مهاجرت به کشور بلاروس

اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی

اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی

یکی از راه‌ های انتخابی افراد جهت مهاجرت و اقامت در کشور بلاروس، اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی می باشد که روشی پرخطر است. روش پناهندگی روشی پر ریسک می باشد که کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این روش را به هیچ عنوان پیشنهاد نخواهند داد. از این رو پیشنهاد ما به شما انتخاب روش های قانونی جهت مهاجرت به این کشور می باشد. زیرا از طریق روش های قانونی درصد پذیرش و اخذ اقامت قانونی این کشور وجود خواهد داشت.

درباره پناهندگی کشور بلاروس

مهاجران پناهنده که عازم بلاروس هستند، در اکثر موارد در مرز این کشور مورد بازرسی قرار می گیرند. گرچه هیچ مکانی را جهت اردوگاه و کمپ برای پناهندگان در نظر نگرفته است. اما چند مرکز اسکان موقت برای پناهجویان در این کشور وجود دارد. جهت اخذ اقامت این کشور از طریق پناهجویی بایستی متقاضی اقامت 7 ساله در این کشور داشته باشد. مشروط براین که کلیه قوانین و مقررات ملی حاکم بر این کشور را رعایت نمایند.

از سال 1997 تا امروز، بالغ بر 3000 پناهنده ازسوی 33 کشور دنیا جهت پناهندگی به بلاروس مهاجرت نموده‌اند. بنابراین درصد پذیرش پناهندگی از سوی کشور بلاروس نسبت به سایر کشورها بیشتر خواهد بود. پلیس کشور بلاروس به هیچ فردی اجازه نزدیک شدن به مرز را نمی دهد. حتی توریست ها نیز اجازه نزدیک شدن به مرز را ندارند. پلیس از نزدیک شدن افرادی که اقامت دائم در بلاروس را ندارند. حتی دانشجویانی که دارای ویزای تحصیلی این کشور هستند، جلوگیری می‌نماید.

بررسی اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی

در اینجا تصمیم داریم آمار پناهندگان این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. این آمار می تواند برای شما جهت اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی مفید واقع گردد. با این حال در سال 2014 تعداد پناهنگانی که قانونی مقیم آنجا هستند، حدودا 891 نفر می باشد. رژیم و سیاست بلاروس به گونه‌ ای بوده است که مخالفان سیاسی این کشور را به خروج از کشور تشویق می‌کند. بنابراین بلاروس از شهروندان فعال که باعث تغییرات اجتماعی و اقتصادی مثبت می شوند، استقبال می نماید.

بر طبق آمارهای به دست آمده در سال 2010 تعداد 700 پناهنده از سوی افغانستان در این کشور پناهنده شده‌اند. این تعداد به میزان 20 درصد در نیمه اول سال 2010 افزایش داشته است. هر ساله تقریبا 200 نفر به عنوان پناهنده روانه بلاروس می شوند. در سال های گذشته از سوی گرجستان به این کشور نیز پناهنده مهاجرت نموده است.

بررسی اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی

مدارک درخواست اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی

اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی مستلزم ارائه شرایط و مدارکی است که بایستی توسط متقاضی مهیا گردد. این مدارک به شرح ذیل می باشند:

  • چنانچه فرد پناهنده دارای خانواده (همسر و فرزند) باشد، حضور آنان در وقت مصاحبه الزامی می باشد. چراکه مشخصات هویتی آنان جهت پناهندگی در بلاروس بایستی ذکر گردد.
  • ارائه اسناد هویتی پناهجو مانند شناسنامه و پاسپورت
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پناهندگی

در هنگام درخواست پناهندگی، عکس و اثر انگشت فرد متقاضی از سوی پلیس یا مرکز پناهندگان گرفته می شود. اصطلاح به این مرحله registration می گویند. دولت بلاروس پناهجویان را در کمپین های مخصوص پناهندگان مستقر می نماید. به طور معمول کسانی که به صورت خانوادگی پناهنده می شوند. یک کارت برای آنها صادر می گردد. این کارت نشانگر این است که آنها به عنوان پناهجو وارد خاک این کشور شده اند. توجه داشته باشید که ارائه این کارت جهت حمایت های مالی الزامی است. جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله اقامت بلاروس را بررسی بفرمائید.

انواع پناهندگى در کشور بلاروس

در کشور بلاروس، جنبه های مختلفی برای پناهندگی تعریف شده است. بنابراین می‌تواند بیانگر این باشد که این کشور به صلح و آرامش و پناه دادن به افراد اهمیت زیادی قائل است. انواع پناهندگی در بلاروس شامل موارد ذیل است:

  • پناهندگى سیاسى
  • پناهندگى‌ اجتماعی
  • پناهندگى نظامى
  • پناهندگی اقتصادی

جهت مهاجرت به بلاروس و کسب اطلاعات جامع مقاله مذکور را از طریق سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

کلیات پناهندگی درباره کشور بلاروس

چنانچه پناهجو به صورت قانونی و در دست داشتن ویزا، وارد خاک بلاروس گردد، طی شرایطی می‌تواند اخذ اقامت بلاروس نماید. بدین ‌صورت که پس از ورود به این ‌کشور به ادارات پناهندگی مراجعه نموده و شرایط خود را بیان می‌دارد. اگر قوانین در مورد پناهندگان شامل فرد پناهجو گردد، موفق به اخذ پناهندگی بلاروس می‌گردد. درنهایت پس از گذشت چند سال می‌توانند به اقامت دائم در این کشور دست یابد. کشور بلاروس نسبت به سایر کشورها، شرایط آسان تری را برای پناهجویان در نظر گرفته است. این مقاله درخصوص اخذ اقامت بلاروس از طریق پناهندگی برای شما به نگارش درآمد.

ناگفته نماند در برخی موارد نیز باعث به خطر افتادن جان پناهنده و حتی منجر به مرگ او می‌شود. بنابراین پیشنهاد ما انتخاب روش‌ های دیگر مهاجرت به این کشور است. یکی دیگر از روش های مهاجرتی به این کشور، تحصیل در بلاروس می باشد. برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر در این زمینه ازطریق تماس تلفنی رایگان و یا مراجعه حضوری به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *