از زوج های مهاجر که تصمیم به ایجاد خانواده در آنجا گرفته اند، هستند. البته، زوج های مهاجر که در مقاصدی غیر از کشور خود زندگی می کنند و کار می کنند وقتی تصمیم می گیرند در خارج از کشور بچه دار شوند.

منشاء آن ها اغلب با سوالات زیادی روبرو می شود. ممکن است نگرانی هایی در مورد اینکه آیا روند کار در کشوری نا آشنا ایمن و راحت خواهد بود وجود داشته باشد. زایمان در خارج از کشور همچنین می تواند از نظر آینده کودک دارای مزایا و معایبی مانند مسئولیت مالیاتی، فرصت های شغلی و دسترسی به خدمات درمانی ارزان قیمت باشد.

نرخ زاد و ولد در کلمبیا

میزان زاد و ولد خام نشانگر تعداد متولدین زنده در طول سال است. نرخ تولد در این کشور به ازای هر 1000 نفر جمعیت در اواسط سال در نظر گرفته می شود. کم کردن میزان مرگ خام از نرخ زاد و ولد خام نرخ افزایش طبیعی را فراهم می کند. که برابر با میزان تغییر جمعیت در غیاب مهاجرت است. در نمودار زیر نرخ تولد در این کشور را بین سال های 2017 تا 2020 مشاهده می کنید:

نرخ تولد در کلمبیا

در سال 2020، میزان تولد در این کشور 14.4 در هر 1000 نفر بود. میزان زاد و ولد در این کشور به تدریج از 35.4 در هر هزار نفر در سال 1971 به 14.4 در هر هزار نفر در سال 2020 کاهش یافت. در جدول زیر نرخ باروری بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

سالنرخ باروری
20181.09%
20191.04%
20201%
20211.07%

مراقبت های بعد از تولد در کلمبیا

ثبت نام یک نوزاد تازه متولد شده در سیستم بهداشت (EPS) به صورت خودکار انجام می شود. با این حال، ارائه دهنده خدمات درمانی از والدین خواسته است تا فرم را پر کرده و کپی شناسنامه را ارائه دهند. اولین ملاقات با پزشک برای 15 روز پس از زایمان برنامه ریزی شده است. هر 2 هفته ویزیت مجدد تا 2 ماهگی کودک انجام می شود. در این قرار پزشک، کودک را معاینه می کند و رفلکس ها، تنفس و ضربان قلب وی را بررسی می کند و به دنبال هرگونه ناهنجاری مادرزادی است.

پس از تولد، مادر کارت ایمن سازی (Tarjeta de vacunación) دریافت می کند. این کارت شامل سوابق واکسیناسیون است. و باید هر بار که کودک واکسن دیگری دریافت می کند، ارائه شود. نوزاد تازه متولد شده علیه سل (BCG) و هپاتیت واکسینه می شود. دولت کلمبیا تقویم واکسیناسیون را با جزئیات سن و اطلاعات دوز برای همه واکسن ها ارائه می دهد. چنانچه تمایل به مهاجرت به کلمبیا از طریق تولد می باشید یا قصد اقامت در کشورهای آمریکای جنوبی از جمله کلمبیا را دارید برای دریافت مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *