مهاجرت به کشور کلمبیا

پناهندگی در کلمبیا

پناهندگی در کلمبیا

با افزایش تعداد پناهندگان در کلمبیا در سال های اخیر، مردم بسیاری در سراسر جهان خواهان پناهندگی در کلمبیا در سال 2023 می باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره پناهندگی در کلمبیا و اقدامات سازمان ملل برای آن ها، تمام اطلاعات را به نگارش در آورده است.

در دوره استعمار، اقتصاد تقریبا كاملا مبتنی بر استخراج طلا بود. از جمله می توان به سرقت فلز از گورهای هند (گواكا) اشاره کرد. اقتصاد مدرن با بهره برداری از سوخت های هیدروکربن و چندین فلز، تولید محصولات کشاورزی و تولید کالاهایی برای صادرات و مصرف خانگی بسیار گسترده تر است.

شرکت های خصوصی بر اقتصاد مسلط هستند و مشارکت مستقیم دولت به صنایعی مانند راه آهن، نفت و ارتباطات از راه دور محدود می شود. دولت تلاش کرده است از طریق اقدامات غیرمستقیم، مانند سیستم مطلوب مالیات و گسترش اعتبار به صنایع جدید، ثبات اقتصادی را تقویت کرده و بنگاه های خصوصی را تشویق کند. سازمان های توسعه منطقه ای، مانند شرکت شرکت Cauca Valley، با تأکید بر توسعه نیروی برق آبی و کنترل سیلاب، برای رشد متعادل تر صنعتی تأسیس شده اند.

وضعیت پناهندگی در کلمبیا در سال 2023

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کلمبیا برای اطمینان از حمایت و کمک به حدود 1.7 میلیون پناهنده و مهاجر از ونزوئلا کار می کند. 8.1 میلیون آوارگان داخلی و بیش از 500000 مهاجر کلمبیایی از ونزوئلا می باشند. علیرغم توافقنامه صلح تاریخی این کشور، خشونت مداوم و آوارگی همراه با تأثیر شدید بیماری همه گیر COVID-19 در این کشور، خطرات حفاظتی را افزایش می دهد و ظرفیت های قبلا تحت فشار قرار گرفتن کشور را تحت فشار قرار می دهد.

انتظار می رود که خروج از جمهوری بولیواری ونزوئلا در سال 2023، به ویژه با کاهش محدودیت های مرزی مربوط به COVID-19 کاهش یابد. اگرچه هنوز مشخص نیست که چه زمانی مرزهای رسمی بازگشایی می شوند، ونزوئلایی ها همچنان از طریق مرزهای غیر رسمی از کشور خود خارج می شوند. در همین حال، تقریبا 20.000 کلمبیایی فقط در سال 2020 آواره شدند. وضعیتی که در کنار زندانی شدن در چندین منطقه ادامه داشت و نیازهای جدید بشردوستانه ایجاد کرد.

همکاری با دولت و بازیگران بین المللی در سال 2023، برای تقویت پاسخ های جامع حفاظت از جمعیت های مختلف مورد نگرانی و جوامع میزبان آن ها ضروری خواهد بود. با توجه به تأثیر منفی چشمگیر همه گیر در توانایی افراد نگران کننده در تأمین نیازهای اساسی خود و پیگیری فرصت های اعتماد به نفس، کمک های نجات دهنده زندگی در کنار استراتژی هایی که اعتماد به نفس را تقویت می کنند بسیار مهم خواهد بود.

بررسی پناهندگی در کلمبیا

کلمبیا در طول تاریخ بیش از آنکه یک مقصد باشد منبع مهاجرت بوده است. اما این امر در ساله ای اخیر بیشتر به دلیل ادامه بحران اقتصادی و انسانی در ونزوئلا تغییر کرده است. طبق اعلام سازمان ملل، حدود 1.4 میلیون ونزوئلایی در ساله ای اخیر به این کشور گریخته اند. به طور بالقوه صدها هزار نفر دیگر پیش از پایان سال انتظار می رود.

به عنوان بخشی از پاسخ دولت خود به افزایش مهاجرت ونزوئلا به این کشور، رئیس جمهور ایوان دوکو ماه گذشته اعلام کرد که 24000 کودک متولد پناهندگان ونزوئلا تابعیت کلمبیا را دریافت می کنند. در نمودار زیر نرخ پناهندگی در کلمبیا را بین سال های 2017 تا 2019 مشاهده می کنید:

نرخ پناهندگی در کلمبیا

بیتریز اوژنیا سانچز موخیکا، متخصص سیاست مهاجرت و قوانین بین المللی حقوق بشر در دانشگاه IE اسپانیا، می گوید این اقدام گامی در مسیر درست است. اما همانطور که وی در مصاحبه ایمیلی خود با WPR توضیح داد، این کشور سعی کرده است با یک سری اقدامات موقت حضور مهاجران ونزوئلائی را حل کند. در حالی که آنچه که واقعا به آن نیاز دارد یک رویکرد طولانی مدت به این موضوع است. اگر علاقه مند به مهاجرت به این کشور می باشید، می توانید مقاله اقامت کلمبیا را مشاهده کنید.

پناهندگی در کلمبیا در سال های اخیر

در مارس 2018، این کشور میزبان 277 پناهنده، 625 پناهجو و 11 فرد بی تابعیت بود. 7.671.124 آواره داخلی، کلمبیایی هایی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند اما در کشور دیگری به دنبال امنیت نیستند. توافقنامه صلح بین دولت و نیروهای مسلح انقلابی این کشور (FARC) در حال اجرا است و گروه چریکی سابق اسلحه خود را به طور رسمی زمین گذاشته است. با این حال، درگیری با سایر گروه های مسلح همچنان ادامه دارد و انتظار می رود آوارگی اجباری در برخی مناطق ادامه یابد.

اجرای توافقنامه صلح با FARC، که یک سال پیش اعلام شد. در برخی از جوامع که تحت تأثیر حضور گروه های مسلح و فعالیت های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر و استخراج غیرمجاز قرار دارند، مشکلاتی را ایجاد کرده است. خلاء قدرت ناشی از خلع سلاح فارک منجر به اختلافات ارضی بین گروه های مسلح جدید و موجود شده است. تأخیرها و مشکلات ناشی از اجرای توافقنامه صلح، مانند جایگزینی داوطلبانه محصولات غیرقانونی یا توسعه محلی، عدم اطمینان را در محیطی که دولت ضعیف است افزایش داده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به افزایش قتل مدافعان حقوق بشر و رهبران جامعه در منطقه ساحل اقیانوس آرام و تهدید علیه آن ها اشاره کرده است. در بیشتر موارد، قربانیان از جوامع بومی و آفریقایی-کلمبیایی هستند.

کار سازمان UNHCR در این کشور شامل موارد زیر می باشد:

  • حمایت از آوارگان در داخل کشور و جلوگیری از آوارگی بیشتر
  • مبارزه برای یک سیستم بهتر پناهندگی
  • افزایش نظارت بر مرز
  • ارائه کمک نقدی برای پناهندگان آسیب پذیر و پناهجویان
  • کمک به ایجاد صلح با حمایت از صلاحیت ویژه صلح و کمیسیون حقیقت و اطمینان از دسترسی مجبور به فرار از خانه خود به این موارد

پناهندگی در کلمبیا در سال های اخیر

ویزا برای پناهندگان در کلمبیا

این ویزا ممکن است به خارجی اعطاء شود که مطابق معاهدات یا کنوانسیون های لازم الاجرا و تصویب شده توسط دولت این کشور، توسط وزارت روابط خارجی به عنوان پناهندگی یا پناهندگی به وی اعطاء شود. مدارک لازم جهت دریافت ویزا در زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
فرم درخواست ویزافرم DP-FO-67 پر و امضاء شده توسط متقاضی
گذرنامهمعتبر و دارای حداقل 2 صفحه خالی
عکسرنگی، 2 عدد، به اندازه 3*4
فتوکپی گذرنامهاز صفحه اصلی گذرنامه و صفحه ای که با آخرین مهر ورود یا خروج از کلمبیا می باشد.
فتوکپی مصوبه وزارت امور خارجهدر شناسایی وضعیت پناهنده
فرم DP-FO-66تعهد به گزارش هر گونه تغییر شغل

لازم به ذکر است که هزینه دریافت این ویزا رایگان می باشد. با توجه به تعداد بالای پناهندگان در این کشور، پناهندگی در کلمبیا توصیه نمی شود. چنانچه تمایل به مهاجرت کاری به کلمبیا و مهاجرت از راه قانونی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *