مهاجرت تحصیلی هلند

رشته فلسفه در هلند

رشته فلسفه در هلند

رشته فلسفه در هلند یکی از رشته های برتر بوده که در دانشگاه های معروف این کشور ارائه شده و تمامی آن ها در سطح جهانی دارای رتبه می باشند. این کشور، بخشی از سرزمین اصلی اروپا است. این کشور در اروپای غربی، با خط ساحلی گسترده تا دریای شمال قرار دارد و دارای مرزهای زمینی با آلمان و بلژیک است. این کشور میزبان حدود 17.6 میلیون نفر است و جمعیت بین المللی زیادی دارد. این کشور که یکی از اعضای موسس بسیاری از سازمان های بین المللی و بین دولتی است، کشوری مهم و تأثیرگذار است.

این کشور، که در منطقه ای از اروپا به نام کشورهای پایین قرار دارد، کشوری با توسعه و تنوع بالا است. موقعیت این کشور و همچنین دیدنی ها و مکان ها، آن را به مقصدی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی و گردشگران تبدیل کرده است. این کشور، علاوه بر استان های سرزمین اصلی خود دارای 3 شهرداری ویژه در کارائیب است:

  • جزایر بونیر
  • سنت یوستاتیوس
  • صبا

این کشور یکی از معدود کشورهایی است که دارای پادشاهی سلطنتی است و پادشاه فعلی پادشاه ویلم اسکندر است. در این کشور، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد و دارای ارتباطات حمل و نقل عالی با کشورهای اطراف آن است. بدین معنا که شما با آسودگی نسبی آزادی سفر و گشت و گذار در سرزمین اصلی اروپا را خواهید داشت. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته فلسفه در هنلد می باشید، این مقاله را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است را مطالعه کنید.

معرفی دانشگاه های رشته فلسفه در هلند

این کشور، یکی از اولین کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان بود. به طوری که، دوره هایی را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه کرد. بسته به مهارت زبان خود، می توانید به زبان انگلیسی یا هلندی تحصیل کنید. مردم این کشور از قدیم شهرت زیادی در بردباری و باز بینی دارند. بدین معنا که شما خود را در محیطی خوشامد و متنوع خواهید دید.

در این کشور 2 نوع موسسه آموزش عالی وجود دارد که عبارتند از:

انواع دانشگاه های هلند

یک دانشگاه علوم کاربردی معمولا دوره هایی را برای آماده سازی دانشجویان برای حرفه خاص ارائه می دهد. در حالی که یک دانشگاه تحقیقاتی دوره های عمومی بیشتری ارائه می دهد. هر 2 دانشگاه درجه بندی های معتبر جهانی را اعطاء می کنند. دانشگاه های این کشور در سطح جهانی رتبه خوبی دارند. در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان در QS 2022 ، 13 دانشگاه این کشور (بدون احتساب دانشگاه های علوم کاربردی) پیدا خواهید کرد. به طوری که، دانشگاه آمستردام در رتبه 55 بالاترین رتبه را دارد. رتبه بعدی دانشگاه صنعتی دلفت است که در رتبه 57 قرار دارد.

رشته فلسفه در هلند در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

  • دانشگاه رادبود
  • دانشگاه تیلبورگ
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه توونته
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه آزاد آمستردام
  • دانشگاه اراسموس روتردام

جدول زیر رتبه دانشگاه های فلسفه این کشور را در سطح جهانی نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه رادبود136
دانشگاه تیلبورگ201
دانشگاه لیدن70
دانشگاه آمستردام66
دانشگاه توونته201
دانشگاه اوترخت75
دانشگاه گرونینگن70
دانشگاه آزاد آمستردام116
دانشگاه اراسموس روتردام72

مشاغل رشته فلسفه در هلند

مشاغل رشته فلسفه در هلند

فیلسوف کسی است که منطقی و انتقادی فکر می کند تا جهان پیرامون خود را بفهمد و توضیح دهد. یک فیلسوف عمیقا فکر می کند که به سوالات زندگی پاسخ دهد و به خود و دیگران کمک کند تا بهتر به زندگی و موقعیت ها نزدیک شوند. یک فیلسوف باید کنجکاو، متفکر، تحلیل گر، متدین و مفید باشد و توانایی تحمل افرادی را داشته باشد که متفاوت از آن ها فکر می کنند. آن ها باید بتوانند استدلال ها را از منظرهای مختلف مشاهده کنند و مشکلات بزرگ و پیچیده را به مشکلات کوچکتر و قابل حل تقسیم کنند. آن ها همچنین باید توانایی برقراری ارتباط مثر را داشته باشند.

فارغ التحصیلان رشته فلسفه در هلند می توانند در بخش های زیر مشغول به کار شوند:

  • معلم یا استاد دانشگاه
  • محقق
  • نویسنده
  • حقوق دان
  • سیاستمدار

حقوق ماهیانه کار در هلند برای استادان فلسفه در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه استادان فلسفه در هلند

هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA توسط دولت این کشور یارانه داده می شود. به این معنی که آن ها هزینه ثابت 2168€ (یورو) در سال، که همان دانشجویان داخلی است، پرداخت می کنند. اگر از کشوری خارج از منطقه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا هستید، باید انتظار داشته باشید که بین 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال برای دوره کارشناسی و بین 8000€ تا 20000€ )یورو( در سال برای دوره کارشناسی ارشد هزینه کنید. اگر قصد دارید به یک موسسه آموزش عالی خصوصی بروید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه تحصیل بیشتری بپردازید. صرف نظر از اینکه دانشجوی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا دانشجوی بین المللی باشید.

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند بسیتگی به شهری که در آن اقامت دارید، خواهد داشت. بدیهی است که شهرهای بزرگتر گران تر از شهرها و شهرک های کوچکتر باشند. به طور متوسط، شما باید بین 500€ تا 1500€ (یورو) در ماه بودجه برای موارد زیر در نظر داشته باشید:

  • اقامت
  • سفر
  • غذا
  • سایر هزینه های زندگی

هنگامی که کارت دانشجویی موسسه خود را نشان می دهید، بسیاری از کافه ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری تخفیف های دانشجویی ارائه می دهند. همچنین می توانید برای یک کارت شناسایی بین المللی دانشجویی (که در سراسر جهان معتبر است) یا یک کارت تخفیف CJP (فقط در هلند معتبر است) ثبت نام کنید.

اگر عضو کشورهای اتحادیه اروپا، EEA یا سوئیس هستید، می توانید در کنار تحصیل بدون محدودیت و بدون کسب مجوز کار کار کنید. اگر شما از کشورهای غیر اتحادیه اروپا، EEA هستید، کارفرمای شما باید مجوز کار را به شما ارائه دهد. با این مجوز کار، شما می توانید تا 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت در ماه های ژوئن، ژانویه و آگوست کار کنید. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و صحبت با مشاوران این مجموعه می توانید از نحوه اعزام دانشجو به سایر نقاط جهان مطلع شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *