مهاجرت به کشور لیتوانی

تولد در لیتوانی

تولد در لیتوانی

اخذ اقامت از طریق تولد در لیتوانی موضوعی می باشد که هر ساله ذهن والدین را در خصوص به دنیا آوردن فرزندان خود در این کشور به سمت خود سوق می دهد. در میان روش های مهاجرتی اخذ اقامت از طریق تولد در میان متقاضیان بین المللی توانسته جایگاه به خصوصی را به خود اختصاص دهد. والدینی که قصد دارند فرزند خود را در کشور لیتوانی به دنیا بیاورند امری بسیار مهم به شمار می رود و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به صورت کامل به موارد ذکر شده اشاره خواهند کرد. در قوانین جمهوری لیتوانی اشاره شده است که تولد فرزند متولد شده در یک کشور خارجی، هنگامی که والدین او (یا یکی از آنها) شهروند جمهوری لیتوانی باشند، باید در ثبت احوال این کشور ثبت شود. به طور کلی، دفاتر جمهوری لیتوانی بدون توجه به ملیت کودک، تابعیت وی را ثبت می کنند.

درباره تولد در لیتوانی

تولد در لیتوانی می تواند یک راه بسیار سریع و کم هزینه برای کسب اقامت و تابعیت این کشور باشد. با افزایش خانواده هایی که یکی از اعضای آنها (پدر یا مادر) شهروند لیتوانی است و همچنین افزایش مهاجرت های خارجی به کشور لیتوانی موجب ایجاد مشکلات مختلفی از جمله مشکلات تابعیت دوگانه در لیتوانی می شود. براساس قوانین لیتوانی، افرادی که در کشور لیتوانی متولد می شوند می توانند تابعیت لیتوانی را از بدو تولد بدست آورند. اعطاء تابعیت لیتوانی از طریق تولد، اصلی ترین راه برای دستیابی به تابعیت لیتوانی است.

مواردی که کودک تابعیت لیتوانی را از بدو تولد به طور مستقل در ایالت تولد به دست می آورد شامل موارد زیر است:

  • والدین کودک شهروندان لیتوانی هستند.
  • یکی از والدین کودک شهروند لیتوانی است.
  • یکی از والدین کودک شهروند لیتوانی بود اما قبل از تولد فرزند درگذشت.
  • والدین کودک افراد بدون تابعیت هستند و به طور دائم در لیتوانی زندگی می کنند و کودک تابعیت یک کشور دیگر را نتواند کسب کند.
  • پدر یا مادر کودک یک شخص بدون تابعیت است که به طور دائم در لیتوانی زندگی می کند و یکی از والدین کودک ناشناخته است و کودک تابعیت یک کشور دیگر را نمی تواند کسب کند.

تابعیت فرزندان متولد شده پس از تصویب قانون جمهوری لیتوانی در مورد شهروندی (از تاریخ 1 آوریل 2011) به اجرا در آمده و در سندی ثبت می شود که واقعیت تولد کودک در هنگام ثبت تولد را تأیید می کند. تابعیت فرزندان متولد شده بین 22 ژوئیه 2008 و 11 آوریل 2011 در صدور سند تأیید تابعیت در ثبت نام جمعیت لیتوانی ثبت شده است. قبل از تقاضای صدور گذرنامه لیتوانی به کودک، متقاضیان باید گواهی تولد فرزند را دریافت کند. گواهی تولد توسط ثبت احوال و گذرنامه لیتوانی توسط سرویس مهاجرت یا سفارت لیتوانی صادر می شود.

مدارک لازم کسب تابعیت از طریق تولد در لیتوانی

در صورت تقاضای بررسی شرایط کسب تابعیت لیتوانی توسط کودک، مدارک زیر باید ارسال شوند:

  • فرم های درخواست کسب تابعیت
  • گواهی تولد کودک
  • اسنادی که ثابت کنند در زمان تولد کودک، یکی از والدین آن شهروند این کشور بوده اند.
  • اسنادی که ثابت کنند کودک تابعیت یک کشور دیگر را از طریق تولد بدست آورده است. (در صورت نیاز)

در این بخش شاهد مزایای تولد در لیتوانی هستید:

مزایای تولد در لیتوانی

 

درخواست کسب تابعیت از طریق تولد در این کشور بایستی به زبان لیتوانیایی تکمیل شود و لازم به ذکر است که در صورتی که مدارک و اسناد متقاضیان به یک زبان دیگر (غیر از زبان لیتوانیایی) باشد، باید به صورت رسمی و قانونی به زبان لیتوانیایی ترجمه شوند. کپی اسناد و مدارک باید طبق روال توسط قانون این کشور تأیید شود. به یاد داشته باشید که در این کشور، اسناد صادر شده توسط کشورهای خارجی باید توسط Apostille تأیید شوند. اسناد باید به یک مرکز دیپلماتیک یا یک کنسولگری در یک کشور خارجی یا به اداره مهاجرت در لیتوانی ارسال شود.

اگر کودکی بعد از 22 ژوئیه 2008 به دنیا آمده باشد و تابعیت لیتوانی را هنگام تولد به دست آورد، والدین کودک می توانند درخواست صدور گذرنامه لیتوانی را برای کودک اعلام کنند. قبل از تقاضای صدور گذرنامه لیتوانی برای کودک، در صورتی که کودک خارج از لیتوانی به دنیا آمده باشد و تولد وی در خارج از کشور ثبت شده باشد، تولد کودک در لیتوانی ثبت می شود.

دریافت شناسنامه بعد از تولد در لیتوانی

دریافت شناسنامه بعد از تولد در لیتوانی

شناسنامه یک نسخه رسمی از ثبت تولد است و اغلب برای کمک به ایجاد هویت فرد استفاده می شود. والدینی که مایل به دریافت شناسنامه اصلی لیتوانیایی برای فرزند خود هستند، باید کلیه فرم های لازم را تکمیل کرده و به همراه سوابق تولد بیمارستان، گذرنامه والدین یا سایر فرم های شناسایی و سند ازدواج را به اداره ثبت احوال ارائه دهند.

در جدول زیر به اطلاعات مورد نیاز کسب شناسنامه برای کودک در لیتوانی به ترتیب اشاره شده است:

ترتیبمدارک و اسناد لازم
1نام کامل کودک
2تاریخ تولد
3محل تولد
4نام و نام خانوادگی مادر
5نام و نام خانوادگی پدر
6آدرس پستی
7امضاء فرد درخواست دهنده شناسنامه

تابعیت دوگانه در لیتوانی

با افزایش تعداد شهروندان لیتوانی که برای اقامت در خارج از کشور به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند و با افزایش تعداد فرزندان متولد در خارج از این کشور یا فرزندانی که در خانواده ای متولد می شوند که یکی از والدین آنها شهروند یک کشور خارجی است، مشکل تابعیت دوگانه اهمیت بیشتری پیدا می کند. در این کشور، اگر کودک تابعیت لیتوانی و تابعیت کشور دیگر را از بدو تولد به دست آورد، می تواند همزمان شهروند این کشور و شهروند کشور دیگری باشد (داشتن تابعیت دوگانه) و الزام انتخاب تابعیت در سن 21 سال دیگر اعمال نمی شود. به طور کلی، مواردی که تابعیت دوگانه در لیتوانی مجاز است شامل موارد زیر است:

  • شخصی که قبل از 11 مارس 1990 از لیتوانی (اشغال شده) تبعید شده باشد و یا فرزند شخصی است که قبل از 11 مارس 1990 از این کشور (اشغال شده) تبعید شده باشد.
  • شخصی قبل از 11 مارس 1990 لیتوانی را ترک کرده باشد یا فرزند شخصی که قبل از 11 مارس 1990 لیتوانی را ترک کرده باشد.
  • کودکی در بدو تولد تابعیت دوگانه به دست می آورد.
  • موارد فرزندپروری
  • موارد ازدواج
  • اخذ تابعیت این کشور در موارد استثنایی یا توسط شخصی که دارای وضعیت پناهندگی است.

با تولد در این کشور، متقاضیان می توانند مقیم و شهروند این کشور باشندو اما اگر شما عزیزان قصد دارید از سایر روش های مهاجرت به لیتوانی و کسب تابعیت و اقامت لیتوانی اطلاعات دقیق کسب کنید، می توانید به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص تولد در لیتوانی

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در خصوص تولد در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • در چه مواردی کودک تابعیت لیتوانی را از بدو تولد به طور مستقل در ایالت تولد به دست می آورد؟ والدین کودک شهروندان لیتوانی هستند. یکی از والدین کودک شهروند لیتوانی است. یکی از والدین کودک شهروند لیتوانی بود اما قبل از تولد فرزند درگذشت. والدین کودک افراد بدون تابعیت هستند و به طور دائم در لیتوانی زندگی می کنند و کودک تابعیت یک کشور دیگر را نتواند کسب کند.
  • شرایط اخذ تابعیت لیتوانی از طریق تولد چیست؟ درخواست کسب تابعیت از طریق تولد در این کشور بایستی به زبان لیتوانیایی تکمیل شود و لازم به ذکر است که در صورتی که مدارک و اسناد متقاضیان به یک زبان دیگر (غیر از زبان لیتوانیایی) باشد، باید به صورت رسمی و قانونی به زبان لیتوانیایی ترجمه شوند. کپی اسناد و مدارک باید طبق روال توسط قانون این کشور تأیید شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *