مهاجرت به کشور هلند

ازدواج در هلند

ازدواج در هلند

افراد از طرق مختلفی برای اخذ اقامت هلند اقدام ­می نمایند، یکی از طرقی که افراد به راحتی می­ توانند اقامت را اخذ نمایند ازدواج در هلند است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با راه های اخذ اقامت و تابعیت این کشور در سال 2023 در اختیار علاقه مندان مهاجرت به این کشور قرار می­ دهد. هلند از جمله کشورهای اروپایی و از اعضاء پیمان شنگن می­ باشد. این کشور از جمله ثروتمندترین کشورهای جهان به حساب می ­آید. مردم این کشور از امکانات و آموزش های باکیفیت بسیاری برخوردار هستند.

اقامت تحصیلی در این کشور، اقامت کاری، اقامت از طریق سرمایه گذاری و اقامت از طریق ازدواج از جمله راه های است که افراد می ­توانند پس از ورود به این کشور اقامت دائم هلند را اخذ نمایند. هر کشوری برای ازدواج شهروندان خود با اتباع خارجی قوانینی را وضع نموده است. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نمی­ باشد. افراد خارجی جهت ازدواج با اتباع هلندی باید ابتدا ویزای ازدواج هلند را اخذ نموده است. پس از ورود به خاک این کشور می ­تواند پس از گذشت چند سال زندگی مشترک با تبعه هلندی اقامت دائم این کشور را اخذ نماید.

شرایط ازدواج در هلند

شرایط ازدواج در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • دولت این کشور با ازدواج افرادی در این کشور موافقت می­ نماید. طرفین ازدواج هر 2 بیشتر از 18 سال سن داشته باشند.
  • یکی از زوجین (زوج و یا زوجه) از شهروندان این کشور باشد.
  • زوجین بایستی 14 روز قبل از مراسم ازدواج مقامات شهری را از زندگی مشترک خود مطلع سازند.
  • انجام مراحل اداری برای ثبت ازدواج در این کشور ممکن است 14 روز طول بکشد.
  • در پروسه ثبت ازدواج باید طرفین محل عروسی و تاریخ ازدواج را نیز به ثبت برسانند.
  • اداره مهاجرت در این کشور وضعیت اقامتی طرفین را بررسی می­ نماید. از واقعی بودن ازدواج طرفین اطمینان لازم را به دست خواهد آورد.

فرآیند ازدواج در هلند

پروسه ازدواج در این کشور با مراجعه زوجین به شهرداری برای ثبت ازدواج آغاز می ­گردد. مسئول ثبت ازدواج از مدارک لازم برای ثبت ازدواج در این کشور طرفین را آگاه می­ سازد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در این کشور عبارتند از:

  • مدارک هویتی طرفین (شناسنامه، کارت ملی)
  • گذرنامه معتبر
  • ارائه گواهی تولد طرفین
  • ارائه آدرس محل سکونت زوجین دراین کشور با اراده قبض برق یا گاز
  • ارائه مدارکی که ملیت فرد را ثابت نماید
  • وضعیت تأهل فرد

این کشور نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی از قانون تک همسری پیروی می­ نماید. زوجین در هنگام ثبت ازدواج بایستی مجرد باشند. در خصوص زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر رشد جمعیت این کشور براساس واحد میلیون شرح داده شده است:

رشد جمعیت هلند بر اساس میلیون

مراسم پیوند زناشویی در کشور هلند

زوجین در صورتی که مراسم عروسی خود را در شهرداری محلی در این کشور برگزار نمایند هزینه ای در بر نخواهد داشت. اما اگر خارج این مکان ها برگزار نمایند. از این رو مهمان ها بیشتر در این مراسم حضور داشته باشند هزینه هایی را در برخواهد داشت. در هنگام ثبت ازدواج زوجین بایستی 2 تا 4 شاهد وجود داشته باشد. در صورتی که شاهدان به زبان هلندی مسلط نباشند می توانند از مترجم کمک بگیرند. امکان برگزاری عروسی در شهرداری ها تنها در روزها و ساعات خاصی در هفته وجود دارد که این مراسم بدون حضور مهمان و تنها در چند دقیقه برگزار می گردد.

هزینه ازدواج در هلند

ازدواج در این کشور معمولا هزینه ای را در بر نخواهد داشت. زوجین بدون پرداخت هیچ هزینه ای می­ توانند مقامات مسئول را از ازدواج خود مطلع سازند. دولت این کشور از سال 2017 ازدواج در کلیه شهرداری های شهر آمستردام را رایگان اعلام نمود. افراد زیادی درخواست چنین ازدواج هایی را در این کشور دارند. دولت هلند طبق نوبت هایی که به افراد اختصاص می­ دهد، مراسم آنها را برگزار می ­نماید. برگزاری مراسم ازدواج در کشور این کشور ممکن است به مدت 6 ماه طول بکشد. همان طور که بیان نمودیم هزینه ازدواج در هلند تقریبا رایگان است. تنها طرفین هزینه هایی را برای ارائه مدارک اضافی به شهرداری ممکن است بپردازد. به طور کلی می ­توان گفت هزینه ازدواج در کشور این کشور 15000€ (یورو) می ­باشد.

تابعیت هلند از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با اتباع هلندی را دارند باید برای ورود به این کشور اقامت قانونی این کشور را اخذ نمایند. در صورتی که افراد اقامت 3 ماهه این کشور را اخذ نمایند به راحتی می ­توانند وارد این کشور شده و با اقامت اخذ شده خود اجازه انجام کار در این کشور را نیز خواهد داشت. افراد خارجی برای اینکه بتوانند اقامت کشور هلند را اخذ نمایند باید دارای 1 سال اقامت قانونی این کشور باشند.

در این بخش توجه شما را به مقاله مهاجرت به هلند جلب می داریم.

دولت این کشور شرایط زیر را برای فرد اعمال خواهد نمود:

  • سن زوجین بایستی بالای 21 سال باشد.
  • زوجین در خارج از هلند زندگی می ­نمایند. برای مسافرت به این کشور سفر نموده اند.
  • پلیس مهاجرت کشور هلند برای اینکه از ازدواج قانونی طرفین اطمینان یابد بررسی های لازم را انجام خواهد داد.

تابعیت هلند از طریق ازدواج

مزایای پیوند زناشویی در کشور هلند

از مهمترین مزایا از دواج در این کشور اخذ شهروندی این کشور می­ باشد. اگرچه این شهروندی بلافاصله پس از ازدواج در این کشور اخذ نمی­ گردد. اما فرد پس از گذشت 3 الی 5 سال پس از زندگی مشترک می ­توانند شهروندی این کشور را دریافت نماید. از دیگر مزایای ازدواج در این کشور را می ­توان زندگی در کشوری ثروتمند و زیبا را برای فرد به وجود خواهد آورد. افراد با مشاوره با کارشناسان مجرب ما می­ توانند اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج در این کشور دریافت نمایند.

شرایط و قوانین ازدواج در هلند

افراد برای این که بتوانند اقامت هلند و تابعیت این کشور را از طریق ازدواج اخذ نمایند. باید دارای شرایط زیر باشند:

  • زوج و یا زوجه باید هلندی باشد.
  • همسر فرد خارجی باید اقامت دائم و یا اقامت موقت هلند را اخذ نموده باشد.
  • همسر فرد خارجی باید در کشور هلند مشغول به تحصیل باشد.
  • همسر فرد خارجی دارای پناهندگی در این کشور باشد.
  • فرد خارجی برای درمان پزشکی به هلند مراجعه نموده باشد.
  • فرد خارجی برای قبولی شهروندی این کشور در انتظار باشد.

دولت این کشور از ژانویه 2018 قوانین جدیدی از جمله مراحل اداری بیشتری را برای ثبت ازدواج در این کشور ایجاد نموده است. زوجین پس از ازدواج با یکدیگر در تمامی اموال و دارایی های یکدیگر مشترک هستند. اگر ازدواج منجر به طلاق و جدایی گردد، اموال و دارایی آنها به طور مساوی به هر 2 تعلق خواهد گرفت. مگر در برخی موارد که زوجین قبل از ازدواج قراردادهایی را در این زمینه امضاء نموده باشند. ممکن است افراد با سوالاتی در زمینه ازدواج در این کشور روبرو گردند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره راهنما و پاسخگوی سوالات شما در این باب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *