مهاجرت تحصیلی هلند

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند موضوعی پراستقبال در خصوص مهاجرن تحصیلی به این کشور می باشد. هر ساله ذهن افراد را به سمت خود سوق می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنما دانشجویان عزیز در تمامی مراحل تحصیلی در این کشور می ­باشد. هلند یکی از کشورهای پیشرفته در جهان محسوب می ­شود. دانشگاه های این کشور در سال 2023 دانشجویان بین المللی بسیاری را سالانه پذیرش می­ نمایند. دولت این کشور به دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می ­گردند. به آنها اجازه اقامت 1 ساله برای جست و جوی کار در این کشور را می­ دهد.

تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ارائه می گردد. به همین دلیل دانشجویان برای ورود به دانشگاه بایستی دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل باشند. دانشگاه ها 3 دوره آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را به دانشجویان ارائه می ­دهد. دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند باید از توانایی مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل برخوردار باشند. دانشجویان در این کشور اجازه انجام کار دانشجویی را دارند. البته میزان ساعت های کاری دانشجویان در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. ما در این مقاله سعی داریم اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور را بررسی نمائیم.

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند در مقطع کارشناسی

دانشجویان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی بایستی به مدت 4 سال به تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازند. تدریس در این دوره در تمامی رشته ها به زبان آلمانی صورت می­ گیرد. دانشجویان برای تحصیل در این دوره بایستی مدرک زبان آلمانی به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند. دانشجویان برای این که نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه ها را دریافت نمایند باید دارای مدرک دیپلم و مدرک زبان آلمانی با سطح B1 یا B2 باشند. دانشجویان بهتر است تا مدرک زبان آلمانی خود را در کشور مبدأ دریافت نمایند. زیرا دانشجویانی که مدرک زبان آلمانی خود را دریافت نموده باشند برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود. دانشجویان در مقطع کارشناسی اجازه 10 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. حقوق دانشجویان €8 الی 10€ (یورو) در ساعت در نظر گرفته شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

ادامه تحصیل در دوره­ کارشناسی ارشد این کشور به مدت 2 سال طول خواهد کشید. تدریس در این دوره به 2 زبان انگلیسی و آلمانی انجام می ­گیرد. دانشجویان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی در دوره­ دکتری را خواهند داشت. از همین رو دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دوره به این کشور سفر می­ نمایند. دانشجویان برای تحصیل در این دوره باید مدرک زبان آلمانی خود را قبل از ورود به این دوره کسب نموده باشند. زیرا دولت به دانشجویان مدرک زبان آلمانی را برای ورود به دانشگاه را ارائه نمی­ نماید. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20 ساعت کار دانشجویی را خواهند داشت. حقوق دریافتی €8 الی 10€ (یورو) در ساعت می ­باشد.

از این رو نمودار رشد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های هلند را مشاهده بفرمائید:

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند در مقطع دکتری

دانشجویان در مقطع دکترا 4 سال به تحصیل می­ پردازند. دانشجویان در این دوره به تشویق کارهای پژوهشی تشویق می شوند. تدریس در مقطع دکترا در دانشگاه ها به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد. تحصیل در مقطع دکترا به 2 صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل با پرداخت شهریه صورت می­ گیرد. دانشجویانی که شهریه تحصیلی را پرداخت می­ نمایند. تمام شرایط تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در این کشور را دارا می ­باشند. اما دانشجویانی که با اخذ بورسیه تحصیلی این مقطع را می­ گذرانند دانشگاه به این دسته افراد 2000$ (دلار) در ماه به عنوان حقوق پرداخت خواهد نمود.

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند:

  • ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی مبنی بر تسلط بر این زبان
  • اخذ استاد راهنما برای پشتیبانی از پروژه دانشجو
  • ارائه مقالات و تألیفات به دانشگاه

ناگفته نماند تدریس در این دوره به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد. دانشجویان در این دوره اجازه انجام کار به مدت 30 ساعت در هفته را خواهند داشت. حقوق دانشجویان 8€ الی 10€ (یورو) برای هر ساعت می­ باشد. دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی در این کشور می­ توانند بخشی از هزینه زندگی در هلند را تأمین نمایند.

اخذ پذیرش تحصیلی در هلند در مقطع دکتری

هزینه زندگی در هلند

دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور می ­باشند. این دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی  می­ باید ویزای تحصیلی هلند را دریافت نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان توصیه می ­نماید قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی سعی نمایند مدارک زبان انگلیسی یا آلمانی خود را در کشور خود اخذ نمایند. زیرا سفارت دانشجویانی که دارای مدرک زبان باشند در اولویت می داند. ویزای آن ها را به راحتی صادر می ­نماید.

هزینه های زندگی دانشجویی برای مقاطع مختلف تحصیلی با یکدیگر متفاوت است. به طوری که هزینه های زندگی دانشجویی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور را 500€ (یورو) در ماه و هزینه های زندگی در مقطع دکترا در این کشور را 700€ (یورو) در ماه تخمین زده اند. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به اجاره مسکن می­ باشد. البته در صورتی که دانشجویان از خوابگاه های دانشجویی که دانشگاه ها در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند می ­توانند مقداری از این هزینه ها را کاهش دهند.

ثبت نام در دانشگاه های هلند

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند می ­باید برای تحصیل در دوره­ کارشناسی دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین مدرک زبان آلمانی باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در دوره­ کارشناسی ارشد در این کشور عبارتند از:

  • مدرک دوره­ کارشناسی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 6 و یا مدرک تافل با حداقل نمره 550
  • برخی از دانشگاه ها برای آگاهی از سطح زبان دانشجویان آزمون هایی به نام GRE یا GMAT را از دانشجویان اخذ می ­نمایند.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله شرایط اعزام دانشجو به هلند را مطالعه بفرمائید.

هزینه ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان برای اینکه جهت ادامه تحصیل به خاک این کشور وارد شوند بایستی ویزای تحصیلی خود را اخذ نمایند. شرط صدور ویزای تحصیلی به دانشجویان پرداخت هزینه هایی است که باید به حساب دانشگاه واریز گردد. همچنین جهت کار در این کشور مطالعه مقاله ویزای کاری هلند پیشنهاد داده می شود.

این هزینه ها عبارتند از:

  • پرداخت شهریه یک نیم سال و یا 1 سال کامل تحصیلی
  • پرداخت اجاره مسکن به مدت 3 ماه در هلند
  • پرداخت هزینه بیمه پزشکی معادل 500€ (یورو) به مدت 1 سال
  • پرداخت هزینه اقامت 1 ساله در کشور هلند که معادل با 500€ (یورو) می ­باشد

علاوه بر پرداخت مبالغ فوق دانشجو بایستی مبلغی معادل 500 الی 1000€ (یورو) برای سایر هزینه های به حساب دانشگاه واریز نماید. پس از پرداخت هزینه های فوق ویزای متمرکز بصورت کوتاه مدت برای دانشجو صادر خواهد گردید. دانشجویان در رابطه با اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور با سوالات متفاوتی از قبیل موارد زیر روبه رو می شوند

  • آیا دانشگاه های هلند به دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بورسیه اعطاء نمی­ نماید؟
  • با دریافت ویزای تحصیلی می ­توان با اعضاء خانواده به این کشور سفر نمود؟
  • آیا دولت هلند اجازه انجام کار پس از اتمام تحصیلات به دانشجویان را داده است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه دانشجویان در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی در هلند می ­باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *