مهاجرت تحصیلی آنتیگوا و باربودا

تحصیل در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در آنتیگوا و باربودا مبتنی بر سیستم و نظام آموزشی انگلیس است، اما شهریه تحصیلی در آنتیگوا و باربودا در مقایسه با انگلستان مقرون به صرفه تر است. علت این امر استعمار آنتیگوا و باربودا به مدت 314 سال توسط بریتانیا بوده. همین امر باعث این شباهت در نظام آموزشی بوده و حتی زبان رسمی این کشور انگلیسی است.  به طور کلی برای آشنایی بیشتر با این کشور و موقعیت جغرافیایی آن می توان گفت که از 3 جزیره اصلی آنتیگوا، باربودا و جزیره ای کوچکتر به نام ریناندا تشکیل شده است.

اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه گرشگری است اما گذران زندگی به واسطه کشت نیشکر و تولید شکر بوده و افزون بر آن تولید و فراوری غذاهای دریایی و نیز تولید نفت صورت می پذیرد. علت اهمیت صنعت گردشگری در این کشور به دلیل وجود پلاژهای زیبا، کازینوهای متعدد، بناهای تاریخی مربوط به قرن 18 و نیز کلیسای جامع بسیار زیبا به سبک گوتیک و بسیاری دیگر از منابع دیدنی در کنار بالا بودن سطح فرهنگی مردم این کشور است. در این مقاله که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده است، به بررسی روش های تحصیل در آنتیگوا و باربودا پرداخته خواهد شد.

سیستم آموزش تحصیل در آنتیگوا و باربودا

سیستم آموزش تحصیل در آنتیگوا و باربودا از مقاطع ابتدایی تا کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. سیستم آموزش عالی در آنتیگوا و باربودا توسط 2 دانشگاه با 20 برنامه تحصیلی ارائه می گردد. به علاوه 10 برنامه کارشناسی در 2 دانشگاه و 10 برنامه کارشناسی ارشد در 2 دانشگاه ارائه می گردد. شایان ذکر است نرخ افراد با سواد این کشور در حدود 90% است.

با این وجود این جزایر به دلیل کوچک بودن، فرصت های کمی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آنتیگوا و باربودا وجود دارد. سال تحصیلی اکثر برنامه ها در 2 ترم خلاصه می گردد که ترم پاییز آن در سپتامبر آغاز و در دسامبر به پایان می رسد و ترم بهار از ژانویه شروع و در ماه می پایان می یابد. یکی از مهم ترین رشته هایی که در این کشور ارائه می گردد. رشته پزشکی است که در سطح بین الملل قابل بست است و در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط تحصیل در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در آنتیگوا و باربودا برای افراد 5 تا 16 سال اجباری و البته رایگان است. آموزش ابتدایی معمولا از 5 سالگی آغاز و تا 7 سال ادامه دارد که دارای 3 سال دوره متوسطه پایین و پس از آن دو سال دوره متوسط بالاتر است. از آن جایی که این کشور تحت سلطه بریتانیا بوده است نظام آموزشی در همه مقاطع حدودا شبیه به تحصیل در انگلستان است. زبان تحصیل در این کشور نیز به دلیل مستعمره بودن آن اکثرا به زبان انگلیسی است اما دوره هایی با زبان کریول که زبان محلی مردم این کشور است وجود دارد.

دانشگاه های آنتیگوا و باربودا

دانشگاه آمریکایی آنتیگوا دانشگاهی در جزیره آنتیگوا است و در سال 2004 تاسیس شد و یکی از پایه های سیستم آموزشی آنتیگوان و باربودا است. دانشگاه مؤسسه ای است که در همه زمینه ها برای تعالی شکوفا می شود. برخی از بهترین پزشکانی در دریای کارائیب و آمریکای شمالی فعالیت می کنند از این دانشگاه اینجا هستند. دانشگاه علوم بهداشت آنتیگوا در 39 سال فعالیت خود به سرعت به توسعه برخی از زیرک ترین پزشکان شهرت پیدا کرد. در جزیره بکر آنتیگوا، پیدا کردن محیط های مساعدتر برای تحصیل بسیار دشوار خواهد بود. دانشگاه هند غربی یک دانشگاه مشترک با پردیس در آنتیگوا و باربودا است، از این دانشگاه برای ارائه فرصتی برای دانشجویان کارائیب استفاده می شود تا دوره های متنوعی را در دانشگاه ساخته شده برای آنها مطالعه کنند. بیش از 10 پردیس پراکنده در سراسر منطقه، تضمین می شود که برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.

انتخاب یکی از بهترین دانشگاه های آنتیگوا و باربودا برای تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از بهترین انتخاب هایی است که تا به حال انجام خواهید داد. در واقع، این مدارس به عنوان یک شروع عالی برای مسیر شغلی شما خواهد بود و همچنین ارتباط مناسبی را که برای برتری در رشته خود به آن نیاز دارید، به شما می دهد. دانشگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که تجربه آموزشی شما را در همه شهرها به بهترین شکل ممکن کنند. طیف گسترده ای از برنامه ها وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. رشته های علمی، پژوهشی، ریاضی و اجتماعی. دانشگاه‌های آنتیگوا و باربودا را انتخاب کنید و برنامه‌های آنها را مرور کنید تا بهترین دانشگاه‌ها را پیدا کنید. تمام اطلاعات در مورد گزینه های مختلف تحصیل در آنتیگوا و باربودا را دریافت کنید و هزینه های تحصیل و مدت تحصیل را مقایسه کنید.

تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

پیچیده ترین بیمارستان در دریای کارائیب در جزیره آنتیگوا وجود دارد، مرکز پزشکی آنتیگوا 2 دانشکده پزشکی دارد که این دو دانشکده شامل دانشگاه خدمات بهداشت آنتیگوا و دانشگاه آمریکائی آنتیگوا است. برنامه دکتری پزشکی در آنتیگوا و باربودا یک برنامه 4 ساله با 3 ترم در هر سال بوده که در 4 ترم اول تحصیل در پردیس آنتیگوا علوم پایه تدریس می گردد. بقیه دوره ها از کارآموزی بالینی در بیمارستان های مرتبط در ایالات متحده، چین، بریتانیا و پورتوریکو تشکیل می گردد.

دانشگاه آمریکایی آنتیگوا درهای خود را در سال 2004 برای رسیدگی به کمبود فزاینده پزشک در ایالت متحده باز کرد. برنامه علوم پایه دانشکده پزشکی شامل دو ترم در هر سال تحصیلی است. این مدل براساس برنامه های دانشکده پزشکی ایالت متحده است که توسط اداره آموزش ایالت نیویورک تایید شده و توسط هیئت پزشکی کالیفرنیا به رسمیت شناخته شده و همین به رسمیت شناخته شدن باعث شده است که موقعیت های رزیدنتی و کارآموزی بالینی را در آن ایالت کسب کنند و با کیفیت تحصیل در آمریکا، مدرک تحصیلی داشته باشند.

تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در طیف گسترده ای از رشته ها در آنتیگوا و باربودا

اخذ مدرک کارشناسی به افراد اجازه می دهد که نیازهای تحصیلی خود را برای تحقق اهداف شغلی انتخابی و آرزوهای شخصی خود با آزادی بیشتر برطرف کنند. رایج ترین دوره های انگلیسی شامل زبان، هنر، تئاتر، ارتباطات، زبان های مدرن و موسیقی است. البته تهیه فهرستی دقیق از تمامی رشته های کارشناسی، مدارک تحصیلی و مطالعات آنها به دلیل نامحدود بودن کاری بس دشوار است.

اما با این حال 3 نوع از محبوب ترین مدارک کارشناسی در این کشور عبارتند از:

  • کارشناسی هنر
  • کارشناسی علوم
  • کارشناسی هنرهای زیبا

در ادامه به بررسی برخی دیگر از رشته های محبوب در این کشور پرداخته خواهد شد:

رشته های محبوب آنتیگوا و باربودا

هزینه تحصیل و زندگی در آنتیگوا و باربودا

به صورت کلی باید گفت آنتیگوا و باربودا مکان ارزانی برای تحصیل و زندگی نیست، اما برای مقابله با زیاد بودن هزینه ها همیشه راه هایی هست که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته خواهد شد. برای مثال غذا خوردن در منزل البته بسته به نوع غذای انتخابی بسیار به صرفه تر از استفاده از غذاهای رستورانی است که البته نوع رستوران و غذاهای قابل ارائه آن نیز در میزان هزینه های فرد موثر است.

هزینه مواد مصرفی دیگر نیز بسته به اینکه این اجناس تولید داخل کشور هستند یا در دسته بندی کالاهای وارداتی طبقه بندی میشوند می تواند در مدیریت هزینه ها کمک کننده باشد و به طور کلی، مانند همه ی کشورهای دیگر، استفاده از اجناس محلی می تواند راه خوبی برای صرفه جویی باشد. همچنین کار در آنتیگوا و باربودا حین تحصیل هم در مدیریت هزینه ها به شما کمک خواهد کرد.

در جدول زیر به برخی از هزینه های مواد مصرفی اشاره خواهد شد:

حدود قیمت بر حسب دلارمقداراجناس مورد استفاده
25$برای یک نفرغذا در رستوران ارزان
6.75$0.33 لیترکوکاکولا/پپسی
3.5$0.33آب
6.75$500 گرمنان
10.25$12 عددتخم مرغ
21.30$1 کیلوگرمفیله مرغ
16.76$1 کیلوگرمپرتقال
1 کیلوگرم1 کیلوگرمبرنج

در پایان شایان ذکر است تحصیل و زندگی در آنتیگوا و باربودا به دلیل نزدیک بودن به فرهنگ انگلستان و نیز زبان انگلیسی این کشور که رایج ترین زبان و در واقع زبان رسمی و بین المللی این کشور است، می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. ضمن اینکه مهاجرت به این کشور علاوه بر امکان تحصیل برای افراد، امکان زندگی در یکی از زیبا ترین جزایر دریای کارائیب را با شرایط زندگی مناسب برای افراد فراهم می آورد که به فرهنگ انگلستان نزدیک ولی در مقایسه با هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان هزینه های مناسب تری دارد. البته که شما می توانید ویزای کار آنتیگوا و باربودا را نیز اخذ نمایید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای افرادی که علاقه دارند اطلاعات بیشتری از این کشور داشته باشند خواهیم بود.

سوالات متداول در باب تحصیل در آنتیگوا و باربودا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در آنتیگوا و باربودا می باشیم؟

  • چرا تحصیل در آنتیگوا و باربودا؟ تحصیل در آنتیگوا و باربودا مبتنی بر سیستم و نظام آموزشی انگلیس است، اما شهریه تحصیلی در آنتیگوا و باربودا در مقایسه با انگلستان مقرون به صرفه تر است. علت این امر استعمار آنتیگوا و باربودا به مدت 314 سال توسط بریتانیا بوده. همین امر باعث این شباهت در نظام آموزشی بوده و حتی زبان رسمی این کشور انگلیسی است.
  • هزینه تحصیل و زندگی در آنتیگوا و باربودا چگونه است؟ به صورت کلی باید گفت آنتیگوا و باربودا مکان ارزانی برای تحصیل و زندگی نیست، اما برای مقابله با زیاد بودن هزینه ها همیشه راه هایی هست که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته خواهد شد. برای مثال غذا خوردن در منزل البته بسته به نوع غذای انتخابی بسیار به صرفه تر از استفاده از غذاهای رستورانی است که البته نوع رستوران و غذاهای قابل ارائه آن نیز در میزان هزینه های فرد موثر است.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *