مهاجرت به کشور استرالیا

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با یکی از اتباع استرالیایی یا مقیم این کشور را دارند، می توانند به اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج دست یابند. اما ویزاهایی که در این خصوص برای افراد متقاضی در نظر گرفته شده است، طبق قوانین 2023 بستگی به شرایط فرد داشته و در انواع مختلفی صادر می گردد. برای آشنایی با انواع این ویزاها و همچنین نحوه اخذ آنها به مقاله تنظیمی از سوی محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نموده و مطالعه کنید.

  • شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در استرالیا برای شهروندان خارجی چیست؟
  • آیا می توان با فردی که در استرالیا پناهنده است ازدواج نمود؟
  • بعد از چند سال ازدواج می توان برای اخذ اقامت و تابعیت درخواست نمود؟

ازدواج واقعی می تواند مسبب اخذ اقامت استرالیا برای مرد یا زن خارجی گردد، این ویزا به صورت درخواست نامزدی یا ازدواج می باشد و مدت زمان آن متفاوت بوده که در ادامه شرایط آن را بررسی می کنیم.

شرایط اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

این ویزا مختص افرادی است که همسر خود را از بین اتباع استرالیایی یا افراد مقیم این کشور انتخاب می کنند. قصد تشکیل زندگی در استرالیا را دارند. در این صورت اقامت استرالیا به آنان تعلق می گیرد. مشروط بر این که واجد شرایط باشند. برخی از این شرایط به شرح ذیل است:

  • پیش از درخواست، رسما و قانونا با شریک زندگی خود ازدواج کرده باشد. (ارائه اسناد ازدواج مانند عقدنامه الزامی است.)
  • حضور در خاک کشور استرالیا یا خارج از آن برای این منظور ضرورت ندارد.
  • ارائه مدارکی جهت اثبات ازدواج واقعی و غیر سوری (شامل فیلم، عکس و غیره قبل و پس از ازدواج)

انواع ویزا جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج ویزاهای مختلفی وجود دارد که آنها معرفی و هر یک را به اختصار شرح می دهیم:

انواع ویزاتوضیحات
ویزای نامدی (شماره 300)به افرادی که قصد ازدواج در آینده با فردی از اتباع استرالیا یا مقیم این کشور را دارد، تعلق می گیرد.
ویزای همسر (مشروط) (شماره 309)به کسی که با فرد استرالیایی تبار و یا مقیم استرالیا رسما و قانونا ازدواج کرده و یا با او زندگی می کند، تعلق می گیرد. حضور متقاضی در خارج از خاک استرالیا ضروری است.
ویزای همسر (دائمی) (شماره 100)این ویزای دائمی به افرادی که با فردی از شهروندان استرالیا یا مقیم این کشور ازدواج قانونی داشته و یا با او زندگی می کند، تعلق دارد.
ویزای همسر (موقتی) (شماره 820)این ویزای موقتی به افرادی که با یکی از اتباع استرالیایی یا مقیم این کشور ازدواج کرده یا با او زندگی میکند، تعلق می گیرد. افراد متقاضی باید در خاک استرالیا حضور داشته باشند. ویزای شماره 820 قابل تبدیل به ویزای همسر یا ویزای دائمی شماره 801 می باشد.

مزایای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

گرفتن ویزای ازدواج به منظور اخذ اقامت استرالیا ضروری است. ارائه مدارک مبنی بر ازدواج رسمی و یا 1 سال زندگی مشترک برای زوجین از الزامات است. مدت زمان انجام این پروسه برای افرادی که در داخل یا خارج از خاک استرالیا هستند، متغیر است. به طور مثال افرادی که از داخل خاک استرالیا اقدام به درخواست ویزای ازدواج می نمایند. پروسه طولانی تری را بایستی بگذرانند.

کسانی که ازطریق ازدواج وارد این کشور می شوند، طبیعتا دارای مزیت های شهروندی هستند. از جمله:

  • اجازه کار به صورت تمام وقت و بدون هیچ گونه محدودیتی
  • ویزای ازدواج قطعا منجر به اقامت دائم این کشور می شود.

مشروط بر این که 2 سال از زندگی مشترک زوجین گذشته باشد و زوجین بدون هیچ گونه مشکلی قصد ادامه زندگی مشترک را دارند. در این صورت با ارائه اسناد و مدارک برای اثبات این امر، می توانند به اداره مهاجرت مراجعه کنند. بدین ترتیب تقاضاء اقامت دائم نمایند. دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند، از راه ازدواج با یکی از شهروندان استرالیایی یا مقیم این کشور می توانند به ویزای ازدواج دست یافته و طی شرایطی اقامت دائم این کشور را بگیرند. بنابراین کسانی که ویزای ازدواج استرالیا را دارند، می توانند به صورت آزادانه به کار و تحصیل بپردازند.

مزایای اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

تعریف ویزای نامزدی استرالیا

ویزای نامزدی برای کسانی صادر می شود که همسر آینده آنان از اتباع استرالیایی یا مقیم این کشور و یا از اتباع نیوزیلندی است که اجازه اقامت و زندگی در استرالیا را دارد.مدت اعتبار ویزای نامزدی به صورت 9 ماهه می باشد. فرد متقاضی به مدت 9 ماه مهلت دارد. نسبت به برگزاری مراسم و ثبت ازدواج خود اقدام نماید. البته برگزاری ازدواج صرفا در کشور استرالیا لزومی ندارد. در صورتی که ازدواج در مهلت 9 ماهه صورت گیرد، فرد مجاز به درخواست ویزای ازدواج استرالیا خواهد بود.

تمکن مالی فرد استرالیایی باید ثابت گردد. متقاضی باید ثابت نماید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی مشترک در استرالیا را داراست. زمان ارائه تقاضا قبل از انقضای مهلت ویزای نامزدی و پس از ازدواج زوجین می باشد. اما اگر زوجین در مهلت مقرر 9 ماهه نتوانند ازدواج کنند، فرد متقاضی باید فورا به کشور خود برگردد.

نکات مهم ویزای نامزدی استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق دریافت ویزای نامزدی به نکات مهم ویزای نامزدی در کشور استرالیا دقت کنید:

  • زوجین حتما الزامی ندارند که ازدواج خود را در کشور استرالیا برگزار نمایند.
  • نامزد استرالیایی بایستی حمایت مالی از نامزد غیر استرالیایی خود به مدت اقامت 9 ماهه در این کشور را داشته باشد.
  • مدت زمانی که طول می کشد تا ویزای نامزدی برای طرفین صادر گردد، بین 2 تا 6 ماه می باشد.

اگر تمایل به ازدواج در استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج را دارید می توانید با توجه به شرایط خود از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به اخذ ویزای مربوطه نمایید. از این رو، برای کسب اطلاعات درخصوص ویزای ازدواج استرالیا در سال 2023 با کارشناسان و وکلای کاربلد این موسسه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *