مهاجرت تحصیلی آنتیگوا و باربودا

تحصیل دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا

تحصیل دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا

رزیدنتی رشته های پزشکی در آمریکا متقاضیان زیادی را به سمت تحصیل دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا سوق می دهد. متقاضیان مشتاق تحصیل در این رشته می باشند. کشورهای با رتبه بالای نظام آموزشی در دنیا مانند آمریکا و انگلستان می توانند از ابتدا برای تحصیل پزشکی از دانشگاه های آنتیگوا و باربودا پذیرش بگیرند و پس از آن با تحصیل در این رشته واجد الشرایط ورود به ایالات متحده برای رزیدنتی و یا طبابت باشند. حال باید با یک بررسی اجمالی در ابتدا شرایط موجود در آنتیگوا و باربودا از نظر اقتصادی و سیاسی و آموزشی را دانست و به آن آگاه شد تا مسیر برای مهاجرت و یا تحصیل دندانپزشکی مورد تفحص قرار گیرد تا متقاضیان محترم بتوانند با درک خوبی نسبت به این مهم اقدام نمایند.

کشور یا جزیره آنتیگوا و باربودا در دریای کارائیب واقع شده است که دور تا دور آن را آب احاطه نموده از این سبب ورزش های آبی از ورزش های مورد علاقه شهروندان این کشور محسوب می شود. همچنین هر ساله از سراسر دنیا متقاضیان با قایق های تفریحی یا مسابقه ای خود به این ناحیه می آیند تا در مسابقات قایقرانی و ماهیگیری شرکت کنند که از محبوبیت زیادی برخوردارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

تاریخچه دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا

باید گفت اینکه آنتیگوا و باربودا در بین جزایر واقع در دریای کارائیب می تواند خود را در زمینه دندان پزشکی و حتی تحصیل و تدریس در این رشته حرفی برای گفتن داشته باشد را مدیون تصمیمات اساسی است که در اوایل دهه 1980 توماس جونز مدیر ارشد پزشکی وزارت بهداشت آنتیگوا و باربودا گرفت که توانست برنامه بهداشت عمومی دندان پزشکی در مدرسه را ه واسطه دانشگاه روچستر و مرکز دندان پزشکی ایستمن ایالت نیویورک ارائه کند.

با اجرایی شدن این مطلب پس از درگیری ها و تلاش های فراوان سرانجام در سال 1989 یک برنامه شستشوی فلوراید در باربودا اجرا شد که در مقاله ای دکتر فرانک کاربری در سال 1999 ارائه داد برنامه ریزی و تاریخچه اجرای آن را کاملا شرح داده است که به موجب آن در روستای کودرینگتون و مدرسه تثلیث مقدس در جزیره باربودا که حدود 400 دانش آموز حضور داشتند استارت خورد. در این برنامه از ماده شستشوی فلوراید 0.2% استفاده شد که به کودکان آموزش داده شد بدون قورت دادن مایع آن را تا 5 دقیقه در دهان خود نگه دارند و بعد از آن دهانشان را آبکش کنند. نیروی کار در آنتیگوا و باربودا در این حوزه مورد نیاز است.

این طرح در طول دوره 9 ساله برای کودکان 86% پوسیدگی دندان های دائمی را کاهش داد و همچنین نتایج به دست آمده بسیار راضی کننده بود و همین امر و اهمیت دادن به موضوعات بهداشت دهان و دندان که توسط مراکز ایالات متحده انجام شد موجب گشت تا در آینده دانشگاهی به نام دانشگاه آمریکایی آنتیگوا نهایتا در سال 2004 تاسیس شد که به دلیل نظام آموزشی قوی که داشت بواسطه مالکیت خارجی دارای کیفیت بالای آموزشی بود و از اعتبار زیادی در بهترین کشورهای فعال در زمینه پزشکی و بهداشتی برخوردار گشت. بنابراین این دانشگاه پزشکی اعتبار خود را به نوعی مدیون این طرح است. برای اشتغال در این حوزه باید ویزای کار آنتیگوا و باربودا را داشته باشید.

تاریخچه دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در آنتیگوا و باربودا در رشته های پزشکی تنها در دانشگاه آمریکایی آنتیگوا امکان پذیر است که این دانشگاه در رشته دندان پزشکی خدماتی ارائه نمی کند که متقاضیان برای تحصیل دندان پزشکی می توانند به کشورهای زیادی مانند لهستان و مجارستان و رومانی و حتی انگلستان و آمریکا مراجعه کنند و در این خصوص اطلاعات کسب کنند و یا مقاله تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را مطالعه نمایند. اساسا تحصیل در رشته های پزشکی برای متقاضیان به 2 دسته تقسیم می شود که دسته اول به دنبال دانشگاه های بدون آزمون یا با آزمون های با سخت گیری های کمتر هستند و دسته دوم به دنبال دانشگاه های با آزمون هستند مانند چین و روسیه و انگلستان و کانادا و آمریکا و کشورهایی مانند رومانی.

برای تحصیل در کشورهایی مانند روسیه و لهستان و مجارستان در رشته های پزشکی می توان با گذراندن دوره های پری مدیکال و پادفک جهت حضور در رشته های پزشکی دانشگاه های معتبر زمینه مناسبی را داشت که ورود به دانشگاه های با آزمون را راحت تر می کند. همچنین تحصیل پزشکی و یا به طور کلی تحصیل در ترکیه مستلزم این است که فرد متقاضی بتواند از پس آزمون yos بر آمده و نمره بین 80 الی 100 کسب کند که با توجه به اولویت بندی برای پذیرش در دانشگاه اقدام می نماید.

هزینه زندگی دانشجویی برای تحصیل در آنتیگوا و باربودا

هزینه زندگی در هر شهر یا کشوری استانداردهای مختص به خود را قطعا دارد و می توان به میزان تورم و نرخ اقلام نیازهای اولیه یک فرد برای خرج خوراک و مسکن یا خوابگاه و تفریح و تحصیل و رفت و آمد و حمل و نقل را بصورت ماهیانه تخمین زد اما باید به این موضوع توجه کرد که استاندارد یا کیفیتی که افراد از زندگی نیز انتظار دارند هم تا حدود زیادی در متغیر بودن این هزینه ها دخالت دارد و تاثیر گذار است لذا باید متصور شد که یک فرد به میزان خرج و خوراک عادی و زندگی در یک منطقه و مکان منطقی می تواند در حدود بین 1000$ الی 1500$ (دلار آمریکا) هزینه داشته باشد.

هزینه زندگی درآنتیگوا و باربودا

باید این نکته را متذکر شد که واحد پولی این کشور دلار کارائیب شرقی معادل 0.37$ (دلار آمریکا) است. از قیمت های اقلام متنوع در آنتیگوا و باربودا می توان به لباس ها و پوشاک در این کشور اشاره نمود به طوری که به عنوان مثال می توان برای خرید کفش های کژوال و اسپرت از برندهای مطرحی چون آدیداس یا نایک با قیمت 280ECD (دلار کارائیب شرقی) و یا لباس های تابستانی از برندهای زارا و اچ اند ام با قیمت 135.79ECD (دلار کارائیب شرقی) تهیه نمود.

برخی قیمت های پوشاک درجدول زیر آمده است:

قیمت به دلار کارائیب شرقینوع کالا
120ECDکفش زنانه اصل و با دوام
150ECDکوله پشتی و کیف بدنسازی برند نایک و آدیداس
215ECDکفش رسمی مردانه
150ECDشلوار جین

آنچه مطالعه شد تنها قسمتی از اطلاعاتی بود که هر فردی می توانند در خصوص اخذ ویزای تحصیلی آنتیگوا و باربودا بدست بیاورد لذا متقضیان تحصیل در رشته دندان پزشکی در سرتاسر دنیا می توانند برای کسب اطلاعات مهاجرتی و در نتیجه پیدا کردن مقصد مناسب با بودجه و شرایط و دغدغه های خود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *