مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

ویزای بازنشستگی هلند

ویزای بازنشستگی هلند

ویزای بازنشستگی هلند یکی از بهترین مکان ها برای بازنشستگان سایر جهان می باشد و سالانه افراد بسیاری از این طریق اقامت این کشور را اخذ می کنند. با داشتن کمتر از 4000 آمریکایی بازنشسته که در پایان سال 2019 از مزایای تأمین اجتماعی در این کشور بهره مند شدند، این کشور اروپای غربی ممکن است به عنوان یک انتخاب آشکار برای بازنشستگی در میان برخی از کشورهای همسایه خود برجسته نباشد. مواردی که باعث شده تا این کشور مکانی ایده آل برای بازنشستگی باشد عبارتند از:

  • سطح بالای زندگی
  • سیستم بهداشت جهانی
  • قرن ها سنت غنی
  • فرهنگ
  • غذا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را برای ارائه اطلاعات درباره ویزای بازنشستگی هلند آماده کرده است.

بررسی ویزای بازنشستگی هلند

این کشور با داشتن سیستم بازنشستگی مستحکم و پایدار که درآمد خوبی برای افراد مسن این کشور فراهم می کند، یکی از بهترین مکان ها برای بازنشستگان در جهان است.

نمودار زیر میزان سن بازنشستگان این کشور را نشان می دهد:

سن بازنشستگان در هلند

همان طور که در نمودار مشاهدده می کنید، حدود 30% از ساکنان این کشور بالای 65 سال می باشند. در حالی که در 37 کشور OECD به طور متوسط این نرخ، ​​28% است. امید به زندگی در این کشور 82 است. این کشور به عنوان پنجمین مکان که جزء بهترین مکان برای بازنشستگی در شاخص جهانی بازنشستگی Nataxis 2020 است. این کشور، براساس بهداشت، امور مالی، کیفیت زندگی و رفاه مادی، از 10 در سال 2019 افزایش یافته است. سیستم بازنشستگی این کشور در جدول Mercer’s 2020 قرار دارد.

شاخص حقوق بازنشستگی جهانی، با امتیازات بالا برای کفایت، پایداری و یکپارچگی می باشد. سیستم بازنشستگی این کشور 3 رکن بازنشستگی ایالتی، محل کار و خصوصی دارد. حقوق بازنشستگی ایالتی را تحت قانون عمومی حقوق بازنشستگی سالخوردگی (AOW) اداره می کند. از حقوق بازنشستگی کشوری معمولا به عنوان AOW یاد می شود. صندوق های بازنشستگی این کشور در سال 2019، حدود 1.7 تریلیون$ (دلار) دارایی در اختیار داشتند. به طوری که، تنها ایالات متحده، انگلستان و استرالیا را پشت سر گذاشتند.

سن اخذ ویزای بازنشستگی هلند

سن اخذ ویزای بازنشستگی هلند (ایالتی) در سال 2020، 66 و 4 ماه است که از 65 سال در 2018 افزایش یافته است. این در سال 2024 به 67 سال خواهد رسید. تاریخی که حقوق بازنشستگی این کشور خود را دریافت می کنید به زمان تولد شما بستگی دارد. SVB برای یافتن سن بازنشستگی فردی شما، یک ماشین حساب سن بازنشستگی این کشور ارائه می دهد. بازنشستگی زودهنگام در این کشور امکان پذیر است. اما معمولا باید خودتان این هزینه را تأمین کنید. زیرا، تا زمانی که به سن رسمی بازنشستگی این کشور نرسیدید، مستمری کامل دولت شما صادر نمی شود.

اگر شرایط SVB را داشته باشید ممکن است واجد شرایط مزایای پل (VUT) باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید بیش از سن بازنشستگی استاندارد خود کار کنید تا حقوق بازنشستگی بیشتری تهیه کنید. برای هر سالی که در این کشور زندگی یا کار می کنید، 2% حقوق بازنشستگی ایالتی خود را پرداخت می کنید. برای دریافت مستمری کامل ، باید 50 سال حق بیمه داشته باشید. اگر تخصیص کامل ندارید، حقوق بازنشستگی شما براساس تعداد سال های مشارکت شما محاسبه می شود.

 اگر به خارج از این کشور نقل مکان کنید، این می تواند میزان حقوق بازنشستگی شما را کاهش دهد. افراد بین 15 تا 65 سال می توانند برای هر سالی که در این کشور زندگی نکرده اند، 2% از حقوق بازنشستگی این کشور خود را از دست بدهند. در برخی شرایط، خارجیانی که در خارج از کشور کار می کنند هنوز می توانند از سیستم بازنشستگی این کشور بهره مند شوند. به عنوان مثال، برخی از مهاجران تصمیم می گیرند که بیمه بازنشستگی داوطلبانه دولت را ظرف 12 ماه پس از مهاجرت به خارج از کشور، انجام دهند.

سن اخذ ویزای بازنشستگی هلند

بیمه درمانی هلند

مراقبت های بهداشتی جهانی در این کشور اجباری است. سیستم کشور بیمه درمانی را برای همه ساکنان اجباری می کند و مهاجران نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. بنابراین، مهاجران بازنشسته که بیش از 3 ماه اقامت هلند را دارند، باید بیمه خصوصی خریداری کنند. برای انجام این کار، باید در شورای محلی خود ثبت نام کنید و شماره خدمات (BSN) دریافت کنید. هزینه طرح پایه بیمه ای از جیب بین 121$ تا 146$ (دلار) است. که پس از آن به صورت یک پرداخت مستمر ماهیانه در می آید. دولت همچنین حساب کسر اجباری را بررسی کرده و در صورت لزوم سالانه آن را تعدیل می کند. به عنوان مثال، در سال 2019، این مبلغ 493$ (دلار) بود. علاوه بر این، مصرف کنندگان می توانند در ازای دریافت حق بیمه کمتری ، کسری داوطلبانه را علاوه بر پرداخت اجباری پرداخت کنند.

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند در این کشور 9.9% بالاتر از ایالات متحده است. اگر هزینه کلی اجاره را با کشوری مانند آمریکا مقایسه کنید، بازنشستگان آمریکایی می توانند مبلغ کمی پس انداز کنند. این کشور 4.19% ارزان تر از ایالات متحده است. اما وقتی اجاره بین شهرهای خاص را مقایسه می کنید، در برخی موارد دلارهای تأمین اجتماعی شما ممکن است در این کشور اروپای غربی بسیار بیشتر از ایالات متحده است. برای مقایسه ای خاص، بیایید نگاهی به آمستردام بیندازیم، که کمی بیش از 1.1 میلیون نفر زندگی می کنند. متوسط ​​اجاره در پایتخت این کشور 41% کمتر از شهر نیویورک است. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر آمستردام به طور متوسط 1932.64$ (دلار) است.

در حالی که یک آپارتمان مشابه بزرگ ممکن است 3269.65$ (دلار) برای شما هزینه داشته باشد. اگر می خواهید متوسط ​​هزینه اجاره در آمستردام را با سایر شهرهای ایالات متحده مقایسه کنید، پایتخت این کشور 19.72% ارزان تر از لس آنجلس و 2.32% پایین تر از میامی است. با این حال، اجاره آمستردام 3.53% بیشتر از شیکاگو، 41.80% بیشتر از هوستون و 53.65% بیشتر از ققنوس است. بنابراین اگرچه ممکن است این کشور به اندازه سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه نباشد، اما بسته به گزینه های مالی شما ممکن است همچنان یک انتخاب منطقی باشد.

جدول زیر اجاره خانه در شهرهای مختلف این کشور را نشان می دهد:

اجاره خانه به دلارنام شهر
$1900آمستردام
$1200لاهه
$1400روتردام
$1400اوترخت
$1300آیندهوون

عزیزانی که قصد مهاجرت به هلند و اخذ ویزای بازنشستگی هلند را دارند کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در این امر به آن ها کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی هلند

  1. منوچهر محمدی گفت:

    سلام. بنده و همسرم حدود دو ماه دیگه بازنشسته می شویم. و قصد مهاجرت و ادامه زندگی در هلند را داریم. لطفا راهنمایی کنید به چه شکل شروع کنیم و شرایط و مدارک مورد نیاز را اعلام فرمایید.
    با تشکر.. محمدی

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *