مهاجرت به کشور یونان

ازدواج در یونان

ازدواج در یونان تنها یکی از روش های مهاجرت و کسب اقامت در این کشور می باشد که در این نوشتار کارشناسان ما آن را مورد بررسی قرار داده اند. کشور یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یکی از امضاء کنندگان پیمان شنگن می باشد. این کشور در دو دهه اخیر با مشکلات اقتصادی بی شماری روبرو شد اما با گذشت زمان اقتصاد این کشور در حال بهبود بوده است. برای دریافت ازدواج در یونان متقاضیان و مهاجران خارجی حتما باید از شرایط و مدارک مورد نیاز این امر مطلع باشند. به طور کلی، دریافت ازدواج در یونان روشی آسان و سریع برای دریافت اقامت کشور یونان به شمار نمی رود. در ادامه با شرایط اخذ ازدواج در یونان بیشتر آشنا خواهید شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب می باشد.

شرایط ازدواج و ازدواج در یونان

مهمترین مسئله از نظر اجتماعی در هر جامعه ای خانواده است. ازدواج به نوبه خود به عنوان یک عنصر اساسی برای توسعه یک رابطه پایدار و تشکیل خانواده در نظر گرفته می شود. این که آیا این ازدواج مدنی است یا ازدواج طبق یک اصول شرعی رخ داده است، ازدواج در همه جوامع، بیانگر ایجاد خانواده و ثبات در روابط شخصی است. تا به امروز نتایج آمارهای ازدواج بین المللی هنوز زیاد است. در یونان هر دو ازدواج دینی و مدنی برابر است و این بدان معنی است که آنها یک نیروی یکسان دارند. در کشور یونان جشن عروسی مدنی می تواند در تالار عروسی برگزار شود و سپس در یک مراسم مذهبی ازدواج کرد. در هر دو مورد ازدواج داماد و عروس به عنوان زوج قانونی شناخته می شوند.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در یونان

متقاضیانی که می خواهند در کشور یونان ازدواج کنند، باید شرایط خود را در نظر داشته باشند. بدین ترتیب بتوانند از تمام هزینه های این روش بر بیایند. همچنین مدارک مورد نیاز را به اداره ها و سازمان های مربوطه ارائه دهند تا پرونده آنها دچار مشکل نشود. اخذ تابعیت از طریق ازدواج در یونان در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ازدواج دو فرد و یا زوجین به صورت واقعی باشد. مراسم رسمی ازدواج انجام شود. در غیر این صورت اخذ تابعیت از طریق ازدواج در یونان ممکن نخواهد بود.

متقاضیان برای کسب اقامت و یا تابعیت کشور یونان باید از سایر راه های موجود اقدام کنند. برای کسب اقامت و تابعیت کشور یونان، متقاضیان باید شغل مناسبی داشته باشند تا بتوانند هزینه های زندگی و سکونت در کشور یونان را پرداخت کنند و همچنین پیرو قوانین این کشور باشند. شما عزیزان می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین راه مهاجرت به یونان را انتخاب کنید. سپس بعد از ورود به خاک کشور یونان و سپری کردن دوره زمانی مشخص، اقدام به دریافت اقامت و تابعیت در این کشور کنند.

در باب زندگی در این کشور ابتدا نمودار هزینه زندگی در این کشور را بررسی بفرمائید:

توزیع هزینه های زندگی در یونان

شرایط کسب ازدواج در یونان

به طور کلی، شباهت اجتماعی و فرهنگی روسیه و یونان موجب افزایش ارتباط شهروندان روسی و یونانی شده است. همچنین شایان ذکر است که قانون یونان محدودیت سنی را به عنوان شرط ازدواج زوجین فراهم نمی کند. بنابراین، برای ازدواج با یک شهروند یونانی یا شهروند اتحادیه اروپا، شریک زندگی وی (متقاضی خارجی) باید شرایط خاصی را داشته باشد.

این شرایط عبارتند از:

  • آنها باید ویزای قانونی یا اجازه اقامت در یونان، گواهینامه مخصوص اقامت قانونی داشته یا دارنده گواهی آبی باشند که اقامت قانونی وی در کشور را در ارتباط با کسب اجازه اقامت تأیید می کند.
  • محل مناسب و مشخصی برای اقامت در کشور یونان داشته باشد.
  • با داشتن شغل و درآمد مناسب، متقاضی خارجی باید توان مالی خود را برای زندگی و اقامت در کشور یونان اثبات کند.
  • متقاضی باید ثابت کند که با زبان، تاریخ و فرهنگ یونان آشنا می باشد.
  • اگر شریک زندگی تبعه یونانی شهروند یکی از كشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد، همسر وی یعنی شهروند یونانی باید انجام تمامی امور و تهیه مدارک مورد نیاز را به عهده بگیرد.
  • ثبت ازدواج باید در دفتر ثبت رسمی در کشور یونان با حضور شهروند خارجی (یا اروپایی) و شهروند یونانی انجام شود.

پس از ازدواج، شهروند خارجی به طور قانونی به عنوان همسر شهروند یونانی و یا شهروند اتحادیه اروپا شناخته می شود و حق دارد به مدت 5 سال در کشور یونان اقامت داشته باشد و پس از آن می تواند مجوز اقامت خود را به مدت 10 سال تمدید کند. به یاد داشته باشید که افرادی که با یک شهروند یونانی ازدواج می کنند می توانند از 5 تا 7 سال زندگی در این کشور با همسر یونانی خود، اقدام به تبدیل اقامت به تابعیت در یونان کنند.

مدارک لازم برای کسب ازدواج در یونان

برای دریافت ازدواج در یونان متقاضیان بعد از ورود به خاک کشور یونان حتما باید حداکثر تا 3 هفته اقدام به دریافت مجوز اقامت خود کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت در این کشور عبارتند از:

ردیفمدارک مورد نیاز
1ویزا و پاسپورت معتبر
24 قطعه عکس با اندازه پاسپورت
3اثبات داشتن رابطه واقعی با شهروند یونانی (با ارائه مدارک کامل)
4اثبات داشتن توان مالی کافی با ارائه صورت حساب های بانکی
5ارائه آدرس محل سکونت برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب
6ارائه رضایت نامه والدین در صورت نیاز
7مدارک تحصیلی، CV و مدارک زبان

قبل از مهاجرت به یونان از طریق ازدواج متقاضیان باید از جمع آوری کامل این مدارک اطمینان حاصل کنند زیرا در صورت کامل نبودن مدارک مورد نیاز برای اخذ ازدواج در یونان ممکن است متقاضیان مجبور به بازگشت به کشور خود شوند.

بررسی مخارج ازدواج در یونان

بررسی مخارج ازدواج در یونان

به طور کلی ازدواج به همراه هزینه های مختلفی می باشد.

در جدول زیر به برخی از هزینه های ازدواج در کشور یونان اشاره شده است:

هزینه مورد نیاز به یورومدارک لازم
7€گواهی ازدواج
€200 الی 500€مدارک ازدواج
100€ترجمه مدارک
€200 الی 500€هزینه های اداری
1500€سایت پذیرنده
900€موسیقی
500€گل ها
300€دکوراسیون
500€پوشاک
2000€برنامه ریز عروسی
800€عکاس
100€کیک
130€نوشیدنی و غذا (هر نفر)

شرایط ازدواج شهروندان یونانی در خارج از کشور

ازدواج شهروندان یونان با شهروند یک کشور ثالث در خارج از کشور یونان نیز رایج می باشد و تعداد زیادی از مردان و زنان یونانی تصمیم به انجام عروسی خود در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و به طور کلی در خارج از کشور می گیرند. این امر به دلایل مختلف، چه مربوط به تابعیت همسر و یا به شغل آنها و غیره اتفاق می افتد. با این حال، مدارک لازم برای عروسی و روند آن در کشورهای مختلف خارجی بسیار متفاوت است. شهروندان یونانی که قصد دارند با یک فرد خارجی (مخصوصا یک شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا) ازدواج کنند باید با شرایط و روند این امر کاملا آشنا باشند. اول از همه، قبل از اتمام عروسی، لازم است که مدارک خاص و به طور کلی اسناد پشتیبان در یونان تهیه شود تا عروسی امکان پذیر شود.

در واقع، افراد زیادی هستند که تصمیم به ازدواج با خارج از کشور گرفته اند و مجبور هستند 2 یا حتی 3 بار به کشوری بروند که در آن قرار است ازدواج کنند زیرا مدارک قانونی آنها برای ازدواج تکمیل نمی باشد و این امر مسلما هزینه های مختلفی به همراه خواهد داشت. علاوه بر این برای اینکه ازدواج زوجین به صورت قانونی در اداره ثبت یونان ثبت شود متقاضیان باید مدارک خاصی تهیه کنند. و در آخر اینکه اگر عروسی بین یک شهروند یونانی و یک تبعه کشور ثالث صورت گرفته باشد، همسر خارجی و فرزندان خردسال وی حق دارند مجوز اقامت 5 ساله یونان را اخذ کنند. اگر شما عزیزان نیز قصد دارید از شرایط مهاجرت به کشور یونان و کسب اقامت این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *