مهاجرت به کشور انگلستان

اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

یکی از مسائلی که باعث ایجاد سوال در ذهن همگان بوده است، اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد می باشد که آیا ممکن است یا خیر؟ کشور انگلیس، کشوری با شرایط بسیار مناسب و ایده آل برای کار و زندگی می باشد. از راه هایی که می توان جهت مهاجرت به این کشور نام برد: مهاجرت از راه تحصیل، سرمایه گذاری و کار در این کشور و غیره می باشد. قطعاً کشورهایی که از قانون خاک تبعیت می کنند، قوانین خون را هم مد نظر دارند.

  • شرایط اخذ تابعیت در این کشور از طریق سیستم خون است یا خاک؟
  • تحت چه شرایطی برای فرزند متولد شده در خاک این کشور پاسپورت انگلیسی صادر می گردد؟

این کشور قوانین خود را در مورد انتقال تابعیت در سال های اخیر تغییر داده است. در این نوشتار که توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

سیستم اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

تفاوت ها و شباهت هایی که تابعیت در سامانه حقوقی ایران و کشور انگلیس از دید ماهیت و شکلی می باشد. به عنوان مثال، کشور ایران به قانون تابعیت از طریق نظام خون و قرابت پدری ترجیح بیشتری دارد. نسبت به قانون خاک. در صورتی که کشور انگلیس، پیرو سامانه حقوقی کامن لا می باشد که سیستم خاک را قبول کرده است. از این رو آن را با خون برابر ساخته است. سامانه حقوقی کشور انگلستان، بر پایه منابع خون، بعد از سال 1983 با تایید قانون جدید تنسیق شده است. این معنی را می دهد که باید مادر یا پدر شخص بریتانیایی باشند که بتوانند با تولد در بریتانیا یا دیگر کشورها، تابعیت انگلیس را احراز کنند.

با ارسال تقاضا برای تحصیل از طریق تابعیت ازدواج با مردم انگلستان که شرایط ذکر شده را داشته باشد:

  • از طریق تولد
  • از طریق اعمال اصل خون
  • تحصیل تابعیت از طریق فرزند خواندگی

از طریق تولد کودکی که پدر یا مادر فرزند از افراد دارای تابعیت کشور انگلیس بوده است. جهت اخذ اقامت این کشور از طریق تولد در سال 2000 که قانون خاصی را منصوب کردند که در سال 2006 تصحیح گردید. همچنین تعیین شد که اگر پدر یا مادر از محدوده اقتصادی اروپا یا از افراد دارای تابعیت اروپا و یا تبعه سوئیس باشند، به طوری که تولد کودک قبل آوریل 2006 باشد، می تواند تابعیت تحصیل انگلستان را دریافت کند. همچنین اگر پدر کودک متولد کشور انگلیس باشد. اما در خارج از این کشور زندگی کند. تولد کودک در اثر ازدواج نباشد و نیز سن او کمتر از 18 سال باشد، می تواند تابعیت را تقاضا کند و نیز اگر کودک از پدر و مادر نام شخصی باشد. متولد انگلستان باشد تابعیت تحصیل انگلستان را دریافت می کند.

اخذ اقامت در انگلستان از طریق اعمال اصل خون

قوانین کلی در تابعیت بریتانیایی قبل از سال 1983 پدر و مادر حتما باید با هم ازدواج می کردند. تنها از راه پدر به فرزند انتقال می یافت. همچنین کودکانی که در منطقه جمهوری ایرلند و یا در کشورهای مشترک به دنیا آمده اند. پدران متقاضیان اخذ اقامت از طریق روش فوق واسطه خویشاوندی بریتانیایی نداشته باشند تابعیت بریتانیایی را به دست نمی آورند.

مقاله گرفتن اقامت انگلستان در این خصوص اطلاعات بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد داد. در این بخش نموداری در خصوص مقایسه تعداد مهاجرین به انگلیس و سایر کشور های اروپایی در نظر گرفته شده است:

تعداد مهاجرین در کشورهای مختلف انگلیس و اروپا

 

طرق اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

  1. کودکی که هویت پدر و مادر مشخص نباشد اما به خانواده انگلیسی مرتبط است.
  2. کودکی که خود متولد شده این کشور نمی باشد. باید پدر یا مادرش یکی از افراد دارای تابعیت این کشور باشند.
  3. کودکی که خود متولد شده بریتانیا نمی باشد و باید پدر یا مادر متقاضی خدمتگزار پادشاه باشد.

قوانین تابعیت در کشور انگلیس از اول سال 1983 ژانویه به این روش بود که هر کدام از کودکانی که در کشور بریتانیا متولد شده اند. همچنین والدین کودکان از تبعه کشور بریتانیا باشند و یا اینکه اگر تبعیت را اخذ کرده باشند هم، از تبعه کشور بریتانیا به حساب می آیند. همچنین اگر هر کدام از والدین کودک، هر یک از این شرایط را داشته باشند. برای به دست آوردن شهروندی در این کشور کافی می ‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله تفاوت مهاجرت به اسکاتلند و انگلستان پیشنهاد داده می شود.

موقعیت دریافت تابعیت این معنی را می ‌دهد که والدین، ساکن کشور انگلیس هستند. حق اینکه اقامت دائم را داشته باشند را دارند که مخصوص تبعه می باشد. اگر کودک تازه متولد شده تا سن 10 سالگی در کشور بریتانیا زندگی کند، توانایی این را دارد که با حق طول عمر، بدون نیاز به والدین، تابعیت این کشور را بگیرد. در قبل از سال 1983، اگر طفلی متولد شده کشور بریتانیا باشد. بدون در نظر گرفتن مادر یا پدر متقاضی، یکی از تبعه های کشور بریتانیا به حساب می ‌آید.

قوانین اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

قوانین اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

اما بعد از سال 1983، قوانین تغییر پیدا می کند، که از تابعیت خاک به تابعیت خون تبدیل می شود. به همین جهت، با توجه به این که تابعیت تغییر یافته، پدر یا مادر باید حتما از تبعه کشور باشند. در کل، کودکانی که والدین متقاضیان از شهروندان کشور انگلیس نیستند، امکان اینکه کودک، شهروند این کشور شود وجود ندارد. همچنین آن اشخاصی که شهروند سایر کشورها هستند، می‌توانند از طریق کسب تابعیت که در بریتانیا وجود دارد، از جمله انجام کسب و کار و زندگی در این کشور و همچنین وظایف شهروندی، مثل پرداخت مالیات و بیمه، شهروندی خود را به دست آورند. در آخر به این نکته مهم اشاره می شود که به اشخاصی که والدین متقاضی متولد شده کشور بریتانیا هستند. قصد اخذ اقامت در این کشور از طریق تولد را دارد تابعیت این کشور داده می شود.

در این صورت به کسانی که در خاک بریتانیا متولد شدند موجب به دست آوردن اخذ اقامت انگلستان از طریق تولد نمی شود. اگر به دنبال شرایط مناسب برای مهاجرت هستید، می ‌توانید این کشور را انتخاب کنید. همچنین مردم جهان به فکر مهاجرت به انگلستان هستند. برای اخذ اقامت این کشور از طریق تولد، باید به این نکته توجه کنید که قوانین خاصی همچون قانون خاک و خون، به طور مشترک وجود دارد. شما عزیزان، می توانید جهت دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر برای اخذ ویزا و انواع اقامت های دیگر در این کشور با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “اخذ اقامت در انگلستان از طریق تولد

  1. حسنا کریمی گفت:

    برای اخذ اقامت در انگلستان حدودا با توجه به نرخ روز پوند چقدر باید سرمایه داشته باشیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *