مهاجرت کاری هند

ویزای کار در هندوستان

مدارک و شرایط ویزای کار در هندوستان

یکی از روش های ورود به خاک کشور هند، کسب ویزای کار در هندوستان می باشد و هر ساله کارکنان زیادی برای مشغول به کار شدن اقدام میکنند. همانطور که می دانید کشور هند در آسیا واقع شده است و از پر جمعیت ترین کشورهای آسیا می باشد و لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین عوامل بالا بودن جمعیت این کشور وجود زمین های کشاورزی حاصل خیز، دریاچه ها و رود ها می باشد.

به یاد داشته باشید که برای ورود به خاک کشور هند، متقاضیان می توانند یکی از راه های زیر را انتخاب کنند:

  • مهاجرت برای ثبت شرکت در هند و ایجاد کسب و کار
  • مهاجرت برای سرمایه گذاری در کشور هند در زمینه های مختلف تجاری
  • مهاجرت به هند جهت تحصیل
  • مهاجرت به هند با کسب روادید سرمایه گذاری
  • مهاجرت به هند جهت خرید املاک
  • مهاجرت به هند جهت ازدواج با شهروند هندی

درباره کشور هند

این کشور بخش جنوبی آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن دهلی نو نام دارد. چین، نپال، تبت و بوتان از همسایه های شمالی کشور چین می باشند و در جنوب این کشور نیز اقیانوس هند قرار گرفته است. کشور هند به دلیل وجود رشته کوه هیمالیا در شمال این کشور، از کشور هایی می باشد که دارای آب و هوای مرطوب است و به همین دلیل خاک این کشور به دلیل وجود باران های زیاد، حاصلخیز می باشد.

حاصلخیزی خاک کشور هند باعث شده تا جمعیت زیادی در این کشور زندگی کنند و لازم به ذکر است که جمعیت این کشور به بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون نفر می رسد. پر جمعیت ترین شهر کشور هندوستان بمبئی می باشد که بیش از 14 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و لازم به ذکر است که مهم ترین شهر های این کشور مدرس، گوا، کلکته، بوپال و سایر شهر های پر جمعیت می باشند.

فرهنگ و تاریخ کشور هند به بیش از سه هزار سال قبل از میلاد حضرت عیسی مسیح بر می گردد و لازم به ذکر است که در این کشور مردم زیادی با ملیت ها، نژاد ها و زبان های گوناگون زندگی می کنند و به یاد داشته باشید که زبان انگلیسی و زبان هندی دو زبان رسمی این کشور آسیایی می باشند. این مقاله و نوشتار برای مطلع سازی هموطنان عزیز توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

بررسی کار در هند

بازار کار هند یکی از متفاوت ترین بازارهای کار در جهان به شمار می آید. تعداد متخصصین IT در کشور هند بی شمار است اما زمانی که به سایر تخصص ها نگاه می اندازیم، کمبود نیروی کار در کشور هند بیداد می کند. هفته کاری در کشور هند از روز دوشنبه آغاز و تا شنبه ادامه دارد. همه کارمندان روزانه 8 ساعت در محل کار خود حاضر می شوند. شروع روز کاری از ساعت 10 صبح است. ساعت 18 آخرین ساعت کاری در این کشور شناخته می شود. در کشور هند، 14 روز در سال به عنوان تعطیلی رسمی در کشور هند شناخته می شود. در برخی از شهرهای این کشور، این تعطیلی رسمی به 20 روز در سال می رسد.

نیروی کار بومی در کشور هند تنها 12 روز اجازه خواهند داشت تا به عنوان مرخصی در محل کار خود حاضر نشوند. البته نیروی کار خارجی این فرصت را دارد که تا سقف یک ماه در سال را به عنوان مرخصی خارج از محیط کار خود باشند. حداقل میزان تعیین شده برای مرخصی برای نیروی کار خارجی 18 روز است. اما توجه داشته باشید که روزهای تعیین شده به عنوان مرخصی، باید حتما در قرارداد شما با کارفرما ذکر شود.

کسب ویزای کار در هندوستان

کارکنان خارجی میتوانند با کسب ویزای کار در هندوستان در این کشور به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند؛ اما متقاضیان باید این نکته را در نظر داشته باشند که مشغول به کار شدن در کشور هندوستان و ورود به بازار کار این کشور شرایط متفاوتی با اکثر کشور های آسیایی، آمریکایی و اروپایی دارد.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هندوستان بسیار پایین تر از سایر کشور های دنیا می باشد و متقاضیان و مهاجران خارجی به راحتی می توانند در این کشور زندگی کنند. میزان مالیات در کشور هندوستان بستگی درآمد کارکنان دارد؛ برای مثال کارکنانی که حداکثر 25.000INR (روپیه هند) درآمد دارند، از پرداخت هر گونه مالیات و عوارض معاف هستند اما در صورتی که درآمد دانشجویان به 50.000INR (روپیه هند) برسد، متقاضیان و کارکنان باید 20% مالیات پرداخت کنند.

کسب روادید و مجوز کاری در کشور هند نیاز به ارائه تمامی مدارک تحصیلی، ارائه پرونده سابقه های کاری (CV)، مدارک زبان انگلیسی و سایر موارد دارد که در ادامه به تمامی این موارد اشاره خواهیم کرد. با کسب ویزای کار در هندوستان متقاضیان میتوانند با پرداخت مالیات ها و داشتن نقش مفید و موثر در اقتصاد این کشور، بعد از گذشت مدتی مشخص، اقامت و سپس تابعیت کشور هند را کسب کنند. متقاضیان می توانند مدارک مورد نیاز را به صورت آنلاین ارائه دهند و در صورت کسب مجوز، اقدام به دریافت روادید کاری کشور هندوستان کنند و به یاد داشته باشید که تسلط به زبان انگلیسی از مهمترین موارد محسوب میشود.

نکات ویزای کار در هندوستان

شرایط کار در هند

مشغول به کار شدن در کشور هندوستان در صورتی امکان پذیر خواهد بود که متقاضیان از یک کمپانی معتبر در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند و با ارائه مدارک مورد نیاز، دعوت نامه کاری کسب کنند. ویزای کار در هندوستان 4 ماه معتبر می باشد و متقاضیان و کارکنان بین المللی در صورتی که شرایط مناسب داشته باشند می توانند روادید خود را تمدید کنند و به صورت بلند مدت در کشور هند اقامت داشته باشند.

جهت کار در هند، متقاضیان حتما باید با کمپانی مورد نظر قرارداد رسمی عقد کنند و لازم به ذکر است که میزان حقوق، ساعات کاری، وظیفه های شغلی، مسئولیت ها و سایر موارد حتما باید به صورت کامل در قرارداد ذکر شوند. کارکنان و متقاضیان خارجی می توانند با مراجعه به وب سایت های زیر در کشور هندوستان کاریابی کنند:

  • Naukri site.
  • JobRapido site.
  • Free Lancer Site
  • EGOVT

مدارک و شرایط ویزای کار در هندوستان

افرادی که قصد دارند و با کسب روادید کاری به کشور هندوستان سفر کنند و در این کشور مشغول به کار شوند، حتما باید شرایط و مدارک زیر را به صورت کامل دارا باشند:

  • داشتن پرونده سابقه های تحصیلی و کاری
  • داشتن گذرنامه با اعتبار کافی
  • ارائه چند قطعه عکس پرسنلی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • CV
  • ارائه دعوت نامه کسب شده از کمپانی معتبر هندی
  • نداشتن سابقه جرم
  • داشتن سلامت ذهنی، روحی و جسمی و اثبات آن با ارائه مدارک پزشکی

به یاد داشته باشید که در صورتی که مدارک شما ناقص باشد، ممکن است انجام امور پرونده شما کنسل شود و یا سرعت انجام امور پرونده شما و ارائه روادید کاری به شما کاهش یابد.

درآمد کار در هند

میزان درآمد شما به شرکتی که برای آن کار می کنید بستگی دارد. شرکت های هندی به ندرت به استخدام نیروی کار خارجی می پردازند چرا که میزان دستمزد نیروی کار خارجی در این کشور به مراتب بیشتر از نیروی کار بومی است. اما شرکت های بین المللی در کشور هند تمایل بیش تری به جذب نیروی کار خارجی دارند چرا که تخصص برای آنها اولویت اول است. نیروی کار بومی به ندرت از تخصص برخوردار است. درآمد شما در کشور هند به شغل شما در این کشور بستگی خواهد داشت برای مثال متخصصین IT یکی از بیش ترین درآمد سالیانه را در کشور هند دریافت می کنند. درآمد سالیانه این متخصصین در کشور هند در حدود 720000INR (روپیه) در سال است که معادل 9300€ (یورو) می باشد.

هموطنان عزیز و گرامی که قصد دارند به کشور هند و یا سایر کشور های آسیایی، اروپایی و آمریکایی مهاجرت کنند، می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های مربوطه، انجام امور پرونده مهاجرتی خود را به کارشناسان و متخصصان با تجربه و درجه یک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *