متفرقه

بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

فاکتور مهم بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

طبیعتا افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای خارجی و مهاجرت از این طریق هستند به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری می باشند. به صورت کلی فاکتورهای سرمایه گذاری برای انتخاب بهترین کشور جهت سرمایه گذاری می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. برای مثال ممکن است اخذ اقامت دائم کشور مورد نظر برای یک فرد دارای اهمیت باشد و یا کم ترین میزان هزینه فقط عامل مهم باشد.

اما در هر صورت فاکتورهای مهم برای مناسب بودن یک کشور برای سرمایه گذاری مشترک می باشد. به طور کلی هر چه اقتصاد یک کشور قوی تر باشد سرمایه گذاری در آنجا می تواند مناسب تر باشد. البته شناخت قوانین سرمایه گذاری از واجبات است. مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انتشار این نوشتار موضوع مهم بهترین کشورها برای مهاجرت و سرمایه گذاری را بررس نموده اند.

بررسی بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد برای سرمایه گذاری در کشوری خارجی فاکتورهای مختلفی وجود دارد که به صورت مشترک می تواند برای هر فردی دارای اهمیت باشد. هم اکنون بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاران طرح های تشویقی بسیاری جهت جذب سرمایه گذار و رونق و توسعه اقتصاد خود ایجاد کرده اند که منجر به ارائه اخذ اقامت و حتی تابعیت کشور خود به فرد سرمایه گذار می شود لذا بسیاری هدف از سرمایه گذاری خارجی را برای مهاجرت و اخذ پاسپورت و اقامت کشور دیگر می کنند. در اینجا از جمله معیارهای مهمی که یک مهاجر برای سرمایه گذاری بایستی به آن توجه کند ذکر شده است:

  • امکان اخذ اقامت و تابعیت کشور مقصد برای سرمایه گذاری
  • قوانین و محدودیت های سرمایه گذاری خارجی
  • امنیت کشور مورد نظر برای سرمایه گذاری
  • میزان احتمال مصادره اموال افراد خارجی در کشور مورد نظر
  • قدرت پاسپورت کشور مقصد جهت سرمایه گذاری
  • آزادی اقتصادی و بازار کشور
  • پایداری اقتصاد و نبود تبعیض بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی

تابعیت و بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت سرمایه گذاری به معنای دستیابی به حقوق شهروندی یا حق اقامت در ازای سرمایه گذاری مالی یا کمک های دیگر به کشور میزبان است. امروزه مهاجرت سرمایه گذاری یک صنعت جهانی است و در قوانین مهاجرت در اکثر کشورهای شناخته شده سازمان ملل متحد به اشکال مختلف ارائه می شود. در واقع، در حالی که در حال حاضر 12 برنامه سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت به صورت دقیق وجود دارد، بسیاری از کشورها مسیرهای قانونی و طبیعی را برای انجام این کار و تابعیت ارائه می دهند که امکان دستیابی به شهروندی و تابعیت را تحت شرایطی فراهم می کند. پنج مورد از دوازده تابعیت رسمی توسط برنامه های سرمایه گذاری در اروپا هستند که توسط کشورهای قبرس، مالتا، مولداوی، مونته نگرو و ترکیه معرفی شده اند.

علاوه بر این مقامات آلبانی اخیرا اعلام كرده اند كه آلبانی نیز به زودی می تواند اخذ تابعیت آلبانی را با برنامه سرمایه گذاری ایجاد كند. آزادی حرکت شهروندان اتحادیه اروپا طبق قانون اتحادیه اروپا، به این معنی است که شهروندان هر کشور عضو اتحادیه اروپا می توانند در هر کشور عضو دیگری و همچنین در سوئیس، ایسلند و نروژ مستقر شوند. بنابراین، یک شهروند قبرس یا مالتا که تابعیت خود را از طریق یک سرمایه گذاری ویژه به دست آورده است می تواند آزادانه به آلمان مهاجرت کرده و از بیشتر مزایای حقوق شهروندان آلمان ماند کار در آلمان، اقامت در آلمان و غیره بهره مند شود.

بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری با سرمایه کم

برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کشورها را قادر می سازد در ازای سرمایه گذاری قابل توجه، حقوق اقامت یا شهروندی را به افراد اعطاء کنند. این برنامه ها، به ویژه در دهه گذشته گسترش یافته است، به طوری که تقاضا برای اقامت و حقوق شهروندی اکنون هزاران نفر را سالانه به سمت مهاجرت سرمایه گذاری سوق می دهد. با وجود تعداد زیاد از برنامه های جدید مهاجرت سرمایه گذاری در سراسر جهان عرضه نیز افزایش یافته است. در آغاز سال 2020 تقریبا در 100 کشور جهان برنامه مهاجرت سرمایه گذاری وجود دارد که بیش از نیمی از آنها از سال 2000 تنظیم شده اند.

در اینجا از جمله بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری برای اخذ پاسپورت و حقوق شهروندی با کم ترین میزان سرمایه و حدود 300.000€ (یورو) معرفی شده است:

  • آنتیگوا و باربودا
  • پرتغال
  • فنلاند
  • یونان
  • قبرس
  • دومینیکا
  • اسپانیا
  • مالتا

بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری با سرمایه کم

بهترین کشور برای مهاجرت سرمایه گذاری ایرانیان

چنانچه بحث میزان سرمایه برای سرمایه گذاری و مهاجرت مطرح نباشد کشورهای بسیار بهتری برای مهاجرت سرمایه گذاری وجود دارند. سرمایه گذاری در این کشورها میتواند به طرق مختلف مانند خرید ملک و یا روش های دیگر باشد. با سرمایه گذاری در کشورهای معرفی شده در این قسمت می توانید اقامت کشور مورد نظر را دریافت کنید و با توجه به قوانین کشور مورد نظر با اقامت چند ساله در آن می توانید هم چنین تابعیت این کشور را بدست آورید و از مزایا کامل شهروندی استفاده کنید. در لیست زیر 5 کشور برتر برای سرمایه گذاری ایرانیان معرفی شده است که با کلیک بر روی مقاله لینک شده می توانید جزئیات برنامه های سرمایه گذاری در این 5 کشور را بررسی نمایید. این 5 کشور عبارتند از:

  • کانادا
  • استرالیا
  • اتریش
  • انگلستان
  • پرتغال

اخذ پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

استفاده از برنامه های سرمایه گذاری جهت مهاجرت، اخذ شهروندی را تسریع می کند و به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که گذرنامه دوم را در طی چند ماه دریافت کنند که معمولا در این روش الزامات زبانی وجود ندارد. در اینجا از جمله شرایط دو کشور محبوب را برای مهاجرت سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت دوم معتبر معرفی کرده ایم.

  • قبرس: این کشور به دلیل برخورداری از سطح بالای زندگی و کمترین میزان جرم، مکان جالبی برای اقامت و سرمایه گذاری است. قبرس سومین کشور کوچک در اتحادیه اروپا دارای اقتصاد سالم و قوی است و با وجود بحران اقتصادی و رکود جهانی در سال های گذشته توانسته است ثبات خود را حفظ کند. برای به دست آوردن تابعیت در قبرس، متقاضیان موظفند حداقل 300.000€ (یورو) به همراه مالیات بر ارزش افزوده را در کشور سرمایه گذاری کنند. متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و سابقه کیفری نداشته باشد و باید شواهدی درآمد سالانه تضمین شده حداقل 30،000 یورو را که از خارج از قبرس تامین می شود ارائه دهد.
  • پرتغال: برای به دست آوردن اقامت پرتغال همراه با خانواده، نامزدها باید 350.000€ (یورو) به صورت مستقیم و یا حداقل 500.000€ (یورو) در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنند. آنها ملزم به ارائه مدارک تحصیلی یا مهارتهای زبانی و اثبات درآمد یا ارزش خالص و دارایی های آنها نیستند. پس از دریافت مجوز اقام ، افراد می توانند بدون نیاز به ویزای دیگر، در هر زمان یا هر مکانی که مایل باشند از کشور خارج شوند. آنها می توانند در هر نقطه اروپا سفر کنند و می توانند در پرتغال زندگی و کار کنند. برنامه اجازه اقامت طلایی پرتغال تا 3 نسل مجوز مهاجرت را به تمام خانواده اعطاء می کند.

برترین کشور برای سرمایه گذاری

همانطور که مشاهده کردید با توجه به شرایط سرمایه گذار و هدف اصلی سرمایه گذاری، بهترین کشور برای سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر فقط قدرت پاسپورت اخذ شده ملاک باشد کشورهای آمریکا، آلمان، امارات و غیره می تواند مقصد اصلی باشد. اگر فقط قدرت اقتصادی مد نظر باشد کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و آلمان می توانند گزینه اصلی باشد. همچنین اگر آزادی اقتصاد و تجارت مدنظر باشد کشورهایی مانند سنگاپور، استرالیا و نیوزلند می توانند گزینه شما باشند.

در هر صورت با توجه به هدف مهاجرتی خود برای اخذ اقامت و تابعیت و میزان سرمایه خود میتوانید در این باره به مشاورین حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید و در رابطه با کشور مد نظر خود و اطلاعات لازم درباره قوانین حقوقی جهت سرمایه گذاری مشورت بگیرید و به بهترین شکل از طریق سرمایه گذاری به کشورهای مختلف مهاجرت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *