مهاجرت تحصیلی آنتیگوا و باربودا

تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

متقاضیانی که خواهان تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا هستند می توانند با آگاهی نسبت به اوضاع تحصیلی این کشور تصمیم قطعی خود را بگیرند. شاید مخاطبان گرامی آشنایی نسبی با اسم دریای کارائیب داشته باشند که تشکیل شده از حدود 36 جزیره است. برای مثال آشنا می توان به کشور پاناما و یا کاستاریکا اشاره نمود که نسبت به بقیه جزایر دریای کارائیب برای ایرانیان نام آشناتر هستند. آنتیگوا و باربودا از جزایر واقع شده در کارائیب شرقی است که در دسته بندی آنتیل کوچک یا بادپناه قرار گرفته است.

آنتیگوا بزرگترین جزیره در میان جزایر انگلیس زبان بادپناه است که 280 کیلومتر مربع از دریای کارائیب را در بر می گیرد که در جنوب غربی این جزیره بلندترین قله این جزیره کوهی به نام کوه اوباما با 402 متر ارتفاع قرار دارد. باربودا جزیره ای مسطح و مرجانی با مساحت 176 کیلومتر مربع است که در حال حاضر یک منطقه حفاظت شده طبیعی است. دمای هوا معمولا در این منطقه در بازه حدود 20 الی 35 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود.

پایتخت این کشور شهر سنت جانز است که تعداد شهروندان تشکیل دهنده آن در حدود 31 هزار نفر است اما جمعیت کل این کشور چیزی در حدود 85000 نفر خواهد بود. در ادامه به بررسی بیشتر شرایط آموزش و مهاجرت به آنتیگوا و باربودا علی الخصوص تحصیل در رشته پزشکی این کشور پرداخته می شود و آنچه حاصل تلاش مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است، درج گردیده است که در دسترس عموم قرار گرفته شده است.

شرایط تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

تحصیل در رشته پزشکی در یک کشوری خارج از ملیت خود، شرایط خاص خودش را دارد به این دلیل که تحصیل در این رشته شاید بتواند در دانشگاه های بین المللی انجام بپذیرد ولی واحدهای عملی این رشته با مردم سر و کار دارند و باید بتوانند با آنها ارتباط بگیرند پس لازم است به زبان لوکال آن کشور تسلط کامل پیدا کنند و چنانچه قصد گرفتن تخصص دارند باید فرآیند معادل سازی که بین 2 الی 3 سال امکان دارد به طول بیانجامد، را پشت سر بگذارند.

رشته های پزشکی در کشورهای زیادی مثل کانادا و انگلیس آمریکا در دانشگاه های معتبر این کشورها ارائه می شود اما باید توجه داشت که هر چقدر مقصد مورد نظر به سمت قدرت های برتر جهان برود و سیستم آموزشی و فرهنگی و اقتصادی آن کشور پیشرفته تر باشد بنابراین ورود به این کشورها سخت تر می شود متکی به شایستگی افراد است. این شایستگی با شرکت در کنفرانس های بین المللی و مقالات انگلیسی بین المللی و همچنین زبان انگلیسی در حد آیلتس 7 به بالا با تمکن مالی بالا و بسیار فاکتورهای مهم دیگری به دانشگاه های مطرح دنیا مانند ماساچوست و اسنفورد و کمبریج و هاروارد، قابل اثبات است.

آنتیگوا و باربودا در خصوص جذب دانشجوی خارجی 2 دانشکده پزشکی دارد که دانشگاه آمریکایی آنتیگوا یکی از آنها است که در سال 2004 تاسیس شد که در رشته پزشکی متقاضیان محلی و دانشجویان بین المللی را می پذیرد. این دانشگاه خصوصی با مالکیت خارجی سعی داشته با کیفیت بالا آموزش را بصورت اختصاصی ارائه کند که دانشجویان فارغ التحصیل می توانند برای آزمون مجوز پزشکی به آمریکا و هند و بریتانیا و سایر سفر کنند و واجد الشرایط باشند. به همین دلیل اخذ ویزای تحصیلی آنتیگوا و باربودا می تواند ارزشمند باشد.

شرایط تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه آمریکایی آنتیگوا

دانشگاه آمریکایی آنتیگوا که درسال 2015 تاسیس شد با طیف گسترده ای از آموزش برای رشد همه جانبه دانش آموزان اطمینان می دهد که در دوره های مختلف و گسترده پزشکی عملکرد خوبی را در سطح پیشرفته ارائه می کند تا نسل جدید متخصص در رشته پزشکی بتواند درسطح جهان نیازهای جهانی مراقبت های بهداشتی و پزشکی را پاسخگو باشند. دوره های MBBS در آنتیگوا به مدت 5 سال و به زبان انگلیسی ارائه می شود که به 40 بیمارستان وابسته است که فرصت چرخش بالینی دانشجویان را افزایش می دهد. پس از اتمام تحصیل می توانید با ویزای کاری آنتیگوا و باربودا به اقامت خود ادامه دهید.

مزایای متفاوت آن از دیگر دانشگاه های این منطقه است که این مزایا عبارتند از:

  • ثبت نام در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی توسط اعتبار بخشی کارائیب برای آموزش در پزشکی و سایر علوم بهداشتی
  • امکان کار در آنتیگوا و باربودا ضمن تحصیل
  • به رسمیت شناخته شدن تحصیلات در این رشته توسط شورای پزشکی هند
  • دارای مجوز از کمیسیون آموزش مستقل وزارت آموزش فلوریدا
  • دارای یک شبکه رو به رشد از بیش از 50 بیمارستان آموزشی وابسته در ایالات متحده
  • موقعیت های رزیدنتی در بیمارستان های سراسر ایالات متحده در رشته های مختلف مراقبت های اولیه از جمله پزشکی خانواده و داخلی و اطفال و روانپزشکی.

تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه آمریکایی آنتیگوا امکان طبابت در این کشورها را فراهم می کند:

هزینه زندگی برای تحصیل پزشکی در آنتیگوا و باربودا

هزینه زندگی برای هر شخص در شهرها و کشورهای متفاوت قطعا متغیر است و همچنین کیفیتی که افراد از زندگی شخصی خود انتظار دارند نیز با هم متفات است. به عنوان مثال شاید فردی به تفریحات متفاوت علاقمند باشد و یا به رستوران رفتن علاقمند باشد و هفته ای سه بار برای صرف غذا به رستوران برود که خب این عملکرد موجب بالا رفتن هزینه های زندگی برای فرد مورد نظر خواهد بود. اما اگر به طور میانگین در نظر بگیریم یک فردی در آنتیگوا و باربودا مشغول تحصیل در رشته پزشکی است و متمرکز به این موضوع بوده و تمام حواس خود را جمع به مطالعه و درس خواندن می کند و گاها برای سلامت جسم و روان خود به تفریحات و سرگرمی هایی نیز می پردازد پس عموما یک فرد در حدود 1100$ (دلار آمریکا) ماهانه هزینه می کند.

هزینه های آب و برق در آنتیگوا و باربودا تقریبا با هزینه های ایالات متحده و اروپا برابری می کند ولی هزینه ها کلا در تمام جهات نسبت به کشورهای ایالات متحده و بریتانیا 20% ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

در جدول زیر می توان به قیمت و هزینه های برخی اقلام مصرفی اعم از خورد و خوراک و مسکن و حتی رفاهی اشاره نمود. لازم به ذکر است واحد پولی این کشور دلار کارائیب شرقی معادل 0.37$ دلار آمریکا است:

قیمت به دلار آمریکااقلام مصرفی
32.5$غذا و رستوران ارزان
10.67$12 عدد تخم مرغ
1000$اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ماهیانه
63$ورزش در باشگاه بدنسازی ماهانه

آنچه مطالعه شد درصد کمی از اطلاعاتی بود که یک فرد برای مهاجرت به کشور دیگری جهت تحصیل می تواند بدست آورد. متقاضیان می توانند برای تحصیل پزشکی مقاله تحصیل پزشکی در رومانی را نیز مطالعه کنند و یا با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *