مهاجرت سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

متقاضیانی که به سرمایه گذاری در خاک سایر کشور ها علاقه دارند، سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا در دریای کارائیب یکی از گزینه ها است. آنتیگوا و باربودا کشوری جزیره ایی متشکل از آنتیل های کوچک و در مجمع الجزایر هند غربی و بخش هایی از جزیره لیوارد و در شرق دریای کارائیب جای دارد. مساحت آن 442 کیلومتر مربع و پایتخت آن شهر سنت جانز است و 3 جزیره اصلی این کشور از آنتیگوا، باربودا و ریداندا هستند. تحصیل در آنتیگوا و باربودا یکی از راه های رایج مهاجرت است.

اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه ی گرشگری است اما گذران زندگی به واسطه کشت نیشکر و تولید شکر بوده و افزون بر آن تولید و فراوری غذاهای دریایی و نیز تولید نفت صورت می پذیرد. علت اهمیت صنعت گردشگری در این کشور به دلیل وجود پلاژهای زیبا، کازینوهای متعدد، بناهای تاریخی مربوط به قرن 18 و نیز کلیسای جامع بسیار زیبا به سبک گوتیک و بسیاری دیگر از منابع دیدنی در کنار بالا بودن سطح فرهنگی مردم این کشور است.

در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرداوری شده است، به سوالات مرتبط با سرمایه گذاری در این کشور پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط اخذ شهروندی آنتیگوا و باربودا چگونه است؟
  • روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا چگونه است؟
  • مزایای شهروندی در آنتیگوا و باربودا چیست؟

شرایط اخذ شهروندی در آنتیگوا و باربودا

تقریبا از سال 2012 برنامه اخذ شهروندی در آنتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری که یکی از روش های اخذ اقامت در سایر کشور ها است، اقدام نمود. اخذ اقامت انتیگوا و باربودا از طریق سرمایه گذاری یکی از جدیدترین و به روز ترین روش های اخذ تابعیت در جهان به شمار می آید. یکی از مهم ترین ویژگی های این کشور برای اعطای اقامت به افراد این است که برای داشتن اقامت احتیاجی به حضور در این کشور نیست. علاوه بر آن بازار املاک در این کشور حتی با وجود کوچک بودن آن دارای ثبات بسیار بوده که افراد زیادی را به خود علاقمند ساخته است.

البته مسئله ایی که برای اخذ اقامت و کار در آنتیگوا و باربودا برای ایرانیان وجود دارد این است که داشتن امکان اقامت تنها برای افرادی امکان پذیر است که حداقل 3 سال در خارج از کشور ساکن بوده اند. مسئله قابل ذکر این است که اگر فردی واجد شرایط اخذ پاسپورت این کشور نمی باشد می تواند از طریق شهروندی در گرانادا و یا شهروندی سنت لوسیا اقدام کند.

مراحل اخذ شهروندی در آنتیگوا و باربودا

مراحل اخذ پاسپورت این کشور به شرح زیر است:

مراحل اخذ پاسپورت آنتیگوا و باربودااگر به مدت 5 سال با ویزای تحصیلی در آنتیگوا و باربودا باشید هم می توانید اقامت این کشور را اخذ کنید. شرایط اخذ شهروندی این کشور نیز به شرح زیر است:

  • عدم سوسابقه و سابقه کیفری
  • داشتن منابع مالی و سرمایه گذاری اثبات شده
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • اقامت حداقل 5 روز در این کشور در مدت 5 سال متوالی پس از دریافت تابعیت
  • سالم بودن شخص از نظر روحی و جسمی

انواع روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

وجود امنیت بالا چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اقتصادی در این منطقه منجر به بروز روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور شده است که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد:

روش اول سرمایه گذاری در صندوق توسعه ملی است. در این روش سرمایه گذاری در صندوق توسعه ملی در واقع نوعی کمک ملی محسوب می گردد و هدف آن استفاده از منابع به جهت تامین بودجه رشد و توسعه بخش خصوصی و دولتی از طریق فناوری، کار آفرینی و نوآوری است که مقدار آن بسته به تعداد افراد خانواده متفاوت و غیر قابل بازگشت است.

بودجه مورد نیاز برحسب دلار آمریکاتعداد افراد خانوار
100000$خانواده 4 نفره یا کمتر
125000$خانواده 5 نفره یا بیشتر
30000$هزینه پردازش برای خانواده 4 نفره یا کمتر
15000$ به ازای هر متقاضیافراد وابسته اضافی

انواع روش های سرمایه گذاری در آنتیگوا و باربودا

روش دوم سرمایه گذاری از طریق املاک و مستغلات است. در این روش متقاضی می تواند در یکی از پروژه های املاک و مستغلات که مورد تایید این کشور است و ارزش حداقل آن مبلغ 400000$ (دلار) است که این ملک پس از 5 سال قابلیت فروش دارد، در ادامه هزینه پردازش بسته به تعدا افراد تحت تکفل در برنامه اعمال می شود:

بودجه مورد نیاز برحسب دلار آمریکاتعداد افراد خانوار
30000$خانواده 4 نفره یا کمتر
$15000 به ازای هر متقاضیافراد وابسته اضافی

 

با توجه به وجود راه های مختلف دستیابی به اقامت این کشور، بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری و مناسب بودن هزینه ها به نسبت دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در اسپانیا و پرتقال و سایر کشور ها می تواند مناسب تر باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخ گویی و راهنمایی افراد علاقمند به سرمایه گذاری در سایر کشور ها خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *