مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

ویزای بازنشستگی نروژ

ویزای بازنشستگی نروژ

متاسفانه برخلاف سایر کشورهای اروپایی ویزای بازنشستگی نروژ وجود نداشته و برای اینکه در این کشور بازنشسته باشید، باید اقامت دائم کسب نمایید. برخی از افراد آرزو دارند که دوران بازنشستگی خود را در سواحل سپری کنند. اما برخی دیگر در روستاهای عجیب، ورزش های زمستانی، مناظر برفی یا چشم اندازهای نمایشی از فلوردهای صاف و شیشه ای واقع در بین قله های کوهستانی سر به فلک می کشند. اگر مورد دوم سبک شما بیشتر است، ممکن است بخواهید در این کشور بازنشسته شوید. اگر برای شما مناسب باشد، این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، همه مواردی را که باید درباره ویزای بازنشستگی نروژ بدانید، از هزینه های زندگی گرفته تا مراقبت های بهداشتی گرفته تا قوانین مهاجرت و ویزا بیان می کند.

بررسی ویزای بازنشستگی نروژ

برخلاف برخی از کشورهای اروپایی، در این کشور مجوز بازنشستگی یا ویزای بازنشستگی در دسترس نیست. بنابراین، برای زندگی بدون اجازه کار در این کشور، فرد باید اقامت دائم و پول کافی برای تأمین زندگی خود داشته باشد. اگرچه ویزای بازنشستگی نروژ وجود ندارد، این کشور ویزای تابعیت و اقامت دائم را اعطاء می کند. برای اخذ اقامت دائم، فرد باید معیارهای مختلفی را داشته باشد، از جمله درآمد سالانه که باید حداقل حداقل 191422NOK (کرون نروژی) یا حدود 21300$ (دلار) باشد. متقاضیان همچنین باید زبان این کشور را یاد بگیرند و آزمون های مربوطه را بگذرانند.

برخلاف برخی از کشورهای اروپایی، اجازه بازنشستگی خاصی در دسترس نمی باشد. برای زندگی بدون کار در این کشور، باید قبلا اقامت دائم داشته باشید یا پول کافی برای تأمین زندگی خود داشته باشید. هرکسی با تابعیت یا اقامت دائم این کشور حق دائم زندگی در این کشور را کسب کرده باشد. به طور کلی این امر مستلزم این است که شما در این کشور متولد شده باشید، یا برای حداقل مدت زمانی در اینجا زندگی کنید که به شرح زیر است»

  • برای شهروندان EEA به مدت 5 سال
  • 7 سال برای شهروندان غیر EEA

در این مرحله، اگر شرایط لازم را داشته باشید (که شامل توانایی زبان و درآمد است)، می توانید برای اقامت دائم درخواست کنید، که به شما این امکان را می دهد تا در دوران بازنشستگی در این کشور زندگی کنید.

مراقبت های بهداشتی و ویزای بازنشستگی نروژ

خدمات درمانی در این کشور برای اقامت دائم و شهروندان رایگان است. و کسانی اقامت نروژ (اقامت دائم) و ویزای بازنشستگی نروژ را کسب کرده باشند، می توانند از این امکانات بهره مند شوند. برای دریافت کارت سلامت، ساکنان و شهروندان به سادگی آن را بصورت آنلاین سفارش می دهند. آن ها برای تهیه کارت باید شماره شهروندی یا اقامت دائم خود را ثابت کنند. هر مقیم یا شهروند مالیاتی را پرداخت می کند که هزینه های مراقبت های بهداشتی را از طریق طرح بیمه ملی پوشش می دهد.

همچنین هر فرد بالغ قبل از اینکه واجد شرایط کارت معافیت باشد، باید هر سال کسر هزینه پرداخت کند. اما هزینه از جیب هر نفر 860$ (دلار) است. همه مردم این کشور و ساکنان این کشور بدون توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی خود به مراقبت های با کیفیت دسترسی دارند. مراقبت های اولیه، پیشگیری و پرستاری همه به صورت محلی سازمان یافته اند و دولت های محلی ابتکارات و کارزارهایی را برای ترویج سبک زندگی سالم ترتیب می دهند.

مالیات و امنیت در نروژ

مشهور است که مالیات در این کشور زیاد است. با این حال، مالیاتی که مردم می پردازند به خدمات بهداشتی ملی، زیرساخت ها و موارد دیگر کمک می کند. در حالی که ساکنان این کشور مالیاتی را بر درآمد خود در سراسر جهان پرداخت می کنند، بازنشستگان ساکن این کشور فقط مالیات درآمد خود را در داخل این کشور پرداخت می کنند. بنابراین، اگر در این کشور درآمد کسب کنید، مالیات بر درآمد 22% است و برای افرادی که سالانه بیش از 19416$ (دلار) درآمد دارند، یک دسته مالیات پیش رونده در نظر گرفته شده است. حداکثر مالیات بر درآمد که کسی در این کشور پرداخت خواهد کرد 38.2% است.

این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود. و در سال های اخیر ایمن تر شده است. طبق یک سنج، به اندازه سوئیس ایمن است. این کشور مقایسه مطلوبی با ایالات متحده آمریکا دارد، که یک مطالعه نشان داد، میزان جرم و جنایت در کل 36 برابر بیشتر از این کشور است. حتی در مقایسه با همسایگان اسکاندیناوی آن ایمن است. از سال 2002، میزان قتل آن نیمی از سوئد تخمین زده شده است. چنین جرمی که اتفاق می افتد بیشتر در پایتخت اسلو است و اکثریت قریب به اتفاق این جرائم جرایم مالی مانند سرقت است.

هزینه زندگی در نروژ

این کشور، کشوری کاملا باز، پذیرنده، مهربان، بردبار و استقبال کننده است. بنابراین، مهاجران از سراسر جهان باید در اینجا احساس کنند که در خانه خود هستند. در حالی که بیشتر مردم این کشور عضو کلیسای این کشور هستند، دین در اینجا نقش آشکاری ندارد. فرهنگ این کشور برابری طلبانه است به این معنی که آن ها برای فروتنی، احترام، سادگی و برابری ارزش قائل هستند. هیچ تمایزی بین طبقات اقتصادی اجتماعی وجود ندارد. آن ها دیگران، کشورها یا سیستم های دیگر را ناراحت و انتقاد نمی کنند. صلح و پیشرفت شعارهای این کشور است.

متوسط هزینه اقامت نروژ به سبک زندگی شما و محل اقامت خود در کشوری بستگی خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که برای زندگی در این کشور شمال اروپا ماهانه بین 20000NOK تا 40000NOK (کرون نروژ)هزینه کنید. صنعت خدمات در این کشور گران است. این بدان دلیل است که به کارمندان منتظر در مقایسه با سایر کشورها دستمزد بالایی پرداخت می شود.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در نروژ را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در نروژمتوسط اجاره در کل کشور 8740NOK (کرون نروژ) است. بخاطر داشته باشید که هنگام اجاره در این کشور، شما ملزم به سپرده گذاری بزرگ وثیقه خواهید بود. این می تواند بین 3 تا 6 ماه اجاره باشد. این اغلب برای بسیاری از مهاجران شوک آور است و چیزی است که در ابتدا باید برای آن هزینه کنید.

جدول زیر هزینه اجاره در شهرهای مختلف را نشان می دهد:

نام شهرهزینه به کرون
اسلو و بوروم1230$
برگن970$
تروندهایم990$
تروندهایم885$

برای مهاجرت به نروژ 2023 راه های گوناگونی وجود دارد که با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشورت با کارشناسان این مجموعه می توانید برترین راه را برگزینید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *