مهاجرت تحصیلی مالزی

کار دانشجویی در مالزی

کار دانشجویی در مالزی

کار دانشجویی در مالزی بهترین روش تامین منابع مالی برای دانشجویان است. کار دانشجویی در مالزی با توجه به شرایط دانشجویان تنظیم شده است. به عبارتی کار دانشجویی به گونه ای خواهد بود که متقاضیان به اندازه کافی زمان برای خود و تحصیلش داشته باشند. از این رو مزیتی بزرگ محسوب شده و همواره کمک حال دانشجویان در حال تحصیل در این کشور می باشد. متقاضیان جهت دریافت مشاوره می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

قوانین مشاغل دانشجویی در مالزی

متقاضیان برای کار در کشور مالزی مستلزم داشتن ویزای معتبر دانشجویی می باشند. به عبارتی می توان گفت که دانشجویان خارجی تنها در صورتی مجاز به تحصیل و کار حین تحصیل در مالزی خواهند بود که ویزای معتبر دانشجویی داشته باشند. گفتنی است که کار حین تحصیل در کشور مالزی می تواند حداکثر تا 20 ساعت در هفته برای دانشجویان خارجی لحاظ گردد. این به معنی توان تامین مخارج تحصیلی توسط کار ضمن تحصیل در این کشور می باشد که مزیت اصلی و مورد نظر دانشجویان می باشد. نا گفته نماند که دانشجویان در این کشور می توانند در روز های تعطیل بین ترم ها و تعطیلات دیگر به کار بپردازند.

دانشجویان خارجی در کشور مالزی مجاز به اشتغال به برخی مشاغل نخواهند بود. این مشاغل شامل برخی مشاغل هنری و امور مالی است که تنها برای شهروندان مالزیایی قابل انجام خواهند بود. برخی از مشاغلی که دانشجویان مجاز به اشتغال در آن ها می باشند عبارت اند از:

  • کار در رستوران
  • کار در پمپ بنزین
  • کار در هتل های کوچک
  • صندوقدار
  • خواننده
  • ماساژور
  • نوازنده

مدارک مورد نیاز برای کار دانشجویی در مالزی

کار دانشجویی و تحصیل در این کشور مستلزم وجود شرایط و مدارک خاصی است که بدون آن ها امکان ادامه روند تحصیلی و کاری در این کشور وجود نخواهد داشت. برخی از این مدارک عبارت اند از:

  • کپی از گذر نامه که شامل تمام اطلاعات موجود در آن اعم از اطلاعات شخص متقاضی می باشد.
  • آدرس، شماره تماس و نامه پذیرش از کار فرمایی که متقاضی را تایید نموده است و آماده استخدام او است.
  • 12000RM (رینگیت) بابت هزینه بررسی و رسیدگی به امور که غیر قابل بازگشت می باشد این هزینه مستقیما به دولت مالزی می رسد که خود بیانگر وجود هزینه های جانبی است.
  • ارسال در خواست کار توسط نماینده دانشگاه به اداره مهاجرت مالزی از جهت ثبت گواهی و قانونی بودن کار دانشجو.

شایان ذکر است که مدارک و شرایط دیگری نیز در این خصوص موجود می باشند. ادامه این موارد عبارتند از:

  • صدور نامه اجازه کار برای دانشجوی غیر مالزیایی توسط دانشگاه که حاوی وقفه های موجود در طول ترم نیز باشد.
  • مصاحبه و اخذ تاییدیه توسط دانشجوی متقاضی
  • اخذ موافقت با گذر نامه دانشجویی و پس از آن اجازه کار حین تحصیل و تحصیل در کشور مالزی
  • ارائه گزارش 3 ماهه توسط دانشگاه به اداره مهاجرت مبتنی بر پیشرفت های تحصیلی دانشجویان
  • تمدید گذرنامه دانشجویی در صورت وجود پیشرفت تحصیلی دانشجوی متقاضی

در آمد کار دانشجویی در مالزی

در آمد کار دانشجویی در مالزی

یکی از مهم ترین نکات تحصیل و کار پاره وقت در کشور مالزی این است که در مناطقی که هزینه زندگی پایین باشد دستمزد نیز به مراتب کاهش می یابد. گفتنی است که حقوق کار پاره وقت در کشور مالزی جوابگوی هزینه زندگی و تحصیل در این کشور نبوده و متقاضیان ملزم به داشتن منابع مالی قدرتمندی برای تحصیل در این کشور می باشند. نا گفته نماند که کار پاره وقت تنها می تواند هزینه های بسیار جزئی را پوشش دهد که در این صورت جای خالی هزینه های ضروری کاملا ملموس خواهد بود. دانشجویان برای تامین هزینه های خود میبایستی به فکر منابع مالی دیگر بوده و پشتوانه مالی خود را تقویت نمایند.

برخی از راهکار ها عبارتند از:

متقاضیان باید به این نکته توجه فرمایند که به واسطه سرمایه خود در کشور مبدا و در صورتی که سرمایه ای موجود نباشد به واسطه اخذ بورسیه بهترین روش تامین منابع مالی مورد نیاز را انتخاب نموده اند. شایان ذکر است متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی ملزم به بالا بردن سطح علمی و تحصیلی خود تا حد ممتاز می باشند چرا که رقابت بر سر بورسیه های تحصیلی این کشور دارای شدت بالایی است و این امر شانس متقاضیان را کاهش می دهد. به عبارتی بهترین روش های تامین مالی نیز دارای مشکلات مختص به خود می باشند. از این رو تحصیل و کار حین تحصیل که سرمایه گذاری برای کار پس از تحصیل است در کشور مالزی به صرفه نخواهد بود.

کار پس از تحصیل و آینده شغلی در مالزی

اولویت استخدام در کشور مالزی با شهروندان مالزیایی است و به عبارتی فرصتی برای کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود نخواهد داشت. گفتنی است که مرحله یافتن کار در مالزی سخت ترین مورد در خصوص آینده شغلی و کار پس از تحصیل در مالزی برای دانشجویان بین المللی است. از این رو این کشور مقصد مناسبی برای هدف کار پس از تحصیل به شمار نیامده و متقاضیان برای کار پس از تحصیل میبایستی تصمیم خود را تغییر دهند. متقاضیانی که صرفا برای کار پس از تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند می توانند از تخصص خود و امکانات موجود در صورت ناکامی برای ار در کشوری دیگر اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند برای بررسی شرایط نگاهی به لیت مشاغل مورد نیاز انداخته و پس از آن اقدام به تصمیم پس از تحصیل نمایند. توصیه می شود تا متقاضیان همواره در خصوص امور مهاجرتی با وکلای مجرب در ارتباط بوده و همکاری به عمل آورند. گفتنی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برجسته ترین موسسات حقوقی در زمینه مهاجرت بوده که توانسته سابقه ای درخشان را رقم زند. متقاضیان می توانند برای دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *