مهاجرت تحصیلی هلند

مدارس ایرانی هلند

مدارس ایرانی هلند

تحصیل در مدارس ایرانی هلند به دلیل رویکرد بین المللی شناخته شده است. برای شروع تحصیل در هلند تحصیلات عالی دریافت خواهید کرد. بر اساس شاخص اتصال جهانی در سال 2019 هلند متصل ترین کشور بین المللی جهان (از لحاظ اقتصادی و جغرافیایی) است. امروزه این کشور بیش از 200 ملیت را در خود جای داده است. زبان ملی در این کشور هلندی است، اما هلند بعد از سوئد دومین سطح از مهارت انگلیسی در قاره اروپا را دارد. هلند با محدودیت زبانی کم یا بدون محدودیت یک مقصد تحصیلی عالی تلقی می شود. هلند کشور کوچکی است و این بخشی از جذابیت آن است. مکان ها و تجربیات شگفت انگیزی در هلند در دسترس خواهد بود. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام تلاشمان بر آن بوده تا بهترین مطالب و موضوعات را در مورد مدارس ایرانی هلند به شما ارائه دهیم.

تعامل اجتماعی در مدارس ایرانی هلند

مزایای مدارس ایرانی هلند می تواند آشکار به نظر برسد. تعداد زیادی از والدین و کودکان در این قایق هستند، این یک محیط واقعا چند فرهنگی (و گاهی چند زبانه) است، و ارتباط با معلمان و مدیریت مدرسه ممکن است روان تر جریان پیدا کند. اما دوستی هایی که در مدارس ایرانی هلند شکل می گیرد، ممکن است با بچه هایی باشد که در شهرها یا کشور های دیگر زندگی می کنند. به این معنی که فرزندان باید به یافتن دوستان جدید ادامه دهند. ایجاد پیوند در مدارس ایرانی هلند ممکن است به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد و زمان بیشتری به طول بی انجامد. اما این موضوع می تواند منجر به دوستی قوی شود مخصوصا وقتی در نظر بگیرید که بیشتر دانش آموزان محلی هستند و با هم پیاده یا با دوچرخه به مدرسه می روند.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هلند

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هلند بسیار شبیه سایر نمونه های اروپایی است. بچه ها از 5 سالگی شروع به تحصیل می کنند. درورس اصلی در این مدارس به صورت دو زبانه تدریس می شوند. این مدارس اغلب رویکرد بین الملل تری به تحصیل دارند و برنامه تبادل دانش آموز را به کودکان خود ارائه می دهند. در ادامه قصد داریم به حقایق تحصیلی در مدارس ایرانی هلند بپردازیم که عبارت اند از:

  • دانش آموزان از دوشنبه تا جمعه به مدرسه می روند
  • ساعات مدرسه از ساعت 8:30 تا 15 با صرف نهار ساعت 12 می باشد.
  • چهارشنبه ها نیمه وقت است و بچه ها ساعت 12 به خانه می روند.
  • سال تحصیلی در این مدارس در ماه آگوست شروع می شود و در ژوئن به پایان می رسد.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی هلند به 3 دسته تقسیم می شود که به صورت اجمالی به آن خواهیم پراخت:

آموزش مهد کودک در مدارس ایرانی هلند

مهد کودک در این مدارس برای کودکان 2 تا 4 ساله تدریس می شود. کودکان می توانند تا 11 ساعت از ساعت 8 تا 18:30 در مهد کودک بمانند، و در آنجا توسط کارکنان حرفه ای مراقبت شوند. به غیر از زمان بازی و کلاس های موسیقی کودکان در طول روز غذا و میان وعده دریافت می کنند. آموزش مهد کودک به ویژه برای والدینی که در طول روز مشغول کار یا مطالعه هستند مفید است. رشد زبانی، اجتماعی، فیزیکی و خلاقیت محور اصلی دوره پیش دبستانی است. تمام مهارت ها از طریق بازی آموزش داده می شود. کودکان آواز می خوانند، در فعالیت های بیرون از خانه شرکت می کنند و به داستان گوش می دهند.

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی هلند

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی هلند تفاوت چندانی بین دانش آموزان قائل نیست. با این حال هنگامی که وارد حوزه دبیرستان می شوید، پتانسیل تحصیلی بسیار مهم می شود. آموزش ابتدایی 8 سال است و به 8 سطح تقسیم می شود. در مدارس ایرانی هلند حضور کودکان از 5 سالگی در مدرسه الزامی است. اما بسیاری از کودکان از 4 سالگی شروع می کنند. اگر می خواهید فرزندتان از 5 سالگی مدرسه را شروع کند در گروه 2 پذیرفته می شوند. رویکرد آموزشی این دوره بسیار شبیه مهدکودک هایی است که در آن آموزش مبتنی بر بازی است. یادگیری اساسی تر از گروه 3 شروع می شود جایی که کودکان شروع به یادگیری خواندن و نوشتن می کنند. برنامه درسی اصلی در آموزش ابتدایی مدارس ایرانی هلند به شرح زیر است:

برنامه درسی در مدارس هلندمدارس ممکن است انتخاب کنند دروس دیگری را نیز در برنامه درسی قرار دهند، اما اجباری نیست. آموزش متوسطه بلافاصله پس از پایان دوره دبستان آغاز می شود. که شامل 5 سال آموزش که سه سال در سطح پایین و دو سال در سطح بالا می شود. برای فارغ التحصیلی در این مقطع باید حداقل در 7 موضوع امتحان دهید. همچنین موضوعات تحصیلی ممکن در این دوره را در تصویر زیر مشاهده فرمایید.

موضوعات تحصیلی در مدارس ایرانی هلند

تعطیلات و ساعت کار در مدارس ایرانی هلند

تعطیلات در مدارس ایرانی هلند به دو دسته تقسیم می شوند. که دسته اول تعطیلات ثابت هستند که شامل تعطیلات تابستان، کریسمس و می می شود. همچنین تعطیلات ماه مه نیست قابل جا به جایی نیست. اما در دسته دوم تعطیلات که به تعطیلات انعطلف پذیر معروف است. مدارس ایرانی هلند مجازند از دوره تعطیلات توصیه شده برای تعطیلات بهاری و تعطیلات پاییز منحرف شوند. مثلا مدرسه های ایرانی هلند اغلب تعطیلات بهاری خود را برای مکاتبه با کارناوال به جلو تغییر می دهند، نه اینکه بعدا مانند سایر مدرسه های آن تعطیلات را داشته باشند. تاریخ های تعطیلات پاییزی نیز می تواند برای مناطق مدرسه انعطاف پذیر باشد. اما معمولا این تاریخ ها مانند تاریخ های توصیه شده باقی می مانند. ساعت تحصیل در مدارس ایرانی هلند بین ساعت 8:30 تا 15:00 می باشد که یک استراحت نهار حدود 45 دقیقه ای نیز دارد. که طی آن کودکان می توانند به منزل بروند یا در مدسه نهار بخورند.

آزادی آموزش در هلند

مدارس هلندی دارای استقلال قابل توجهی هستند، که بر اساس قانون اساسی آزادی آموزش است. هر فرد مقیم هلند حق دارد مدرسه ای را بر اساس اصول مذهبی، فلسفی یا آموزشی خاص تاسیس کند. برای این کار فقط چند شرط وجود دارد. مثلا مدرسه ای بر اساس اصول مشابه قبلا در همان شهرداری وجود نداشته باشد. مدارس ممکن است به طور مستقل تصمیم بگیرند که چگونه آموزش خود را سازماندهی کنند. تا زمانی که مطمئن شوند که تمام محتوایی را ارائه می دهند که به طور قانونی توسط اهداف اجباری آموزش تجویز شده است. آنها آزادند که تدریس خود را بر اساس دیدگاه ها و اصول خود تحقق بخشند. با این وجود دولت الزامات قانونی را برای آموزش وضع می کند و چارچوبی را تعیین می کند که مدارس باید در آن فعالیت کنند. برای اینکه بتوانید یک تصمیم درست در مورد مهاجرت به هلند یا تحصیل در هلند بگیرید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *