مهاجرت به کشور لیتوانی

اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

برای کسب اقامت لیتوانی از طریق ازدواج زوجین باید مدارک خاصی را ارائه دهند و شرایط مورد نیازی را رعایت کنند که در این نوشتار به آن پرداخته می شود. پروسه مهاجرتی ازدواج همانند پروسه تولد از شرایط ویژه ای برخوردار می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به این موضوع اشاره کرده اند. کسب اقامت لیتوانی از طریق ازدواج تنها یکی از روش های کسب اقامت این کشور می باشد و به عنوان یک روش سریع برای مقیم شدن در لیتوانی شناخته می شود. با ما همراه باشید تا با شرایط کسب اقامت لیتوانی از طریق ازدواج به طور کامل آشنا شوید.

درباره اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

یک متقاضی خارجی که قصد ازدواج با یک شهروند لیتوانی را دارد می تواند مجوز اقامت موقت یا اجازه اقامت دائم برای زندگی در لیتوانی را به همراه همسر لیتوانیایی خود را دریافت کند. علاوه بر این، متقاضی خارجی می تواند بعد از 7 سال اقامت دائم در لیتوانی با همسر لیتوانیایی خود تابعیت لیتوانی را به دست آورد. به یاد داشته باشید که اجازه اقامت موقت برای مدت زمان 1 سال صادر می شود و به طور سالانه تمدید می شود. پس از 5 سال اقامت دائم در لیتوانی، شخص می تواند درخواست اجازه اقامت دائم و پس از 7 سال برای کسب تابعیت لیتوانی اقدام کند. در صورت برنامه ریزی برای اقامت با همسر در لیتوانی، ممکن است یک متقاضی خارجی که همسرش شهروند لیتوانی است، درخواست صدور اجازه اقامت موقت را ارائه دهد.

شرایط اصلی مورد رضایت قبل از درخواست صدور اجازه اقامت موقت در لیتوانی عبارتند از:

  • اثبات واقعی بودن رابطه زوجین
  • ثبت ازدواج
  • اعلام همسر که محل زندگی وی در لیتوانی است.
  • داشتن شرایط و الزامات مورد نیاز و همچنین توان مالی کافی برای زندگی و داشتن محل مناسب برای سکونت در لیتوانی

قبل از درخواست صدور اجازه اقامت موقت، زن یا شوهر متقاضی خارجی (که شهروند لیتوانی است.) باید آدرس خود را برای اقامت دائم در لیتوانی اعلام کند. معمولاً چنین اعلامیه ای در اداره املاک و مستغلات که متقاضی قصد دارد آدرس محل اقامت خود در لیتوانی را اعلام کند ارائه می شود. از طرف دیگر، بیانیه ای در مورد آدرس محل سکونت ممکن است در زیرمجموعه شهرداری دیگری یا از طریق اینترنت ارائه شود.

ثبت ازدواج در لیتوانی

کسب اقامت از طریق ازدواج در کشور لیتوانی در صورتی امکان پذیر می باشد، که ازدواج یک متقاضی خارجی با یک شهروند لیتوانی به صورت قانونی ثبت شود. اگر این ازدواج در یک کشور خارجی ثبت شده باشد، سند تأیید به لیتوانیایی ترجمه و تایید می شود. متقاضی خارجی که با یک شهروند لیتوانی ازدواج کرده است، باید در لیتوانی از توان مالی کافی برخوردار باشد. به یاد داشته باشید که توان مالی کافی متقاضی خارجی باید برابر با حداقل دستمزد ماهانه در لیتوانی باشد که توسط دولت تصویب شده است. مدارك ارسالی باید تصدیق كنند كه این شخص برای 12 ماه آینده از توان مالی كافی برای امرار معاش برخوردار است. علاوه بر این، شخص باید اسنادی را تأیید کند که نشان می دهد خانواده وی دارای یک محل سکونت مناسب است.

طبق قانون لیتوانی، شخص باید حداقل 7 متر مربع ملک برای سکونت داشته باشد و خانواده می تواند مالك خانه، ملک یا اتاق ممكن است باشد و یا آن را اجاره کرده باشند و یا در صورت خاص به صورت رایگان از آن استفاده کنند. اگر خانه، ملک یا اتاقی که زوجین قصد دارند آن را به عنوان محل زندگی خود را اعلام کنند متعلق به شخص دیگری است، تصویب چنین شخصی برای اعلام محل زندگی خود در آنجا لازم است. در عوض، قرارداد اجاره یا استفاده مجانی از املاک و مستغلات باید در ثبت املاک ثبت شود.

مهاجرت اعضای خانواده به لیتوانی

اگر شوهر یا همسر شما شهروند لیتوانی است و شما شهروند یک کشور خارجی هستید، می توانید اجازه اقامت موقت یا اجازه اقامت دائم لیتوانی را دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید پس از 7 سال اقامت دائم در لیتوانی با همسر (همسر) خود، تابعیت لیتوانی را دریافت کنید. مجوز اقامت موقت برای یک دوره 1 ساله صادر می شود و باید سالانه تمدید شود. پس از 5 سال اقامت دائم در لیتوانی یا در برخی موارد دیگر، فرد می تواند برای مجوز اقامت دائم و پس از 7 سال برای اعطای شهروندی لیتوانی اقدام کند.

شهروند یک کشور خارجی که دختر یا پسرش در لیتوانی زندگی می کند و شهروند لیتوانی است، حق دارد برای صدور مجوز اقامت موقت یا مجوز اقامت دائم درخواست دهد. مجوز اقامت موقت برای یک دوره 1 ساله صادر می شود. پس از انقضای یک سال، در صورتی که مبنای صدور مجوز اقامت موقت همچنان معتبر باشد، مجوز اقامت موقت سالانه تمدید می شود. مجوز اقامت دائم برای مدت 5 سال صادر می شود. پس از انقضای 5 سال اقامت دائم در لیتوانی، شخص می تواند برای صدور مجوز اقامت دائم اقدام کند. پس از 10 سال اقامت دائم در لیتوانی، فرد می تواند برای اعطای شهروندی لیتوانی اقدام کند.

در این بخش شاهد راه های اخذ کشور لیتوانی هستید:

راه های اخذ کشور لیتوانی

مدارک لازم برای اخذ اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

پس از جمع آوری اسناد مورد نیاز برای صدور اجازه اقامت موقت، متقاضی خارجی باید به یک اداره مهاجرت یا یک مرکز دیپلماتیک یا کنسولگری لیتوانی در یک کشور خارجی مراجعه کند. اسنادی که باید برای درخواست صدور اجازه اقامت موقت بر اساس ازدواج ارسال شود عبارتند از:

  • فرم برنامه تکمیل شده
  • گذرنامه
  • ویزا
  • اسناد تأیید کننده ثبت ازدواج
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات توان مالی کافی
  • اسناد مربوط به داشتن محل زندگی مناسب
  • اثبات نداشتن سابقه جرم
  • لیست سفر به کشورهای خارجی و اقامت در آنجا
  • بیمه درمانی
  • عکس پرسنلی (حداقل 4 عدد)

اسناد صادر شده توسط موسسات کشورهای خارجی باید به زبان لیتوانیایی ترجمه شود. آنها باید توسط Apostille تأیید شوند. درخواست و اسناد ضمیمه شده به وزارت مهاجرت ارسال می شود. وزارت مهاجرت لیوانی باید آنها را مورد بررسی قرار داده و ظرف 2 ماه تا 4 ماه (طبق روال معمول) پرونده متقاضیان را تایید کند. هنگامی که تصمیم در مورد صدور اجازه اقامت موقت در لیتوانی به همسر یک شهروند لیتوانی صادر شود، این متقاضی برای صدور اجازه اقامت موقت در لیتوانی به همسر متقاضی می شود. در چنین حالتی، درخواست و اسناد ضمیمه شده به یک سرویس مهاجرت ارسال می شوند. مجوز اقامت به طور معمول بین 5 تا 10 روز صادر می شود. پس از کسب مجوز اقامت موقت در لیتوانی، فرد باید آدرس محل سکونت خود را در لیتوانی اعلام کند.

بررسی مدارک لازم برای اخذ اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

بررسی مدارک لازم برای اخذ اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

مدارکی که برای درخواست اجازه اقامت دائم در لیتوانی ارسال می شود شامل موارد زیر است:

تعداد اسناد لازم
1فرم تکمیل شده
2گذرنامه
3اسنادی برای اثبات توان مالی
4اسنادی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
5اسناد مربوط به تغییر نام و نام خانوادگی (در صورت وجود)

علاوه بر این، متقاضی باید اسنادی که مبنای صدور مجوز اقامت دائم را تأیید می کند ارائه دهد که شامل موارد زیر می شود:

  • درخواست شهروند لیتوانی برای صدور اجازه اقامت دائم برای همسر خود که همراه او برای اقامت دائم در لیتوانی است.
  • سندی که گواهی می دهد متقاضی شهروند لیتوانی است.
  • سندی که واقعیت ثبت ازدواج را تأیید کند.
  • مدارک اقامت با همسر در یک کشور خارجی قبل از مهاجرت به لیتوانی

اگر متقاضی خارجی که با یک شهروند لیتوانی ازدواج کرده است حداقل 5 سال اخیر در لیتوانی اقامت داشته است باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • سندی که ارائه دهد که ثابت کند متقاضی شهروند لیتوانی است.
  • سندی که واقعیت ثبت ازدواج را تأیید کند.
  • اسنادی مبنی بر اینکه متقاضی خارجی 5 سال به طور دائم در لیتوانی اقامت داشته است.
  • اسناد تأیید شده مبنی بر این که متقاضی خارجی هرگز به مدت بیش از 6 ماه لیتوانی را ترک نکرده و مدت کل عدم حضور وی در لیتوانی در طی 5 سال بیش از 10 ماه نبوده است.
  • اسنادی که نتیجه موفقیت آمیز آزمون در اصول اولیه زبان لیتوانیایی و قانون اساسی لیتوانی را تأیید کنند.

درخواست و مدارک ارائه شده ظرف 2 تا 4 ماه از تاریخ پذیرش آنها توسط اداره مهاجرت بررسی می شود. هنگامی که تصمیم در مورد صدور اجازه اقامت دائم در لیتوانی به تصویب رسید، فرد باید اقدام به کسب مجوز اقامت از خدمات مهاجرت کند. کارت اقامت در لیتوانی معمولا تا 10 روز صادر می شود.

اقامت دائم کشور لیتوانی

اجازه اقامت دائم در لیتوانی ممکن است به یک متقاضی خارجی که همسر یک شهروند لیتوانی است نیز صادر شود، در صورتی که این فرد به منظور اقامت در لیتوانی از کشور خارجی به همراه همسر خود به کشور لیتوانی مهاجرت کرده باشد. در چنین حالتی، پیش از آمدن به لیتوانی، مدارک مورد نیاز در مورد اقامت با همسر خارجی در یک کشور خارجی ارائه می شود. اجازه اقامت دائم در لیتوانی ممکن است به یک فرد خارجی که همسر وی تبعه لیتوانی است نیز پس از 5 سال اقامت لیتوانی صادر شود. فرد باید برای کسب اقامت دائم لیتوانی به یک سرویس مهاجرت یا اداره مهاجرت در لیتوانی مراجعه کند و براساس عضویت خانواده درخواست صدور اجازه اقامت دائم در لیتوانی را اعلام کند. هموطنان عزیز می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط مهاجرت به کشورهای خارجی و کسب اقامت بهترین کشورهای دنیا آگاه شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص اقامت لیتوانی از طریق ازدواج

در این بخش از مطلب به سوالات پرتکرار شما در خصوص اقامت از طریق ازدواج در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط اخذ اقامت لیتوانی از طریق ازدواج چیست؟ یک متقاضی خارجی که قصد ازدواج با یک شهروند لیتوانی را دارد می تواند مجوز اقامت موقت یا اجازه اقامت دائم برای زندگی در لیتوانی را به همراه همسر لیتوانیایی خود را دریافت کند. علاوه بر این، متقاضی خارجی می تواند بعد از 7 سال اقامت دائم در لیتوانی با همسر لیتوانیایی خود تابعیت لیتوانی را به دست آورد. به یاد داشته باشید که اجازه اقامت موقت برای مدت زمان 1 سال صادر می شود و به طور سالانه تمدید می شود.
  • مدارک لازک جهت اخذ اقامت لیتوانی از طریق ازدواج چیست؟ فرم برنامه تکمیل شده-گذرنامه-ویزا-اسناد تأیید کننده ثبت ازدواج-مدارک مورد نیاز برای اثبات توان مالی کافی-اسناد مربوط به داشتن محل زندگی مناسب-اثبات نداشتن سابقه جرم-لیست سفر به کشورهای خارجی و اقامت در آنجا-بیمه درمانی-عکس پرسنلی (حداقل 4 عدد)
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *